Gå fra mørkt til lyst hår

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 27. aug 2016, 13:34

Efter at have haft farvet mørkt hår i en del år efterhånden trænger jeg til en forandring, så jeg går snart fra mørkt hår til at blive blond :)

Var forleden ved en frisør og forhøre mig om hvordan hun ville gøre, og hun anbefalede at jeg fik lavet striber med hætte. Jeg troede jo klart jeg skulle have den brune farve trukket ud først med en affarver, men hun mente at en sådan behandling ville mit hår knække af

Tænkte så på om der er nogle herinde der har fået lagt lyse striber på brunt hår, som måske havde lyst til at flashe resultatet?

Forresten så fik jeg at vide af en bekendt, at jeg ved striber med hætte skal regne med, at få en mørk bund på ca. ½ cm, da hætten aldrig når helt ned til hovedbunden, passer det virkelig? :gruble:
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf Evapeva » 27. aug 2016, 14:00

Jeg tror, det er rigtigt nok med den der ½ cm. Men det kan nu se meget flot ud med en lille udvoksning, synes jeg. :) Så længe den virker kontrolleret, du ved.

Men helt generelt kan jeg ikke anbefale det. Jeg har også haft mørkt hår i en årrække, og besluttede mig for selv at farve det lyst ad flere omgange. Selvom resultatet er pænt, er det endnu ikke lyst efter 5 omgange - det er nærmere rødlig-blondt. Alt det her kan en frisør selvfølgelig hjælpe på vej på en bedre måde. Men det værste er, at mit hår er blevet lidt mere slidt. Jeg savner mit mørke, sunde, skinnende hår nu. :genert:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 27. aug 2016, 17:21

Lemonella skrev:Jeg har ikke brunt hår, men mere en mørk leverpostejsfarve. :P

Desværre kan jeg ikke flashe, da det efterhånden er et stykke tid siden jeg fik lavet lyse striber og det ses ikke så meget mere.
Jeg får lavet striberne med hætte og ja, der er en halv cm. Med mørkt i bunden, men det ser ikke dumt ud.
Mit hår er længe om, at tage ordentligt i mod blegningen, så medmindre jeg vil have tis-gule striber, tager det i hvert fald en times tid før resultatet er fint nok.
Til gengæld ser det okay ud og ingen har sagt noget om, at det ikke er pænt til mig.
Jeg tror, at striberne med tiden vil gøre det nemmere, at blive helt blond. Overgangen vil jo ikke være så tydelig.


Mit er efterhånden også mere mørk leverpostejsfarvet da det er farvet med en toningsfarve og det er ved at være lang tid siden det blev farvet sidst, så det er ikke sådan rigtig brunt længere.

Men det lyder da til at det godt kan lykkedes så, selvom jeg nu er lidt spændt på den mørke bund, men når jeg ser andre med blond hår og en mindre mørk bund, så synes jeg jo det ser fint ud, så mon ikke det går :) Nu er jeg jo også mere leverpostejsfarvet fra naturens hånd, så det ser nok ikke så slemt ud så, det havde måske været nær så pænt hvis man var naturlig mørk brunette.

Evapeva skrev:Jeg tror, det er rigtigt nok med den der ½ cm. Men det kan nu se meget flot ud med en lille udvoksning, synes jeg. :) Så længe den virker kontrolleret, du ved.

Men helt generelt kan jeg ikke anbefale det. Jeg har også haft mørkt hår i en årrække, og besluttede mig for selv at farve det lyst ad flere omgange. Selvom resultatet er pænt, er det endnu ikke lyst efter 5 omgange - det er nærmere rødlig-blondt. Alt det her kan en frisør selvfølgelig hjælpe på vej på en bedre måde. Men det værste er, at mit hår er blevet lidt mere slidt. Jeg savner mit mørke, sunde, skinnende hår nu. :genert:


Jeg har før gået fra mørkt til lyst, hvor jeg gjorde det derhjemme med en affarver fra Loreal og en askeblond oveni. Har vedhæftte et billede af resultatet (billede 1)

Det var stadig en smule gult i spidserne men alligevel et nogenlunde fint resultat taget i betragtning, og mit hår var ikke specielt medtaget af det :)

Denne gang vil jeg dog ikke have det nær så lyst, men endnu mere askeblond og jeg vil gerne have mere spil i det.

Sad forleden og legede lidt med makeovers på Taaz.com, og har uploadet billede af en hårfarve som jeg nogenlunde godt kunne tænke mig (og ja, jeg er lige blevet dullet lidt op med makeup også :D :genert:)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf Evapeva » 27. aug 2016, 20:09

Kan sagtens følge dig i det med spillet, tror også det er vigtigt, særligt imens du er i processen fra mørk til lys. :gogo: Hvis din frisør tror på projektet, så skal det nok blive fint. :)

Jeg derimod går tilbage til mørkt igen, jeg orker ikke rigtigt det her blonde/røde/lysebrune med leverpostej ved hårrødderne og udsigt til flere affarvninger i fremtiden. :genert: Men glæder mig til at se dit resultat. :gogo:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf Imahawaiigirl » 28. aug 2016, 12:51

Jeg har ikke lige nogle billeder, for det er efterhånden maaange år siden. Jeg fik engang mit meget mørkebrune hår lysnet med striber, uden at få trukket farven ud først, og det blev helt perfekt. Det var ikke med hætte men med folie, og den metode vil jeg altid foretrække, selvom det også tager lidt længere tid, og er dyrere.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 28. aug 2016, 15:02

Imahawaiigirl skrev:Jeg har ikke lige nogle billeder, for det er efterhånden maaange år siden. Jeg fik engang mit meget mørkebrune hår lysnet med striber, uden at få trukket farven ud først, og det blev helt perfekt. Det var ikke med hætte men med folie, og den metode vil jeg altid foretrække, selvom det også tager lidt længere tid, og er dyrere.


Hvorfor fortrækker du folie metoden om man må spørge? :)

Jeg har nu også selv et bedre indtryk af folie metoden, må jeg indrømme, selvom jeg ikke har et ordentlig grundlag at dømme det på. Men jeg tænker lidt man undgår den mørke bund ved at bruge folie og samtidig gruer jeg lidt for evt. smerter ved at få trukket håret igennem den hætte :genert:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 28. aug 2016, 15:22

Lemonella skrev:
zembra1986 skrev:
Imahawaiigirl skrev:Jeg har ikke lige nogle billeder, for det er efterhånden maaange år siden. Jeg fik engang mit meget mørkebrune hår lysnet med striber, uden at få trukket farven ud først, og det blev helt perfekt. Det var ikke med hætte men med folie, og den metode vil jeg altid foretrække, selvom det også tager lidt længere tid, og er dyrere.


Hvorfor fortrækker du folie metoden om man må spørge? :)

Jeg har nu også selv et bedre indtryk af folie metoden, må jeg indrømme, selvom jeg ikke har et ordentlig grundlag at dømme det på. Men jeg tænker lidt man undgår den mørke bund ved at bruge folie og samtidig gruer jeg lidt for evt. smerter ved at få trukket håret igennem den hætte :genert:


Jeg har fået lavet striber med hætte de sidste 12 år og jeg synes ikke det er forbundet med smerter. Min hovedbund er nok bare ikke så sart. :)


Jeg plejer nu heller ikke at være så sart :) f.eks hvis frisøren hiver lidt ekstra til for at rede ens hår ud, synes jeg sjældent det er slemt, så måske behøver jeg ikke være nervøs så.
0
Brugeravatar
Imahawaiigirl
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. okt 2015, 11:14
Kort karma: 23
Geografisk sted: Taastrup
Likede indlæg: 279

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf Imahawaiigirl » 28. aug 2016, 15:52

zembra1986 skrev:
Imahawaiigirl skrev:Jeg har ikke lige nogle billeder, for det er efterhånden maaange år siden. Jeg fik engang mit meget mørkebrune hår lysnet med striber, uden at få trukket farven ud først, og det blev helt perfekt. Det var ikke med hætte men med folie, og den metode vil jeg altid foretrække, selvom det også tager lidt længere tid, og er dyrere.


Hvorfor fortrækker du folie metoden om man må spørge? :)

Jeg har nu også selv et bedre indtryk af folie metoden, må jeg indrømme, selvom jeg ikke har et ordentlig grundlag at dømme det på. Men jeg tænker lidt man undgår den mørke bund ved at bruge folie og samtidig gruer jeg lidt for evt. smerter ved at få trukket håret igennem den hætte :genert:


Jeg synes ganske enkelt bare at det bliver pænere med folie. Jeg synes nu ikke det gjorde ondt med hætten, så det er ikke der 'problemet' ligger.
At det for mig er blevet pænere med folie, kan jo også bare handle om at frisøren der lavede det, har været virkelig dygtig til folie, hvor hende der lavede med hætte, måske ikke var super dygtig til det.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 28. aug 2016, 18:48

Imahawaiigirl skrev:
zembra1986 skrev:
Imahawaiigirl skrev:Jeg har ikke lige nogle billeder, for det er efterhånden maaange år siden. Jeg fik engang mit meget mørkebrune hår lysnet med striber, uden at få trukket farven ud først, og det blev helt perfekt. Det var ikke med hætte men med folie, og den metode vil jeg altid foretrække, selvom det også tager lidt længere tid, og er dyrere.


Hvorfor fortrækker du folie metoden om man må spørge? :)

Jeg har nu også selv et bedre indtryk af folie metoden, må jeg indrømme, selvom jeg ikke har et ordentlig grundlag at dømme det på. Men jeg tænker lidt man undgår den mørke bund ved at bruge folie og samtidig gruer jeg lidt for evt. smerter ved at få trukket håret igennem den hætte :genert:


Jeg synes ganske enkelt bare at det bliver pænere med folie. Jeg synes nu ikke det gjorde ondt med hætten, så det er ikke der 'problemet' ligger.
At det for mig er blevet pænere med folie, kan jo også bare handle om at frisøren der lavede det, har været virkelig dygtig til folie, hvor hende der lavede med hætte, måske ikke var super dygtig til det.


Tak for svar :) Hende frisøren jeg skal have det lavet hos, har et par billeder på hendes frisøssalon's facebook side, af nogle kunder der har fået lavet striber med hætte og det ser i hvert fald godt ud, så føler mig i gode hænder hos hende.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 28. aug 2016, 18:51

Nu sidder jeg dog og overvejer, at smide en mørkblond hårfarve i mit hår og så håbe på det kunne lysne det lidt, inden jeg skal ind og have lavet striber :genert: :gruble:

Har faktisk lykkedes med det engang før for nogle år tilbage, med en blond hårfarve fra Syoss, som med succes lysnede mit hår en smule uden at give et uheldigt skær, men det er jo lige det om jeg er lige så heldig med det denne gang.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf didas » 28. aug 2016, 19:20

zembra1986 skrev:Nu sidder jeg dog og overvejer, at smide en mørkblond hårfarve i mit hår og så håbe på det kunne lysne det lidt, inden jeg skal ind og have lavet striber :genert: :gruble:

Har faktisk lykkedes med det engang før for nogle år tilbage, med en blond hårfarve fra Syoss, som med succes lysnede mit hår en smule uden at give et uheldigt skær, men det er jo lige det om jeg er lige så heldig med det denne gang.


Da jeg gik fra mørkt til lyst i sin tid, brugte jeg Scandinavian Blond fra Schwarzkopf Brilliance. I starten var det en lidt udefinerbar rød/mellembrun men med tiden blev det platinblond. Det var ikke så hårdt ved håret fordi det er en gradvis lysning og ikke en decideret affarvning.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 28. aug 2016, 21:07

didas skrev:
zembra1986 skrev:Nu sidder jeg dog og overvejer, at smide en mørkblond hårfarve i mit hår og så håbe på det kunne lysne det lidt, inden jeg skal ind og have lavet striber :genert: :gruble:

Har faktisk lykkedes med det engang før for nogle år tilbage, med en blond hårfarve fra Syoss, som med succes lysnede mit hår en smule uden at give et uheldigt skær, men det er jo lige det om jeg er lige så heldig med det denne gang.


Da jeg gik fra mørkt til lyst i sin tid, brugte jeg Scandinavian Blond fra Schwarzkopf Brilliance. I starten var det en lidt udefinerbar rød/mellembrun men med tiden blev det platinblond. Det var ikke så hårdt ved håret fordi det er en gradvis lysning og ikke en decideret affarvning.


Tak for tip, den vil jeg se nærmere på :)
0
Brugeravatar
Coolaloola
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17. dec 2015, 21:29
Kort karma: 1
Likede indlæg: 63

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf Coolaloola » 29. aug 2016, 08:23

Jeg kan desværre ikke flashe fra hele min proces fra mørkebrunt til lysblond, Her er dog et par stykker. Jeg vil helt sikkert anbefale at få lavet mange tynde striber med staniol og få Olaplex i hårfarven da det gør, at håret ikke bliver ligeså medtaget som ellers. Jeg har over 5 frisørture opnået min ønskede hårfarve.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf zembra1986 » 29. aug 2016, 09:54

Coolaloola skrev:Jeg kan desværre ikke flashe fra hele min proces fra mørkebrunt til lysblond, Her er dog et par stykker. Jeg vil helt sikkert anbefale at få lavet mange tynde striber med staniol og få Olaplex i hårfarven da det gør, at håret ikke bliver ligeså medtaget som ellers. Jeg har over 5 frisørture opnået min ønskede hårfarve.


Rigtig flot resultat! :)

Men alligevel lidt vildt at det tog 5 omgange for at opnå resultatet. Så mange gange håber jeg ikke jeg skal igennem, det har jeg sgi ikke råd til :/
0
Brugeravatar
Coolaloola
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17. dec 2015, 21:29
Kort karma: 1
Likede indlæg: 63

Re: Gå fra mørkt til lyst hår

Indlægaf Coolaloola » 29. aug 2016, 10:05

zembra1986 skrev:
Coolaloola skrev:Jeg kan desværre ikke flashe fra hele min proces fra mørkebrunt til lysblond, Her er dog et par stykker. Jeg vil helt sikkert anbefale at få lavet mange tynde striber med staniol og få Olaplex i hårfarven da det gør, at håret ikke bliver ligeså medtaget som ellers. Jeg har over 5 frisørture opnået min ønskede hårfarve.


Rigtig flot resultat! :)

Men alligevel lidt vildt at det tog 5 omgange for at opnå resultatet. Så mange gange håber jeg ikke jeg skal igennem, det har jeg sgi ikke råd til :/


Det kan nok også gøres på mindre end det, da jeg ikke fik lagt helt så mange lyse striber i de første 2 gange :)
1

Tilbage til "Skønhed"