Din hudplejerutine

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 201
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 453

Din hudplejerutine

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 15. dec 2023, 13:45

Ja, som overskriften siger, hvordan ser din hudpleje rutine ud? Hvilke trin og produkter består den af, hvor ofte ændrer/tilpasser du den, og på hvilken baggrund har du udvalgt lige præcis de produkter? Både type og mærke.

Jeg har egentlig gået op i hudpleje, siden jeg var 13-14 år, men for nyligt gik det op for mig, at jeg faktisk ikke ved vildt meget om det :genert: Jeg har typisk haft en hel hudplejeserie fra samme mærke efter anbefaling fra en professionel. Har været forbi Murad, Danish Skincare, Pudderdåserne og Rudolph Care. Jeg synes aldrig, jeg har været eller er blevet helt tilfreds, så derfor er jeg begyndt at prøve at sætte mig ind i, hvilke produkter der ville være gode til min hud og kombinere fra forskellige mærker. Men jeg synes, det er lidt en jungle, og at det kan være svært at kvalificere min viden - f.eks. også ift. hvilken rækkefølge produkterne skal bruges, samt hvad der går eller ikke går med hvad. Jeg håber derfor, at kunne blive inspireret af debattens kloge og velplejede hoveder :D
0
Kakadu
Indlæg: 3503
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10334

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Kakadu » 15. dec 2023, 14:54

Jeg bruger olie. Den samme til både rens og fugt. Det er simpelt, billigt, og min hud har aldrig været pænere.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10775

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Little_Woman » 15. dec 2023, 15:42

Kakadu skrev:Jeg bruger olie. Den samme til både rens og fugt. Det er simpelt, billigt, og min hud har aldrig været pænere.


Olie - kan du uddybe for en novice der tænder på ordene “simpelt og billigt” :genert:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Kakadu
Indlæg: 3503
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10334

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Kakadu » 15. dec 2023, 16:15

Little_Woman skrev:
Kakadu skrev:Jeg bruger olie. Den samme til både rens og fugt. Det er simpelt, billigt, og min hud har aldrig været pænere.


Olie - kan du uddybe for en novice der tænder på ordene “simpelt og billigt” :genert:

Jeg gnider ansigtet med olie, især omkring næse og hage, hvor jeg har tendens til urenheder. Så vasker jeg det af med en varm klud, og når huden er tørret, påfører jeg nogle dråber olie som fugt. That’s it. Jeg gør det morgen og aften.
Jeg bruger en økologisk jojobaolie, som koster 175 kr for 100 ml, og den holder virkelig længe. Du får lige link i kort :)
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11696
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 920
Likede indlæg: 18851

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf PaleSeptember » 15. dec 2023, 16:41

Min hud er virkelig sart og samtidig tør. Den tåler ikke en for omfattende hudplejerutine.
Jeg renser med enten Matas gele øjenmakeupfjerner og Clinique Take the day off balm (denne kombo er jeg ved at udfase) eller IT Cosmetics Confidense in a cleanser (jeg foretrækker denne som all over cleanser).
Min creme som jeg bruger både dag og nat er IT Cosmetics Confidence in a cream, som både virker beroligende og giver masser af fugt.
Et par gange om ugen bruger jeg efter rens og inden creme om aftenen enten CeraVe Resurfacing Retinol Serum eller The Ordinary Lactic Acid 10 % + HA.
Denne kombination virker for min hud, som aldrig har været pænere.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5602

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Luffegås » 15. dec 2023, 20:36

Jeg har tillægsspørgsmål, for jeg føler mig som total nybegynder - hvad gør i efter et bad f.eks. uanset om morgen eller aften?
Hvad så en dag hvor I kun har været hjemme, og ikke haft makeup?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
D.itsen
Indlæg: 3341
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9027

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf D.itsen » 16. dec 2023, 11:23

Luffegås skrev:Jeg har tillægsspørgsmål, for jeg føler mig som total nybegynder - hvad gør i efter et bad f.eks. uanset om morgen eller aften?
Hvad så en dag hvor I kun har været hjemme, og ikke haft makeup?

Hvad mener du med efter bad?

Jeg var begyndt at skrive på telefonen, da jeg mente mit var simpelt og kort. Det er det åbenbart ikke :D Jeg er doven og det er bestemt ikke hver dag jeg gider ret meget om aftenen.

Jeg har virkelig tør hud med tendes til flager. Jeg er 41 med smårynker og lidt tydelige pore, men ellers rent fint hud.

Jeg har i mange år brugt Paulas choice, efter at have været igennem en del billig og mellemdyre mærker. Jeg har forsøgt med lidt nyt på det sidste, fordi jeg synes PCs er belevt for dyrt, men jeg har ikke kunne finde alternativer til så meget af det. I hvert fald ikke når min hud er mest tør.
Derudoevr bruger jeg især The ordinary som treatment/serum og lignende. De har produkter til en virkelig fin pris.

Rens: Jeg bruger PCs ansigsvask i badet (måske ikke hvis det er midt på dagen, så bare vand), hvilket oftest er først på aftenen efter træning. Og så laver jeg min aftenrutine der. Til de andre aftenen bruger jeg en micellar vand (matas stribede) fordi det er nemt. Det er ikke nok med heftig make up, men til hverdag er det fint. Og i hvert fald bedre end ingenting, som de fleste dage ville så resultatet. Jeg har også en rensmælk/creme fra matas jeg bruger når jeg gider og ved tunegre make up.

Om morgenen plasker jeg bare vand i hovedet. Synes det virker bedst for min hud.

Morgen: med stadig lidt fugtig hud bruger jeg hyarolonsyre fra the ordinary, som lige får lov at tørre lidt ind. Så coffein øjendims også fra the ordinary og så PCs røde dagcreme med solfaktor. Er det meget koldt putter jeg olie udenpå og er det sommer og jeg skal være meget ude, så rigtig solcreme.

Aften: en eller anden serum eller treatment. Jeg har alle mulige forskellige, så det er lige hvad jeg føler for og hvor lang tid siden jeg har brugt de forskellige ting sidst (og om det er hjemme eller i træningscenteret, hvor jeg har ting stående). Retionol er maks en gang om ugen, så har jeg en alt mulig serum (købt i US, tror ikke det er et firma der sender til DK), Niacinamide (the ordinary) og en petidting også fra the ordinary.
Og så enten PCs røde eller lilla creme. Den sidste er den der virkelig redder min hud, når den er ekstra tør. Bruge også nogengange creme fra Matas stribede, men de er ikke helt tunge nok.

Ca en gang om ugen bruger jeg The ordinarys kemiske peeling. Den er bestemt ikke for alle, men den er god til min hud og fjerner flagerne. Derfor bruger jeg den normalt dagen før jeg skal ahve fuld foundation på, så lægger den pænere.

Har også et par fugtmasker, men dem er jeg lidt ved at udfase fordi jeg ikke rigtig synes de gør en forskel mere og jeg ikek rigtig får dem brugt.

Var det sådan noget I efterspurgte? Det blev langt :lol:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2940

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Kilix » 17. dec 2023, 22:33

Jeg har sensitiv, kombineret hud, der svinger meget mellem at være meget tør (vinter) og let til moderat olieret (sommer/varmt vejr). Jeg har ikke uren hud, og selv i en alder af 40 har jeg meget få rynker. Der er dog lidt rødme - specielt på kinderne og hagen.
Jeg går i bad hver morgen, med mindre det er doven lørdag - så går jeg ikke i bad men sumper bare rundt.

I badet bruger jeg Avene xeracalm a.d lipid-replenishing cleansing oil over hele kroppen inklusiv ansigtet. Den tager alt, men uden at det bliver krads. Min hud er blevet meget gladere efter at jeg er stoppet med at bruge sæbe. Avene har jeg brugt i langt tid så jeg ved egentligt ikke hvordan det lige landede på den. Når den er tom har jeg et mindre arsenal af diverse sæbefri cleansere som jeg skal igennem, og de kan alle bruges i ansigtet også.

Når jeg er ude af badet fjerner jeg de sidste rester af mascara/eyeliner med Bioderma Sensibio H2O Make-up Removing Micellair Water - overbevist efter at jeg så en video af Lisa Eldrige for mange år siden nærmest magisk fjerne temmelig meget makeup ganske enkelt. Jeg har ikke brugt andre makeupfjernere siden, og når jeg formaster mig til at prøve bliver jeg altid skuffet.

Så putter jeg en dråbe af the ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% på panden, hver kind, og hagen og gnider det ud. Fundet efter Scroogen skrev en bemærkning herinde om hendes mands rødmen forsvandt lidt efter lidt efter han var begyndt på den.
Sådan helt generelt har jeg haft meget god brug af The Ordinary's hjemmeside. De er gode til at forklare de aktive ingredienser, og jeg sætter pris på at deres produkter ikke er fyldt med alt muligt ligegyldigt skrammel.

Mens serum/toneren tørrer, børster jeg tænder.

Derefter smører jeg Eucerin Hyaluron-Filler anti-rynker Dagcrème SPF 15 i hele krydderen og på halsen. Random køb på et fransk apotek her i sommers. Tidligere har jeg brugt Avene, La Roche Posay, og Vichy. Nogen af dem er stadig i rotation da jeg lige skal igennem lageret inden der købes nye. Lige med dagcremer går jeg mere efter ikke-klistret og usynlig spf + een specifik aktiv ingrediens. Lige PT er det hyaluronsyre. Eucerinen rammer rigtig fint på de parametre.

Til sidst Elisabeth Arden 8 hour cream på læberne.
Så klæder jeg mig på, og lægger derefter makeup (bryn, eyeliner, mascara)

Jeg har ingen aften rutine ud over at ordne tænder. Det betyder også at jeg ikke fjerner makeup, med mindre jeg har haft gang i pudder/foundation/øjenskygge.

Produkter jeg bruger når jeg lige syntes de kan noget jeg mangler:
Avène Antirougeurs Fort - Sådan lidt serum agtig creme som jeg putter på kinderne hvis de er lidt ekstra røde efter badet. kommes på mellem serum og dagcreme.
I de næste par uger skifter jeg nok til The ordinary's Glycolig Acid, i stedet for Niacinamiden, da den er god mod de lette urenheder som jeg kun får når jeg spiser slik, og, well.. det' Juuul!
Diverse cold creams fra Avene, La Roche Posay, og Vichy som jeg bruger på kinderne når de er ekstra tørre, eller jeg skal ud i blæst/minusgrader/træls vejr. Favoritten er dog stadig Biafine som jeg bruger til alt fra tørre kinder, over små skrammer, til solskoldede skuldre.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7921

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Sophies-mor » 18. dec 2023, 13:57

Shiseido.
Skumvask, gnides blødt af med fugtig klud.
Toner
Ansigtsserum
Øjenserum
Creme

Done.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8773

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf englishchannel » 18. dec 2023, 14:10

Jeg læste et sted, at de to vigtigste ting for at bevare en flot (/ung, mener de vist) hud var retinol og solfaktor, så jeg bruger begge dele religiøst. Retinol om aftenen som sidste skridt inden min natcreme og solfaktor om dagen i min dagscreme.

Derudover har jeg brugt 25 år på at finde en rutine, der virker for mig, men jeg har ikke specielt sart hud, så jeg skifter ofte ud i produkterne. Helt generelt er de store linjer dog, at jeg dobbeltafrenser min hud om aftenen, smører diverse serummer på inden natcremen og afslutter med en olie. Om morgenen renser jeg kun huden med vand inden jeg putter serum og dagscreme med solfaktor på. Siden jeg var ung teenager har jeg en gang om ugen exfolieret min hud, og derefter brugt en ansigtsmaske til enten at give fugt eller afrense, afhængigt af, hvad der føltes som det største behov i den uge.

I en periode brugte jeg Gua Sha til at lave ansigtsyoga, hvilket gav mig en super flot glød og mindskede de fine linjer, men jeg må indrømme, at jeg endte med at være for doven til at gøre det regelmæssigt.
2
Sir Pimp Daddy Maximus
Indlæg: 102
Tilmeldt: 21. nov 2023, 21:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 18. dec 2023, 15:22

Dobbeltkonfekt skrev:Ja, som overskriften siger, hvordan ser din hudpleje rutine ud? Hvilke trin og produkter består den af, hvor ofte ændrer/tilpasser du den, og på hvilken baggrund har du udvalgt lige præcis de produkter? Både type og mærke.

Jeg har egentlig gået op i hudpleje, siden jeg var 13-14 år, men for nyligt gik det op for mig, at jeg faktisk ikke ved vildt meget om det :genert: Jeg har typisk haft en hel hudplejeserie fra samme mærke efter anbefaling fra en professionel. Har været forbi Murad, Danish Skincare, Pudderdåserne og Rudolph Care. Jeg synes aldrig, jeg har været eller er blevet helt tilfreds, så derfor er jeg begyndt at prøve at sætte mig ind i, hvilke produkter der ville være gode til min hud og kombinere fra forskellige mærker. Men jeg synes, det er lidt en jungle, og at det kan være svært at kvalificere min viden - f.eks. også ift. hvilken rækkefølge produkterne skal bruges, samt hvad der går eller ikke går med hvad. Jeg håber derfor, at kunne blive inspireret af debattens kloge og velplejede hoveder :D


Hmm, det er ikke noget, der har fyldt særlig meget for mig nogensinde. Jeg sørger for ikke at vaske mig med sæbe i ansigtet, da det tørrer hunden for meget ud. Dertil en fed creme efter behov.
0
Alenetid
Indlæg: 183
Tilmeldt: 17. jul 2023, 13:53
Kort karma: 11
Likede indlæg: 327

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Alenetid » 24. dec 2023, 12:33

Dobbeltkonfekt skrev:Ja, som overskriften siger, hvordan ser din hudpleje rutine ud? Hvilke trin og produkter består den af, hvor ofte ændrer/tilpasser du den, og på hvilken baggrund har du udvalgt lige præcis de produkter? Både type og mærke.

Min hudplejerutine er meget enkel, billig og holder min hud flot.

Om morgenen i badet: https://www.matas.dk/matas-striber-mata ... nsitiv-hud
Efter badet: https://www.matas.dk/matas-natur-aloe-v ... reme-50-ml

Om aftenen: https://www.matas.dk/matas-striber-mice ... -ml_725456 på ImseVimses bomuldsrondeller
Og så enten https://www.matas.dk/beaute-pacifique-s ... ster-100ml eller https://www.matas.dk/bio-oil-60-ml

Jeg kører Curly Girlmetode i både hår og på hud, og det har stor, positiv effekt.
0
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf Hewlett » 25. dec 2023, 16:14

Min hud skal finde sig i lidt af hvert, for jeg elsker at eksperimentere med nye produkter, så det er heldigt at jeg ikke har sart hud.

Men, min rutine ser mere eller mindre altid sådan ud:

Dag:
- En fugtgivende toner der sprayes på ansigtet.
- En hyaluronic acid (er glad for The Ordinary)
- En fugtgivende serum
- En god dagcreme
- En ansigtssolfaktor med min. SPF 30 (her sværger jeg til koreanske mærker. Murad og Lancaster er også ok).

Aften:
- En vandbaseret rens
- En oliebaseret rens/balm (sværger til Bielenda oil cleansers)
- En retinol serum 2-3 gange om ugen, ellers en fugtgivende
- En god, fed creme - her om vinteren er jeg blevet virkelig glad for Badeanstaltens Body Butter da den ikke indeholder vand, men sheasmør.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7587
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1905
Likede indlæg: 24679

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf LaScrooge » 25. dec 2023, 21:49

Jeg har normal-til-følsom hud, som kan blive stram, og bruger følgende produkter:

Dagligt
Matas Micellarwater, skyller let af med vand, dupper straks ansigtet tørt, (morgen/i forbindelse med bad)
TheOdinary Buffet (fugtserum)
om sommeren nedennævnte solcreme hver dag (om vinteren kun efter peelinger og retinoid)

Flere gange om ugen: Pudderdaaasernes T-zone peeling inden Buffet.
Solcreme: La Roche Posay AntHelios

Nogle gange ved brug for ekstra fugt:
Pudderdaasernes AHA Peeling + AminoAcids+B5 fra TheOrdinary + måske Buffet (men kun hvis huden kan suge det).

Sjældnere/måske ugentligt: RE QN Natcreme med retinoider fra NØIE.

Min hud elsker sauna og suger fugt som en svamp, når jeg har saunaet godt og meget. Får den flotteste glød og bliver meget afbalanceret.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5685
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23048

Re: Din hudplejerutine

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. dec 2023, 21:55

Fugtighedscreme fra The Ordinary, når jeg husker det. Dvs. 1-2 gange om ugen.

Peeling en gang om måneden måske. Jeg er elendig til at passe på min hud. :(
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Skønhed"