The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: The Ordinary

Indlægaf canoodle » 12. jan 2017, 20:44

Junika skrev:
canoodle skrev:Jeg har fået mine ting i dag, så jeg tester løs. Jeg tester heller ikke seperat, da jeg allerede har prøvet AHA og Rose Hip Seed oil. Skal lige se om den koncentration af AHA er god til mig, og om det der Matrixyl og cremen er the shizzle :)


Hvilken creme har du købt?

Jeg har seriøst et problem, jeg kunne bare købe og købe og tilføje flere og flere produkter til min rutine, så det snart tager en time at pleje min hud om aftenen! Det går simpelthen ikke.. men iiiih hvor er det svært at vælge imellem alle de gode sager!


Den der http://ordinaries.com/product/rdn-natural-moisturizing-factors-ha-30ml. Den giver ikke vildt meget.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: The Ordinary

Indlægaf Junika » 14. jan 2017, 19:25

canoodle skrev:
Junika skrev:
canoodle skrev:Jeg har fået mine ting i dag, så jeg tester løs. Jeg tester heller ikke seperat, da jeg allerede har prøvet AHA og Rose Hip Seed oil. Skal lige se om den koncentration af AHA er god til mig, og om det der Matrixyl og cremen er the shizzle :)


Hvilken creme har du købt?

Jeg har seriøst et problem, jeg kunne bare købe og købe og tilføje flere og flere produkter til min rutine, så det snart tager en time at pleje min hud om aftenen! Det går simpelthen ikke.. men iiiih hvor er det svært at vælge imellem alle de gode sager!


Den der http://ordinaries.com/product/rdn-natural-moisturizing-factors-ha-30ml. Den giver ikke vildt meget.


Den har jeg også overvejet, men kunne godt forestille mig den ikke giver så meget fugt desværre. Det er lidt et sjovt produkt..
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: The Ordinary

Indlægaf Oxan » 20. jan 2017, 11:14

Som altid bliver jeg lokket i fordærv af debatten! :lol:

ordinary.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: The Ordinary

Indlægaf canoodle » 20. jan 2017, 14:27

Junika skrev:
canoodle skrev:
Junika skrev:
canoodle skrev:Jeg har fået mine ting i dag, så jeg tester løs. Jeg tester heller ikke seperat, da jeg allerede har prøvet AHA og Rose Hip Seed oil. Skal lige se om den koncentration af AHA er god til mig, og om det der Matrixyl og cremen er the shizzle :)


Hvilken creme har du købt?

Jeg har seriøst et problem, jeg kunne bare købe og købe og tilføje flere og flere produkter til min rutine, så det snart tager en time at pleje min hud om aftenen! Det går simpelthen ikke.. men iiiih hvor er det svært at vælge imellem alle de gode sager!


Den der http://ordinaries.com/product/rdn-natural-moisturizing-factors-ha-30ml. Den giver ikke vildt meget.


Den har jeg også overvejet, men kunne godt forestille mig den ikke giver så meget fugt desværre. Det er lidt et sjovt produkt..


Aaand the verdict is in. Den er godt nok ligegyldig. Så den kan i sagtens springe over. Til gengæld er matrixyl og Buffet fantastiske til at berolige min rødmende rosacea-hud. Faktisk er der nærmeste ingen rødmen tilbage. Har ikke sovet så godt og så meget de sidste par uger, så ser ingen forskel i rynkerne. Men min hud har det dejligt :)

Skal dog lige understrege, at jeg også bruger olien og AHA om aftenen (AHA kun hver 2.-3. aften) og det er virkelig godt. Min hud er blød og gennemfugtet og ren om morgenen.

Om dagen bruger jeg hybenkerne olie over de to sera, som jeg klapper ind i huden. Så dagcreme og så SPF. Det forsegler ligesom det hele og har holdt den fin og fugtet trods frostgrader og tør luft.
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: The Ordinary

Indlægaf Junika » 22. jan 2017, 20:55

Vira skrev:Dåserne har lavet en anmeldelse af en del af produkterne

http://pudderdaaserne.dk/2017/01/22/ordinary/


Selvom pudderdåserne generelt har en fin blog og en god holdning til tingene, så bliver jeg sku alligevel lidt træt nogle gange... Hvordan kan de sammenligne lactic acid i 5% og 10% med HTH cremen? Come on... :P
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: The Ordinary

Indlægaf Lakika » 22. jan 2017, 21:32

Jeg har droppet Hyaluronic Acid 2% + B5 efter ca 10 dages brug. Min hud føltes som om den havde været ubeskyttet i sol eller frost. Let inflammation går jeg ud fra, for jeg også ret meget. Jeg er noget overrasket over at have reageret sådan, den eneste gang jeg har prøvet det før, var en receptpligtig creme mod acne.
Jeg tror dog jeg giver den en chance igen, når vejret bliver anderledes. Bortset fra rødmen så min hud nemlig pænere ud.

Næste test bliver Niacinamide 10% + Zinc 1% :)
1
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: The Ordinary

Indlægaf Junika » 23. jan 2017, 10:33

Lakika skrev:Jeg har droppet Hyaluronic Acid 2% + B5 efter ca 10 dages brug. Min hud føltes som om den havde været ubeskyttet i sol eller frost. Let inflammation går jeg ud fra, for jeg også ret meget. Jeg er noget overrasket over at have reageret sådan, den eneste gang jeg har prøvet det før, var en receptpligtig creme mod acne.
Jeg tror dog jeg giver den en chance igen, når vejret bliver anderledes. Bortset fra rødmen så min hud nemlig pænere ud.

Næste test bliver Niacinamide 10% + Zinc 1% :)


Sjovt du oplever det - min hud har også en periode lige nu hvor den bliver lidt sart og blussende, og overfladen af huden virker lidt sprukken. Har skyldt skylden på min bha, men det kan da være jeg skal holde pause med hyaluronsyren istedet.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: The Ordinary

Indlægaf Junika » 23. jan 2017, 10:35

Vira skrev:
Junika skrev:
Vira skrev:Dåserne har lavet en anmeldelse af en del af produkterne

http://pudderdaaserne.dk/2017/01/22/ordinary/


Selvom pudderdåserne generelt har en fin blog og en god holdning til tingene, så bliver jeg sku alligevel lidt træt nogle gange... Hvordan kan de sammenligne lactic acid i 5% og 10% med HTH cremen? Come on... :P

Kan du uddybe det?
Jeg kender ikke ingredienserne nok til at kunne sige om det er noget juks de har skrevet :D


Hth cremen er jo bare en standard creme med nogle gode ingredienser i - fx lactic acid. Men ingen ved noget om hvor mange procent der er i fx. Så jeg synes det er lidt en tam sammenligning at lave :)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: The Ordinary

Indlægaf Oxan » 23. jan 2017, 12:58

Junika skrev:
Vira skrev:
Junika skrev:
Vira skrev:Dåserne har lavet en anmeldelse af en del af produkterne

http://pudderdaaserne.dk/2017/01/22/ordinary/


Selvom pudderdåserne generelt har en fin blog og en god holdning til tingene, så bliver jeg sku alligevel lidt træt nogle gange... Hvordan kan de sammenligne lactic acid i 5% og 10% med HTH cremen? Come on... :P

Kan du uddybe det?
Jeg kender ikke ingredienserne nok til at kunne sige om det er noget juks de har skrevet :D


Hth cremen er jo bare en standard creme med nogle gode ingredienser i - fx lactic acid. Men ingen ved noget om hvor mange procent der er i fx. Så jeg synes det er lidt en tam sammenligning at lave :)


Præcis. HTH cremen indeholder i øvrigt også en masse andet og er beregnet til at give fugt til kroppen, ikke decideret exfoliering. Jeg kan slet ikke tåle HTH i ansigtet, men min hud elsker Lactic Acid i andre formuleringer.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: The Ordinary

Indlægaf Filipai » 31. jan 2017, 16:36

Okay, jeg har allerede lagt 2 ordre idag på asos med tøj. Men nu har jeg læst hele tråden her idag, og kan da godt se at det er værd at prøve. Har INGEN ordentligt hudpleje rutine, og er endda slem til bare at smutte i seng uden at rense make-up af. Men det skal være slut nu.

Tænker buffet og matrixyl. Er der andet jeg ellers bør prøve.? Jeg har pæn hud uden nævnværdige problemer, andet jeg kan blive lidt tør på kinderne, og lidt fedtet i t-zonen.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: The Ordinary

Indlægaf Filipai » 31. jan 2017, 16:42

Måske Niacinamide ? eller retinoid ?
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: The Ordinary

Indlægaf Junika » 31. jan 2017, 18:41

Filipai skrev:Okay, jeg har allerede lagt 2 ordre idag på asos med tøj. Men nu har jeg læst hele tråden her idag, og kan da godt se at det er værd at prøve. Har INGEN ordentligt hudpleje rutine, og er endda slem til bare at smutte i seng uden at rense make-up af. Men det skal være slut nu.

Tænker buffet og matrixyl. Er der andet jeg ellers bør prøve.? Jeg har pæn hud uden nævnværdige problemer, andet jeg kan blive lidt tør på kinderne, og lidt fedtet i t-zonen.


Azelaic acid, Matrixyl og Niacinamid ville jeg bruge, hvis jeg bare vil have lidt mere glød, mindre porer, jævnere overflade og mindskning af fine linjer. Buffet er mere en all-rounder, og den ville jeg aldrig være foruden, for der er alt muligt i. Der er fx også Matrixyl i. Jeg bruger alle de der 4, og flere til. Måske kan du bare købe alle, og skifte hveranden dag ? :D

Og Retinoid er jo sådan set noget alle burde bruge, hvis man vil forebygge ældning og bevare sin hud, så den skal jeg også snart igang med :P

Til endnu mere fristelse: https://www.youtube.com/watch?v=qJkmysNRe3o
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: The Ordinary

Indlægaf Filipai » 31. jan 2017, 18:58

Junika skrev:
Filipai skrev:Okay, jeg har allerede lagt 2 ordre idag på asos med tøj. Men nu har jeg læst hele tråden her idag, og kan da godt se at det er værd at prøve. Har INGEN ordentligt hudpleje rutine, og er endda slem til bare at smutte i seng uden at rense make-up af. Men det skal være slut nu.

Tænker buffet og matrixyl. Er der andet jeg ellers bør prøve.? Jeg har pæn hud uden nævnværdige problemer, andet jeg kan blive lidt tør på kinderne, og lidt fedtet i t-zonen.


Azelaic acid, Matrixyl og Niacinamid ville jeg bruge, hvis jeg bare vil have lidt mere glød, mindre porer, jævnere overflade og mindskning af fine linjer. Buffet er mere en all-rounder, og den ville jeg aldrig være foruden, for der er alt muligt i. Der er fx også Matrixyl i. Jeg bruger alle de der 4, og flere til. Måske kan du bare købe alle, og skifte hveranden dag ? :D

Og Retinoid er jo sådan set noget alle burde bruge, hvis man vil forebygge ældning og bevare sin hud, så den skal jeg også snart igang med :P

Til endnu mere fristelse: https://www.youtube.com/watch?v=qJkmysNRe3o


Pokkers, den har de ikke på asos. Ellers var jeg røget i. Men så bliver det det de 4 andre, og så håber jeg den kommer på lager på asos at some point. Det er bare billigere, især med de 10% studierabat.

31.5 pund for 4 hudprodukter. Det er til at klare. Så skal jeg bare huske at bruge det.
1
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: The Ordinary

Indlægaf Oxan » 2. feb 2017, 10:45

Nu har jeg fået prøvet de produkter jeg har købt, og er ovenud imponeret.

Hyalonic Acid 2% + B5: Jeg bruger aldrig hyaluronsyre i tørre perioder, som fx vinteren, da den så trækker fugt ud af min hud. Men jeg elsker at bruge den som underlag til en fugtkur om aftenen, som jeg efterfølger med en barrierecreme når fugtmasken tørres af. Jeg føler at fugtkuren trænger bedre ind, og barrierecremen sørger for at fugten bliver inde. Denne hyaluronsyre er nem at påføre og er ikke mindst billig og effektiv. Yay!

High-spredability fluid primer: Virkeligt lækker primer der gør sit arbejde og samtidigt slår jeg ikke ud af den. Rigtig mange primere giver mig bumser, men ikke denne.

Lactic adcid 5% + HA 2%: Er lidt ked af den indeholder hyaluronsyre, da det ikke fungerer så fint på mig her i det tørre vejr, men min hud elsker tilgengæld lactic acid, og denne er super lækker. Jeg har pt sensitiv hud grundet psoreasis, og kan ikke længere bruge acetylsyre - men denne klarer jobbet til UG. Får fin, jævn hud og den bliver fugtet bedre end hvis jeg undlader syre i min hudpleje.

Magnesium Ascorbyl Phosphate 10%: Den har endnu ikke gjort en forskel - men den har heller ikke gjort noget skidt. Jeg fortsætter og ser tiden an :-)

Har i går bestilt:

100% Plant-Derived squalane (Glæder mig SÅ meget, da de fleste cremer som har været lækre for min hud altid har indholdt squalane)
Advanced Retionoid 2%
Buffet

Glæder mig til at prøve dem også :D
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: The Ordinary

Indlægaf Oddinary » 2. feb 2017, 17:50

Junika skrev:
Vira skrev:
Junika skrev:
Vira skrev:Dåserne har lavet en anmeldelse af en del af produkterne

http://pudderdaaserne.dk/2017/01/22/ordinary/


Selvom pudderdåserne generelt har en fin blog og en god holdning til tingene, så bliver jeg sku alligevel lidt træt nogle gange... Hvordan kan de sammenligne lactic acid i 5% og 10% med HTH cremen? Come on... :P

Kan du uddybe det?
Jeg kender ikke ingredienserne nok til at kunne sige om det er noget juks de har skrevet :D


Hth cremen er jo bare en standard creme med nogle gode ingredienser i - fx lactic acid. Men ingen ved noget om hvor mange procent der er i fx. Så jeg synes det er lidt en tam sammenligning at lave :)


Det er helt vildt tamt. Jeg tvivler på, HTH-cremen overhovedet har en pH, hvor mælkesyren ville være aktiv, selv HVIS den indeholdt en højere koncentration. Mælkesyre kan også bare være en slags "fugtbinder" i lave koncentrationer. 100 bops på, du ikke opnår nogen form for kemisk peeling ved at tvære HTH i fjæset.


Jeg har også lige købt advanced retinoid 2 %, azelaic acid suspension 10 %, magnesium ascorbyl phosphate 10 % og den dér caffeine EGCG øjencreme. Er lidt nervøs for azelaic acid, da jeg før har prøvet Finacea (det er også azelainsyre), og jeg blev ret rød af det. Men bortset fra det var min hud smooooth. Så jeg håber, at jeg tåler den her formulering bedre. Men det er nok dødsdømt. :lol:
1

Tilbage til "Skønhed"