The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: The Ordinary

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2021, 09:10

Santopia skrev:Hvad tænker I om c-vitamin fra the ordinary? Jeg har besluttet mig for at c-vitamin skal ind i min rutine, men jeg kan ikke helt finde ud af, om ordinarys er sagen :)

Ordinary er begyndt at have så mange retinol- nogen der ved hvilken er bedst?


Jeg har 23 % + 2 % ha spheres. Den anbefaler jeg ikke. Den har en mærkelig konsistens, den fnulrede på huden og jeg kan ikke putte noget ovenpå, hverken dagcreme, solbeskyttelse eller makeup. Og har man hvidt eller lyst sengetøj kan den ikke bruges om natten, den lugter lidt af selvbruner og den misfarver sengetøjet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: The Ordinary

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2021, 09:25

(Og der er egentlig ikke fordi den er dårlig. Men den er svær at bruge. På hverdage vil jeg normalt have dagcreme og evt makeup over, hvilket ikke duer, og i weekenden er jeg meget ude, så der skal jeg i hvert fald have solbeskyttelse på, hvilket ikke duer. Og om natten vil jeg gerne undgå at ødelægge mit sengetøj. Så det er lidt en udfordring at finde er tidspunkt at bruge den.)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: The Ordinary

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2021, 09:26

Santopia skrev:
JoyNips skrev:
Santopia skrev:Hvad tænker I om c-vitamin fra the ordinary? Jeg har besluttet mig for at c-vitamin skal ind i min rutine, men jeg kan ikke helt finde ud af, om ordinarys er sagen :)

Ordinary er begyndt at have så mange retinol- nogen der ved hvilken er bedst?


Jeg har 23 % + 2 % ha spheres. Den anbefaler jeg ikke. Den har en mærkelig konsistens, den fnulrede på huden og jeg kan ikke putte noget ovenpå, hverken dagcreme, solbeskyttelse eller makeup. Og har man hvidt eller lyst sengetøj kan den ikke bruges om natten, den lugter lidt af selvbruner og den misfarver sengetøjet.


Ej godt jeg spurgte! Jeg har kun hvidt sengetøj og bruger 1000 lag af serummer og hvad ved jeg, så det var aldrig gået godt :D


Den med silicone er måske bedre i konsistensen. Den har jeg ikke prøvet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 22. jan 2021, 11:43

Santopia skrev:Ordinary er begyndt at have så mange retinol- nogen der ved hvilken er bedst?


Jeg er gladest for granactive retinoid 5%, men den er udsolgt alle steder. Det er lykkedes mig at finde retinol 1%, og den er også rigtig fin. Min hud er dog på ingen måde sart - for andre vil det måske give bedre mening med en lavere koncentration.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: The Ordinary

Indlægaf girl_beat » 7. feb 2021, 14:50

Jeg har efterhånden en lille samling The Ordinary produkter og skifter mellem at bruge Niacinamid, Lactid Acid 10% og Matrixyl 10% (og Vichy Minéral 89 booster for fugt).

Er der noget, som med fordel kan komplimentere disse? Eller som er uundværligt for jer andre? :)

Min hud er alm. med tendens til let skinnende/fedtet T-zone. Og vist bare generelt lidt småbørnsmor-træt at se på.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
pinkmoon
Indlæg: 1701
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6824

Re: The Ordinary

Indlægaf pinkmoon » 7. feb 2021, 20:34

Hvis der er andre der savner Salicylic Acid 2% så har den her samme konsistens og virker (for mig i hvertfald) ligeså godt.

https://www.zalando.dk/revolution-skinc ... lsrc=aw.ds
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: The Ordinary

Indlægaf Frandsen » 26. feb 2021, 08:11

Jeg er hoppet med på hypen og har købt nogle ting fra The Ordinary:
Lactic acid 10 % og "Buffet" + Copper etellerandet

I forvejen har jeg en A-vitamin fra E-cooking, som jeg bruger et par gange om ugen. Samt en ansigtsolie fra E-cooking, som jeg bruger morgen og aften.

Hvordan ville I kombinere disse? Jeg er især i tvivl om "Buffet" :gruble: Må/kan man bruge den ovenpå lactic acid eller A-vitamin?

Jeg har i øvrigt tør hud med begyndende linjer/rynker (er 41 år). Har også en masse pigmentfejl, men da jeg også har fregner, som jeg er rigtig glad for, vil jeg helst ikke gøre noget ved pigmentfejlene af frygt for, at mine fregner også forsvinder :lol:

Så jeg søger fugt og mere dewyness, da min hud generelt ser træt ud.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: The Ordinary

Indlægaf Majer » 16. nov 2021, 19:39

Er der nogle af ansigtcremerne der har solfalktor?
Jeg er blevet ret glad for denne og den hedder godt nok noget med "factor" men synes ikke jeg kan læse mig til at det skulle betyde at der er solfaktor.
https://www.matas.dk/the-ordinary-natur ... m7EALw_wcB
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: The Ordinary

Indlægaf OberstNasig » 2. mar 2022, 15:00

Jeg hiver lige denne her op igen. Jeg har købt Buffet Copper peptides 1 procent og Granactive retionoid 2 procent emulsion.
Jeg er opmærksom på at der er nogle produkter, der ikke må bruges sammen, men jeg synes at google resultaterne er forvirrende!
Så er der nogle Ordinary-eksperter herinde, der kan udpensle for mig, hvordan de må bruges sammen?
Og skal jeg droppe min syre-maske fra Ordinary?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: The Ordinary

Indlægaf girl_beat » 2. mar 2022, 17:06

OberstNasig skrev:Jeg hiver lige denne her op igen. Jeg har købt Buffet Copper peptides 1 procent og Granactive retionoid 2 procent emulsion.
Jeg er opmærksom på at der er nogle produkter, der ikke må bruges sammen, men jeg synes at google resultaterne er forvirrende!
Så er der nogle Ordinary-eksperter herinde, der kan udpensle for mig, hvordan de må bruges sammen?
Og skal jeg droppe min syre-maske fra Ordinary?

Jeg har tidligere fundet en oversigt på The Ordinarys egen side, der meget fint viser, hvilke produkter man helst skal undgå at bruge sammen :)

Jeg har nemlig også været i tvivl med den håndfuld serummer, jeg efterhånden har stående i skabet.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: The Ordinary

Indlægaf OberstNasig » 3. mar 2022, 23:50

girl_beat skrev:
OberstNasig skrev:Jeg hiver lige denne her op igen. Jeg har købt Buffet Copper peptides 1 procent og Granactive retionoid 2 procent emulsion.
Jeg er opmærksom på at der er nogle produkter, der ikke må bruges sammen, men jeg synes at google resultaterne er forvirrende!
Så er der nogle Ordinary-eksperter herinde, der kan udpensle for mig, hvordan de må bruges sammen?
Og skal jeg droppe min syre-maske fra Ordinary?

Jeg har tidligere fundet en oversigt på The Ordinarys egen side, der meget fint viser, hvilke produkter man helst skal undgå at bruge sammen :)

Jeg har nemlig også været i tvivl med den håndfuld serummer, jeg efterhånden har stående i skabet.



Nice. Det tog mig et stykke tid at finde den, fordi hjemmesiden hedder noget andet, end jeg regnede med. Men den advarer faktisk imod at blande de to, selvom de i Matas anbefalede mig at bruge de to :gruble:
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: The Ordinary

Indlægaf OberstNasig » 3. apr 2022, 12:25

Fuck mand. Min hud er blevet SÅ UREN efter at jeg startede på copper peptid buffet og retinoid 2 procent (staves?).
Det er helt vildt! Jeg plejer maksimalt at have et par bumser hist og pist. Nu har har minimum 30! De fleste er små tilstoppede porer, men jeg har også fået nogle "Ægte" bumser.
Jeg er så frustreret over at bruge penge på sådan noget og få så dårlig hud af det og jeg ved jo ikke, hvilket produkt der gør det.

Har nogle af jer haft samme oplevelser?
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: The Ordinary

Indlægaf OberstNasig » 4. apr 2022, 11:52

OberstNasig skrev:Fuck mand. Min hud er blevet SÅ UREN efter at jeg startede på copper peptid buffet og retinoid 2 procent (staves?).
Det er helt vildt! Jeg plejer maksimalt at have et par bumser hist og pist. Nu har har minimum 30! De fleste er små tilstoppede porer, men jeg har også fået nogle "Ægte" bumser.
Jeg er så frustreret over at bruge penge på sådan noget og få så dårlig hud af det og jeg ved jo ikke, hvilket produkt der gør det.

Har nogle af jer haft samme oplevelser?



Jeg har vist fundet et svar nu :D De skriver på deres egen hjemmeside at det er almindeligt med udbrud i en periode, fordi celledannelsen bliver gasset op.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: The Ordinary

Indlægaf Moxy-lady » 1. maj 2023, 16:52

Jeg er ved at have brugt det meste af mit nuværende hudpleje op, og skal have købt nyt.

Lavede en online test hos the ordinary, og de anbefalede følgende produkter:

Squlane cleanser
Amino acids +b5
Multi peptide + HA serum
Buffet + copper peptides 1%
Face cream moisturizing factors + HA

Min hud er ultra tør men med visse urenheder og store porer. Jeg er 40 år.

Har I erfaring med ovenstående produkter eller har i alternativer i kan anbefale?
0
My world 12-10-18 :lun:
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: The Ordinary

Indlægaf D.itsen » 1. maj 2023, 17:44

Moxy-lady skrev:Jeg er ved at have brugt det meste af mit nuværende hudpleje op, og skal have købt nyt.

Lavede en online test hos the ordinary, og de anbefalede følgende produkter:

Squlane cleanser
Amino acids +b5
Multi peptide + HA serum
Buffet + copper peptides 1%
Face cream moisturizing factors + HA

Min hud er ultra tør men med visse urenheder og store porer. Jeg er 40 år.

Har I erfaring med ovenstående produkter eller har i alternativer i kan anbefale?

Deres creme er ikke nok til min tørre hud. Cleanseren er fin, men synes konsistensen er en man lige skal vænne sig til.
Tror ikke jeg har prøvet resten.

Jeg bruger en eller anden peptid ting fra dem, men mener det er en anden. Det fungerer ret godt for mig.
Noget af det mest effektive for min hud er deres røde syre peeling. Den er krads og ikke for alle, men den er god til død hud når man som mig hurtigt har død nuller i ansigtet
Senest rettet af D.itsen 1. maj 2023, 17:53, rettet i alt 1 gang.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Skønhed"