The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Lakika
Kort karma: 16
Likede indlæg: 184

Re: The Ordinary

Indlægaf Lakika » 11. jan 2017, 18:52

Santopia skrev:
Lakika skrev:
Vira skrev:
twinkle skrev:Nogen der har hørt noget om release dato på deres "colours"?

Jeg har faktisk spurgt dem da jeg ikke kan finde noget om en dato. Skal nok skrive i tråden når de svarer. Tror vi er mange der venter på at colors kommer :D

Jeg gad også godt vide hvornår squalane kommer. Til den pris er det lige før jeg vil bruge den over hele kroppen :D

Hvad er det?? :gruble:

Squalane var the shit da jeg blev sendt på creme-kurser med et tidligere job. Beauty pacifique og Avéne benytter det bla., men jo kun som en lille del af ingredienserne i deres creme.

Der er sikkert nogle mere bedre kilder end denne, men det er vist et ok resumé http://www.thedermreview.com/squalane/
1
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 23
Likede indlæg: 247

Indlægaf Junika » 11. jan 2017, 18:54

Lakika skrev:
Santopia skrev:
Lakika skrev:
Vira skrev:

Jeg har faktisk spurgt dem da jeg ikke kan finde noget om en dato. Skal nok skrive i tråden når de svarer. Tror vi er mange der venter på at colors kommer :D

Jeg gad også godt vide hvornår squalane kommer. Til den pris er det lige før jeg vil bruge den over hele kroppen :D

Squalane var the shit da jeg blev sendt på creme-kurser med et tidligere job. Beauty pacifique og Avéne benytter det bla., men jo kun som en lille del af ingredienserne i deres creme.

Der er sikkert nogle mere bedre kilder end denne, men det er vist et ok resumé http://www.thedermreview.com/squalane/

Squalene:

Rating:
BEST
Categories:
Emollients , Antioxidants , Skin-Replenishing
Oil derived from shark liver or from plants (usually olives). Its derivative squalane is a natural component of skin and a good emollient that has antioxidant properties.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 97
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 863

Indlægaf Santopia » 11. jan 2017, 19:30

uuuuuuuuuhhhhhhh det lyder som noget jeg skal have mine fedtede fingre i! :love: jeg ender jo med at gå i graven uden en rynke!! :banan:
1
Lakika

Indlægaf Lakika » 11. jan 2017, 19:37

Junika skrev:
Lakika skrev:
Santopia skrev:
Lakika skrev:
Vira skrev:

Squalene:

Rating:
BEST
Categories:
Emollients , Antioxidants , Skin-Replenishing
Oil derived from shark liver or from plants (usually olives). Its derivative squalane is a natural component of skin and a good emollient that has antioxidant properties.

Jep. I need this :)

Hyaluronic acid 2% + B5 er jeg desværre ikke imponeret af (endnu), efter tre dage. Hvis det havde været en tester jeg havde fået, havde jeg ikke købt produktet.
Jeg synes ikke den er specielt kosmetisk lækker. Tværtimod mærkes det som om min hud er en smule mere dehydreret, og den ligger som en hinde uden at gøre noget godt. Tålmodighed er ikke min stærke side, men jeg vil give den en måneds tid mere.
0
Brugeravatar
Junika

Indlægaf Junika » 12. jan 2017, 17:01

[/quote] Jep. I need this :)

Hyaluronic acid 2% + B5 er jeg desværre ikke imponeret af (endnu), efter tre dage. Hvis det havde været en tester jeg havde fået, havde jeg ikke købt produktet.
Jeg synes ikke den er specielt kosmetisk lækker. Tværtimod mærkes det som om min hud er en smule mere dehydreret, og den ligger som en hinde uden at gøre noget godt. Tålmodighed er ikke min stærke side, men jeg vil give den en måneds tid mere.[/quote]

Jeg har lidt samme oplevelse. Hyaluronsyre kan godt trække vand ud af hudens dybere lag, hvis ikke der er vand nok i omgivelserne.
2
~~Makeup Junkie~~
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 354
Likede indlæg: 2069

Indlægaf canoodle » 12. jan 2017, 19:33

Jeg har fået mine ting i dag, så jeg tester løs. Jeg tester heller ikke seperat, da jeg allerede har prøvet AHA og Rose Hip Seed oil. Skal lige se om den koncentration af AHA er god til mig, og om det der Matrixyl og cremen er the shizzle :)
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Junika

Indlægaf Junika » 12. jan 2017, 20:22

canoodle skrev:Jeg har fået mine ting i dag, så jeg tester løs. Jeg tester heller ikke seperat, da jeg allerede har prøvet AHA og Rose Hip Seed oil. Skal lige se om den koncentration af AHA er god til mig, og om det der Matrixyl og cremen er the shizzle :)

Hvilken creme har du købt?

Jeg har seriøst et problem, jeg kunne bare købe og købe og tilføje flere og flere produkter til min rutine, så det snart tager en time at pleje min hud om aftenen! Det går simpelthen ikke.. men iiiih hvor er det svært at vælge imellem alle de gode sager!
1
~~Makeup Junkie~~
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 12. jan 2017, 20:44

Junika skrev:
canoodle skrev:Jeg har fået mine ting i dag, så jeg tester løs. Jeg tester heller ikke seperat, da jeg allerede har prøvet AHA og Rose Hip Seed oil. Skal lige se om den koncentration af AHA er god til mig, og om det der Matrixyl og cremen er the shizzle :)

Jeg har seriøst et problem, jeg kunne bare købe og købe og tilføje flere og flere produkter til min rutine, så det snart tager en time at pleje min hud om aftenen! Det går simpelthen ikke.. men iiiih hvor er det svært at vælge imellem alle de gode sager!

Den der http://ordinaries.com/product/rdn-natural-moisturizing-factors-ha-30ml. Den giver ikke vildt meget.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Junika

Indlægaf Junika » 14. jan 2017, 19:25

canoodle skrev:
Junika skrev:

Den der http://ordinaries.com/product/rdn-natural-moisturizing-factors-ha-30ml. Den giver ikke vildt meget.

Den har jeg også overvejet, men kunne godt forestille mig den ikke giver så meget fugt desværre. Det er lidt et sjovt produkt..
0
~~Makeup Junkie~~
Oxan
Kort karma: 9
Likede indlæg: 91

Indlægaf Oxan » 20. jan 2017, 11:14

Som altid bliver jeg lokket i fordærv af debatten! :lol:

ordinary.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 20. jan 2017, 14:27

Junika skrev:
canoodle skrev:
Junika skrev:

Den har jeg også overvejet, men kunne godt forestille mig den ikke giver så meget fugt desværre. Det er lidt et sjovt produkt..

Aaand the verdict is in. Den er godt nok ligegyldig. Så den kan i sagtens springe over. Til gengæld er matrixyl og Buffet fantastiske til at berolige min rødmende rosacea-hud. Faktisk er der nærmeste ingen rødmen tilbage. Har ikke sovet så godt og så meget de sidste par uger, så ser ingen forskel i rynkerne. Men min hud har det dejligt :)

Skal dog lige understrege, at jeg også bruger olien og AHA om aftenen (AHA kun hver 2.-3. aften) og det er virkelig godt. Min hud er blød og gennemfugtet og ren om morgenen.

Om dagen bruger jeg hybenkerne olie over de to sera, som jeg klapper ind i huden. Så dagcreme og så SPF. Det forsegler ligesom det hele og har holdt den fin og fugtet trods frostgrader og tør luft.
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 97
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 863

Indlægaf Santopia » 21. jan 2017, 17:47

canoodle skrev:
Junika skrev:
canoodle skrev:
Junika skrev:

Aaand the verdict is in. Den er godt nok ligegyldig. Så den kan i sagtens springe over. Til gengæld er matrixyl og Buffet fantastiske til at berolige min rødmende rosacea-hud. Faktisk er der nærmeste ingen rødmen tilbage. Har ikke sovet så godt og så meget de sidste par uger, så ser ingen forskel i rynkerne. Men min hud har det dejligt :)

Skal dog lige understrege, at jeg også bruger olien og AHA om aftenen (AHA kun hver 2.-3. aften) og det er virkelig godt. Min hud er blød og gennemfugtet og ren om morgenen.

Om dagen bruger jeg hybenkerne olie over de to sera, som jeg klapper ind i huden. Så dagcreme og så SPF. Det forsegler ligesom det hele og har holdt den fin og fugtet trods frostgrader og tør luft.

Er AHA og hybenkerneolien ikke lidt skidt for din rosacea? :gruble: Spørger fordi det er noget, som jeg selv skal være enorm varsom med. Jeg har selv rosacea og har fået en del behandling for det og det er sådan noget som syre og olier der får det til at blusse op hos mig.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 701
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4715

Indlægaf Vira » 22. jan 2017, 12:20

Dåserne har lavet en anmeldelse af en del af produkterne

http://pudderdaaserne.dk/2017/01/22/ordinary/
3
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Junika

Indlægaf Junika » 22. jan 2017, 20:55

Vira skrev:Dåserne har lavet en anmeldelse af en del af produkterne

http://pudderdaaserne.dk/2017/01/22/ordinary/

Selvom pudderdåserne generelt har en fin blog og en god holdning til tingene, så bliver jeg sku alligevel lidt træt nogle gange... Hvordan kan de sammenligne lactic acid i 5% og 10% med HTH cremen? Come on... :P
1
~~Makeup Junkie~~
Lakika

Indlægaf Lakika » 22. jan 2017, 21:32

Jeg har droppet Hyaluronic Acid 2% + B5 efter ca 10 dages brug. Min hud føltes som om den havde været ubeskyttet i sol eller frost. Let inflammation går jeg ud fra, for jeg også ret meget. Jeg er noget overrasket over at have reageret sådan, den eneste gang jeg har prøvet det før, var en receptpligtig creme mod acne.
Jeg tror dog jeg giver den en chance igen, når vejret bliver anderledes. Bortset fra rødmen så min hud nemlig pænere ud.

Næste test bliver Niacinamide 10% + Zinc 1% :)
2

Tilbage til "Skønhed"