Rens til meget tør hud..

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Rens til meget tør hud..

Indlægaf Oxan » 5. aug 2016, 09:36

Efter jeg har fået psoreasis i hovedbunden er min ansigtshud ændret markant. Jeg er meget mere tør/stram end jeg plejer - og det er primært fugt, ikke fedt, jeg mangler.

Jeg har ændret min plejeroutine til nye cremer/serums, som har forbedret det markant, men ikke nok - og mangler derfor lige det sidste; rens. Hvilken rens kan i andre anbefale? Jeg bruger pt Dermalogica pre (olie) cleanse og Dermalogica Age smart rens.

Jeg er 30 år og har pleje i orden i forhold til antiage etc, så rens behøver ikke være til andet end bare tør hud. Det må gerne være under dermalogica prisklassen da jeg i forvejen har lidt ondt i pengepungen over at bruge så mange penge på noget så simpelt som rens - jeg bruger riiigeligt med penge på alle cremer, serums og masker :stoned:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf twinkle » 5. aug 2016, 10:25

Jeg er glad for min Missha Super Aqua Fresh Cleansing Milk - den skummer ikke, men klarer sig ret godt ift. at fjerne makeup og snavs. Den indeholder dog parfume, men synes ikke det er for slemt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf Undtagelsen » 5. aug 2016, 10:39

Jeg er meget glad for Biotherms renselotion til tør hud. Bruger den også til at fjerne øjenmakeup.

Kan slet ikke bruge en rens, der skummer, uden at min hud tørrer helt ud.

Har også hørt meget godt om Rudolph's renselotion, som ikke behøver at blive vasket af med vand efterfølgende, men har ikke selv prøvet den.
1
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf Akehurst2 » 5. aug 2016, 10:44

Jeg har meget tør og sensitiv hud og bruger denne: http://www.paulaschoice-eu.com/skin-rec ... anser.html

Den er til brug med vand, som jeg foretrækker, men den skummer ikke. Renser effektivt, men blidt og er drøj i brug.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf JoyNips » 5. aug 2016, 10:54

Jeg har også psoriasis i hovedbunden.
Jeg bruger avocadoolie til at fjerne makeup med og rense huden. Smider en frottevaskeklud fra IKEA i håndvasken og tænder for det varmevand, renser med avocadoolie mens vaskekluden bliver våd, vrider vaskekluden og fjerner overskydende olie. Går jeg i bad derefter kan jeg godt lide at bruge en konjaksvamp og bruger så en fugtighedscreme (http://www.paulaschoice-eu.com/skin-rec ... dants.html) efter badet, men ellers gør jeg faktisk ikke noget efterfølgende.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf Oxan » 5. aug 2016, 15:29

twinkle skrev:Jeg er glad for min Missha Super Aqua Fresh Cleansing Milk - den skummer ikke, men klarer sig ret godt ift. at fjerne makeup og snavs. Den indeholder dog parfume, men synes ikke det er for slemt.


Hvordan dufter den? Synes at mange koreanske produkter lugter af farmor :wacko: vildt irriterende for jeg har flere masker og serums jeg er glade for men hvor jeg må bide lugten i mig :D
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf Oxan » 5. aug 2016, 15:37

Akehurst2 skrev:Jeg har meget tør og sensitiv hud og bruger denne: http://www.paulaschoice-eu.com/skin-rec ... anser.html

Den er til brug med vand, som jeg foretrækker, men den skummer ikke. Renser effektivt, men blidt og er drøj i brug.


Har faktisk forsøgt med denne men den gør min hud super stram, underligt nok - er ellers ret så glad for PC produkter normalt og bruger blandt andet dagcremen fra skin recovery :-)
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf Oxan » 5. aug 2016, 15:39

JoyNips skrev:Jeg har også psoriasis i hovedbunden.
Jeg bruger avocadoolie til at fjerne makeup med og rense huden. Smider en frottevaskeklud fra IKEA i håndvasken og tænder for det varmevand, renser med avocadoolie mens vaskekluden bliver våd, vrider vaskekluden og fjerner overskydende olie. Går jeg i bad derefter kan jeg godt lide at bruge en konjaksvamp og bruger så en fugtighedscreme (http://www.paulaschoice-eu.com/skin-rec ... dants.html) efter badet, men ellers gør jeg faktisk ikke noget efterfølgende.


Kan du virkeligt nøjes med olie og evt konjac'en? Det må jeg næsten prøve :-)
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf JoyNips » 5. aug 2016, 15:54

Oxan skrev:
JoyNips skrev:Jeg har også psoriasis i hovedbunden.
Jeg bruger avocadoolie til at fjerne makeup med og rense huden. Smider en frottevaskeklud fra IKEA i håndvasken og tænder for det varmevand, renser med avocadoolie mens vaskekluden bliver våd, vrider vaskekluden og fjerner overskydende olie. Går jeg i bad derefter kan jeg godt lide at bruge en konjaksvamp og bruger så en fugtighedscreme (http://www.paulaschoice-eu.com/skin-rec ... dants.html) efter badet, men ellers gør jeg faktisk ikke noget efterfølgende.


Kan du virkeligt nøjes med olie og evt konjac'en? Det må jeg næsten prøve :-)


Jeps. Olien renser og fugter, og vaskekluden exfolierer. Mere har min hud i bund og grund ikke behov for.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf twinkle » 5. aug 2016, 18:12

Oxan skrev:
twinkle skrev:Jeg er glad for min Missha Super Aqua Fresh Cleansing Milk - den skummer ikke, men klarer sig ret godt ift. at fjerne makeup og snavs. Den indeholder dog parfume, men synes ikke det er for slemt.


Hvordan dufter den? Synes at mange koreanske produkter lugter af farmor :wacko: vildt irriterende for jeg har flere masker og serums jeg er glade for men hvor jeg må bide lugten i mig :D


Synes ikke den lufter af farmor i hvert fald - men den dufter lidt friskt og lidt af blomster synes jeg :)!
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Grissebassen
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3429

Re: Rens til meget tør hud..

Indlægaf Grissebassen » 5. aug 2016, 18:47

Renseolie er generelt ret lækkert til tør hud. The Body Shop laver en, der vist koster ca. 150 kr. Jeg har dog ikke selv prøvet den.
Ellers laver l'oreal nogle som er ganske udmærket, som kan fås til nærmest ingen penge, blandt andet forhandles de i normal til omkring 40 kr.
Jeg blev for et par måneder siden sat i intensiv fugtpleje af en kosmetolog. Hun anbefalede mig Clarins rensemælk til tør hud. Det er den eneste rensemælk jeg nogensinde har prøvet, som jeg føler renser ordentligt uden hverken at udtørre huden eller lægge sig som en hinde oven på huden. Den fås i matas for ca. 200 kr. for en ret stor flakse, der er temmelig drøj i brug.

I første omgang tror jeg, du skal finde ud af, om du er til renseolie eller rensemælk.
0

Tilbage til "Skønhed"