The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1556

Re: The Ordinary

Indlægaf Chachacha » 8. jun 2017, 19:39

Jeg er også kæmpe fan af serun foundation! Jeg bruger ot 2.0N (er en Y315 i MUFE).
0
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 24
Likede indlæg: 248

Indlægaf Junika » 8. jun 2017, 21:38

Jeg var glad for min serum foundation fra start, men nu synes jeg ikke den ligger specielt pænt længere.. Og er ved at blive SINDSSYG af den latterlige pumpe, den skyder det direkte ud i en stråle over det hele.

Synes faktisk ikke rigtig den er bedre end mine andre foundations. Men den vinder stadig på at være så lynhurtig at påføre og den smelter hurtigt ind i huden i løbet af dagen.

Min coverage er også for lys, men har blandet den med nogle andre og der ser den fin ud på huden. :)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1556

Indlægaf Chachacha » 16. jun 2017, 06:12

De er nu delvist opkøbt af Estee Lauder koncernen. Det er lige meldt ud på Facebook. Spændende at se hvordan det kommer til at påvirke produkter, priser mm.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 244
Likede indlæg: 2521

Indlægaf Knirkemis » 16. jun 2017, 16:22

Jeg er virkelig ikke imponeret af Azelaic og Niaciamide. Er PC bedre og med højere indhold af aktive ingredienser?
0
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 24
Likede indlæg: 248

Indlægaf Junika » 17. jun 2017, 20:47

Knirkemis skrev:Jeg er virkelig ikke imponeret af Azelaic og Niaciamide. Er PC bedre og med højere indhold af aktive ingredienser?

Er PC bedre? Ja. Er indholdet af aktive ingredienser højere? Nej.

Hvis niacinamid og azelaic acid ikke giver de ønskede resultater fra TO, får du dem sandsynligvis heller ikke hos PC. Der er bare flere ingredienser mikset sammen hos paula, derfor mener jeg hendes produkter er bedre. Omend jo også væsentligt dyrere.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oddinary
Kort karma: 34
Likede indlæg: 522

Indlægaf Oddinary » 18. jun 2017, 08:57

Knirkemis skrev:Jeg er virkelig ikke imponeret af Azelaic og Niaciamide. Er PC bedre og med højere indhold af aktive ingredienser?

Altså, hvis du gerne vil have højere % af samme ingredienser, så kan du ift. azelainsyre bare bede om en recept på Finacea (15 %) eller Skinoren (20 %). TO indeholder 10 %.
1
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 18. jun 2017, 09:28

Tak for svar. Jeg overvejer at prøve The Ordinarys AHA 30% + BHA 2% og Salicylic acid 2%. Måske kan de gøre lidt mere.
I virkeligheden ville jeg rigtig gerne prøve M-61 Power Glow Peel Pads, men de koster en bondegård og det er svært at finde forhandlere, som sender til DK.
0
Oddinary
Kort karma: 34
Likede indlæg: 522

Indlægaf Oddinary » 18. jun 2017, 10:56

Knirkemis skrev:Tak for svar. Jeg overvejer at prøve The Ordinarys AHA 30% + BHA 2% og Salicylic acid 2%. Måske kan de gøre lidt mere.
I virkeligheden ville jeg rigtig gerne prøve M-61 Power Glow Peel Pads, men de koster en bondegård og det er svært at finde forhandlere, som sender til DK.

Det skulle nok kunne gøre en del ift. glød, hyperpigmentering osv., men har du brugt glykolsyre før? 30 % er rimelig højt for en førstegangsbruger. Medmindre du har meget hårdfør hud, ville jeg måske prøve deres toner først, er den ikke på 7 %? (Eller et andet AHA-produkt med max 10 % og ikke for mange ingredienser, der kan irritere yderligere).
Og husk solcreme, hver dag, især med den slags. Hilsen mor. :genert:
3
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 19. jun 2017, 05:40

Oddinary skrev:
Knirkemis skrev:Tak for svar. Jeg overvejer at prøve The Ordinarys AHA 30% + BHA 2% og Salicylic acid 2%. Måske kan de gøre lidt mere.

Det skulle nok kunne gøre en del ift. glød, hyperpigmentering osv., men har du brugt glykolsyre før? 30 % er rimelig højt for en førstegangsbruger. Medmindre du har meget hårdfør hud, ville jeg måske prøve deres toner først, er den ikke på 7 %? (Eller et andet AHA-produkt med max 10 % og ikke for mange ingredienser, der kan irritere yderligere).
Og husk solcreme, hver dag, især med den slags. Hilsen mor. :genert:

Jeg har rimelig hårdfør hud, og bruger faktor 50 i ansigtet hver dag pga tendens til pigmentpletter. Måske skulle jeg prøve med en blidere start. Jeg er nok bare lidt utålmodig, fordi jeg har brugt de andre i ca 4 måneder, uden den mindste smule effekt.
0
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 115
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Santopia » 1. jul 2017, 07:09

Er det pigmentpletter du prøver at komme til livs?
0
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 1. jul 2017, 09:49

Santopia skrev:

En smule pigmentpletter. Og så ville jeg rigtig gerne se en formindskning af porerne på næsen. Lige nu prøver jeg Cliniques Turnaround serie og har også købt Pudderdåsernes AHA serum. Men føler mig efterhånden forvirret over diverse syre-produkter :genert:
0
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 115
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Santopia » 1. jul 2017, 11:33

Knirkemis skrev:
Santopia skrev:

En smule pigmentpletter. Og så ville jeg rigtig gerne se en formindskning af porerne på næsen. Lige nu prøver jeg Cliniques Turnaround serie og har også købt Pudderdåsernes AHA serum. Men føler mig efterhånden forvirret over diverse syre-produkter :genert:

aah ok. Kan godt forstå du er frustreret over ikke at se nogen virkning. Jeg har ikke selv pigmentpletter, så har ikke førstehåndserfaring med det, men er det ikke ofte C-vitamin der bruges til at korrigere det? :gruble: Det kan jo bruges sammen med AHA, hvor man bruger c-vitamin om morgenen og AHA om aftenen. Har du overvejet at få laser? Det kender jeg folk der har haft en virkelig imponerende virkning af. http://www.cosmolaser.dk/laserbehandlin ... andringer/ Det kan vist også findes billigere men cosmo laser har et godt ry :)
0
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 1. jul 2017, 14:01

Santopia skrev:

aah ok. Kan godt forstå du er frustreret over ikke at se nogen virkning. Jeg har ikke selv pigmentpletter, så har ikke førstehåndserfaring med det, men er det ikke ofte C-vitamin der bruges til at korrigere det? :gruble: Det kan jo bruges sammen med AHA, hvor man bruger c-vitamin om morgenen og AHA om aftenen. Har du overvejet at få laser? Det kender jeg folk der har haft en virkelig imponerende virkning af. http://www.cosmolaser.dk/laserbehandlin ... andringer/ Det kan vist også findes billigere men cosmo laser har et godt ry :)

Det er mere porerne, jeg gerne ville se resultater på :) Jeg bruger altid faktor 50, så pigmentpletterne er ikke så slemme.
0
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 43

Indlægaf orchid89 » 22. jul 2017, 17:05

Er der stadig gang i tråden? :) Jeg har åbenbart haft skyklapper på, selvom jeg abonnerer på mange af de store beauty gurus på YT, for det er først her for nogle uger siden, jeg opdagede TO. Det var egentlig god timing, for jeg er på nippet til at løbe tør flere af mine hudplejeprodukter fra BP og PC.

Indtil videre har jeg købt Hyaluronic Acid 2% + B5, Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%, Advanced Retinoid 2%, Lactic Acis 10% + HA 2% og AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution. Jeg har kun taget de to førstnævnte produkter i brug, da jeg ikke er interesseret i at overbelaste min hud. Indtil videre er jeg yderst begejstret for dem begge.

Hyaluronsyren har virkelig givet min hud en lækker glød, og min makeup sidder meget flottere og holder meget længere. Jeg har kombineret hud, hvor min hud er knastør, men samtidig er den lidt fedtet i t-zonen. Efter jeg er begyndt på hyaluronsyren er de tørre plamager på min næse væk samtidig med, at huden er væsentlig mindre fedtet :banan:

Jeg frygtede lidt at tage vitamin c cremen i brug, da der er så mange blandede anmeldelser af den. Den er heldigvis ikke nær så grynet og krads, som jeg troede. Ved anvendelse prikker det en smule i min hud i ca. 5 min., og den lidt grynede tekstur forsvinder så snart jeg påfører min alm. dagcreme ovenpå. Det er sikkert ønsketænkning, men jeg synes allerede, min hudtone ser mere jævn og ensartet ud.
1
Brugeravatar
Purple
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1223

Indlægaf Purple » 9. okt 2017, 08:57

Nogen der kan komme med en update på specielt Retinoid 2% ? :D

Nogen der har viden nok omkring indhold til at sige hvordan den er stillet i forhold til Super 3 Boosteren eventuelt? :)
0

Tilbage til "Skønhed"