Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf Lucca » 30. sep 2016, 21:10

Jeg mangler en foundation til efteråret/vinteren og det skal være en der er til at få i en fysisk butik i Århus.

Umiddelbart tænker jeg at gå i Salling eller Magasin. Jeg ved ikke om der er andre steder det er til at få en ordentlig foundation og god vedledning? Men hvilke stande kan I anbefale? Jeg synes tit de er sure/snobbede i MAC, desværre, så jeg foretrækker nok et andet mærke.

Jeg vil også gerne have en foundation der ikke er testet på dyr, men der ved jeg ikke helt hvad jeg skal gå efter af mærker. Jeg ved bare det skal være en flydende foundation med let/medium coverage.

Og så skal jeg vel have en form for pudder til at lægge ovenpå? Eller er det unødvendigt? Hvis man "skal" skal det så være en hvid translucent eller en farvet pudder?

Hjælp en noob! :D
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf Grissebassen » 1. okt 2016, 11:56

Jeg er også lidt en noob på det område. Men jeg har været rigtig glad for denne fra max factor: http://maxfactor-international.com/make ... foundation
Den er flydende og har en let/medium dækevne. Den kan købes i matas, og der får du nok ikke god vejledning. Men du kan selv prøve dig frem og få nogle prøver med hjem til at finde den rigtige farve.

Netop foundations er et af de områder, jeg oplever at der sjældent er en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Du kan sagtens få en god foundation fra et high street mærke til billige penge.
Jeg er ret sikker på, at man er stoppet helt med at teste makeup på dyr i Europa, så det tror jeg ikke du behøver bekymre dig om.

Om du skal have pudder oven på, kommer an på din hudtype. hvis du har fedtet hud kan det hjælpe med at mattere. Men hvis du har mere normal til tør hud, bør det ikke være nødvendigt. Hvis du også bruger concealer, er det dog en god idé at bruge pudder oven på til at sætte den.
0
Kectia
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12. apr 2016, 16:15
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf Kectia » 1. okt 2016, 13:57

Hvis du helt vil undgå, at mærkerne tester på dyr, skal du holde dig fra Maybelline, L'Oreál, Rimmel, Max factor, Clinique, MAC, Bobbi Brown mm. Mærker som Nilens jord, Urban decay, Kat Von D, Gosh mm. tester ikke på dyr; nogle af dem er dog ejet af andre firmaer, der tester på dyr. Jeg ved ikke, om alle de nævnte mærker kan fås i Århus, men de fleste kan vist.

Det er sandt, hvad Grissebassen skriver, at man ikke tester på dyr i Europa, men de mærker jeg nævnte ovenover er mærker, der tester, når det er krævet af loven - hvilket oftest vil sige, at de sælger i Kina, hvor man stadig tester på dyr. Ønsker man derfor at strække det ud over Europas grænser i forhold til test på dyr, skal man holde sig fra dem. :D

Når det er sagt, har jeg ikke noget decideret forslag til en foundation, da jeg desværre ikke selv bruger den slags.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2658

Re: Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf Venus222 » 1. okt 2016, 15:14

Velkommen til foundation-helvedet...! :gisp: Det er ubetinget det produkt jeg synes er sværest at købe, og trods adskillige forsøg har jeg stadig ikke fundet den rette. I øvrigt så er det virkelig individuelt hvad der virker for hvem, og som en anden skriver så er der ikke sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Så held og lykke med det! :)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf twinkle » 1. okt 2016, 16:57

Den bedste fremgangsmåde er næsten at få samples med hjem, så du selv kan prøve den foundation du overvejer at købe.
At researche i forvejen er en rigtig god ide, så du ikke bliver overvældet (og når man bliver overvældet, er man næsten altid mere tilbøjelig til at falde for salgsassistenternes fancy ord) - ud over det, har du så også bedre mulighed for at se, om farven matcher. Gå aldrig efter en farve der matcher i skarpt butikslys, for så er den med garanti for mørk når du kommer ud i dagslys.

Når ingen testning af dyr er vigtigt for dig er det nok det jeg vil starte med, og simpelthen Google "foundations der ikke er testet på dyr". Udvælg så fx fem foundations, og kig så på deres dækkeevne samt hvilken hudtype der er anbefalet til (tør, kombineret osv. osv.)

Om du behøver en løs eller fast pudder er op til dig. Jeg bruger det som regel kun i t-zonen, da det er der jeg har tendens til at fedte. Hvis du køber en farvet løs/fast pudder giver den dækning, hvor en translucent pudder hverken ændrer farven eller dækningen på din foundation.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf Grissebassen » 1. okt 2016, 17:08

Jeg vil i øvrigt anbefale dig at se disse videoer om foundation: http://www.lisaeldridge.com/video/basics/
Jeg er ret stor fan af hende som makeupartist, fordi hun går meget op i, at det skal se naturligt ud. Der er både videoer om, hvordan man finder den rigtige farve og type foundation, og der er også anbefalinger til forskellige hudtyper.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf Juki » 1. okt 2016, 17:25

No1 skrev:Alternativt, så åbner Sephora også i Aarhus til oktober måned. Der er også et stort udvalg. :)

Ej, det vidste jeg ikke! Det lyder farligt :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Foundation i Århus (Salling el. Magasin?)

Indlægaf twinkle » 1. okt 2016, 17:27

Juki skrev:
No1 skrev:Alternativt, så åbner Sephora også i Aarhus til oktober måned. Der er også et stort udvalg. :)

Ej, det vidste jeg ikke! Det lyder farligt :genert:


De åbner også i Odense :banan: :banan: :panik: :panik:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"