Kvinde, fjerner du håret under armene?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.

Kvinde, fjerner du håret under armene?

JA
186
93%
NEJ
13
7%
 
Afgivne stemmer: 199
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Torn » 9. apr 2016, 08:57

Gymnasieeleven Linnea Biermann undrer sig i Politiken over, at Vesten problematiserer kvindens kropsbehåring: http://politiken.dk/debat/ECE3151988/kvinder-skal-da-ikke-skamme-sig-over-haar-under-armene/ . Det gør hun blandt andet fordi hun har set Ben Hoppers anmelderroste fotoprojekt med kvindelige modeller, der fremviser håret under armene.


Diskussionen på medierne går i høj grad på hendes sammenligning mellem Østens hijab og Vestens hårfjerning. Den er jeg ikke så interesseret i. Jeg er derimod interesseret i, om hun har fat i en pointe; fjerner Vestens kvinder håret under armene på grund af skam?

Så, kvinde, fjerner du håret? Og hvorfor? Og tror du, at Linnea har fat i en pointe om, at kvinder skammer sig over deres kropsbehåring?


Mænd, I er selvfølgeligt også meget velkomne til at deltage med jeres holdninger til kvinders kropsbehåring og hvorfor I tror, at (nogle) kvinder fjerner den.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Torn » 9. apr 2016, 08:59

Jeg fjerner håret under armene, men jeg får mere og mere lyst til at beholde det. Jeg begynder at synes, at hår under armene til kvinder er klædeligt og feminint. Jeg fjerner primært armhulehåret, fordi jeg ville være flov over, at andre så det og fordi min kæreste bedst kan lide, at det er fjernet.

Det er altså med andre ord ikke for min egen skyld, at jeg fjerner det og jeg oplever ikke større svedlugt, når jeg har hår end uden (det har jeg hørt nogle oplever).
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf LaScrooge » 9. apr 2016, 09:24

Jeg barberer mig under armene. Det er en gammel vane, efterhånden. Jeg har prøvet at lade det gro nogle gange, men jeg synes ikke, det ser godt ud, det ligner lissom bare en tynd, tjavset tot. Jeg ville måske lade det gro, hvis det var mørkt og kraftigt og jeg kunne studse det.
Jeg epilerer mine underben og det gør jeg, fordi jeg synes mine ben ser tyndere ud med hår end uden - og jeg har i forvejen lidt tynde underben. Jeg har en smuk hud, men det kan ikke rigtig ses gennem de lange, mørke hår. I stedet ser huden grålig ud.

Der er ikke nogen tvivl for mig om, at barbering af både armhuler, ben og kønsdele ofte handler om at der er stigma forbundet med at lade det gro. Det er så ualmindeligt at det bliver betragtet som et statement, men af den lidt aggressive slags. Man stiller sig i opposition til tidens normer for kropslig pleje og femininitet og dét at ønske at gøre sig attraktiv for mænd.

Jeg synes godt, at det kan være flot og sexet på en sensuel, feminin og dyrisk måde, men hvor æstetisk det er, afhænger meget af personen der bærer det, synes jeg.

Jeg håber, at flere vil afsøge hvad de egentlig har det bedst med, hvad de gerne ville have det bedst med, og så gør det. Jeg tror ikke jeg ville have det bedre med ikke at barbere mig, jeg føler mig ikke besværet af at gøre det og jeg synes ikke, det ser flot ud på mig med hår i armhulerne og på benene. Men jeg ville gerne se flere kvinder med naturlig kropsbehåring. Jeg synes det er synd, at der er normer for den slags, for ærlig talt, det er bare hår.

Forresten, så hjælper kropsbehåringen med at sprede feromoner, så har man meget (eller bare noget i modsætning til intet), burde man have nemmere ved at signalere til villige partnere ;) - det gælder både armhuler og kønsbehåring.
1
And we both know: I will be delicious
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf MOGA » 9. apr 2016, 09:35

Det debatindlæg var simpelthen under Politikens værdighed!

Nå. Ja, jeg fjerne hår under armene. Ikke hver dag, men når jeg lige husker det. Jeg gør det ikke fordi jeg er bange for hvad andre mener, og jeg kan fx også sagtens tage i svømmehallen med seriøse stubbe. Jeg fjerner hårene fordi jeg sveder mindre, hvis jeg gør det. Desuden synes jeg det er pænere, men det er jo min egen mening. Jeg barberer fx ben noget sjældnere.
Senest rettet af MOGA 9. apr 2016, 09:37, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Animi » 9. apr 2016, 09:36

Om sommeren fjerner jeg det, fordi jeg synes det er pænest til mig. Om vinteren kan der godt gå langt tid i mellem, og det er meget rart at min hud kan få en pause.

Jeg synes det er ærgerligt at der er så meget imod naturligt hårvækst. Jeg læste forleden en artikel på MX, der handlede om fordelene ved IKKE at fjerne håret i skridtet, fordi man bl.a. kan få sår og rifter der kan øge risikoen for sygdomme.
Der var rigtig mange unge mennesker der kommenterede og skrev at hvis man ikke fjernede håret, var det alligevel intet problem for så ville man jo ikke have sex. For det at have hår mellem benene er åbenbart SÅ ulækkert, at ingen så vil have sex med en. En påstand, jeg godt kan modbevise, da det aldrig har været et problem med mine sexpartnere :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf LaScrooge » 9. apr 2016, 09:37

Hun kobler skammen sammen med en følelse af uanstændighed. Den kender jeg ikke selv som en del af min motivation for hårfjerning - heller ikke da jeg var yngre. At være anstændig versus uanstændig, det synes jeg sgu er tunge sager, faktisk. At være uanstændig er i min begrebsverden noget med helt at bryde normerne for god, passende opførsel og uanstændighed mødes med kulde, sammensnerpede munde og social eksklusion. Det virker meget gammeldags på mig og jeg er lidt overrasket over, at hun har det følelse. Jeg spekulerer over, om hun er vokset op i et mere konservativt miljø, eller om der rent faktisk er normative bevægelser af den type blandt ungdommen i dag og jeg bare ikke kender til det, fordi jeg ikke selv er den del af det. Eller måske opfatter hun anstændighed og uanstændighed anderledes end jeg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf LaScrooge » 9. apr 2016, 09:38

MOGA skrev:Det debatindlæg var simpelthen under Politikens værdighed!

Nå. Ja, jeg fjerne hår under armene. Ikke hver dag, men når jeg lige husker det. Jeg gør det ikke fordi jeg er bange for hvad andre mener, og jeg kan fx også sagtens tage i svømmehallen med seriøse stubbe. Jeg fjerner hårene fordi jeg sveder mindre, hvis jeg gør det. Desuden synes jeg det er pænere, men det er jo min egen mening. Jeg barberer fx ben noget sjældnere.


Hvorfor? Jeg synes det var velskrevet og velreflekteret og stiller nogle interessante spørgsmål. Og så synes jeg også det er interessant at vide hvad der gemmer sig i bevidsthederne på mennesker der er halvt så gamle som jeg.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Vixen » 9. apr 2016, 09:45

Ja, det gør jeg. Og jeg kan sagtens se det problematiske i, at al behåring hos kvinder bliver fremstillet som ulækkert, men det bliver simpelthen bare ikke mig, som tager den kamp.

I øvrigt, har I tænkt på, at medierne er så hår-forskrækkede, at selv reklamer for damers hårfjerning aldrig viser hår på benene eller under armene? Fuldstændig glat hud, som barberes. :lol: Det er da sjovt.
Senest rettet af Vixen 9. apr 2016, 15:12, rettet i alt 1 gang.
9
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Myresluger » 9. apr 2016, 09:45

Jeg fjerner hår under armene, ikke dagligt, mere ugentligt tror jeg. Jeg synes jeg kommer til at lugte af sved hvis ikke jeg barberer under armene. Benene epilerer jeg også ugentligt om sommeren - der kan godt væsentligt gå længere om vinteren. Jeg trimmer bikinilinjen men fjerner ikke hår i skridtet.

Da jeg var teenager i 80'erne var der en i min håndboldklub der fjernede hår i skridtet og det var the talk og town og SÅÅÅÅ slutty. Så moden ændrer sig også på det område!!
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Torn » 9. apr 2016, 09:47

KinderBueno skrev:
I øvrigt, er har I tænkt på, at medierne er så hår-forskrækkede, at selv reklamer for damers hårfjerning aldrig viser hår på benene eller under armene? Fuldstændig glat hud, som barberes. :lol: Det er da sjovt.



Den snak havde jeg faktisk på mit job for ikke længe siden. Det er virkelig tåbeligt.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22809

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf POCKETKITTEN » 9. apr 2016, 09:49

Jeg føler mig usoigneret med hår under armene, så ja, jeg fjerner det.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Torn » 9. apr 2016, 09:52

POCKETKITTEN skrev:Jeg føler mig usoigneret med hår under armene, så ja, jeg fjerner det.


Er det fordi du lugter mere med hår eller hvordan?
0
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Pixie88 » 9. apr 2016, 09:55

Jeg fjerner hår under armene, hvis jeg skal være samme med andre og mine armhuler ikke er dækket af tøj.
Det samme med alt andet jeg barbarer, har fx ikke barberet ben siden august, hvor jeg havde strømpebukser på til en fest.

Fjerner hår, når jeg selv har lyst. Hvis min kæreste skulle udtrykke et ønske om at jeg var uden hår, ville jeg bede ham betale for at få det vokset eller gøre det selv. Jeg gider absolut ikke gå og holde det ved lige hele tiden, fordi en anden ønsker det sådan. Det er trods alt min krop.
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4303

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf TomKah » 9. apr 2016, 09:56

Myresluger skrev:Jeg fjerner hår under armene, ikke dagligt, mere ugentligt tror jeg. Jeg synes jeg kommer til at lugte af sved hvis ikke jeg barberer under armene. Benene epilerer jeg også ugentligt om sommeren - der kan godt væsentligt gå længere om vinteren. Jeg trimmer bikinilinjen men fjerner ikke hår i skridtet.

Da jeg var teenager i 80'erne var der en i min håndboldklub der fjernede hår i skridtet og det var the talk og town og SÅÅÅÅ slutty. Så moden ændrer sig også på det område!!


Jeg synes stadig det er super slutty :genert: Mainstream eller ej.

Men jeg fjerner og hår under armene engang imellem. Må indrømme at jeg er blevet så gammel nu at jeg er rimelig ligeglad med om jeg har hår eller ej, men synes de generer hvis de er fuldt udvoksede.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Persnikedy » 9. apr 2016, 10:01

Jeg fjerner håret under armene, jeg syndes det klør ellers :genert:

Det er af samme grund jeg fjerner noget af håret i skridtet, det klør altså..

Det på mine ben bliver fjernet fordi jeg eeeeslsker fornemmelsen af at have nybarberet ben og kravle ned under dynen.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Skønhed"