Del dit bedste skønhedstip!

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf ajnaM » 16. okt 2017, 18:33

HTH er seriøst konge til tør hud. Jeg har virkelig tør og knopret (?) hud på overarmene, og den creme er det eneste, der får huden heeeelt blød. :love: Den har både carbamid og AHA i, og så fås den billigt, især hvis man kommer et smut til Sverige. :D

Billede
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Junika » 16. okt 2017, 20:05

Zoxa skrev:
Junika skrev:
Zoxa skrev:
Annione skrev:Fedtsugende sheets. Din make-up kan se helt frisk ud igen.
Dette gælder selvfølgelig kun, hvis du har fedtet hud.


I stedet for at betale overpris for dem fra kosmetik hylden, så brug rizla cigaret papir.

Og alle de dyre cremer med forskellige frugt syrer i osv er overflødige hvis du i stedet bruger ganske almindelig dansk vand når du renser ansigtet morgen og aften.


Aaarh det er altså helt og aldeles ukorrekt. Danskvand kan overhovedet ikke sammenlignes med kemisk peeling.


Det har du helt og aldeles ret i. Man skal betale ca 5000% mere for cremen og der er intet andet end ganske almindelig kulsyre i vandet fremfor kemi. Men det er rigtigt - indpakningen og beholderen ser ikke fancy ud på toilet hylden


Ganske almindelig kulsyre er sørme ligeså meget kemi som alle andre former for syre.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Summer » 17. okt 2017, 08:33

Ift. ansigtsscrub så har har jeg en hjemmelavet opskrift, som virker godt for mig.
1 spsk jomfru olivenolie
1 spsk brun farin

Rører det sammen og skruber huden lige så forsigtigt. Min hud bliver dejlig blød af det, og den er god til at få taget alt min løse og tørre hud (hvilket jeg ikke har haft held med, med nogle andre ansigtsscrubs).

Har også en hjemmelavet ansigtsmaske som jeg putter på bagefter.
1 tsk jomfru olivenolie
1 tsk bagepulver
0,5 tsk honning

Rører det sammen og smører det godt ind i ansigtet. Lader det sidde i 15-20 min.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf girl_beat » 20. okt 2017, 10:03

LaScrooge skrev:Bedste øjenmakeupfjerner ever: jomfruolivenolie. Fjerner ALT og så giver den fugt til øjenområdet.

Nu afprøvede jeg lige dit tip i går, ing? Og olien havde virkelig svært ved at få mascaraen af - der skulle en del ubehageligt gnubberi til. Hvordan gør du helt præcist? :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf girl_beat » 27. okt 2017, 11:11

Lisma skrev:
girl_beat skrev:
LaScrooge skrev:Bedste øjenmakeupfjerner ever: jomfruolivenolie. Fjerner ALT og så giver den fugt til øjenområdet.

Nu afprøvede jeg lige dit tip i går, ing? Og olien havde virkelig svært ved at få mascaraen af - der skulle en del ubehageligt gnubberi til. Hvordan gør du helt præcist? :gruble:

Husker du at holde rondellen stille ind mod vipperne, så den når at fugte, inden du gnubber det af? Jeg holder altid en 10 sekunders tid, så er selv mine mange lags mascara lige til at få af, uden gnubben.

Ja, det er jeg nemlig altid OBS på med øjenmake-up fjerner. Måske vatrondellen skal fugtes med lidt vand først, så den ikke suger al olien? :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf missme » 27. okt 2017, 16:41

Lisma skrev:Jeg er mascaraoman. Jeg kan nok gå på kompromis med meget andet makeup, men jeg ikke med mascaraer, de skal bare være effektive! Jeg har nu haft den nye Paradise fra Loreal i et par ugers tid, og jeg vil bare lige sige at den er alle mascaraers Gud. :) Hold nu op, den skulle de have opfundet for mange år siden! Mine vipper rammer helt op over globelinien med den på. :lol:


Jeg så den lige i en gaveæske i Bilka, sammen med en eyeliner :) Tror det var til 100 kr eller 130 kr
0
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Mette » 28. okt 2017, 03:43

Lisma skrev:
missme skrev:
Lisma skrev:Jeg er mascaraoman. Jeg kan nok gå på kompromis med meget andet makeup, men jeg ikke med mascaraer, de skal bare være effektive! Jeg har nu haft den nye Paradise fra Loreal i et par ugers tid, og jeg vil bare lige sige at den er alle mascaraers Gud. :) Hold nu op, den skulle de have opfundet for mange år siden! Mine vipper rammer helt op over globelinien med den på. :lol:


Jeg så den lige i en gaveæske i Bilka, sammen med en eyeliner :) Tror det var til 100 kr eller 130 kr

Billigt. Jeg gav 100 for den på bud alene.

Er det den der hedder paradise extatic?
0
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Craver » 28. okt 2017, 07:23

^Jeg har også lige købt Paradise mascaraen, og jeg elsker den! :love:
Har ellers sværget til Lancômes mascaraer igennem mange år, men de er vippet af pinden.
Er vild med de flotte vipper, jeg får af den :lun:
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Annione » 28. okt 2017, 07:40

Kokos olie - i både hår og ansigt.
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf billiebean » 28. okt 2017, 07:51

girl_beat skrev:
LaScrooge skrev:Bedste øjenmakeupfjerner ever: jomfruolivenolie. Fjerner ALT og så giver den fugt til øjenområdet.

Nu afprøvede jeg lige dit tip i går, ing? Og olien havde virkelig svært ved at få mascaraen af - der skulle en del ubehageligt gnubberi til. Hvordan gør du helt præcist? :gruble:


Er din mascara vandfast? Jeg bruger selv kun olie til at rense og fugte i ansigtet, men hvis bruger vandfast mascara er jeg nødt til at bruge en speciel øjenmakeupfjerner til vandfast makeup. Olien tager det ikke.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf billiebean » 28. okt 2017, 07:57

Mit bedste tip er olier.
Jeg bruger ren arganolie i ansigtet til at rense og fugte. Det har reddet min hud fra at være en umulig blanding af fedtet, tør og uren til at være fuldstændig problemfri og balanceret.
Så bruger jeg Weledas granatæbleolie som bodyolie efter badet på den våde hud, før jeg tørrer mig med håndklædet.
I nogle perioder hvor jeg har problemer med sart tandkød eller trænger til at rense munden i bund laver jeg oil-pulling: Skyller 1 tsk kokosolie rundt i munden i 15-20 minutter i et par dage op til en uge.
Og når jeg har tid, laver jeg en hårkur af kokosolie eller arganolie til at sove med og vaske ud om morgenen. Put altid shampooen i det tørre hår!
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Skorstenen » 28. okt 2017, 08:05

Lisma skrev:
Mette skrev:
Lisma skrev:
missme skrev:
Lisma skrev:Jeg er mascaraoman. Jeg kan nok gå på kompromis med meget andet makeup, men jeg ikke med mascaraer, de skal bare være effektive! Jeg har nu haft den nye Paradise fra Loreal i et par ugers tid, og jeg vil bare lige sige at den er alle mascaraers Gud. :) Hold nu op, den skulle de have opfundet for mange år siden! Mine vipper rammer helt op over globelinien med den på. :lol:


Jeg så den lige i en gaveæske i Bilka, sammen med en eyeliner :) Tror det var til 100 kr eller 130 kr

Billigt. Jeg gav 100 for den på bud alene.

Er det den der hedder paradise extatic?

Ja. :gogo:


Kan ikke lure om den er vandfast?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Skorstenen » 28. okt 2017, 08:06

missme skrev:
Lisma skrev:Jeg er mascaraoman. Jeg kan nok gå på kompromis med meget andet makeup, men jeg ikke med mascaraer, de skal bare være effektive! Jeg har nu haft den nye Paradise fra Loreal i et par ugers tid, og jeg vil bare lige sige at den er alle mascaraers Gud. :) Hold nu op, den skulle de have opfundet for mange år siden! Mine vipper rammer helt op over globelinien med den på. :lol:


Jeg så den lige i en gaveæske i Bilka, sammen med en eyeliner :) Tror det var til 100 kr eller 130 kr


Matas, 99,95
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf Skorstenen » 28. okt 2017, 10:06

Lisma skrev:
Skorstenen skrev:
Lisma skrev:
Mette skrev:
Lisma skrev:
missme skrev:
Lisma skrev:Jeg er mascaraoman. Jeg kan nok gå på kompromis med meget andet makeup, men jeg ikke med mascaraer, de skal bare være effektive! Jeg har nu haft den nye Paradise fra Loreal i et par ugers tid, og jeg vil bare lige sige at den er alle mascaraers Gud. :) Hold nu op, den skulle de have opfundet for mange år siden! Mine vipper rammer helt op over globelinien med den på. :lol:


Jeg så den lige i en gaveæske i Bilka, sammen med en eyeliner :) Tror det var til 100 kr eller 130 kr

Billigt. Jeg gav 100 for den på bud alene.

Er det den der hedder paradise extatic?

Ja. :gogo:


Kan ikke lure om den er vandfast?

Det er den ikke.


Hurra! Så bestiller jeg den :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Del dit bedste skønhedstip!

Indlægaf girl_beat » 28. okt 2017, 11:00

billiebean skrev:
girl_beat skrev:
LaScrooge skrev:Bedste øjenmakeupfjerner ever: jomfruolivenolie. Fjerner ALT og så giver den fugt til øjenområdet.

Nu afprøvede jeg lige dit tip i går, ing? Og olien havde virkelig svært ved at få mascaraen af - der skulle en del ubehageligt gnubberi til. Hvordan gør du helt præcist? :gruble:


Er din mascara vandfast? Jeg bruger selv kun olie til at rense og fugte i ansigtet, men hvis bruger vandfast mascara er jeg nødt til at bruge en speciel øjenmakeupfjerner til vandfast makeup. Olien tager det ikke.

Nope... Det var nemlig derfor, jeg undrede mig. Den er godt nok lidt mere genstridig end alm. ikke-vandfast, men jeg troede, den ville glide nemmere af med olie :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Skønhed"