Optikervalg

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Kanga
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3744

Optikervalg

Indlægaf Kanga » 26. apr 2024, 17:05

Jeg har briller, i øjeblikket mit andet par i min brille-‘karriere’. Jeg synes virkelig det med briller, er svært. Ved synsprøverne bliver jeg altid i tvivl og kan have svært ved at vurdere, hvad jeg synes om styrke mv.

Sidste gang jeg fik briller, fik jeg med mere glidende overgang end det, jeg havde før. Og jeg har aldrig helt været tilfreds. Men de brugte så meget tid på min synsprøve og var umiddelbart virkelig grundige, så det måtte jo være rigtigt nok.

Siden har jeg fået skærmbriller via jobbet hos en anden optiker i en anden kæde. Hun synes, at det glidende overgang, jeg har i mine dagligdagsbriller, er meget voldsomt. Det svarer til, at man er midt i 50’erne, jeg er midt i 40’erne.

Nu er mit dilemma, om jeg skal gå til min optiker for en ny synsprøve eller skal jeg tage en af deres andre butikker?
Jeg har desværre købt briller på abonnement, da det bedst kunne betale sig i forhold til de dyre glas… no shit! Så jeg kan selvfølgelig få skiftet glas uden merpris, men skifter jeg er stel, så forlænges abonnementet med 12 mdr.
Vil det gøre en forskel at gå til en anden butik i kæden? Vil de ikke bare holde hånden over den anden butik og give dem ret’?
1
Lys
Indlæg: 5935
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10710

Re: Optikervalg

Indlægaf Lys » 26. apr 2024, 17:52

Hvis du ikke er tilfreds med dine briller, skal du henvende dig i den butik, du har købt dem. Blot fordi de har gjort sig umage, er det ikke det samme som at de passer godt til dig. Særligt glidende overgang kan være svært, er mit indtryk.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5459
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 668
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14074

Re: Optikervalg

Indlægaf RavenClaw » 26. apr 2024, 19:23

Jeg har oplevet forskel i butikkerne fra samme kæde, men nogle gange kan det også bare være den enkelte optiker, så du kan jo starte med at booke tid hos en anden optiker i samme butik.

Jeg havde problemer med mine linser, som den ene optiker ikke kunne fikse. De blev ved med at anbefale øjenlæge. Anden butik i samme kæde fandt problemet med linserne og rettede det til i stedet.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Optikervalg

Indlægaf Sophies-mor » 26. apr 2024, 19:58

IJeg KAN simpelthen ikke med progressive glas (dvs glidende overgang), så min tv/håndarbejdsbrille er bifokal (med vindue) og det er min skærm også.
Kan ikke ud fra dit indlæg afgøre, om du har haft progressive glas før? De kan være meget svære at vænne sig til.

Selv har jeg Profil Optik og er meget glad for dem.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Skønhed"