Curly girl tråden

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Curly girl tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jun 2022, 14:53

Nesnay skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Nesnay skrev:Jeg har købt curly girl-serien fra Matas - shampoo, conditioner og leave-in hair mask samt styling gel og curl cream. Desuden curl defining gel spray, som ikke er en del af serien, men som er curly girl-venlig; den er købt som alternativ til hårspray til at få styr på fimrehårene, når jeg har høj hestehale, hvilket indtil videre fungerer supergodt.

Jeg har kun nået at køre én gang hårvask og fire gange styling, men indtil videre er jeg positivt overrasket. Shampooen skummer MEGET, hvilket er et kæmpe plus for mig. Jeg er aldrig helt kommet mig over at tænke, at meget skum=meget rent, så jeg elsker det. Sidst, jeg kørte curly girl, balsamvaskede jeg, og det blev jeg aldrig rigtig gode venner med. Mit hår var superblødt, men det klaskede for meget. Jeg tror simpelthen, det er blevet for tyndt til balsamvask.

Leave-in hair mask har jeg ikke prøvet endnu. De resterende produkter er fine. På dag ét og to havde jeg klart bedre hårdage end normalt, men det er jo et temmelig begrænset grundlag at dømme ud fra, så jeg venter og ser :)


Jeg har opgivet lidt at finde rundt i det, men når der så er en CG shampoo så bruger man bare den ligesom man bruger alm shampo? Og altså ikek bare som en sidste vask og så kun balsam?

Mit hår er meget tykt og der er meget af det, så det hele er bare tæt og min hovedbund bliver hurtigt irriteret. Derfor duer CG med kun vand og balsam slet ikke for mig
Ja, den kan bruges til almindelig vask, altså ved hver hårvask, i stedet for balsamvask :)

Jeg har brugt en almindelig shampoo først til at rense (som "sidste vask") og kommer så til at bruge CG shampoo fremover.


Super tak.

Jeg har været i Matas og købe det hele :lol: blev 170kr fordi der var rabat og jeg havde bonus de kunne trække fra
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11584

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 23. jun 2022, 15:55

Myresluger skrev:Beklager det er svært at se på billeder - det er ikke bare fn cast som du kan kramme ud, der får det til at se vådt ud? Ellers super fine krøller. Det kan da være at det er Matas jeg skal prøve næste gang

Jo, det er en cast. Men efter ti minutters krammeri og klapperi af krøllerne, gad jeg ikke mere. :lol:
Jeg tænker at jeg skal tweake lidt på mængderne.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 136
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2747

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Venus222 » 25. jul 2022, 20:15

Et der nogen der kan anbefale en frisør, i KBH/Storkøbenhavn, der er god til krøller? Jeg kunne nemlig godt bruge en ny frisure og lidt vejledning. :)
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11584

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 26. jul 2022, 09:23

Kerrigan skrev:
Myresluger skrev:Beklager det er svært at se på billeder - det er ikke bare fn cast som du kan kramme ud, der får det til at se vådt ud? Ellers super fine krøller. Det kan da være at det er Matas jeg skal prøve næste gang

Jo, det er en cast. Men efter ti minutters krammeri og klapperi af krøllerne, gad jeg ikke mere. :lol:
Jeg tænker at jeg skal tweake lidt på mængderne.

Jeg har droppet at bruge curl cream, det har gjort en stor forskel. Håret ser mindre stift ud, men krøllerne er stadig flotte. Derudover oplever jeg at håret ikke bliver fedtet før der er gået mindst en uge og op til ti dage. Jeg behøver ikke som sådan at refreshe før efter fire dage medmindre jeg gerne vil have knivskarpe krøller. Jeg er fan. :lol2:

Derudover er vi begyndt at bruge det i min datters hår, og det giver lige så fine resultater. :dåne:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Nesnay » 26. jul 2022, 09:28

Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:
Myresluger skrev:Beklager det er svært at se på billeder - det er ikke bare fn cast som du kan kramme ud, der får det til at se vådt ud? Ellers super fine krøller. Det kan da være at det er Matas jeg skal prøve næste gang

Jo, det er en cast. Men efter ti minutters krammeri og klapperi af krøllerne, gad jeg ikke mere. :lol:
Jeg tænker at jeg skal tweake lidt på mængderne.

Jeg har droppet at bruge curl cream, det har gjort en stor forskel. Håret ser mindre stift ud, men krøllerne er stadig flotte. Derudover oplever jeg at håret ikke bliver fedtet før der er gået mindst en uge og op til ti dage. Jeg behøver ikke som sådan at refreshe før efter fire dage medmindre jeg gerne vil have knivskarpe krøller. Jeg er fan. :lol2:
Det er så mærkeligt, jeg får ikke noget, der bare minder om en cast med Matas' gel.

Men generelt er jeg stadig glad for serien. Jeg er skiftet til balsamvask (altså, jeg har nået at køre det 3-4 gange :D), og det fungerer fint for mig. Det har gjort en kæmpe forskel, at jeg har købt en hovedbundsbørste, det kan jeg meget bedre lide end at stå og gnubbe med fingrene i hovedbunden i længere tid.

Mit hår er også pænt i længere tid og er blødere end normalt, og min hovedbund stortrives. Jeg har ikke oplevet fedtet hår, selv om der går op til fem dage mellem hårvask p.t. - normalt fedter det meget hurtigere for mig.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15159

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Ata » 21. nov 2022, 08:27

MissSophie skrev:Jeg er også hoppet på Matas serien med god effekt. Min hårbund var knastør før med både dryssende “sne” og store flager. Helt sindsygt. Ofte kunne jeg finde en shampoo, der kunne tage det, men efter en periode holdt virkningen op, og så var jeg på den igen, så nu håber jeg, at affekten af denne serie holder. Der er slet intet tørt “sne”, og kun meget få tørre flager, så jeg er spændt på, hvordan det fortsætter.

Mit hår er meget kruset med bølger, og jeg kan få ret pænt hold/definition på det med leave in hair mask og curl cream. Jeg kan dog ikke så godt lide den lidt fedtede fornemmelse af dem, så nu har jeg købt gel også, som jeg vil se, hvordan fungerer. Kan generelt bedst lide håret så naturligt som muligt uden alt muligt gejl i, der får det til at føles stift eller fedtet.

Kan I anbefale en god CG godkendt hårolie? Tænker jeg kan bruge den på dage, hvor jeg ikke putter noget styling i, men bare øsnker lidt glans/samlende effekt.

Har du overvejet, om du har brug for noget behandling til din hovedbund? Min datter fik nizoral-shampoo fra lægen, som hun brugte i en måneds tid, og alt skæl forsvandt efterfølgende...
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15159

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Ata » 21. nov 2022, 17:30

MissSophie skrev:
Ata skrev:
MissSophie skrev:Jeg er også hoppet på Matas serien med god effekt. Min hårbund var knastør før med både dryssende “sne” og store flager. Helt sindsygt. Ofte kunne jeg finde en shampoo, der kunne tage det, men efter en periode holdt virkningen op, og så var jeg på den igen, så nu håber jeg, at affekten af denne serie holder. Der er slet intet tørt “sne”, og kun meget få tørre flager, så jeg er spændt på, hvordan det fortsætter.

Mit hår er meget kruset med bølger, og jeg kan få ret pænt hold/definition på det med leave in hair mask og curl cream. Jeg kan dog ikke så godt lide den lidt fedtede fornemmelse af dem, så nu har jeg købt gel også, som jeg vil se, hvordan fungerer. Kan generelt bedst lide håret så naturligt som muligt uden alt muligt gejl i, der får det til at føles stift eller fedtet.

Kan I anbefale en god CG godkendt hårolie? Tænker jeg kan bruge den på dage, hvor jeg ikke putter noget styling i, men bare øsnker lidt glans/samlende effekt.

Har du overvejet, om du har brug for noget behandling til din hovedbund? Min datter fik nizoral-shampoo fra lægen, som hun brugte i en måneds tid, og alt skæl forsvandt efterfølgende...


Ja det overvejer jeg jævnligt, men når jeg googler det, synes jeg, at der generelt bliver svaret, at hvis det er tørre skæl, så hjælper fx Nizoral ikke, men fugt? Hvordan var din datters skæl? Fedtet eller tørt?

Jeg har generelt ret tør hud, så det ville ikke være mærkeligt, hvis hovedbunden også var det. Men skal måske lige overveje igen!

Ja okay, jeg vidste ikke, der var den forskel. Hendes var nok mere fedtede... :)
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Nesnay » 22. nov 2022, 07:29

Der er 40 % på Matas striber i dag, hvis nogen trænger til at få fyldt op af curly girl-serien eller andet curly girl approved derfra :)

Jeg kører p.t. balsamvask, balsam i længderne (begge fra curly girl-serien), fugtkur fra Garnier, gel fra curly girl-serien og Matas volume mousse. Det fungerer ret godt og holder bedre på krøllerne, men jeg får stadig ikke noget, der minder om en cast. Jeg har droppet leave in-kuren fra curly girl-serien og bruger sjældent krøllecreme, da begge dele er lige tungt nok til mit hår.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Curly girl tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2022, 07:43

Jeg har glattet hår for første gang i et år.

Jeg synes jeg har prøvet alt efterhånden. Min hovedbund kan bare ikke med CG. Det kløer og svier efter en dags tid. Mit hår er meget tykt, der er meget af og det er tæt. Min hovedbund har altid ret nemt blevet irriteret af den årsag. Det er så tæt og det der med at rense i bund er bare svært og med CG er det umuligt. Da jeg begyndte at bruge Australian bodycare tea tree shampoo og balsam kom der endelig ro på. Det var en liese. Nu må jeg prøve mig frem når min hovedbund er helt i ro om jeg kan finde nogle produkter der spiller med det.
0
Mette
Indlæg: 1297
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1852

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Mette » 22. nov 2022, 10:35

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har glattet hår for første gang i et år.

Jeg synes jeg har prøvet alt efterhånden. Min hovedbund kan bare ikke med CG. Det kløer og svier efter en dags tid. Mit hår er meget tykt, der er meget af og det er tæt. Min hovedbund har altid ret nemt blevet irriteret af den årsag. Det er så tæt og det der med at rense i bund er bare svært og med CG er det umuligt. Da jeg begyndte at bruge Australian bodycare tea tree shampoo og balsam kom der endelig ro på. Det var en liese. Nu må jeg prøve mig frem når min hovedbund er helt i ro om jeg kan finde nogle produkter der spiller med det.

Har du prøvet Elou? Det er barer, og de har én til kløende hovedbund.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Curly girl tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2022, 11:43

Mette skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har glattet hår for første gang i et år.

Jeg synes jeg har prøvet alt efterhånden. Min hovedbund kan bare ikke med CG. Det kløer og svier efter en dags tid. Mit hår er meget tykt, der er meget af og det er tæt. Min hovedbund har altid ret nemt blevet irriteret af den årsag. Det er så tæt og det der med at rense i bund er bare svært og med CG er det umuligt. Da jeg begyndte at bruge Australian bodycare tea tree shampoo og balsam kom der endelig ro på. Det var en liese. Nu må jeg prøve mig frem når min hovedbund er helt i ro om jeg kan finde nogle produkter der spiller med det.

Har du prøvet Elou? Det er barer, og de har én til kløende hovedbund.


Nej. Men min hovedbund er kløende fordi jeg ikke kan få renset ordenligt med CG produkter. Elou er ikke CG så vidt jeg ved. Det fungerer fint nok når jeg bruger Australian.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4503
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4733

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Panton » 27. nov 2022, 13:29

Kerrigan skrev:
Mangoness skrev:Jeg tager selv pt tilløb til at købe matas curly girl serie :lol:

Har også selv set en del positive anmeldelser i diverse curly girl grupper så det lyder jo lovende :)

Kom gerne med en anmeldelse af dem når du har prøvet dem :D

Der står på low-poo flasken at den ikke skummer meget. Det er jo løgn, den skummer absurd meget. :lol: Eller også er jeg bare blevet vant til balsam.

Håret er blevet fint, men jeg vil lige se det an nogle dage førend jeg bestemmer mig for hvad jeg synes.
Serien er parfumeret, og det hænger stadig i håret her dagen efter. Hovedbunden klør mindre og det virker mindre fedtet end det plejer, så det skal de have ros for.

Jeg har som sagt lavet en sidste vask (for en sikkerheds skyld), brugt low-poo (i stedet for vaskebalsam), Matas luksusbalsam som plejebalsam og derefter leave-in hairmask, curl cream og til sidst styling gel. Derefter lod jeg det lufttørre som jeg plejer.

Jeg har taget lidt billeder, men jeg er på fra tablet, så det må blive senere.

Edit: Og så skal jeg lige have fundet en ny måde at refreshe på, så håret får lidt volume igen.

Edit: Nu med billeder. Jeg skal også have fundet ud af noget med mængderne af de forskellige stylingprodukter. Håret ser vådt/fugtigt ud til trods for ikke at være det. Det glæder jeg mig til at eksperimentere med, hvilket er nyt for mig. Jeg har aldrig været sådan vildt interesseret i hårpleje og styling.



Hold da op noget flot hår og flotte krøller :love2:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2354
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 10. jun 2023, 16:38

Trækker lige denne frem igen. Er der nogen der har prøvet ingredien produkter? De dukker hele tiden op i mit feed og jeg er fristet - men kender dem ikke
0
Brugeravatar
Krøltop
Indlæg: 106
Tilmeldt: 25. aug 2015, 11:17
Kort karma: 5
Likede indlæg: 119

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Krøltop » 10. jun 2023, 16:46

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har glattet hår for første gang i et år.

Jeg synes jeg har prøvet alt efterhånden. Min hovedbund kan bare ikke med CG. Det kløer og svier efter en dags tid. Mit hår er meget tykt, der er meget af og det er tæt. Min hovedbund har altid ret nemt blevet irriteret af den årsag. Det er så tæt og det der med at rense i bund er bare svært og med CG er det umuligt. Da jeg begyndte at bruge Australian bodycare tea tree shampoo og balsam kom der endelig ro på. Det var en liese. Nu må jeg prøve mig frem når min hovedbund er helt i ro om jeg kan finde nogle produkter der spiller med det.


Jeg har også været plaget af kløende hovedbund, men det hjalp at jeg skiftede til As I Am dry and itchy https://curlsforyou.dk/vare/as-i-am-dry ... Q8QAvD_BwE
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21495

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Nesnay » 12. jun 2023, 05:28

Jeg har for første gang sovet med medusa clipping, og jeg er så positivt overrasket over resultatet!

Da håret lige var faldet på plads, lignede det fuldstændig sig selv fra dagen før (wash day), og det var ikke nødvendigt at refreshe.

Mit hår plejer at blive fladt over natten (sover med bonnet), så jeg skal spraye med vand og restyle om morgenen, så dette er en kæmpe forbedring :)
0

Tilbage til "Skønhed"