Hårkrise

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Hårkrise

Indlægaf LidtLakrids » 27. sep 2016, 08:06

Jeg har aldrig været god til det med hår og nu er jeg ved at være træt at kedeligt hår! Jeg håber at der er nogen af jer der kan komme med nogle gode råd :blush2:
Jeg har skulderlangt hår med fald. Ok tykt og almindeligt kedeligt at se på. Jeg har de sidste mange år føntørret og glattet det. Med den længde det har nu synes jeg det tager for lang tid at glatte 100 % igennem og alligevel holder det sig ikke helt glat, så derfor ender det altid i en hestehale. Det ser virkelig ikke pænt ud hvis jeg lader det lufttørre, garanteret fordi jeg ikke ved hvordan det skal behandles. Jeg føntørrer og glatter hver anden morgen efter jeg har været i bad og de andre dage bliver det bare redt og så i hestehalen. Jeg bruger aldrig stylingprodukter da jeg ikke kan lide følelsen af at ha noget fedtet i håret og så også fordi at det hver anden dag ikke bliver vasket eller skyllet :genert:
Jeg drømmer om at finde ud af hvad jeg skal gøre med mit hår så det kunne se godt og sundt ud og ikke altid behøvede at være i en hestehale. Jeg ved ikke om det er muligt uden at jeg skal alt for tidligt op om morgenen? :gruble: Jeg ved ikke om alle folk med lækkert hår bruger en evighed på at ha det?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hårkrise

Indlægaf HappyPaww » 27. sep 2016, 11:23

Det vigtigste du skal bruge i dit hår, er et varmebeskyttende produkt. Det hjælper også med at holde håret pænt, fx når du har glattet det. Det fås i forskellige varianter både som creme og som spray - og da du kommer det i håret inden du føntørrer, så føles og ser det ikke fedtet ud, med mindre du bruger noget forkert eller meget af det.

Det gør i øvrigt også tørre- og glattetid lidt kortere, så du sparer måske endda lidt tid i sidste ende :)
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hårkrise

Indlægaf LidtLakrids » 27. sep 2016, 11:44

HappyPaww skrev:Det vigtigste du skal bruge i dit hår, er et varmebeskyttende produkt. Det hjælper også med at holde håret pænt, fx når du har glattet det. Det fås i forskellige varianter både som creme og som spray - og da du kommer det i håret inden du føntørrer, så føles og ser det ikke fedtet ud, med mindre du bruger noget forkert eller meget af det.

Det gør i øvrigt også tørre- og glattetid lidt kortere, så du sparer måske endda lidt tid i sidste ende :)

Tak! Det må jeg prøve. Er der nogen du kan anbefale eller dur de fleste? :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hårkrise

Indlægaf HappyPaww » 27. sep 2016, 13:21

LidtLakrids skrev:
HappyPaww skrev:Det vigtigste du skal bruge i dit hår, er et varmebeskyttende produkt. Det hjælper også med at holde håret pænt, fx når du har glattet det. Det fås i forskellige varianter både som creme og som spray - og da du kommer det i håret inden du føntørrer, så føles og ser det ikke fedtet ud, med mindre du bruger noget forkert eller meget af det.

Det gør i øvrigt også tørre- og glattetid lidt kortere, så du sparer måske endda lidt tid i sidste ende :)

Tak! Det må jeg prøve. Er der nogen du kan anbefale eller dur de fleste? :)

Jeg er glad for den her. Den gør håret blødt og medgørligt:
https://nicehair.dk/uniq-one-all-in-one ... 50-ml.html

Der er dog ikke rigtig noget "stivelse" i, så den giver ikke rigtig noget hold til frisuren. Men har du langt hår, der bare skal fønes og glattes er den fin.
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hårkrise

Indlægaf LidtLakrids » 27. sep 2016, 16:45

HappyPaww skrev:
LidtLakrids skrev:
HappyPaww skrev:Det vigtigste du skal bruge i dit hår, er et varmebeskyttende produkt. Det hjælper også med at holde håret pænt, fx når du har glattet det. Det fås i forskellige varianter både som creme og som spray - og da du kommer det i håret inden du føntørrer, så føles og ser det ikke fedtet ud, med mindre du bruger noget forkert eller meget af det.

Det gør i øvrigt også tørre- og glattetid lidt kortere, så du sparer måske endda lidt tid i sidste ende :)

Tak! Det må jeg prøve. Er der nogen du kan anbefale eller dur de fleste? :)

Jeg er glad for den her. Den gør håret blødt og medgørligt:
https://nicehair.dk/uniq-one-all-in-one ... 50-ml.html

Der er dog ikke rigtig noget "stivelse" i, så den giver ikke rigtig noget hold til frisuren. Men har du langt hår, der bare skal fønes og glattes er den fin.

Den prøver jeg!
Jeg har også læst noget om at det skulle være bedre hvis man ikke redte hår så tit :gruble: er det noget du kender noget til? Noget med at det skulle være mindre "frizzy" hvis ikke det blev redt..
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hårkrise

Indlægaf Buffy » 27. sep 2016, 17:26

Det slider på håret at blive redt/børstet for meget. Jeg børstet mit hår ca 1 gang om dagen.
Bruger du noget serum eller olie i håret? Hvis jeg vil lufttørre mit hår, krammer jeg det godt tørt med håndklæder, med hovedet nedad. Kommer en anti-frizz serum i længderne og skum. Så går jeg og krammer det, til det er tørt. Det giver mig lidt bølger i håret.
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hårkrise

Indlægaf LidtLakrids » 27. sep 2016, 18:11

Buffy skrev:Det slider på håret at blive redt/børstet for meget. Jeg børstet mit hår ca 1 gang om dagen.
Bruger du noget serum eller olie i håret? Hvis jeg vil lufttørre mit hår, krammer jeg det godt tørt med håndklæder, med hovedet nedad. Kommer en anti-frizz serum i længderne og skum. Så går jeg og krammer det, til det er tørt. Det giver mig lidt bølger i håret.

Så vidt muligt holder jeg mig også til kun at børste det en gang om dagen :)
Jeg bruger hverken serum eller olie, men jeg har hårolie på lager som engang puttede i spidserne for at tæmme dem.. Ved egentlig ikke hvorfor jeg gik væk fra det igen :gruble: Jeg har aldrig prøvet at putte olie i vådt hår, så det må jeg prøve en dag hvor jeg har tid til at eksperimentere :)
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hårkrise

Indlægaf Buffy » 27. sep 2016, 18:26

LidtLakrids skrev:
Buffy skrev:Det slider på håret at blive redt/børstet for meget. Jeg børstet mit hår ca 1 gang om dagen.
Bruger du noget serum eller olie i håret? Hvis jeg vil lufttørre mit hår, krammer jeg det godt tørt med håndklæder, med hovedet nedad. Kommer en anti-frizz serum i længderne og skum. Så går jeg og krammer det, til det er tørt. Det giver mig lidt bølger i håret.

Så vidt muligt holder jeg mig også til kun at børste det en gang om dagen :)
Jeg bruger hverken serum eller olie, men jeg har hårolie på lager som engang puttede i spidserne for at tæmme dem.. Ved egentlig ikke hvorfor jeg gik væk fra det igen :gruble: Jeg har aldrig prøvet at putte olie i vådt hår, så det må jeg prøve en dag hvor jeg har tid til at eksperimentere :)


Bare som en advarsel, så oplever nogen at olie giver mere frizz (jeg gør ikke selv), så en serum kan være at foretrække.

Det er iøvrigt denne jeg bruger http://www.lookfantastic.dk/l-oreal-professionnel-tecni-art-hairmix-sublime-shine-125ml/10444923.html og jeg bruger den altid efter hver hårvask.

Den her havde jeg en gang en prøve på, den er ret fantastisk http://www.lookfantastic.dk/kebelo-silk-cream-50ml/11308965.html
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hårkrise

Indlægaf Tata » 29. sep 2016, 11:57

Shu Uemura laver IMO de bedste styling produkter, de er lidt dyre, men de giver i modsætning til andre ikke en følelse af at have produkter i håret. Har selv tykt, meget langt hår som jeg fønner og glatter, bruger først satin design white tea styling cream i længderne og så sprayer jeg straight forward time saving blow drying spray i, den nedsætter føntiden betragteligt, inden jeg fønner, og efter håret er fladet, afslutter jeg med et par pump serum :) .

https://iloveshampoo.dk/satin-design-wh ... ling-cream

https://iloveshampoo.dk/shu-uemura-time ... ow-dry-oil

https://iloveshampoo.dk/extreme-restoration-duo-serum
0
Timian :lun:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hårkrise

Indlægaf Grissebassen » 29. sep 2016, 16:51

Jeg tænker, om du måske kan tvinge nogle fine bølger/krøller frem i dit hår, så det også ser lækkert ud, når det er løst, og så du kan slippe for at glatte og føntørre.
Bølger/krøller er lidt nemmere at have med at gøre om morgenen, de dage man ikke vasker hår, fordi man som regel bare skal køre fingrene i gennem, fjerne frizz med produkter og få lagt morgenhåret ned. Men du ved nok bedst selv, om det overhovedet er muligt med dit hår?
Udover, hvad der er forslået, kunne du måske overveje at få klippet lidt etager i håret.
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hårkrise

Indlægaf LidtLakrids » 29. sep 2016, 17:37

Tata skrev:Shu Uemura laver IMO de bedste styling produkter, de er lidt dyre, men de giver i modsætning til andre ikke en følelse af at have produkter i håret. Har selv tykt, meget langt hår som jeg fønner og glatter, bruger først satin design white tea styling cream i længderne og så sprayer jeg straight forward time saving blow drying spray i, den nedsætter føntiden betragteligt, inden jeg fønner, og efter håret er fladet, afslutter jeg med et par pump serum :) .

https://iloveshampoo.dk/satin-design-wh ... ling-cream

https://iloveshampoo.dk/shu-uemura-time ... ow-dry-oil

https://iloveshampoo.dk/extreme-restoration-duo-serum

Ja, det ser ud til at være lækre produkter, men også lidt pebrede.. For nogle måneder siden gik jeg all in og købte nogle gode ansigtsprodukter, og det var halvdyrt, men klart pengene værd! Jeg må se om der kan blive plads til gode hårprodukter i budgettet på et tidspunkt også :)
1
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hårkrise

Indlægaf LidtLakrids » 29. sep 2016, 17:46

Grissebassen skrev:Jeg tænker, om du måske kan tvinge nogle fine bølger/krøller frem i dit hår, så det også ser lækkert ud, når det er løst, og så du kan slippe for at glatte og føntørre.
Bølger/krøller er lidt nemmere at have med at gøre om morgenen, de dage man ikke vasker hår, fordi man som regel bare skal køre fingrene i gennem, fjerne frizz med produkter og få lagt morgenhåret ned. Men du ved nok bedst selv, om det overhovedet er muligt med dit hår?
Udover, hvad der er forslået, kunne du måske overveje at få klippet lidt etager i håret.

Jeg ville rigtig gerne kunne ha bølger i mit hår, både for at kunne variere udseendet, men også for ikke at skulle glatte altid.. Men jeg tror også at en del af udfordringen er at jeg ikke er vant til at se mig selv med andet end glattet hår :genert:
Jeg må prøve om ikke jeg kan eksperimentere lidt mere med det i stedet for altid at gøre som jeg plejer :) nu har jeg købt den spray som HappyPaww forslog, så den skal testes i morgen :)
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hårkrise

Indlægaf Grissebassen » 29. sep 2016, 18:00

LidtLakrids skrev:
Grissebassen skrev:Jeg tænker, om du måske kan tvinge nogle fine bølger/krøller frem i dit hår, så det også ser lækkert ud, når det er løst, og så du kan slippe for at glatte og føntørre.
Bølger/krøller er lidt nemmere at have med at gøre om morgenen, de dage man ikke vasker hår, fordi man som regel bare skal køre fingrene i gennem, fjerne frizz med produkter og få lagt morgenhåret ned. Men du ved nok bedst selv, om det overhovedet er muligt med dit hår?
Udover, hvad der er forslået, kunne du måske overveje at få klippet lidt etager i håret.

Jeg ville rigtig gerne kunne ha bølger i mit hår, både for at kunne variere udseendet, men også for ikke at skulle glatte altid.. Men jeg tror også at en del af udfordringen er at jeg ikke er vant til at se mig selv med andet end glattet hår :genert:
Jeg må prøve om ikke jeg kan eksperimentere lidt mere med det i stedet for altid at gøre som jeg plejer :) nu har jeg købt den spray som HappyPaww forslog, så den skal testes i morgen :)

Var det ikke en idé at gå en tur til frisøren så? Få studset spidserne, samt evt. lavet lidt etager. Hvis du forklarer frisøren, hvad problemet er, og hvad du ønsker med dit hår, så kan frisøren jo klippe dig efter det, anbefale dig nogle produkter, og fortælle, hvordan du får en god hårrutine. På den måde, får du ligesom også markeret overgangen fra glattet til naturligt bølget, så det måske er nemmere at vænne sig til.
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hårkrise

Indlægaf LidtLakrids » 29. sep 2016, 18:15

Grissebassen skrev:
LidtLakrids skrev:
Grissebassen skrev:Jeg tænker, om du måske kan tvinge nogle fine bølger/krøller frem i dit hår, så det også ser lækkert ud, når det er løst, og så du kan slippe for at glatte og føntørre.
Bølger/krøller er lidt nemmere at have med at gøre om morgenen, de dage man ikke vasker hår, fordi man som regel bare skal køre fingrene i gennem, fjerne frizz med produkter og få lagt morgenhåret ned. Men du ved nok bedst selv, om det overhovedet er muligt med dit hår?
Udover, hvad der er forslået, kunne du måske overveje at få klippet lidt etager i håret.

Jeg ville rigtig gerne kunne ha bølger i mit hår, både for at kunne variere udseendet, men også for ikke at skulle glatte altid.. Men jeg tror også at en del af udfordringen er at jeg ikke er vant til at se mig selv med andet end glattet hår :genert:
Jeg må prøve om ikke jeg kan eksperimentere lidt mere med det i stedet for altid at gøre som jeg plejer :) nu har jeg købt den spray som HappyPaww forslog, så den skal testes i morgen :)

Var det ikke en idé at gå en tur til frisøren så? Få studset spidserne, samt evt. lavet lidt etager. Hvis du forklarer frisøren, hvad problemet er, og hvad du ønsker med dit hår, så kan frisøren jo klippe dig efter det, anbefale dig nogle produkter, og fortælle, hvordan du får en god hårrutine. På den måde, får du ligesom også markeret overgangen fra glattet til naturligt bølget, så det måske er nemmere at vænne sig til.

Jo, det har jeg også tænkt på.. Men jeg har ikke en fast frisør der kender mig, og hver gang jeg forsøger at forklare synes jeg det er alt for omstændigt at få fortalt det hele.. Jeg kommer jo altid til frisør med glattet hår, så jeg bliver klippet med det udgangspunkt.. Men der er jo ikke andet for end at prøve igen.
Jeg er rigtig glad for at I har taget jer tid til at svare og det har givet lidt idéer til hvad jeg kan prøve :)
1

Tilbage til "Skønhed"