Hvor ofte hårvask?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Pityt » 18. maj 2016, 17:24

Ca. en gang om ugen. Indimellem kan der såmænd godt gå 1,5 uge :fløjt: Og en sjælden gang bliver det vasket 2 gange på en uge hvis jeg f.eks. skal ud.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Venus222 » 18. maj 2016, 17:46

Avino skrev:
Venus222 skrev:
Avino skrev:
Venus222 skrev:Hver dag. Jeg arbejder på et plejehjem, så jeg bliver nærmest dårlig ved tanken om at skulle gå i seng med hår der ikke har været vasket, efter en arbejdsdag. :blush: :tie:


Må jeg spørge- hvorfor ?

Er det fordi du har det varmt- og derfor sveder- eller ....


Fordi plejehjem lugter ganske forfærdeligt, fordi jeg sveder og fordi jeg i løbet af en arbejdsdag fortager mig ret mange klamme ting. Så jeg tør faktisk ikke tænke på hvad der (måske) ender i mit hår. :nerve:


Det er da voldsomt, at du føler sådan. Mht lugt på plejehjem.
Arbejder selv på plejehjem, men har da ikke den følelse af- at jeg jeg lugter når jeg går hjem derfra.
Er det pga rengøring- eller manglen på samme ?
Er det fordi du synes beboerne lugter ?
Du svarer bare- hvis du har lyst


Jeg synes nogle af vores beboere lugter, og ja rengøringen er heller ikke heller tip top. Men jeg skal ikke kunne afvise at jeg bare er sart.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf OberstNasig » 18. maj 2016, 17:53

2-3 gange om ugen. Jeg kombinerer det med en løbetur. Så jeg har et mildest talt stort forbrug af tørshampoo, fordi mit hår bliver sindssygt fedtet på 2 døgn. Jeg er skuffet over at det ikke virkede at have en lang periode uden hårvask. Jeg havde regnet med at mit hår ville blive mindre fedtet med tiden.

Desuden har jeg farvet mit hår rødt og for at bevare farven, skal jeg ikke vaske det for ofte.
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Avino » 18. maj 2016, 17:55

Venus222 skrev:
Avino skrev:
Venus222 skrev:
Avino skrev:
Venus222 skrev:Hver dag. Jeg arbejder på et plejehjem, så jeg bliver nærmest dårlig ved tanken om at skulle gå i seng med hår der ikke har været vasket, efter en arbejdsdag. :blush: :tie:


Må jeg spørge- hvorfor ?

Er det fordi du har det varmt- og derfor sveder- eller ....


Fordi plejehjem lugter ganske forfærdeligt, fordi jeg sveder og fordi jeg i løbet af en arbejdsdag fortager mig ret mange klamme ting. Så jeg tør faktisk ikke tænke på hvad der (måske) ender i mit hår. :nerve:


Det er da voldsomt, at du føler sådan. Mht lugt på plejehjem.
Arbejder selv på plejehjem, men har da ikke den følelse af- at jeg jeg lugter når jeg går hjem derfra.
Er det pga rengøring- eller manglen på samme ?
Er det fordi du synes beboerne lugter ?
Du svarer bare- hvis du har lyst


Jeg synes nogle af vores beboere lugter, og ja rengøringen er heller ikke heller tip top. Men jeg skal ikke kunne afvise at jeg bare er sart.


Det er helt OK. :)
Jeg har det da også sådan. At nogle beboere har en speciel lugt. Næsten uanset, hvor meget de bliver vasket.
Vi er jo- allesammen- forskellige.
Heldigvis for det. :)
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Tobywan » 18. maj 2016, 17:58

Hver dag og jeg har endda ret kort hår. Fast rutine gennem mange år.

Jeg bruger voks og det bliver noget fedtet stads, hvis ikke det bliver vasket hver dag.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. maj 2016, 18:09

Jeg bader som regel hver dag, medmindre jeg bare nusser rundt herhjemme og ikke synes, at jeg rigtig trænger til det.
Hveranden gang er det inkl. hårvask, hveranden gang med sådan en her på hovedet.

Shower cap.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21831

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Purple Haze » 18. maj 2016, 18:15

Hver dag, måske hver anden, hvis ikke jeg skal noget.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Chrisolade
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21. apr 2016, 19:19
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Chrisolade » 18. maj 2016, 18:34

Venus222 skrev:
Avino skrev:
Venus222 skrev:
Avino skrev:
Venus222 skrev:Hver dag. Jeg arbejder på et plejehjem, så jeg bliver nærmest dårlig ved tanken om at skulle gå i seng med hår der ikke har været vasket, efter en arbejdsdag. :blush: :tie:


Må jeg spørge- hvorfor ?

Er det fordi du har det varmt- og derfor sveder- eller ....


Fordi plejehjem lugter ganske forfærdeligt, fordi jeg sveder og fordi jeg i løbet af en arbejdsdag fortager mig ret mange klamme ting. Så jeg tør faktisk ikke tænke på hvad der (måske) ender i mit hår. :nerve:


Det er da voldsomt, at du føler sådan. Mht lugt på plejehjem.
Arbejder selv på plejehjem, men har da ikke den følelse af- at jeg jeg lugter når jeg går hjem derfra.
Er det pga rengøring- eller manglen på samme ?
Er det fordi du synes beboerne lugter ?
Du svarer bare- hvis du har lyst


Jeg synes nogle af vores beboere lugter, og ja rengøringen er heller ikke heller tip top. Men jeg skal ikke kunne afvise at jeg bare er sart.


Jeg arbejder til dagligt med sår, og jeg har det på samme måde som dig. Sårene kan lugte og jeg føler jeg slæber det med hjem. Måske er jeg også sart, men jeg synes nu det er rarest med et bad.
0
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Anigav » 18. maj 2016, 19:27

2-4 gange om ugen, alt efter træning/planer den pågældende uge.

Gad godt at kunne gå bare en uge uden, ligesom nogle af jer andre, men så ligner det at jeg har hældt 1 liter olie i håret, og jeg begynder at få urenheder i huden, der hvor håret rammer :rulle:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Annione » 18. maj 2016, 19:38

Hver 2. dag sådan ca. Nogle gange går der en dag mere, men så skal det også være sat op.
Jeg prøvede en gang i flere måneder at trække min hårvask til hver 3. dag. Efter 4 måneder med fedtet hår hver 3. dag droppede jeg det. Mit hår trives fint med det - det er ren dovenskab, at jeg ikke gider vaske det så ofte.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Spjaerten » 18. maj 2016, 19:42

Ca hver 3-4 dag eller 2 gange om ugen.
0
Tryk på * :slem:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Lulu » 18. maj 2016, 19:47

2 gange ugentligt.
Jeg skal gå mere end 1,5 uge før mit hår bliver fedtet. Så jeg har aldrig rigtig brugt tørshampoo heller.

Pt. synes min hovedbund dog den skal klø nogengange når jeg nærmer mig 3 uden vask, så har brugt tørshampoo lidt i de forgangne uger. Tror det er tid til at skifte til en ny shampoo i en periode :whine:
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf girl_beat » 18. maj 2016, 19:48

Hver 4. dag... Bruger tørshampoo på dagen midt i mellem hårvaskene - så holder det sig fint :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Studsgaard » 18. maj 2016, 19:54

Jeg har kort tyndt fint hår men det bliver kun vasket 2-3 gange om ugen. Dagen hvor jeg vasker det, bliver det føntørrer med saltvandsspray for at få noget struktur så jeg kan sætte det. Og bruger lidt voks til at sætte det. På 2 dagen kan jeg som regel bare rode i det og sætte det med de rester af produkt der er i håret - på 3. Dagen skal jeg som regel tilføre lidt saltvand/voks.
Hvis jeg vasker hver dag bliver det fedtet, og jeg tror jeg vil miste mere hår eller få endnu mere sart og tyndt hår.
0
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Hvor ofte hårvask?

Indlægaf Flowergirl » 18. maj 2016, 21:25

Jeg vasker det to gange om ugen :) Mit hår kan godt begynde og se fedtet ud på tredje dagen, men ikke noget som lidt tørshampoo eller en knold kan klare og dække lidt.
Førhen var mit hår allerede meget fedtet på anden dagen, men efter jeg er begyndt ikke og rede det så meget igennem (gjorde flere gange om dagen førhen) har det hjulpet rigtig meget!
0

Tilbage til "Skønhed"