Ekstremt tørre hænder - what to do?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Ekstremt tørre hænder - what to do?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 11:58

Oxan skrev:Hvorfooor har ingen fortalt mig om denne debat :D

Det er håndcremen fra Raunsborg jeg virkeligt er glad for. Den har hjulpet på mine hænder + børneeksem i ansigtet. Den kan heldigvis købes i rejsestørrelse så man lige kan prøve den af inden man ofrer på fullsize.

Da jeg gjorde rent og havde hænderne meget i vand, så hjalp det dog mest at smørre mine hænder ind i panthenol salve flere gange i løbet af dagen... Det danner ligesom en "barriere" men giver også fedtede hænder.. :-)

Dog tænker jeg mest om du mon har noget eksem som også skal behandles? Det kunne godt lyde lidt sådan. Og hvis fedt/olie ikke hjælper, så skal du nok prøve noget som samtidigt giver OG binder fugt i hænderne. Fx carbamidcreme - jeg får nærmest fiskeskæl på mine ben om vinteren og der hjælper fede cremer ikke, med mindre jeg bruger en carbamidcreme først. Kan købes billigt i Matas :-)

Nu får alle lige et samlet svar med udgangspunkt i det her :D
Jeg købte en meget mild stereoidcreme på apoteket i håndcreme, og den smører jeg de værste områder med hver aften, og så et lag carbamidcreme og et lag decubal fedtcreme (køber locobase repair, når decubalen er brugt op) og handsker ud over og så sove.
Plus jeg er blevet god til at smøre 2-3 gange med håndcreme i løbet af dagen. De fleste dage. Det har faktisk hjulpet. :) :gogo:
Så det blev lidt en kombi af flere råd, men det er jo også fint.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Ekstremt tørre hænder - what to do?

Indlægaf Chatsy » 1. nov 2015, 10:39

ShuruQ skrev:Jeg blev sidste år introduceret for noget så simpelt som glycerincremen Fajaco, for mig et rent vidundermiddel.

Dog sælges den kun online så vidt jeg ved, men kun 18 kr af tuben.

Den kan nu sagtens købes i håndkøb, dog så vidt jeg ved kun på apotekerne. Koster vist 20 kr, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Jeg har også håndeksem, eller rettere "handske" eksem og kun på min højre hånd (som ser sådan her ud, når det blusser op). Det var helt vanvittigt, dengang jeg var udstationeret på sygehusapotek og var med i lægemiddelproduktionen, hvor der skulle vaskes hænder og sprittes tit og ofte og lidt til. Det sprit kan min hånd slet ikke klare og selvom jeg kun var der i to uger, tog det over tre måneder før min hånd blev nogenlunde sig selv igen.
Har bedst erfaring med Decubal Lips and Dry Spots Balm på de mest tørre steder og så Decubal Repair Cream (tidl. Intensive Cream) ovenpå og så ellers på med handskerne. Locobase Repair er også ret effektiv, dog kan jeg personligt bare ikke holde den fedtede konsistens ud.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Ekstremt tørre hænder - what to do?

Indlægaf Tiger » 1. nov 2015, 10:41

Bruger I bare hvide bomuldshandsker eller?

Vi har også ovenstående Decubal herhjemme og de ER supergode (når man husker dem)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Ekstremt tørre hænder - what to do?

Indlægaf Chatsy » 1. nov 2015, 11:56

Tiger skrev:Bruger I bare hvide bomuldshandsker eller?

Vi har også ovenstående Decubal herhjemme og de ER supergode (når man husker dem)

Jep, bare ganske almindelige bomuldshandsker :)

ShuruQ skrev:Man kunne engang, men synes jeg har hørt at det kun er webapotekerne du kan få den hos nu. Bliver nødt til at tjekke apoteket nu. Ikke at jeg ikke tror på dig, men synes bare det har været umuligt at finde :).

Jeg kan i hvert fald sige så meget, at vi har/havde dem på de apoteker, jeg har arbejdet hos hidtil og vores grossister leverer dem stadig. Hvor mange apoteker, der så lagerholder dem, kan jeg ikke sige, men de kan sagtens skaffes fra dag til dag. Betragt det som insiderviden :P
1

Tilbage til "Skønhed"