Kvinde, fjerner du håret under armene?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.

Kvinde, fjerner du håret under armene?

JA
186
93%
NEJ
13
7%
 
Afgivne stemmer: 199
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Myresluger » 11. apr 2016, 20:15

BlueBunny skrev:
Delfin skrev:
BlueBunny skrev:
Delfin skrev:
BlueBunny skrev:Ja jeg bruger skraber. Hver dag

Jeg synes det giver den bedste fornemmelse. Jeg synes hår under armene er som hår der stritter ud af næsen. Nok er det naturligt, men lidt ulækkert. (Heldigvis har jeg ikke lange næsehår der skal fjernes).

At andre ikke fjerner hår under armene må de selv om. Men det virker på mig som ligegyldighed, eller "jeg lader dem gro fordi jeg selv bestemmer"-statement.

Jeg synes også hår der stikker ud af siden på en bikinitrusse eller badedragt er klamt. Ja sådan adr.


Selvom du siger, at de må selv om det, virker du alligevel temmelig dømmende.
Kan du forklare, hvad det klamme består i?

Det behøver vel hverken være statement eller ligegyldighed. Det kan sådan set også bare være, at de synes, det er helt fint at have hår.
Jeg synes fx, det er pænere at have hår forneden, og jeg kan ikke lide lange negle, men jeg har da ikke noget imod, at andre har en anden smag.


Jeg har ikke noget imod hår forneden.
Jeg synes ikke det er pænt og lidt vulgært, hvis hårvæksten er så fyldig at det stritter uden for badetøjet. Jeg synes håret er "kønsbehåring" og dermed ikke bør "flashes" i svømmehallens poolområde. Sådan tror jeg nemmest jeg kan forklare det.

Hår under armene er ikke pænt synes jeg. Jeg kan ikke forklare det anderledes. Ja de må selv om det, men jeg indrømmer gerne at jeg er forudindtaget om dem der ikke holder det. I det mindste trimmer. Det er en smagssag, og det er ikke min smag.

Hår på hovedet plejes og vedligeholdes. Det synes jeg også resten skal. Hvordan er op til den enkelte. Men bare at lade stå til, er lidt sløset.


Altså mine kønshår bliver da pænt indenfor badedragten, men hvis det ligefrem voksede vildt udenfor badetøjet, ville jeg også tage kanten.
Jeg bruger så heller ikke badetøj med høj benskæring, så det gør da nok en forskel.

Ok fair nok at det ikke er din smag. Det har jeg ingen problemer med, men jeg er forundret over, man kan have så forudindtagede holdninger overfor andres præferencer.


Jeg synes ikke min holdning er speciel fordomsfuld. Du skriver jo selv at dit er inden for kanten, ellers ville du nok trimme det. Så du har jo også en holdning/smag. Du synes også der er en grænse. Det er jo sådan set samme grænse jeg beskriver ifht kønsbehåring. At det skal holdes inden for trussekanten i offentlige rum.

Hvordan folk har deres behåring, er der egen sag, men jeg ønsker ikke at forholde mig til den/se på den. Derfor skal jeg ikke kunne se den i offentligheden.


Nu er jeg mørkhåret og i besiddelse af en temmelig imponerende hårvækst :shock: og jeg trimmer bikinilinjen men efterlader korte hår- og jeg må indrømme at jeg bliver rimelig rystet over din udmelding. Og så melder der sig et spørgsmål - hvornår holder hårene op med at være kønshår - og blot være hår på benene?? Jeg ser mig selv iført badedragt med lange ben for ikke at støde sarte sjæle! Og hvad så med resultatet af hårfjerning ? Jeg får knopper/bumser/bylder afhængig af mit held når jeg fjerner hår i bikinilinjen - det må jeg indrømme er væsentlig mere ubehageligt end hår - og det ser også temmelig ulækkert ud :whine: Jeg ved at der er temmelig mange der reagerer på samme uheldige måde på barbering/voksning - er vi så bare klamme og skal lade være med at gå på stranden og i svømmehallen??
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf kidkomb » 11. apr 2016, 20:55

Tænk at jeg er den eneste, der synes at jeg sveder mindre med trimmede hår under armene end med bare armhuler :forvirret:
Jeg synes også jeg lugter mindre.
Når hårene er lange, så er det lidt som jeres oplevelse, men så længe jeg trimmer dem til ½-1 cm, så føler jeg mindre sveden og synes jeg lugter mindre... Sært.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf avdotja » 11. apr 2016, 21:00

BlueBunny skrev:...

Jeg synes ikke min holdning er speciel fordomsfuld. Du skriver jo selv at dit er inden for kanten, ellers ville du nok trimme det. Så du har jo også en holdning/smag. Du synes også der er en grænse. Det er jo sådan set samme grænse jeg beskriver ifht kønsbehåring. At det skal holdes inden for trussekanten i offentlige rum.

Hvordan folk har deres behåring, er der egen sag, men jeg ønsker ikke at forholde mig til den/se på den. Derfor skal jeg ikke kunne se den i offentligheden.

Kønsbehåring er vel hår der sidder ved kønsdelene? Så hår der stikker udenfor badedragten/bikinien/badeshortsene er per definition ikke kønsbehåring, men nærmere "lårbehåring" eller lignende. Mener du seriøst at man også skal fjerne det? For hos folk med kraftig behåring (f.eks. mænd) er grænsen ærlig talt noget flydende, så reelt ville det betyder at de skulle fjerne alt hår under navlen.

For ikke så længe siden, læste jeg et indlæg om en blogger der have fået vild meget kritik fordi hun havde lagt et billede af et nyt armbåndsur (som naturligt nok sad på hendes håndled) op. Årsag? Hun havde ikke barberet sine underarme :8: Både dengang - og nu - tænker jeg at der er nogen mennesker som ville have godt af at blive "udsat" for andres kropsbehåring lidt oftere.
5
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Thestral » 12. apr 2016, 05:45

MOGA skrev:
Thestral skrev:Jeg bryder mig ikke om den våde fornemmelse af sved, når jeg sveder, og den synes jeg forstærkes når der er hår under armene. Derfor skraber jeg dem af. For neden er jeg skrabet fordi det synes jeg er pænest, dvs. for mig, ikke for andre. Ben er hovedsageligt kun om sommeren og det er igen fordi jeg synes det er pænest. Hårene vokser lidt vildt hvilket er meget lidt pænt så de bliver svitset eller vokset af med regelmæssige mellemrum hen over sommeren


Svitset?
Veet har lavet sådan noget spray der nærmest ætser hårene væk på benene (svitset) Det holder i en 4-5 uger på mine ben så der skal ikke så mange gange til hen over sommeren
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf MOGA » 12. apr 2016, 06:34

Thestral skrev:
MOGA skrev:
Thestral skrev:Jeg bryder mig ikke om den våde fornemmelse af sved, når jeg sveder, og den synes jeg forstærkes når der er hår under armene. Derfor skraber jeg dem af. For neden er jeg skrabet fordi det synes jeg er pænest, dvs. for mig, ikke for andre. Ben er hovedsageligt kun om sommeren og det er igen fordi jeg synes det er pænest. Hårene vokser lidt vildt hvilket er meget lidt pænt så de bliver svitset eller vokset af med regelmæssige mellemrum hen over sommeren


Svitset?
Veet har lavet sådan noget spray der nærmest ætser hårene væk på benene (svitset) Det holder i en 4-5 uger på mine ben så der skal ikke så mange gange til hen over sommeren


Dét lyder smart! Så skal man bare lige se bort fra kemien :lol:
Gør det meget ondt?
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Thestral » 12. apr 2016, 09:58

MOGA skrev:
Thestral skrev:
MOGA skrev:
Thestral skrev:Jeg bryder mig ikke om den våde fornemmelse af sved, når jeg sveder, og den synes jeg forstærkes når der er hår under armene. Derfor skraber jeg dem af. For neden er jeg skrabet fordi det synes jeg er pænest, dvs. for mig, ikke for andre. Ben er hovedsageligt kun om sommeren og det er igen fordi jeg synes det er pænest. Hårene vokser lidt vildt hvilket er meget lidt pænt så de bliver svitset eller vokset af med regelmæssige mellemrum hen over sommeren


Svitset?
Veet har lavet sådan noget spray der nærmest ætser hårene væk på benene (svitset) Det holder i en 4-5 uger på mine ben så der skal ikke så mange gange til hen over sommeren


Dét lyder smart! Så skal man bare lige se bort fra kemien :lol:
Gør det meget ondt?
Kun hvis huden i forvejen er i stykker :genert: Man skal selvfølgelig overholde alle forholdsregler og komme godt med creme på bagefter men det virker fint. Jeg havde bare lidt problemer med at finde det sidste sommer
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf dykkersild » 12. apr 2016, 11:45

Thestral skrev:
MOGA skrev:
Thestral skrev:Jeg bryder mig ikke om den våde fornemmelse af sved, når jeg sveder, og den synes jeg forstærkes når der er hår under armene. Derfor skraber jeg dem af. For neden er jeg skrabet fordi det synes jeg er pænest, dvs. for mig, ikke for andre. Ben er hovedsageligt kun om sommeren og det er igen fordi jeg synes det er pænest. Hårene vokser lidt vildt hvilket er meget lidt pænt så de bliver svitset eller vokset af med regelmæssige mellemrum hen over sommeren


Svitset?
Veet har lavet sådan noget spray der nærmest ætser hårene væk på benene (svitset) Det holder i en 4-5 uger på mine ben så der skal ikke så mange gange til hen over sommeren


Det har jeg prøvet en enkelt gang for nogle år siden på mine ben - jeg begyndte at bløde fra nogle af mine hudporrer. No fucking way om jeg nogensinde kommer til at bruge noget fra Veet igen. Jeg bruger skraber - det var mormor her hvad er, tak.
0
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf MOGA » 12. apr 2016, 13:31

Thestral skrev:
MOGA skrev:
Thestral skrev:
MOGA skrev:
Thestral skrev:Jeg bryder mig ikke om den våde fornemmelse af sved, når jeg sveder, og den synes jeg forstærkes når der er hår under armene. Derfor skraber jeg dem af. For neden er jeg skrabet fordi det synes jeg er pænest, dvs. for mig, ikke for andre. Ben er hovedsageligt kun om sommeren og det er igen fordi jeg synes det er pænest. Hårene vokser lidt vildt hvilket er meget lidt pænt så de bliver svitset eller vokset af med regelmæssige mellemrum hen over sommeren


Svitset?
Veet har lavet sådan noget spray der nærmest ætser hårene væk på benene (svitset) Det holder i en 4-5 uger på mine ben så der skal ikke så mange gange til hen over sommeren


Dét lyder smart! Så skal man bare lige se bort fra kemien :lol:
Gør det meget ondt?
Kun hvis huden i forvejen er i stykker :genert: Man skal selvfølgelig overholde alle forholdsregler og komme godt med creme på bagefter men det virker fint. Jeg havde bare lidt problemer med at finde det sidste sommer


Men holder det virkelig 4-5 uger?
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Thestral » 12. apr 2016, 14:24

MOGA skrev:
Thestral skrev:
MOGA skrev:
Thestral skrev:
MOGA skrev:
Thestral skrev:Jeg bryder mig ikke om den våde fornemmelse af sved, når jeg sveder, og den synes jeg forstærkes når der er hår under armene. Derfor skraber jeg dem af. For neden er jeg skrabet fordi det synes jeg er pænest, dvs. for mig, ikke for andre. Ben er hovedsageligt kun om sommeren og det er igen fordi jeg synes det er pænest. Hårene vokser lidt vildt hvilket er meget lidt pænt så de bliver svitset eller vokset af med regelmæssige mellemrum hen over sommeren


Svitset?
Veet har lavet sådan noget spray der nærmest ætser hårene væk på benene (svitset) Det holder i en 4-5 uger på mine ben så der skal ikke så mange gange til hen over sommeren


Dét lyder smart! Så skal man bare lige se bort fra kemien :lol:
Gør det meget ondt?
Kun hvis huden i forvejen er i stykker :genert: Man skal selvfølgelig overholde alle forholdsregler og komme godt med creme på bagefter men det virker fint. Jeg havde bare lidt problemer med at finde det sidste sommer


Men holder det virkelig 4-5 uger?
På mig gør det. Jeg har lyse hår så kan ikke se når stubbene begynder at komme så ja, deromkring inden jeg opdager dem igen :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Urtekussen » 21. apr 2016, 19:22

I forlængelse af denne tråd, er jeg gået i gang med et personligt eksperiment.

Urte - nu med begyndende duske
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Urtekussen » 21. apr 2016, 19:53

Og nej, jeg har endnu ikke groet nosser nok til at flashe dem til træning eller på job.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Lykke » 21. apr 2016, 20:02

Jeg er også i gang med at lade håret gro
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf OberstNasig » 29. apr 2016, 11:45

Jeg fjerner dem jævnligt. Det er fordi at jeg synes det er grimt.
0
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Aviva » 30. apr 2016, 23:12

Ja, indimellem.. Når jeg lige er i humør til det..
- kan ret godt lige den glatte fornemmelse man får efter barbering

Er ret så ligeglad med hvad andre mon mener om min krops behåring, de kan glo et andet sted hen, hvis de er for sarte
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12919
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55517
Kontakt:

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Ado » 1. maj 2016, 06:58

Som regel under armene. Jeg lugter mere af sved, hvis der er hår.

Benene får en tur, hvis jeg er i forhold eller skal på en date. Så føler jeg mig mere attraktiv. Om sommeren får de også en tur hver dag under bruseren.

Kønsbehåring. Argh! Jeg hader det! Altså at tage stilling til det. For jeg vil allerhelst bare være trimmet, men når jeg går i gang, ender jeg altid med glat. Men det er ubehageligt kort tid efter, for man får fandeme mange bumser og ligefrem - hvis man er rigtig heldig - en byld i ny og næ. Og det er jo bare rigtig lækkert.

Nu er jeg inde i en lang singleperiode, så der har det fået lov til at gro. Lige med undtagelse af inden en julefrokost, hvor jeg følte mig liderlig og satsede på at hive en mand med hjem.
Jeg endte i sengen med en mand for et par uger siden og for helvede...midt i min "jeg lader det gro! Jeg er single!" periode. Velkommen til urskoven. Dér skammede jeg mig. Og jeg hader, at jeg skammede mig, for jeg er jo for fanden ren. Men hey; jeg har ikke hørt fra ham siden. :D Gad vide, om det er derfor? Men altså, det siger så mere om ham end mig. Og han var nu heller ikke perfekt rent kropsligt. (Heldigvis...det gjorde ham jo lækker).
Nå, men jeg skammede mig. Så jeg afsatte den flg. lørdag på at komme til bunds, og det tager jo evigheder, når man ikke har været i området længe. Først klippe det værste af, så ladyshaver til at trimme og til sidst skraber. ZzzZZzzzzz. Det er jo røvsygt. Så nu prøver jeg at tage skraberen med under bruseren hver dag, så det bliver holdt nede. For jeg ved ikke med jer, men for mit vedkommende er det virkelig stride hår og 23 forskellige retninger og med tykkelse som en spæd bøgegren.


Jeg hader at fjerne hår. Og hvis jeg vidste, at der intet skete, så sprøjtede jeg bare VEET over det hele. For jo, jeg har det afgjort bedst, når jeg hårbestanden er holdt nede.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Skønhed"