Kan det mon betale sig?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Kan det mon betale sig?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. nov 2016, 21:38

Efter jeg er stoppet med p piller er min hud blevet meget mere fedtet og der er særligt et sted hvor der ofte kommer en led bums.
Jeg tænker på at tage til en kosmetolog for at se om hun kan hjælpe.
Har I andre haft god erfaring med at gå til kosmetolog eller er det bedre udelukkende at investere i gode hudprodukter?
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Kan det mon betale sig?

Indlægaf POCKETKITTEN » 14. nov 2016, 21:44

Jeg har samme problem, og Macs Oil Control Lotion virker virkelig godt som mig. Bruger den bare som primer på problemsteder. Det er især min hage, der flipper ud.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kan det mon betale sig?

Indlægaf Annione » 14. nov 2016, 22:05

En kosmetolog kan jo vejlede dig om gode produkter til din hud. Men de anbefaler selvfølgelig kun deres egne.

Du behøver ikke engang at betale for en ansigtsbehandling - de hjælper hellere end gerne.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kan det mon betale sig?

Indlægaf Grissebassen » 15. nov 2016, 15:37

Jeg er af den overbevisning, at hvis du skal investere i gode (ofte dyre) hudprodukter er det fjollet at bruge penge på uden først at konsultere en professionel. Vi kan sjældent selv gennemskue, hvad vores hud har brug for. Det som din hud reagerer positivt på umiddelbart, kan sagtens give grim hud på længere sigt, og omvendt. Så jeg vil klart anbefale, at du tager et smut fordi en kosmetolog og får tjekket din hud ud og anbefalet nogle produkter. Du er ikke forpligtet til at købe noget, og er frit stillet til at gå hjem og finde de anbefalede produkter billigere på nettet.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Kan det mon betale sig?

Indlægaf Hewlett » 15. nov 2016, 19:17

Jeg oplevede også at få bumser da jeg stoppede på p-piller. Mest på kinder og hage og især min ryg var ramt.

Ryggen er gået i sig selv efter jeg begyndte at vaske den med en antibakteriel sæbe men de driller stadig på kind og hage. Dog er det blevet MARKANT bedre efter jeg droppede de skrappe produkter som jeg ellers tænkte ville være effektive og i stedet begyndte at bruge meget fugtgivende pleje (jeg har fedtet hud i T-zonen).

Jeg er selv blevet meget glad for Rønsbøl, men har også hørt meget godt om Danish Skincare, især i forbindelse med uren hud.

Jeg ville personligt ikke bruge penge på en kosmetolog.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Kan det mon betale sig?

Indlægaf twinkle » 16. nov 2016, 18:57

Jeg ville heller ikke bruge penge på en kosmetolog. Vi er alle forskellige, så det der med at anbefale en særlige slags produkter til en speciel målgruppe er jeg ikke fan af.
Jeg har valgt at sætte mig meget ind i hudpleje og har prøvet en del forskelligt. Jeg synes efterhånden jeg har fundet det, som min hud reagerer positivt på.

Mit indtryk af kosmetologer (og det her er meget generelt, for har kun været hos én, men har hørt om en del oplevelser) er, at de har en tendens til at anbefale meget skrappe produkter, som indeholder fyldstoffer (fx silikone), ikke har en hudvenlig pH værdi og indeholder parfume. Med fare for at fornærme nogen sidestiller jeg de fleste kosmetologer med Matas ekspedienter, når det kommer til hudpleje.

Man kan spare mange penge på, at bruge noget tid på, at læse om produkter, hvad det er godt de indeholder osv. Et godt sted at starte er hos Paula's Choice. Mange af hendes artikler er baseret på videnskabelige fakta, da der er rigtig mange myter rundt omkring i forhold til hudpleje. Jeg er for lang tid siden gået væk fra hendes produkter, fordi jeg igennem min egen research har fundet bedre og billigere.
4
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"