Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf NilleQ » 7. dec 2016, 19:04

Oddinary skrev:
NilleQ skrev:Jeg mener der er flere shampooer der er godkendt end dem der er i denne tråd. Er der nogen der har en liste evt dig oxan?


Er det ikke bedre bare at lave en form for fælles spreadsheet, som inviterede kan redigere i? Så kunne du tilføje dem du har til den eksisterende liste. :) Jeg tænker at Oxan måske stadig er travlt optaget? :)


Jeg har ikke navne på dem, da jeg ikke kan huske dem. Så håbede Oxan eller nogen andre havde :)
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Myresluger » 7. dec 2016, 20:32

Santopia skrev:Den her balsam fra sexy hair skulle være fin, men er der noget, jeg ikke har bemærket? :gruble: er ret ny ud i det sulfatfri


Den ser fin ud - jeg kan ikke se noget forbudt i den!
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Myresluger » 8. dec 2016, 12:07

Santopia skrev:Jeg lurer lidt på Tresemme Botanique serie. Umiddelbart ser den fin ud, men jeg fkan ikke lige finde ingredienslisten.

edit: fandt den :)

Og jeg kan heller ikke se noget grimt i den :D
0
LordLoxley
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. dec 2016, 14:35
Kort karma: 0

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf LordLoxley » 18. dec 2016, 14:56

Er der nogle der kan gennemskue og Alterna's shampoer er uden skidt.
De reklamerer med at de er uden sulfater, parabener osv.

https://alternahaircare.myshopify.com/c ... 1238533697

https://alternahaircare.myshopify.com/c ... me-shampoo
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 20. jan 2017, 10:16

Oddinary skrev:
NilleQ skrev:Jeg mener der er flere shampooer der er godkendt end dem der er i denne tråd. Er der nogen der har en liste evt dig oxan?


Er det ikke bedre bare at lave en form for fælles spreadsheet, som inviterede kan redigere i? Så kunne du tilføje dem du har til den eksisterende liste. :) Jeg tænker at Oxan måske stadig er travlt optaget? :)
NilleQ skrev:Jeg mener der er flere shampooer der er godkendt end dem der er i denne tråd. Er der nogen der har en liste evt dig oxan?


Jeg har været igang med at gennemrenovere hus siden maj (vi er snart færdige - yaaaay) så jeg er meget sjældent på nettet.. Det er helt utroligt mærkeligt, når man plejer at være direkte afhængig af diverse debatter :stoned:

Problemet med at lave lister over godkendte shampoo'er etc er at producenterne ofte skifter indhold på deres produkter.. Så hvad der var "godkendt" sidste år, er ikke nødvendigvis godkendt mere..

Personligt har jeg måtte droppe CG i perioder siden i sommers, da jeg har fået slem psoreasis i hovedbunden og derfor ikke altid kan "gnubbe" som man gør ved balsamvask og jeg får noget rigtig klistret salve som kun kan vaskes ud med sulfater. Mit hår ligner simpelthen løgn efter jeg er stoppet med at undgå silikoner og sulfater :whine: Oven i det, så fik jeg en slem jernmangel for 1½ år siden, som resulterede i at mit hår faldt af i store mængder og jeg tabte over halvdelen af mit hår på under 2 måneder. Jeg er heldigvis velsignet med en løvemanke fra naturens side af, så efter hårtabet blev bremset var jeg "kun" blevet tyndhåret (men svært når man er vant til stort fyldigt hår).. Håber at min psoreasis snart går i sig selv, nu hvor stressen over husrenovering snart forsvinder, så jeg kan komme tilbage til CG metoden :D
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 20. jan 2017, 10:19

Santopia skrev:Den her balsam fra sexy hair skulle være fin, men er der noget, jeg ikke har bemærket? :gruble: er ret ny ud i det sulfatfri

Sent svar, men den indeholder silikoner - se oxaner'ne nederst på listen :-)
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Myresluger » 31. jan 2017, 21:26

Hvad bruger i andre af styling? Mit hår er åbenbart blevet træt af den styling og balsam jeg har brugt de sidste mange år - så jeg mangler inspiration. Jeg har brug for noget styling der giver hold og også hjælper krøllerne lidt frem.

Hvis i har noget genial balsam må i også gerne skrive det - for mit hår gider åbenbart ikke Matas luksus balsam uden parfume mere - jeg har brugt den de sidste 4-5 år, så det er måske ikke så mærkeligt..
0
Brugeravatar
Guldfuglen
Indlæg: 165
Tilmeldt: 8. sep 2015, 20:45
Kort karma: 31
Likede indlæg: 425

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Guldfuglen » 19. feb 2017, 15:55

Jeg har den her HIF vaskebalsam til salg (volumen support), som ikke passer til mit hår - hvis nogle vil prøve det.

Har brugt af den et par gange, og det var dyre dråber til en start! ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Junika » 19. feb 2017, 22:18

Guldfuglen skrev:Jeg har den her HIF vaskebalsam til salg (volumen support), som ikke passer til mit hår - hvis nogle vil prøve det.

Har brugt af den et par gange, og det var dyre dråber til en start! ;)


Hvad tænker du af pris..?
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Julie » 28. feb 2017, 18:18

Hvad med Purely Professionals shampooer, er de ok?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf twinkle » 2. mar 2017, 19:03

Jeg mangler lidt inspiration, så hvad er jeres rutine for tiden?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 3. mar 2017, 10:41

Julie skrev:Hvad med Purely Professionals shampooer, er de ok?


De er fri for SLS/SLES/ALS/ALES men ikke alle er sulfatfri, da de bruger sodium coco-sulfate. De eneste sulfatfri er Shampoo 0, og shampoo 3 - som indeholder disodium laureth sulfosuccinate. Det er ikke en af de mildeste vaskeagenter der findes, men den er ikke en sulfat. Jeg synes shampoo 0 er fin nok, men mener ikke den er prisen værd.
1
Brugeravatar
Elefanne
Indlæg: 103
Tilmeldt: 3. feb 2016, 17:34
Kort karma: 13
Likede indlæg: 183

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Elefanne » 17. mar 2017, 16:27

Jeg er ved at gro min pixie ud ( :ad!: ) og skal nu til at forholde mig til hårvask igen - og overvejer at blive sulfat og silikone fri. Okay, lyder klamt, men som helt korthåret vaskede jeg kun sjældent håret med shampoo :lol:

Jeg har fald / krøller i håret, som jeg godt kunne tænke mig at fremhæve mere, jo længere håret bliver.

Men kan nogen lige opsummere rutinen for mig? Man vasker med hvad og plejer hvordan - hvor ofte og i hvilken rækkefølge? :genert:

Jeg ser helst at produkterne også er uden parfume - er produkter fra Zenz (Shampoo 01 og Treatment 03) godkendt? :gruble:
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 17. mar 2017, 16:57

FruDulle skrev:Jeg troede at Kevin Murphy var okay egentlig. Men min hårbund er gået fuldstændig amok, så efter 3 omgange vask måtte jeg give op. Så jeg prøver igen med John Masters, synes bare ikke at det giver nok fugt. Mit hår er mega tykt, der er meget af det og det er krøllet. En ret hård kamp.


Det er kun et par af Kevin Murphys produkter der er "godkendt" og det samme gælder for John Masters..

Hvilke produkter har du forsøgt med? :-)
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Tråden om sulfat- og silikonefri shampoo og balsam

Indlægaf Oxan » 17. mar 2017, 17:02

Elefanne skrev:Jeg er ved at gro min pixie ud ( :ad!: ) og skal nu til at forholde mig til hårvask igen - og overvejer at blive sulfat og silikone fri. Okay, lyder klamt, men som helt korthåret vaskede jeg kun sjældent håret med shampoo :lol:

Jeg har fald / krøller i håret, som jeg godt kunne tænke mig at fremhæve mere, jo længere håret bliver.

Men kan nogen lige opsummere rutinen for mig? Man vasker med hvad og plejer hvordan - hvor ofte og i hvilken rækkefølge? :genert:

Jeg ser helst at produkterne også er uden parfume - er produkter fra Zenz (Shampoo 01 og Treatment 03) godkendt? :gruble:


Enten bruger du;
1) shampoo fri for sulfater og silikone efterfulgt af silikonefri plejebalsam
2) letvægtsbalsam fri for silikone til vask og intet efterfølgende
3) letvægtsbalsam fri for silikone til vask efterfulgt af silikonefri plejebalsam
+ hårkur efter behov..

Zenz shampoo 1 indeholder Coco-sulfate og er derfor ikke sulfatfri. Treatment 03 er godkendt :-)
0

Tilbage til "Skønhed"