Kæmpe anbefaling til hårfarve gone wrong

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Kæmpe anbefaling til hårfarve gone wrong

Indlægaf Chanel » 3. aug 2016, 11:41

Jeg lavede den klassiske med at ende med orange hår.
Jeg havde ladet mit hår gro i to år. Ja TO ÅR for at få lyst hår. MEN jeg begår selvfølgelig verdens største fejl, jeg vælger den forkerte hårfarve og det ender mørkere end ønsket og med en form for rød undertone, selvom farven hedder light blonde og er helt lys. Nå, jeg beslutter mig så for at lysne det med striber, dermed afblegning og hvad sker der så? Lortet blir orange, som jeg jo egentlig godt vidste det ville på allerede farvet hår. Det var jo derfor jeg ventede i 2 år. :lol:
Nå, men her kommer miraklet. Jeg købte Wella T18 og en developer og har endt med drømme resultatet. Jeg synes virkedelig der manglede info om dette mareridt, så derfor får I min opdagelse :)
Jeg har desværre ikke et førbillede, men det var virkelig mørkt orange med gule striber :lol2:
Billedet er håret efter wellas askeblonde der har trukket det røde ud :klap:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Kæmpe anbefaling til hårfarve gone wrong

Indlægaf Chanel » 3. aug 2016, 12:19

Det er lyset. Det er helt alm lyst nu uden rødt skær. Det er virkelig vildt det kan lade sig gøre at hive det røde pigment ud med en hårfarve :)
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Kæmpe anbefaling til hårfarve gone wrong

Indlægaf zembra1986 » 3. aug 2016, 16:27

Hvor kan man købe den og hvad koster den?

Jeg overvejer at gå fra brun (farvet) til blond igen, men hvis det skulle gå galt, så er det da meget rart at have denne som 'backup' :)
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Kæmpe anbefaling til hårfarve gone wrong

Indlægaf Chanel » 3. aug 2016, 17:01

Det gør det. 100 %
Man kan ikke afblege farvet brunt hår lyst uden det blir orange. :(
Men det skal afbleges først.
Både Wella T18 og Developer kan købes på Ebay.co.uk
Developer skal være vol 20 6% men mærke er lige meget. Så blandes 1 del T18 og 2 dele developer :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kæmpe anbefaling til hårfarve gone wrong

Indlægaf vibbsen » 14. aug 2016, 21:34

Jeg kan kun sige : Askeblond saves the day....

Denne anbefaling fik jeg selv i år 2000 da jeg efter en afblegning/farveudtrækning-gone-wrong havde fået smørgult hår. Selvlysende smørgult hår.

Ind af døren trådte min kollega. Som var en gæv kvinde fra Vestegnen (her har meget få deres naturlige farve og der findes derfor et omfattende erfaringsgrundlag omkring det der med hårfarvning.). Hun kiggede på mig et kort sekund. Sagde "Den der skal du komme askeblond i". Og TADAAAAAAA.....Jeg gik fra Smørgult til askeblond uden så meget som en refleks....

Hun fortalte at hun selv havde brugt det trick da en hårfarvning gik helt helt galt for hende. Dagen før hendes bryllup. Hun havde det nydeligste askeblonde hår på sin bryllupsdag. Hvilket ganske vist var langt fra den smukke maghoni farve hun havde planlagt. Men også tilpas langt væk fra den skrig orange som var resultatet af den første hårfarvning :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Skønhed"