LED lampe til neglelak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

LED lampe til neglelak

Indlægaf Miss_no_More » 5. aug 2016, 20:48

Er der nogen der har erfaring med LED lamper til at hærde neglelak? Jeg er ret meget nybegynder på dette felt, men synes at kunne læse mig til, at LED er det sidste nye shit fremfor UV og at hærdetiden er hurtigere.

Jeg kan finde en masse lamper på nettet, men er der nogen der kan anbefales fremfor andre og kan det lade sig gøre, at købe dem i en fysisk butik?

Alle råd modtages :blomst:
0
Kectia
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12. apr 2016, 16:15
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Kectia » 23. aug 2016, 12:15

Det har godt nok ikke så meget med selve lampen at gøre - men har du forsøgt dig med at lave negle med UV før? Jeg er lidt interesseret i dette, nemlig, men jeg vil blot ligge noget gel lak på mine egne negle - jeg vil ikke i gang med tipper og diverse andet. Jeg ved bare ikke, om man kan gøre det så simpelt, så det bare er en base coat, derefter en farve og til sidst en top coat? Selvfølgelig skal de under lampen i mellemtiden.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Miss_no_More » 23. aug 2016, 12:42

Kectia skrev:Det har godt nok ikke så meget med selve lampen at gøre - men har du forsøgt dig med at lave negle med UV før? Jeg er lidt interesseret i dette, nemlig, men jeg vil blot ligge noget gel lak på mine egne negle - jeg vil ikke i gang med tipper og diverse andet. Jeg ved bare ikke, om man kan gøre det så simpelt, så det bare er en base coat, derefter en farve og til sidst en top coat? Selvfølgelig skal de under lampen i mellemtiden.


Jeg har lige købt en UV lampe. Jeg troede, det var en LED, men det viste sig at være en UV. Og forskellen er vist bare tørretiden, så vidt jeg kan læse mig til.

Jeg har ikke prøvet den så meget endnu, da jeg venter på base og top coat fra EBay, men ellers ja, så tror jeg fremgangsmåden bare er som almindelig neglelak - på nær det skal tørre i lampen mellem hvert lag :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2016, 13:27

Jeg er også meget ny, og fik en UV lampe i julegave. For nyligt investerede jeg i en LED lampe i stedet - det gør en kææææmpe forskel for mig. Når det tager min 3 omgange (først 4 fingre på venstre hånd, så begge tommelfingre og så de fire fingre på højre hånd) af 2xbase coat 2xlak og 2xtop coat, så gør det altså en forskel med den halve tørretid. Jeg har ikke den store tålmodighed i forvejen, og det har altså lige bragt hele projektet ned på ca ½ time. Jeg købte min lampe på tradono, til en god pris.

Jeg kan i øvrigt anbefale lidtluksus.dk til lak og så'n. Rigtig gode og nemme at arbejde med og lakkene koster 50-75 kr stk og er miljøgodkendte herhjemme. Jeg turde nok ikke bruge ebays, selvom jeg elsker ebay :love:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Studsgaard » 23. aug 2016, 13:34

Jeg kan ikkeanbefale at købe genere og lakker fra e-Bay. Det er generelt noget dårligt skidt, jeg har prøvet en del. De er sværer at arbejde med end de gode produkter og de giver oftere et dårligere resultat.

Er det gele-negle eller "bare" gellak?

Hvis man skal forlænge sine negle er gellak ikke stærk nok, så skal man have gang i rigtig gele.

Jeg kan anbefale man køber en eller to gode farvet, base og top og så går i gang og stille og roligt udvider når der er råd, frem for at købe mange via e-Bay og så ende med låget man ikke får brugt alligevel da de ikke er ret gode
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Miss_no_More » 23. aug 2016, 20:41

Moxy-lady skrev:Jeg er også meget ny, og fik en UV lampe i julegave. For nyligt investerede jeg i en LED lampe i stedet - det gør en kææææmpe forskel for mig. Når det tager min 3 omgange (først 4 fingre på venstre hånd, så begge tommelfingre og så de fire fingre på højre hånd) af 2xbase coat 2xlak og 2xtop coat, så gør det altså en forskel med den halve tørretid. Jeg har ikke den store tålmodighed i forvejen, og det har altså lige bragt hele projektet ned på ca ½ time. Jeg købte min lampe på tradono, til en god pris.

Jeg kan i øvrigt anbefale lidtluksus.dk til lak og så'n. Rigtig gode og nemme at arbejde med og lakkene koster 50-75 kr stk og er miljøgodkendte herhjemme. Jeg turde nok ikke bruge ebays, selvom jeg elsker ebay :love:


Øv, jeg skulle nok alligevel have bevaret tålmodigheden og fået en LED lampe :(

Men skal jeg forstå det sådan at du lægger 2xbase og top coat på HVER hånd? Jeg lægger nemlig kun et lag af dem, det er kun farven jeg lægger 2 lag af.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Miss_no_More » 23. aug 2016, 20:43

Studsgaard skrev:Jeg kan ikkeanbefale at købe genere og lakker fra e-Bay. Det er generelt noget dårligt skidt, jeg har prøvet en del. De er sværer at arbejde med end de gode produkter og de giver oftere et dårligere resultat.

Er det gele-negle eller "bare" gellak?

Hvis man skal forlænge sine negle er gellak ikke stærk nok, så skal man have gang i rigtig gele.

Jeg kan anbefale man køber en eller to gode farvet, base og top og så går i gang og stille og roligt udvider når der er råd, frem for at købe mange via e-Bay og så ende med låget man ikke får brugt alligevel da de ikke er ret gode


Det er bare gellak, jeg gerne vil kaste mig ud i. Jeg må indrømme, jeg slet ikke havde overvejet, at det måske ikke var så smart at købe det over Ebay :gruble: Men nu I siger det, kan jeg sagtens se fornuften i det.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Moxy-lady » 23. aug 2016, 21:51

Miss_no_More skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg er også meget ny, og fik en UV lampe i julegave. For nyligt investerede jeg i en LED lampe i stedet - det gør en kææææmpe forskel for mig. Når det tager min 3 omgange (først 4 fingre på venstre hånd, så begge tommelfingre og så de fire fingre på højre hånd) af 2xbase coat 2xlak og 2xtop coat, så gør det altså en forskel med den halve tørretid. Jeg har ikke den store tålmodighed i forvejen, og det har altså lige bragt hele projektet ned på ca ½ time. Jeg købte min lampe på tradono, til en god pris.

Jeg kan i øvrigt anbefale lidtluksus.dk til lak og så'n. Rigtig gode og nemme at arbejde med og lakkene koster 50-75 kr stk og er miljøgodkendte herhjemme. Jeg turde nok ikke bruge ebays, selvom jeg elsker ebay :love:


Øv, jeg skulle nok alligevel have bevaret tålmodigheden og fået en LED lampe :(

Men skal jeg forstå det sådan at du lægger 2xbase og top coat på HVER hånd? Jeg lægger nemlig kun et lag af dem, det er kun farven jeg lægger 2 lag af.


Jeg følger anbefalingen fra der hvor jeg har købt lakken, og ja, der kommer 6 lag på alle negle. Måske ændrer jeg det undervejs, når jeg bliver mere rutineret, men det holder godt, og lakken er meget tæt på at være samme tykkelse som almindelig lak, så det ser ikke voldsomt ud på nogen måde.

Jeg kan se at der er en lampe til 150 kr på DBA. Jeg ved ikke om alle UV lamper har denne forskel fra LED, men min LED lampe har timer på 30/60 sek, så den slukker af sig selv når lakken har hærdet det den skulle. Det synes jeg er rigtig rart. Min UV lampe havde ikke den feature.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Miss_no_More » 23. aug 2016, 22:04

Der ER godt nok en timerknap på min UV lampe, tror den slukker efter halvandet minut. Jeg giver dem dig gerne lidt længere, da jeg ikke helt føler, det er nok.

Tak for tippet med dba :) Jeg kan se, der er nogle i Herlev, men da jeg befinder mig i nordjylland, er det lidt langt :P
Jeg holder øje med nogle tættere på.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Miss_no_More » 23. aug 2016, 22:08

Har I prøvet det der pulver (?) også til UV/LED? :gruble: Kan ikke helt forstå hvordan det skal gribes an.

2a00-5989-48a6-a6da-da8ec063ce35.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Studsgaard » 24. aug 2016, 05:51

Miss_no_More skrev:Har I prøvet det der pulver (?) også til UV/LED? :gruble: Kan ikke helt forstå hvordan det skal gribes an.

2a00-5989-48a6-a6da-da8ec063ce35.jpg


Dem her ligner nogle billige glimmer geleer jeg engang købte på e-Bay.
Mine er glimmer iblandet en gennemsigtig gele. De kan gå som et lag pynt, men er ikke gode til at lave negle af.

Hvis det er ren glimmer kan du tage en smule af din egen top coat og blande det deri så får du den mængde glimmer du selv finder passende.
1
Kectia
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12. apr 2016, 16:15
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: LED lampe til neglelak

Indlægaf Kectia » 24. aug 2016, 18:13

Jeg har lige endnu et spørgsmål her - beklager. :blush2: Er det gellak, der er farligt at få på fingrene/uden for neglen? Jeg læste om noget forskelligt forleden og kan ikke længere huske, hvad det var, man ikke skulle få udover neglen.
0

Tilbage til "Skønhed"