The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: The Ordinary

Indlægaf Knirkemis » 1. jul 2017, 14:01

Santopia skrev:

aah ok. Kan godt forstå du er frustreret over ikke at se nogen virkning. Jeg har ikke selv pigmentpletter, så har ikke førstehåndserfaring med det, men er det ikke ofte C-vitamin der bruges til at korrigere det? :gruble: Det kan jo bruges sammen med AHA, hvor man bruger c-vitamin om morgenen og AHA om aftenen. Har du overvejet at få laser? Det kender jeg folk der har haft en virkelig imponerende virkning af. http://www.cosmolaser.dk/laserbehandlin ... andringer/ Det kan vist også findes billigere men cosmo laser har et godt ry :)

Det er mere porerne, jeg gerne ville se resultater på :) Jeg bruger altid faktor 50, så pigmentpletterne er ikke så slemme.
0
orchid89
Indlæg: 29
Tilmeldt: 25. maj 2016, 18:39
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Re: The Ordinary

Indlægaf orchid89 » 22. jul 2017, 17:05

Er der stadig gang i tråden? :) Jeg har åbenbart haft skyklapper på, selvom jeg abonnerer på mange af de store beauty gurus på YT, for det er først her for nogle uger siden, jeg opdagede TO. Det var egentlig god timing, for jeg er på nippet til at løbe tør flere af mine hudplejeprodukter fra BP og PC.

Indtil videre har jeg købt Hyaluronic Acid 2% + B5, Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%, Advanced Retinoid 2%, Lactic Acis 10% + HA 2% og AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution. Jeg har kun taget de to førstnævnte produkter i brug, da jeg ikke er interesseret i at overbelaste min hud. Indtil videre er jeg yderst begejstret for dem begge.

Hyaluronsyren har virkelig givet min hud en lækker glød, og min makeup sidder meget flottere og holder meget længere. Jeg har kombineret hud, hvor min hud er knastør, men samtidig er den lidt fedtet i t-zonen. Efter jeg er begyndt på hyaluronsyren er de tørre plamager på min næse væk samtidig med, at huden er væsentlig mindre fedtet :banan:

Jeg frygtede lidt at tage vitamin c cremen i brug, da der er så mange blandede anmeldelser af den. Den er heldigvis ikke nær så grynet og krads, som jeg troede. Ved anvendelse prikker det en smule i min hud i ca. 5 min., og den lidt grynede tekstur forsvinder så snart jeg påfører min alm. dagcreme ovenpå. Det er sikkert ønsketænkning, men jeg synes allerede, min hudtone ser mere jævn og ensartet ud.
1
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: The Ordinary

Indlægaf Purple » 9. okt 2017, 08:57

Nogen der kan komme med en update på specielt Retinoid 2% ? :D

Nogen der har viden nok omkring indhold til at sige hvordan den er stillet i forhold til Super 3 Boosteren eventuelt? :)
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: The Ordinary

Indlægaf JoyNips » 31. okt 2017, 06:12

Nu hopper jeg med på hypen. Min hud er gået helt i kuk over skiftet til koldere vejr, og jeg har i det hele taget haft for lidt tid til at være sød ved den de sidste 9 måneder. Desværre er retinoider no-go så længe jeg ammer.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: The Ordinary

Indlægaf JoyNips » 13. nov 2017, 10:48

Okay, jeg er ret imponeret so far. Modtog pakken d. 9., og der er allerede kommet godt skik på min hud. Det er vist ikke sidste gang jeg handler der.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: The Ordinary

Indlægaf PaleSeptember » 6. feb 2018, 16:55

Er The Ordinary stadig det nye sort?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 5. maj 2018, 17:02

Der er en tidslinje over deciem dramaet her

https://www.elle.com/beauty/makeup-skin ... axe-drama/
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 31. aug 2018, 17:24

De har fået The Ordinary i Magasin, og med 20% af prisen pga. noget Goodiedays kunne jeg ikke dy mig for at købe nogle af de produkter, jeg endnu ikke har prøvet. ;)


Blandt andet nuppede jeg den der 30% aha og 2% bha med. Men nu tør jeg alligevel ikke. :genert: Kan se, at pudderdåserne advarer mod den, og der står også, at man ikke skal bruge den, hvis man ikke er 'erfaren' udi syrer. Hvilket jeg ikke er. Ikke ret meget i hvert fald.

Hvad tænker I? Er den så skræmmende, som den lyder?

Jeg har ret hårdfør hud - kan eksempelvis overhovedet ikke mærke C-vitaminen og har ikke haft nogen form for irritation ved nogen af deres produkter. Har kombineret hud og store porer på næse og kinder, som jeg tænker, jeg gerne ville gøre lidt ved.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: The Ordinary

Indlægaf Chachacha » 31. aug 2018, 18:30

ajnaM skrev:De har fået The Ordinary i Magasin, og med 20% af prisen pga. noget Goodiedays kunne jeg ikke dy mig for at købe nogle af de produkter, jeg endnu ikke har prøvet. ;)


Blandt andet nuppede jeg den der 30% aha og 2% bha med. Men nu tør jeg alligevel ikke. :genert: Kan se, at pudderdåserne advarer mod den, og der står også, at man ikke skal bruge den, hvis man ikke er 'erfaren' udi syrer. Hvilket jeg ikke er. Ikke ret meget i hvert fald.

Hvad tænker I? Er den så skræmmende, som den lyder?

Jeg har ret hårdfør hud - kan eksempelvis overhovedet ikke mærke C-vitaminen og har ikke haft nogen form for irritation ved nogen af deres produkter. Har kombineret hud og store porer på næse og kinder, som jeg tænker, jeg gerne ville gøre lidt ved.

Altså, en af mine kollegaer måtte en gang tage et par hjemmearbejdsdage fordi hun havde syrepeelet :ad!: Ikke lige dén, men det er for real det der syre i den slags koncentrationer. Hvis du gør det så vær virkelig obs på ikke at lade den sidde mere end et sekund over tid.
0
ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 31. aug 2018, 19:56

Chachacha skrev:
ajnaM skrev:De har fået The Ordinary i Magasin, og med 20% af prisen pga. noget Goodiedays kunne jeg ikke dy mig for at købe nogle af de produkter, jeg endnu ikke har prøvet. ;)


Blandt andet nuppede jeg den der 30% aha og 2% bha med. Men nu tør jeg alligevel ikke. :genert: Kan se, at pudderdåserne advarer mod den, og der står også, at man ikke skal bruge den, hvis man ikke er 'erfaren' udi syrer. Hvilket jeg ikke er. Ikke ret meget i hvert fald.

Hvad tænker I? Er den så skræmmende, som den lyder?

Jeg har ret hårdfør hud - kan eksempelvis overhovedet ikke mærke C-vitaminen og har ikke haft nogen form for irritation ved nogen af deres produkter. Har kombineret hud og store porer på næse og kinder, som jeg tænker, jeg gerne ville gøre lidt ved.

Altså, en af mine kollegaer måtte en gang tage et par hjemmearbejdsdage fordi hun havde syrepeelet :ad!: Ikke lige dén, men det er for real det der syre i den slags koncentrationer. Hvis du gør det så vær virkelig obs på ikke at lade den sidde mere end et sekund over tid.


Jeg havde egentlig tænkt mig at prøve at give den halvdelen af tiden til at begynde med. Men nu tror jeg, jeg venter lidt og prøver med noget andet. ;) Det er sikkert også fint, nu mens det teknisk set stadig er sommer...
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 31. aug 2018, 20:06

Jeg synes ikke den er så slem, men jeg bruger også syre næsten hver dag.. Jeg ville måske prøve den 2-3 minutter første gang, og så se hvordan huden reagerer.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 12. sep 2018, 18:56

Overvejer stadig...

Har i mellemtiden brugt c-vitamin om morgenen, 2% retinoid aften og så salicylsyren et par gange om ugen. Umiddelbart fin effekt - havde i hvert fald ikke nogen problemer med noget af det, og huden føltes rar. Indtil jeg for nogle dage siden efter et par ugers brug fik vildt mange urenheder. :shock: Primært en masse små (og store), sorte hudorme, men også et par reelle bumser. Det plejer jeg ellers udelukkende at få op til mens.

Kan læse, at det er en sideeffekt for nogle, når man bruger salicylsyren, og at det skulle gå over igen. Nu prøver jeg lige et par uger mere, men hvis det fortsætter, så bliver det altså en anden løsning fremover. Ligner ikke ligefrem en forbedring af min hud. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 23. sep 2018, 17:17

Maanii skrev:Jeg er startet på AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution 2 gange om ugen og retinol 2% hver aften, og har brugt det i ca. 3 uger nu.

Jeg har ikke oplevet irritation overhoved, min hud er tilgengæld blevet virkelig flot. Kan se en tydelig forskel på tone, tekstur og størrelsen på pore.


Nu fik du mig til at prøve. :D

Og det gik så fint. Ingen irritation, og jeg synes faktisk, den havde effekt med det samme på mine store porer - ved ikke, om det bare er ønsketænkning, men i hvert fald kommer den på igen. :gogo:



Kombinerer du med retinol samme aften? Jeg synes, jeg læste, at man ikke må kombinere de to? :gruble:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 23. sep 2018, 17:35

Maanii skrev:
ajnaM skrev:
Maanii skrev:Jeg er startet på AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution 2 gange om ugen og retinol 2% hver aften, og har brugt det i ca. 3 uger nu.

Jeg har ikke oplevet irritation overhoved, min hud er tilgengæld blevet virkelig flot. Kan se en tydelig forskel på tone, tekstur og størrelsen på pore.


Nu fik du mig til at prøve. :D

Og det gik så fint. Ingen irritation, og jeg synes faktisk, den havde effekt med det samme på mine store porer - ved ikke, om det bare er ønsketænkning, men i hvert fald kommer den på igen. :gogo:



Kombinerer du med retinol samme aften? Jeg synes, jeg læste, at man ikke må kombinere de to? :gruble:



Altså, det har jeg gjort... Og uden irritation.
Men jeg ved ikke om det kan være skadeligt :genert:


Tror kun jeg læste, det kunne give irritation.

Men jeg tror generelt, det med irritationen er sindssygt individuelt. Jeg har vitterligt ingenting mærket ved nogen af de produkter, jeg har prøvet. Mens jeg læser om andre, der får udslæt og andet i samme boldgade ved eksempelvis syrebehandlingerne. Tror bare, det kommer an på, hvor sart ens hud er.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: The Ordinary

Indlægaf Spjaerten » 24. sep 2018, 19:16

Har fået en hyaluronic acid og en granactive retunoid emulsion

Hvad gode råd kan i give til brug af dem?
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Skønhed"