Mad som skønhed, pleje el. rengøring

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Mad som skønhed, pleje el. rengøring

Indlægaf Wizzze » 7. dec 2023, 05:58

Jeg ved ikke hvad I laver når I står og vågner under bruseren om morgenen, men jeg læser. Eller læser og kigger på alle de produkter som nu befinder sig indenfor rækkevidde, og her til morgen slog det mig hvor mange af vores produkter der indeholder mad.
Citroner, lime, vanilje, salt, smør, honning, avocado, æbler, mandler, kokosnød osv. osv. man skulle næsten tro man befandt sig i køkkenet og ikke badeværelset :-D

Er det bare kloge marketingfolk der taler til vores maver/sult når vi handler, eller er der mere bag?
Jeg går ud fra at det meget handler om dufte og olierne i omtalte fødevarer som har en gavnlig effekt? Jeg ved at æg i lang tid har været brugt som en slags naturlig shampoo, men ville der ikke være større effekt ved at indtage ægget og dets protein og vitaminer, så kroppen kunne bruge det til at styrke hår mm. ?? Eller måske handler det mere om ekstra glans, ligesom når man pensler en bolle med æg, for at få den fin og blank?

Hvilke madvarer har I i jeres køkken, øhh badeværelse ;) og hvorfor, er det en særlig duft der tiltrækker jer, er det en særlig egenskab, eller er I bare blevet “overtalt” af nogle dygtige marketingfolk?
0
Do as I say! :whip:
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Mad som skønhed, pleje el. rengøring

Indlægaf Hewlett » 8. dec 2023, 23:05

Duft og virkning af de æteriske olier er det der lokker mig. Det er vel en form for aromaterapi :)

Æg er i øvrigt glimrende til at rense fedtet hår - man skal bare lige huske ikke at skrue for højt op for temperaturen på vandet, ellers ender du med en god omgang røræg i håret :lol:
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2942

Re: Mad som skønhed, pleje el. rengøring

Indlægaf Kilix » 9. dec 2023, 19:11

Nu er fødevarerne/maden du omtaler jo først og fremmest planter.
Det er jo ikke spejlæg, guacamole, småkager, og frugtsalat man står og putter på kroppen.
0

Tilbage til "Skønhed"