The Ordinary

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: The Ordinary

Indlægaf Hewlett » 16. mar 2019, 17:33

Maanii skrev:AHA 30% / BHA 2% masken har seriøst nærmest været life changing for mig.
Min hud er fuldstændig forandret og jeg behøver nærmest ikke gå med sminke længere, hvilket jeg ellers plejer i stor stil.


Interessant! Hvor mange gange om ugen bruger du den ? Bruger du noget på huden efter masken?
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 16. mar 2019, 20:58

Maanii skrev:AHA 30% / BHA 2% masken har seriøst nærmest været life changing for mig.
Min hud er fuldstændig forandret og jeg behøver nærmest ikke gå med sminke længere, hvilket jeg ellers plejer i stor stil.


Samme her.

Jeg har ikke urenheder, og hvis jeg har, går de helt væk i løbet af et par dage. Tidligere havde jeg typisk en eller to det meste af måneden, og det tog lang tid, før de var usynlige.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: The Ordinary

Indlægaf Knirkemis » 6. apr 2019, 16:20

Santopia skrev:... jeg aner ikke, hvorfor jeg overhovedet poster spørgsmål, når jeg har 3 sekunder fra tanke til handling. Jeg bestilte niod copper serum hjem. Skal nok anmelde :)

Hvad kan den?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 9. apr 2019, 10:01

Er der nogle af The Ordinarys produkter der ville være gode til én med rosacea?
0
And we both know: I will be delicious
Peanutbutt
Indlæg: 406
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 829

Re: The Ordinary

Indlægaf Peanutbutt » 9. apr 2019, 11:00

LaScrooge skrev:Er der nogle af The Ordinarys produkter der ville være gode til én med rosacea?


Prøv Azelaic Acid - Niacinamide kan også give gode resultater.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2019, 20:24

Santopia skrev:
Peanutbutt skrev:
LaScrooge skrev:Er der nogle af The Ordinarys produkter der ville være gode til én med rosacea?


Prøv Azelaic Acid - Niacinamide kan også give gode resultater.


Jeg har rosacea og prøvede de to produkter uden effekt. Jeg har dog også mild rasacea, hvor min hud er normal det meste af tiden, men så kan få flashes (udbrud af rødme der går over igen indenfor et par timer). Jeg tror det har fin effekt, hvis man har rosacea med tendens til knopper.

Jeg syned jeg har god effekt af deres forskellige serums der giver fugt samt buffet :)


Tak for svaret, begge to.

Jeg tror det er ovre i den milde version. Det er uden knopper, men med udbrud af nogle dages varighed, typisk oppe ved hårgrænsen.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 28. apr 2019, 08:16

Er der nogen af jer, der har prøvet denne cleanser? Jeg er på evig jagt efter et renseprodukt som er enkelt og tilstrækkeligt, da jeg ikke orker komplicerede rutiner om aftenen. Jeg har anvendt one step cleansere, men jeg har endnu ikke fundet én, som ikke får min hud til at stramme.

Jeg bruger ikke heldækkende makeup som den skal klare, så den skal mest af alt bare rense fjæset for snavs og partikler fra luften og klargøre til exfoliering og serum.

https://theordinary.com/product/rdn-squ ... ml?redir=1
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 28. apr 2019, 08:22

Santopia skrev:... jeg aner ikke, hvorfor jeg overhovedet poster spørgsmål, når jeg har 3 sekunder fra tanke til handling. Jeg bestilte niod copper serum hjem. Skal nok anmelde :)


Har du prøvet den og hvad synes du?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 28. apr 2019, 11:00

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:... jeg aner ikke, hvorfor jeg overhovedet poster spørgsmål, når jeg har 3 sekunder fra tanke til handling. Jeg bestilte niod copper serum hjem. Skal nok anmelde :)


Har du prøvet den og hvad synes du?


Ja, jeg har kørt med den siden jeg fik den. Jeg bruger den især omkring øjnene. Jeg er samtidig begyndt at bruge retinol så jeg ved ikke, hvad der giver effekt, men jeg synes jeg begynder at kunne ane en lille effekt :gruble:

Mht rens bruger jeg bare micellar fra matas eget brand. Jeg ved ikke hvordan the ordinarys er, men synes matas er tilstrækkelig når man ikke har det store behov.


Hvilken forskel aner du og brugte du den oprindelige Buffet før?

Jeg brugte selv min Retinol i går for første gang efter kemisk exfoliering og havde klart fornemmelsen af en friskere og strammere hud, da jeg vågnede, selv efter kun 4 timers søvn. Det bliver spændende at se effekten over tid.

Jeg bruger også Matas' micellar, men får fornemmelsen af, at huden strammer bagefter, hvilket jeg ser som tegn på, at den alligevel er for krads til min åbenbart meget tørhedsforskrækkede hud. Det er ellers den mest behagelige micellar water jeg har prøvet indtil nu. Den fra The Ordinary er en olieagtig ting man skal varme op i hænderne og massere ind, inden man renser med vand. Jeg tror sgu bare jeg køber den, den koster kun 52 kroner.
0
And we both know: I will be delicious
didaa
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: The Ordinary

Indlægaf didaa » 28. apr 2019, 11:12

LaScrooge skrev:
Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:... jeg aner ikke, hvorfor jeg overhovedet poster spørgsmål, når jeg har 3 sekunder fra tanke til handling. Jeg bestilte niod copper serum hjem. Skal nok anmelde :)


Har du prøvet den og hvad synes du?


Ja, jeg har kørt med den siden jeg fik den. Jeg bruger den især omkring øjnene. Jeg er samtidig begyndt at bruge retinol så jeg ved ikke, hvad der giver effekt, men jeg synes jeg begynder at kunne ane en lille effekt :gruble:

Mht rens bruger jeg bare micellar fra matas eget brand. Jeg ved ikke hvordan the ordinarys er, men synes matas er tilstrækkelig når man ikke har det store behov.


Hvilken forskel aner du og brugte du den oprindelige Buffet før?

Jeg brugte selv min Retinol i går for første gang efter kemisk exfoliering og havde klart fornemmelsen af en friskere og strammere hud, da jeg vågnede, selv efter kun 4 timers søvn. Det bliver spændende at se effekten over tid.

Jeg bruger også Matas' micellar, men får fornemmelsen af, at huden strammer bagefter, hvilket jeg ser som tegn på, at den alligevel er for krads til min åbenbart meget tørhedsforskrækkede hud. Det er ellers den mest behagelige micellar water jeg har prøvet indtil nu. Den fra The Ordinary er en olieagtig ting man skal varme op i hænderne og massere ind, inden man renser med vand. Jeg tror sgu bare jeg køber den, den koster kun 52 kroner.


Jeg har ikke prøvet lige den rens, men er ret glad for rens der er baseret på olie. Min hud strammer nemlig også hurtigt til efter rens. Når jeg ikke har noget imod at bruge lidt penge på det, så bruger jeg precleanse fra Dermalogica, den er lækker. Den her fra The Ordinary synes jeg hurtigt løber op når prisen kun er for 50 ml :gruble: Ren mandelolie kan også sagtens gøre tricket.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 28. apr 2019, 11:31

didaa skrev:Jeg har ikke prøvet lige den rens, men er ret glad for rens der er baseret på olie. Min hud strammer nemlig også hurtigt til efter rens. Når jeg ikke har noget imod at bruge lidt penge på det, så bruger jeg precleanse fra Dermalogica, den er lækker. Den her fra The Ordinary synes jeg hurtigt løber op når prisen kun er for 50 ml :gruble: Ren mandelolie kan også sagtens gøre tricket.


Men ville en olie som mandelolie ikke lægge en film over huden som forhindrer optaget af andre produkter? Og fucke med exfoliering?

Jeg synes den fra Dermalogica lyder som om den godt kunne resultere i udtørret hud, når den decideret målrettet fjerner olier fra ansigtet? Jeg har ikke fedtet hud; den er faktisk meget fint afbalanceret som den er og det er nok derfor den er så sart over for renseprodukter. Jeg skal mest af alt bare have fjernet rester fra solcreme og snavs fra byluften. Jeg bruger olivenolie til min øjenmakeup.

Ja, den er lidt dyr for den mængde, men til gengæld er det ikke så slemt for et produkt, jeg i første omgang bare vil prøve af.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 29. apr 2019, 07:02

tickle-me-elmo skrev:Er der nogle af jer, der har prøvet produkter fra The Inkey List? Konceptet ser ud til at minde meget om The Ordinary’s - billige produkter med én aktiv ingrediens


Har lige set det på ASOS, men har ikke prøvet det. Beskrivelsen lyder fuldkommen som The Ordinary, men det er umiddelbart lidt dyrere og så ser det ud som om de har nogle andre produkter, fx Kaolin og Tumeric til ansigtet (som jeg ikke ved hvad er).
0
And we both know: I will be delicious
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27057

Re: The Ordinary

Indlægaf ajnaM » 29. apr 2019, 10:50

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
Santopia skrev:... jeg aner ikke, hvorfor jeg overhovedet poster spørgsmål, når jeg har 3 sekunder fra tanke til handling. Jeg bestilte niod copper serum hjem. Skal nok anmelde :)


Har du prøvet den og hvad synes du?


Ja, jeg har kørt med den siden jeg fik den. Jeg bruger den især omkring øjnene. Jeg er samtidig begyndt at bruge retinol så jeg ved ikke, hvad der giver effekt, men jeg synes jeg begynder at kunne ane en lille effekt :gruble:

Mht rens bruger jeg bare micellar fra matas eget brand. Jeg ved ikke hvordan the ordinarys er, men synes matas er tilstrækkelig når man ikke har det store behov.


Hvilken forskel aner du og brugte du den oprindelige Buffet før?

Jeg brugte selv min Retinol i går for første gang efter kemisk exfoliering og havde klart fornemmelsen af en friskere og strammere hud, da jeg vågnede, selv efter kun 4 timers søvn. Det bliver spændende at se effekten over tid.

Jeg bruger også Matas' micellar, men får fornemmelsen af, at huden strammer bagefter, hvilket jeg ser som tegn på, at den alligevel er for krads til min åbenbart meget tørhedsforskrækkede hud. Det er ellers den mest behagelige micellar water jeg har prøvet indtil nu. Den fra The Ordinary er en olieagtig ting man skal varme op i hænderne og massere ind, inden man renser med vand. Jeg tror sgu bare jeg køber den, den koster kun 52 kroner.


Matas har en micellar i de nye striber til sart hud. Måske du kan få en prøve på den?

Jeg købte ikke buffet med copper, men copper serum fra niod. Deres lidt dyrere mærke. Jeg så nogle videoer hvor de blev sammenlignet og folk var klart mest vilde med den fra niod, så den købte jeg. Jeg har længe kørt med buffet (uden copper) og er glad for den. Er dog ikke helt solgt på konsistensen.


Jeg kan virkelig anbefale avenes micellar, hvis nogen mangler en god én. :gogo:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: The Ordinary

Indlægaf LaScrooge » 29. apr 2019, 13:20

Santopia skrev:
LaScrooge skrev:
tickle-me-elmo skrev:Er der nogle af jer, der har prøvet produkter fra The Inkey List? Konceptet ser ud til at minde meget om The Ordinary’s - billige produkter med én aktiv ingrediens


Har lige set det på ASOS, men har ikke prøvet det. Beskrivelsen lyder fuldkommen som The Ordinary, men det er umiddelbart lidt dyrere og så ser det ud som om de har nogle andre produkter, fx Kaolin og Tumeric til ansigtet (som jeg ikke ved hvad er).


Kaolin er udrensende og en klassisk ingediens, og ikke specielt dyr
Tumeric er gurkemeje. Vef ikk hvad det gøt godt for. Måske antiinflammetorisk :gruble:


Det er til hvis man gerne vil være gul i ansigtet :-D
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: The Ordinary

Indlægaf Panton » 6. maj 2019, 10:35

Nu har jeg pløjet tråden igennem, men flere links til køb virker ikke. Den eneste der virker for mig er asos, men de har ikke alle de produkter jeg har lyst til at prøve. Hvor køber I det henne??
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Skønhed"