Intimvoks

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Intimvoks

Indlægaf milisa » 23. apr 2016, 19:03

Jeg har besøgt en million (næsten...) kosmetologer i tidens løb og fået cirka lige så mange brazilians, og det er godt nok sjældent, hvis nogensinde, at jeg har oplevet, at der ikke er glemt lidt/en del. Jeg har derfor tænkt på, at det da må være muligt at købe det der specielle intimvoks, så man lige kan tage de der små rester selv.

Det, jeg leder efter, er den voks, der ikke fjernes med strips, men som stivner efter nogle sekunder, hvorefter man så kan hive det af. Jeg kan finde en del på nettet, selvfølgelig, men jeg vil bare gerne have noget at gå efter, dvs noget personlig erfaring.

Nogen bud?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Intimvoks

Indlægaf Sophies-mor » 23. apr 2016, 19:57

Nu har jeg ikke prøvet knækvoks i intimområdet og ved godt at det er ot - men må jeg spørge, hvad du synes der er godt ved knækvoksen?
:gruble:

Jeg har prøvet det på ansigt og ben og har aldrig oplevet noget så ubehageligt, så jeg tænker lidt, hvad fordele knækvoksen har? :genert:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Intimvoks

Indlægaf Karkluden » 23. apr 2016, 19:58

Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke prøvet knækvoks i intimområdet og ved godt at det er ot - men må jeg spørge, hvad du synes der er godt ved knækvoksen?
:gruble:

Jeg har prøvet det på ansigt og ben og har aldrig oplevet noget så ubehageligt, så jeg tænker lidt, hvad fordele knækvoksen har? :genert:

Vi støder da på hinanden i alle tråde i dag :D

Jeg synes i hvert personligt, at knækvoksen (som jeg formoder, er den uden strips, men som stivner på huden og trækkes af?) gør mindre ondt, og irriterer min hud markant mindre end strips.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Intimvoks

Indlægaf Sophies-mor » 23. apr 2016, 20:09

Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke prøvet knækvoks i intimområdet og ved godt at det er ot - men må jeg spørge, hvad du synes der er godt ved knækvoksen?
:gruble:

Jeg har prøvet det på ansigt og ben og har aldrig oplevet noget så ubehageligt, så jeg tænker lidt, hvad fordele knækvoksen har? :genert:

Vi støder da på hinanden i alle tråde i dag :D

Jeg synes i hvert personligt, at knækvoksen (som jeg formoder, er den uden strips, men som stivner på huden og trækkes af?) gør mindre ondt, og irriterer min hud markant mindre end strips.

Ja, tænkte jeg også :-D
Jeg oplevede at det var vildt ubehageligt når hun skulle have fat i "kanten" af knækvoksen :tie:
& det var hele tiden. Hun fik kun små stykker af ad gangen :tie:
Er det meningen at det skal ske på den måde?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Intimvoks

Indlægaf Karkluden » 23. apr 2016, 20:11

Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke prøvet knækvoks i intimområdet og ved godt at det er ot - men må jeg spørge, hvad du synes der er godt ved knækvoksen?
:gruble:

Jeg har prøvet det på ansigt og ben og har aldrig oplevet noget så ubehageligt, så jeg tænker lidt, hvad fordele knækvoksen har? :genert:

Vi støder da på hinanden i alle tråde i dag :D

Jeg synes i hvert personligt, at knækvoksen (som jeg formoder, er den uden strips, men som stivner på huden og trækkes af?) gør mindre ondt, og irriterer min hud markant mindre end strips.

Ja, tænkte jeg også :-D
Jeg oplevede at det var vildt ubehageligt når hun skulle have fat i "kanten" af knækvoksen :tie:
& det var hele tiden. Hun fik kun små stykker af ad gangen :tie:
Er det meningen at det skal ske på den måde?

Nej, på mig plejer de at kunne tage ok store stykker ad gangen. Det lyder så som om mit understel er 2 kvm stort... :lol:
Altså fra jeg går ind til en brazil til jeg har tøj på igen, går der måske 20 min, og jeg har aldrig rester..
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Intimvoks

Indlægaf Sophies-mor » 23. apr 2016, 20:12

Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke prøvet knækvoks i intimområdet og ved godt at det er ot - men må jeg spørge, hvad du synes der er godt ved knækvoksen?
:gruble:

Jeg har prøvet det på ansigt og ben og har aldrig oplevet noget så ubehageligt, så jeg tænker lidt, hvad fordele knækvoksen har? :genert:

Vi støder da på hinanden i alle tråde i dag :D

Jeg synes i hvert personligt, at knækvoksen (som jeg formoder, er den uden strips, men som stivner på huden og trækkes af?) gør mindre ondt, og irriterer min hud markant mindre end strips.

Ja, tænkte jeg også :-D
Jeg oplevede at det var vildt ubehageligt når hun skulle have fat i "kanten" af knækvoksen :tie:
& det var hele tiden. Hun fik kun små stykker af ad gangen :tie:
Er det meningen at det skal ske på den måde?

Nej, på mig plejer de at kunne tage ok store stykker ad gangen. Det lyder så som om mit understel er 2 kvm stort... :lol:
Altså fra jeg går ind til en brazil til jeg har tøj på igen, går der måske 20 min, og jeg har aldrig rester..

Jeg har måske bare været uheldig :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Intimvoks

Indlægaf Karkluden » 23. apr 2016, 20:14

Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke prøvet knækvoks i intimområdet og ved godt at det er ot - men må jeg spørge, hvad du synes der er godt ved knækvoksen?
:gruble:

Jeg har prøvet det på ansigt og ben og har aldrig oplevet noget så ubehageligt, så jeg tænker lidt, hvad fordele knækvoksen har? :genert:

Vi støder da på hinanden i alle tråde i dag :D

Jeg synes i hvert personligt, at knækvoksen (som jeg formoder, er den uden strips, men som stivner på huden og trækkes af?) gør mindre ondt, og irriterer min hud markant mindre end strips.

Ja, tænkte jeg også :-D
Jeg oplevede at det var vildt ubehageligt når hun skulle have fat i "kanten" af knækvoksen :tie:
& det var hele tiden. Hun fik kun små stykker af ad gangen :tie:
Er det meningen at det skal ske på den måde?

Nej, på mig plejer de at kunne tage ok store stykker ad gangen. Det lyder så som om mit understel er 2 kvm stort... :lol:
Altså fra jeg går ind til en brazil til jeg har tøj på igen, går der måske 20 min, og jeg har aldrig rester..

Jeg har måske bare været uheldig :gruble:

Ja, ellers også har du besværlig hud der? Altså jeg kan fx næsten ikke blive vokset under armene - min hud vil bare IKKE være med.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Intimvoks

Indlægaf Sophies-mor » 23. apr 2016, 20:18

Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:
Karkluden skrev:
Sophies-mor skrev:Nu har jeg ikke prøvet knækvoks i intimområdet og ved godt at det er ot - men må jeg spørge, hvad du synes der er godt ved knækvoksen?
:gruble:

Jeg har prøvet det på ansigt og ben og har aldrig oplevet noget så ubehageligt, så jeg tænker lidt, hvad fordele knækvoksen har? :genert:

Vi støder da på hinanden i alle tråde i dag :D

Jeg synes i hvert personligt, at knækvoksen (som jeg formoder, er den uden strips, men som stivner på huden og trækkes af?) gør mindre ondt, og irriterer min hud markant mindre end strips.

Ja, tænkte jeg også :-D
Jeg oplevede at det var vildt ubehageligt når hun skulle have fat i "kanten" af knækvoksen :tie:
& det var hele tiden. Hun fik kun små stykker af ad gangen :tie:
Er det meningen at det skal ske på den måde?

Nej, på mig plejer de at kunne tage ok store stykker ad gangen. Det lyder så som om mit understel er 2 kvm stort... :lol:
Altså fra jeg går ind til en brazil til jeg har tøj på igen, går der måske 20 min, og jeg har aldrig rester..

Jeg har måske bare været uheldig :gruble:

Ja, ellers også har du besværlig hud der? Altså jeg kan fx næsten ikke blive vokset under armene - min hud vil bare IKKE være med.

Har ikke hørt om at jeg har problemer med det :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Intimvoks

Indlægaf milisa » 23. apr 2016, 20:44

Sophies-mor: Knækvoks?! Ja ok, det begreb har jeg ikke hørt, men det er ganske rigtig den der, der bare hives af. Jeg bliver som oftest "sukkereret", altså vokset med sukker, men det inderste tages gerne med intimvoks, da det sjældent lykkes med sukker pga fugt og varme. Derudover får jeg ofte vokset bryn og axil med intim(???)voksen.

Jeg tror virkelig, du har været uheldig. Jeg har aldrig oplevet, at det knækker af, kun at det kommer fint med i ét stykke. Jeg vil våge den påstand, at det kun er uerfarne voksere, der er nødt til at rykke så meget i voksen for at få fat, at det gør ondt. De erfarne laver lige sådan en kant, så de nemt kan få fat.

Som Karkluden siger, at føler jeg, at intimvoksen er meget blidere end stripsvoks. Derudover, at synes jeg det er et bøvl med stripsvoks alle andre steder end ben - eller arme, hvis jeg gjorde i den slags. Ben og arme kan du flytte rundt på, så man nemmere kan komme til, men at skulle stå med klistret voks og strips og så mellem benene, nej tak!!! Så hellere end voks, der størkner i løbet af no time, så man ikke risikere at få sig selv klistret helt ind. :)
0
Tally-ho
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Intimvoks

Indlægaf missme » 23. apr 2016, 21:02

Jeg har sådan en veet maskine som varmer voksen og så på med en strimmel. Jeg har bare dårlige erfaringer med det. AAAVVVVVV for fanden, når det så ikke bare vil rykkes af. På benene er der ingen problemer.

Syntes lige at du skulle have denne her joke med, som advarsel ;)

Min aften startede som en helt almindelig aften midt i ugen. Kom hjem, lavede aftensmad, vaskede op og surfede lidt på nettet. Så fik jeg en idé, som i løbet af de næste par timer, skulle stå som en smertefuld oplevelse i mit sind.

"Måske skulle jeg lige snuppe voksen i toiletskabet"

Som sagt så gjort. Ud til badeværelset. Det var et af disse "kold voks"
produkter. Ikke noget med at smelte en klump voks, du nulrer bare strimlerne i din hånd til de bliver lune, hvorefter du skiller dem ad og anbringer dem på dit ben (eller hvor du har brug for det) og så hiver du dem af med det samme. Ingen problemer i det. Hvor svært kan det være? Jeg mener, jeg er ikke et geni, men jeg da begunstiget nok til at kunne finde ud af det her.( JA SOM OM!?!).

Så hev jeg en strimmel ud. Det var to strimler som lå med voksen mod hinanden så de hang sammen. I stedet for at nulre dem i hænderne var jeg så klog at finde min hårtørrer frem. Jeg varmede så strimlerne på 1000 watt.

(Kold voks?..ha ha). Jeg anbragte derefter strimlerne på mit inderlår.
Holdt igen med den anden hånd på låret og rev så til. Det virker!

Okay det var så ikke lige den fedeste følelse, men det var ikke helt værst.
Jeg kan sgu det her! Jeg er en hundjævel! Jeg er bekæmperen af al kropsbehåring og guruen til blødt ekstravagant hud.

Med den næste voks strimmel bevæger jeg mig nordpå.

Jeg smider trusserne og placerer en fod på toilettet.
Så går jeg frem efter samme procedure, hvor jeg placerer en voks strimmel på skrå på mit inderlår lige ved bikinilinjen så strimlen dækker min hoo-ha (læs den unævnelige).

Strimlen strækker sig fra min hoo-ha ned til indersiden af min numse balle (det var en lang strimmel),
så trækker jeg vejret dybt, hvorefter jeg river??????..
RRRRRRRII...PP!!!!!!!!

Jeg er blind! Blændet af smerte!!!!!?. Argh for HEL....?.!!!!!

Jeg får synet igen.
Jeg ser at jeg kun har fået hevet halvdelen af strimlen af. @!#$!
Endnu en dyb vejrtrækning og RRRIIIIPPP!
Alt kører rundt for mig og jeg har sorte pletter for øjnene.
Jeg tror jeg er ved at besvime??
må holde mig oppe??.må holde mig oppe.
Hører jeg trommer???
Træk vejret, træk vejret???????&hel
Jeg vil se mit trofæ?. Den voksstrimmel, som har voldt mig så megen smerte, fyldt med mit hår.
Jeg vil vælte mig i succesen over min kamp mod kropsbehåring. Jeg holder derfor strimlen op så jeg kan se den. Der er ikke noget hår på den.

Hvor er håret? HVOR ER VOKSEN???

Langsomt sænker jeg hovedet, stadig med min fod på toilettet (se det for jer venner).
Jeg kan se håret. Det hår som skulle have været på strimlen?. det er ikke derpå. Jeg mærker lige efter. Jeg rører ved voks. Jeg berører mig selv på min mest sensitive del af kroppen som nu er dækket med kold voks og hår.??????

Så gør jeg den næste STORE fejltagelse!

Jeg husker at min fod stadig er på toilettet.
Jeg må gøre noget så jeg tager foden ned fra toilettet.

Helt lukket!
Min røv er lukket. Helt lukket!!!!
Jeg går som en pingvin rundt i badeværelset - prøver at finde ud af hvad jeg skal gøre. Jeg tænker

"Please, bare jeg ikke skal skide lige nu for så tror jeg mit hoved ryger af".

Hvad kan jeg gøre for at smelte voksen?
Varmt vand!
Varmt vand smelter voksen. Jeg fylder så varmt vand jeg kan i badekarret, smutter i karret og så skal voksen jo lige smelte for så jeg kan lige så forsigtigt fjerne det, ikke??? FORKERT!!!!!

Jeg smutter i karret, vandet er lidt varmere end det man normalt bruger ved totur af krigsfanger.
Jeg sætter mig ned.
Det eneste der er værre end at få dine nedre regioner smeltet sammen er at få dem smeltet?.
Smeltet fast til bunden af badekarret - i skoldende hedt vand. Og så smelter voksen ikke engang....!!!!
Nu er jeg altså limet fast til bunden af badekarret ligesom hvis jeg havde cementeret mig selv fast til porcelæn! Gudskelov for den mand, der for få måneder siden overtalte mig til at få telefon på badeværelset!!!!!

Jeg ringer til min ven for jeg er sikker på at hun kender til hemmeligheden af hvordan jeg kommer ud af denne situation.

Det er en helt fin måde at starte en samtale på?.
"Nå men min røv og min hoo-ha er altså limet til bunden af badekarret!
Der er en lille pause. Hun kender ingen hemmeligheder eller fif til hvordan jeg kommer ud af denne situation, men hendes latter prøver hun slet ikke at skjule for mig.
Hun vil vide præcis hvor voksen sidder, "Taler vi om balderne, hullet eller hoo-ha? Hun griner højlydt nu.
Jeg kan høre hende.
Jeg giver hende lige den korte version og hun foreslår at jeg ringer til det nummer der står på æsken som voksen var i.
Ja!!!!! Som om!!!!
Som om jeg har lyst til at være aftenens vittighed.
Mens vi gennemgår flere løsningsmuligheder prøver jeg at få voksen af med en skraber. Intet føles bedre end at have min kvindelighed dækket af varmt voks, min hoo-ha limet sammen, siddende i brandvarmt vand med røven limet til bunden af karret og bruge skraberen.

Nu fungerer min hjerne ikke mere, min selvrespekt er helt væk og jeg er ret sikker på at jeg har brug for en psykolog med speciale i post-traumatisk stress syndrom efter dette.

Min veninde taler stadig med mig da jeg ser min redning. Cremen som man skal bruge til at fjerne overskydende voks med.
Helt ærligt - hvad har jeg at tabe? Jeg smører noget af cremen på og "FOR DÆLEN DA"!!!!!
Skriget vækkede sikkert hele naboområdet og skræmte livet af min veninde. Det er såååååå smertefuldt, men jeg er faktisk ligeglad.

DET VIRKER!!! DET VIRKER!!

Min veninde lykønsker mig og vi afslutter samtalen. Jeg fjerner resten af voksen da jeg til min ærgrelse pludselig ser?
HÅRET ER DER SGU STADIG?..DET HELE!!!

Nu er jeg helt ligeglad så jeg barberer det hele af. For f*****n jeg er øm nu. Helt følelsesløs. Jeg kunne amputere mit eget ben på nuværende tidspunkt.

Næste uge prøver jeg at farve mit hår???
4
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Intimvoks

Indlægaf milisa » 23. apr 2016, 21:08

^Og just DERFOR efterlyser jeg intimvoks UDEN strimler!!! :-D
1
Tally-ho
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Intimvoks

Indlægaf missme » 23. apr 2016, 21:14

åh, hvor jeg forstår det. Jeg har været tæt på at være kvinden i joken, i mit forsøg med varmvoks. Så holder mig bare til benene og så en skraber alle andre steder :nerve:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Intimvoks

Indlægaf Danseprinsesse » 23. apr 2016, 22:42

Det kaldes også hot wax eller 8-tals voks, hvis det hjælper.
Ved desværre ikke, hvor man kan købe det privat.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Intimvoks

Indlægaf milisa » 24. apr 2016, 10:50



Er det en, du selv har erfaring med, Fio?
0
Tally-ho
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Intimvoks

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2016, 08:57

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men ellers vil jeg gerne anbefale det sted, hvor jeg får lavet sugaring - der er aldrig helligdage i deres arbejde: http://www.beautyavenue.dk/
0

Tilbage til "Skønhed"