The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 27. aug 2019, 17:14

LidtLakrids skrev:
twinkle skrev:Hvis man hader fedtet solcreme er det virkelig værd at kigge mod k-beauty verdenen, de er milevidt foran når det kommer til solbeskyttelse.

Er der nogle konkrete du kan anbefale? :)
Kan google mig til at k-beauty er koreansk skønhedspleje, det må da være et kæmpemarked :lol2: Har aldrig hørt om det ;)


Hvis din hud kan tåle alkohol:
https://www.makeupalley.com/product/sho ... /Sunscreen

https://www.makeupalley.com/product/sho ... /Sunscreen

I beskrivelsen står der at den her fugter, det er jeg total uenig i. Meget mat solcreme:
https://surisuri.dk/produkt/hudtype/nor ... m-spf39-pa
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 27. aug 2019, 17:14

Oddinary skrev:Jeg bruger japansk solcreme i stedet for, jeg synes der er alt for meget parfume i K-beauty generelt. Har også hørt de er lidt federe end de japanske?


Hvor køber du de japanske? Synes de er svære at finde til en rimelig pris..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: The Ordinary

Indlægaf Oddinary » 27. aug 2019, 17:41

twinkle skrev:
Oddinary skrev:Jeg bruger japansk solcreme i stedet for, jeg synes der er alt for meget parfume i K-beauty generelt. Har også hørt de er lidt federe end de japanske?


Hvor køber du de japanske? Synes de er svære at finde til en rimelig pris..


Jeg bruger for det meste bare eBay, og sikrer mig at sælgeren sender fra Japan :genert: Og så kigger jeg produkter og ingredienslister på ratzillacosme.com. Men selv eBay er lidt overpris, jeg ved at man kan få dem rigtig billigt på Rakuten, men jeg magter bare aldrig rigtigt at bestille derfra... Og dem jeg bruger koster alligevel omkring 70-80 kr. på eBay, så jeg køber dem bare der. Men ichibankao.com kan også fin at browse, hvis man vil kigge i en "butik" med et mere samlet udvalg. Adambeauy.com tjekker jeg også nogle gange om har det jeg skal bruge. De er rimelige i pris og fragt er vidst 2 usd.

edit: de to fra Biore, du linker til er også japanske :D
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 27. aug 2019, 17:58

Oddinary skrev:
twinkle skrev:
Oddinary skrev:Jeg bruger japansk solcreme i stedet for, jeg synes der er alt for meget parfume i K-beauty generelt. Har også hørt de er lidt federe end de japanske?


Hvor køber du de japanske? Synes de er svære at finde til en rimelig pris..


Jeg bruger for det meste bare eBay, og sikrer mig at sælgeren sender fra Japan :genert: Og så kigger jeg produkter og ingredienslister på ratzillacosme.com. Men selv eBay er lidt overpris, jeg ved at man kan få dem rigtig billigt på Rakuten, men jeg magter bare aldrig rigtigt at bestille derfra... Og dem jeg bruger koster alligevel omkring 70-80 kr. på eBay, så jeg køber dem bare der. Men ichibankao.com kan også fin at browse, hvis man vil kigge i en "butik" med et mere samlet udvalg. Adambeauy.com tjekker jeg også nogle gange om har det jeg skal bruge. De er rimelige i pris og fragt er vidst 2 usd.

edit: de to fra Biore, du linker til er også japanske :D


Aha, jeg troede biore var koreansk :stoned:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: The Ordinary

Indlægaf Oddinary » 27. aug 2019, 18:12

Jeg kan varmt anbefale denne her: https://www.ratzillacosme.com/sun/nivea ... milky-gel/
Det er en gel-agtig lotion-tekstur, men den er nem at sprede og absorberes hurtigt til ingenting. Nivea japan laver også nogle "water gels" som er endnu lettere, men den her har lidt bedre beskyttelse, så derfor jeg vælger den over water gels'ne, men de er ellers også virkelig gode. Jeg har altid en flaske på lager. Den er så nem at man kan påføre den ovenpå makeup uden det ligner lort, hvis man har brug for det.
(Nivea Japan er meget bedre end det der sælges her...)
Den er dog lidt for udtørrende til at jeg bruger den som det eneste til hverdag, på min hud, men så kan jeg anbefale Skin Aqua UV Moisture Mlik, som er alkoholfri og en tynd letflydende lotion: https://www.ratzillacosme.com/sun/skin- ... ture-milk/ Køber dem som sagt på eBay til ca. 70-80 kr.
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: The Ordinary

Indlægaf achillaxedprune » 2. sep 2019, 15:59

Nu prøver jeg lykken med The Ordinary for første gang... Jeg håber på, at jeg kan udfase min Truth-serum fra Ole Henriksen, ved at anvende denne c-vitamin. Jeg vil bruge den som natcreme et par gange om ugen. :)

8791718-1-vitamincsuspension.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 7. okt 2019, 09:56

Da The Inkey List er i samme kategori som The Ordinary, og fordi jeg ikke kan finde en anmeldelsestråd? poster jeg min anbefaling af Polyglutamic Acid (Polyglotaminsyre) her.

- God konsistens, nem at fordele
- Forfærdelig lugt; meget kemisk, som maleafrensningsmiddel. Den forsvinder dog på huden, men ew.
- Brugt alene synes jeg ikke den virker fugtende, snarere virker min hud pletvis tør. Ovenpå en serum giver den fornemmelsen af glattere og mere fugtig hud, hvilket formentlig skyldes vældet af fugtbevarende og udglattende siliconeagenter (og er forklaringen på hvorfor den ikke giver meget alene). Generelt synes jeg at der er god overenstemmelse mellem min oplevelse og anmeldelsen på Beautipedia: https://www.beautypedia.com/products/po ... ace-serum/
- Indpakningen er lettere tarvelig; plasticbeholder i blank sort og hvid, meget billig fornemmelse

Polyglutamic acid er nr 23 ud af 25 på ingredienslisten og jeg tænker, at jeg skal bruge en anden variant hvis jeg skal bruge den igen, når denne er tømt. Det føles lidt snydeagtigt at lade fingrene glide over silicone og tænke, ih, hvor føles min hud rar. Det gør den jo ikke fordi den har det dejligt, men fordi der er smurt noget på den der får den til at føles sådan. Måske er den god som et afsluttende lag, fordi den lægger en beskyttende hinde over alt det andet, man har smurt på? - det ved jeg ikke lige.
0
And we both know: I will be delicious
Novice
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. okt 2019, 15:56
Kort karma: 0

Re: The Ordinary

Indlægaf Novice » 8. okt 2019, 16:01

Kan I anbefale nogen produkter fra The Ordinary mod hyperpigmentering og mørke ar? Jeg er mørkhudet og har døjet med hyperpigmentering i 5 år, prøvet uendeligt mange produkter + laser behandlinger, både IPL og photorejuvenation, men lige lidt har det hjulpet. Kan se på Ordinary’s hjemmeside, at der er flere forskellige produkter mod hyperpigmentering og ar, så er lidt i tvivl om, hvilke jeg skal satse på :gruble:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: The Ordinary

Indlægaf Spjaerten » 15. okt 2019, 19:04

Med en forholdsvis normal men tynd nordisk hud hvad creme kan så anbefales?
Min hud optager ikke ret nemt creme, skal ofte lede efter en creme jeg ikke sveder ovenpå hvis i forstår hvad jeg mener.

Derudover så mangler jeg en a-syre mener jeg kosmetologen kaldte det, altså erstatning for en reel scrub, hun mente T.O. har sådan en

Pft. for hjælp

Ps bruger i forvejen en hyaluronic acid og en granactive retinoid emulsion
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 15. okt 2019, 19:17

Spjaerten skrev:Med en forholdsvis normal men tynd nordisk hud hvad creme kan så anbefales?
Min hud optager ikke ret nemt creme, skal ofte lede efter en creme jeg ikke sveder ovenpå hvis i forstår hvad jeg mener.

Derudover så mangler jeg en a-syre mener jeg kosmetologen kaldte det, altså erstatning for en reel scrub, hun mente T.O. har sådan en

Pft. for hjælp

Ps bruger i forvejen en hyaluronic acid og en granactive retinoid emulsion


Til kemisk exfoliering har the ordinary en aha-bha-peeling, jeg ved ikke, om det er det, hun mener med a-syre.

Ifht creme, har de en fugtcreme, Natural moisturizing factors. Den er billig, 40 kr, så du kan altid købe den hjem og teste den. Min kæreste er glad for den og jeg har selv brugt den på et tidspunkt hvor jeg havde brug for ekstra fugt.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: The Ordinary

Indlægaf twinkle » 15. okt 2019, 19:57

Spjaerten skrev:Med en forholdsvis normal men tynd nordisk hud hvad creme kan så anbefales?
Min hud optager ikke ret nemt creme, skal ofte lede efter en creme jeg ikke sveder ovenpå hvis i forstår hvad jeg mener.

Derudover så mangler jeg en a-syre mener jeg kosmetologen kaldte det, altså erstatning for en reel scrub, hun mente T.O. har sådan en

Pft. for hjælp

Ps bruger i forvejen en hyaluronic acid og en granactive retinoid emulsion


Det må næsten være aha syre hun mener :gruble: kan anbefale TO Glycolic acid, man får rigtig meget for pengene og jeg synes den er mild for huden. Ellers har de også lactic acid i to forskellige koncentrater, jeg har kun erfaring med den på 10% og tænker den er liiige i overkanten, hvis man ikke er vant til regelmæssig og højkoncentreret syrepeeling.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 3. nov 2019, 12:00

Min kæreste, som har været ret plaget af rosacea, har ikke haft en rød plamage siden han begyndte at bruge nianciamide. Det var ret slemt, med næsten daglige "udbrud", især hvis han var stresset eller drak alkohol, og da han er ret forfængelig, blev han stresset af at have røde plamager i ansigtet, så det var en ond cirkel. Men den er brudt! Hans hud er så pæn nu.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 4. nov 2019, 09:25

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:Min kæreste, som har været ret plaget af rosacea, har ikke haft en rød plamage siden han begyndte at bruge nianciamide. Det var ret slemt, med næsten daglige "udbrud", især hvis han var stresset eller drak alkohol, og da han er ret forfængelig, blev han stresset af at have røde plamager i ansigtet, så det var en ond cirkel. Men den er brudt! Hans hud er så pæn nu.


Hvor længe har han brugt den? Jeg har rosacea (med sjældne udbrud) så burde virkelig give det et skud. Jeg har bare aldrig rigtigt fået brugt min nianciamide fordi den skummer lidt hvidt op og føles mærkelig på huden. Er det bare mig? Jeg bruger også ret mange serummer..

Apropos the inkey list er jeg heller ikke imponeret. Jeg prøvede deres hyaluronic acid og den var skod


Han har nok brugt den en måneds tid eller 2, jeg kan ikke helt huske det. Men forandringen er virkelig slående og den kom nærmest med det samme. Nu har han bare den flotteste hud. Det er det eneste han bruger, selvom han også har Natural Moisturizing Factors, og det virker heller ikke som om han rigtig har brug for andet.

Jeg har det personligt heller ikke så nemt ved den; den enten skummer eller smuldrer på mig (det sidste, når jeg har solcreme over), og så synes jeg, at den gør min hud blank (på den ikke-dewy-måde). Det er dog lidt bedre når jeg lader alt andet absorbere inden jeg smører den på. Han og jeg har meget forskellig hud, så måske spiller det også en rolle: hans er grov med store porer, min er fin og generelt uproblematisk, selvom jeg dog har fået lidt tilstoppede OG åbne porer på det seneste :cuss: som den jo faktisk skulle modvirke. Det kan måske skyldes, at jeg har brugt hth-bodylotionen på mit ansigt?

Måske kan du bruge den direkte på udbrudene, når de dukker op? Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med "lidelsen", ud over min kærestes, og den var nærmest konstant aktiv, så det giver også mening, at resultatet er så momentant. Hans kom i øvrigt altid som følge af hhv. stress og alkohol, så hvis der er systemt i hvornår din aktiveres, kan du måske forebygge?


---
Jeg har set i videoer, at folk bruger pipetterne direkte på ansigtet. Gør I det? Jeg tænker bakterier, så jeg drypper det på håndryggen og smører derfra. Glæder mig til at se om der er forskel på dén håndryg og den anden om 10 år...
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 4. nov 2019, 10:31

^^Enig, jeg bruger også håndryggen til det :) Jeg har heller ikke forstået det med at bruge pipetten direkte, det er sådan lidt øhm, ikke lækkert.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: The Ordinary

Indlægaf kidkomb » 4. nov 2019, 12:50

Jeg drypper på fingerspids uden at berøre hud.
Niaciamid bliver også sådan lidt skummende agtigt hvidt på mit ansigt. Men jeg tilgiver fordi det gør virkelig godt for min hud og så nøjes jeg med at bruge det om aftenen eller dage hvor jeg ikke skal have makeup på overhovedet.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Skønhed"