solcreme til ansigtet

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: solcreme til ansigtet

Indlægaf Oxan » 15. apr 2016, 05:00

2SHY skrev:Jeg opgav og smed den der La Roche Possay fra apoteket ud. Den er umulig at få lagt så der ikke er hvide mærker i hele ansigtet :boo: Og så synes jeg min hud bliver så sær af den


Altså, til hverdagsbrug bruger jeg en fra paulas Choice da den fungerer bedst med makeup, men når jeg solbader bruger jeg den fra la roche posay som jo er en "rigtig" solcreme og ikke bare en dagcreme med spf - så den er jo mere "tæt" i det, end almindelig ansigtscreme. Min mor bruger den også uden det problem med at blive hvid.. Det hvide skær har primært kommet her hvis min hud har været tør (som den er om foråret) men når den er fedtet om sommeren har jeg ikke oplevet det :) Men der er jo også forskel på hud :D
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: solcreme til ansigtet

Indlægaf flicka » 16. apr 2016, 12:55

Jeg er meget glad for denne - især fordi jeg hader den fedtede fornemmelse af solcreme. Denne fedter næsten ikke og trænger hurtigt ind.

http://dermonic.dk/produkter/165-la-roche-posay-anthelios-ultra-light-spf30.html
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: solcreme til ansigtet

Indlægaf superboa » 22. apr 2016, 21:10

Daine skrev:Jeg bruger Dermas solprodukter og har lige købt en til ansigtet i dag i spf 30. Jeg kan ikke tåle parfumerede cremer i ansigtet og Dermas håber jeg er god. Jeg bruger deres alm. solprodukter på kroppen og er meget tilfreds :)
(Jeg synes dog, at alm solcreme fra dem er for fedtet til ansigtet)


Jeg er med på Dermas - prøvede deres ansigtssolcreme sidste år, og den trængte hurtigt ind i huden uden at fedte. Min ene kollega, der fik konstateret hudkræft i ansigtet for 1 år siden, fik desuden anbefalet netop solcremen fra Derma af hudlægen på hospitalet :)
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: solcreme til ansigtet

Indlægaf Oxan » 28. apr 2016, 13:15

Jailbird skrev:
Oxan skrev:
Altså, til hverdagsbrug bruger jeg en fra paulas Choice da den fungerer bedst med makeup, men når jeg solbader bruger jeg den fra la roche posay som jo er en "rigtig" solcreme og ikke bare en dagcreme med spf - så den er jo mere "tæt" i det, end almindelig ansigtscreme. Min mor bruger den også uden det problem med at blive hvid.. Det hvide skær har primært kommet her hvis min hud har været tør (som den er om foråret) men når den er fedtet om sommeren har jeg ikke oplevet det :) Men der er jo også forskel på hud :D

Nu spørger jeg sikkert dumt, men er 30spf ikke 30spf lige meget om det er dagcreme eller solcreme? Eller du tænker måske på at folk påfører for lidt ved dagcremer og derved beskyttes mindre?


Har først været tilbage på debatten nu, sorry for mit sene svar :D

Spf 30 er ikke bare spf 30 - der er stor forskel på solfiltre... Men dermed ikke sagt at en dagcreme med faktor ikke beskytter ligeså godt som en solcreme med samme faktor - det kommer an på hvilke solfiltre der er brugt. Min mor har haft hudkræft og fået stråling, og i den forbindelse lærte jeg af hudlægen at de solfiltre man ofte kommer i dagcremer lettere "går til grunde" end de solfiltre der ofte er i en rigtig solcreme. Det vil sige at beskyttelsen varer kortere tid og hurtigere bliver nedbrudt. Solen nedbryder din faktor når den rammer huden med de mere ustabile solfiltre, altså dem der oftes bruges i dagcremer, hvor det fysiske solfiltre reflekterer solens stråler væk. Fx er zink en virkeligt god ingrediens til solbeskyttelse, da den holder længe og beskytter imod både UVA og UVB, men den kan også give et hvidligt skær, og er derfor sjældent brugt i dagcremer (for hvem ønsker at blive hvidlig til hverdag)..

Jeg har fx en dagcreme her om vinteren med spf 30 fra paulas choice (skin recovery serien) hvor solfiltrene er zinc oxide og titanium dioxide - begge utroligt stabile og holdbare solfiltre. Så den ville være god nok til en omgang solbadning. Men min anden dagcreme, som jeg bruger om sommeren hvor min hud er fedtet (paulas choice fra clea serien i spf 30) indeholder Avobenzone (filtrerer de fleste UVA stråler), Octinoxate (UVB beskyttelse), Octisalate (bruges til at stabilisere avobezone og giver en smule UVB beskyttelse) og Octocrylene (God UVB beskyttelse) - der er altså først og fremmest ikke optimal UVA beskyttelse (som ælder huden) og det filter der giver UVA beskyttelse (Avobenzone) er i øvrigt heller ikke særlig holdbar når først man sidder i direkte sollys - de andre solfiltre er heller ikke ligeså stabile som zinc oxide og titanium dioxide - så dette betyder at cremen skal påføres oftere for optimal beskyttelse.
1
M_B
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1. jun 2016, 12:44
Kort karma: 0

Re: solcreme til ansigtet

Indlægaf M_B » 1. jun 2016, 12:55

Jeg har været igennem et hav af solcremer, da jeg er ultra sippet med hvad jeg putter i ansigtet.

Er endt på cliniques even better dark spot defense spf 50. Den er let, oliefri, indeholder kun fysisk filter og ingen parfume.
I foråret bruger jeg den blandet med en let dagcreme. Nu hvor det er blevet varmere bruger jeg den alene ovenpå en fugtgivende serum.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: solcreme til ansigtet

Indlægaf Maoam » 1. jun 2016, 14:08

flicka skrev:Jeg er meget glad for denne - især fordi jeg hader den fedtede fornemmelse af solcreme. Denne fedter næsten ikke og trænger hurtigt ind.

http://dermonic.dk/produkter/165-la-roche-posay-anthelios-ultra-light-spf30.html


Hvis nogen i Århus er interesseret, så giver jeg gerne en uåbnet spray og en creme, der kun er testet, væk. Jeg kan ikke tåle dem.
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Skønhed"