Hårtab/mere synlig hovedbund

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Hårtab/mere synlig hovedbund

Indlægaf Daphne » 21. maj 2017, 12:24

Jeg har det sidste års tid været ret presset, og i efteråret begyndte jeg at tabe meget hår. Jeg kan se at det er ved at komme tilbage - jeg har store totter af 3-5 cm længde, så noget er ved at komme igen, men det tager selvfølgelig tid. Jeg synes dog stadig at min hovedbund er meget tydelig. Jeg er begyndt at sætte håret, så jeg ikke har skilning, for ellers ser det meget bart ud.
Har I nogle gode råd til at få mere/kraftigere hår? Jeg håber naturligvis det er midlertidigt, men begge mine forældre er faktisk tyndhårede - dog er de over 70, så forhåbentlig går der mange år før jeg får det problem permanent.
Tænker der må være kosttilskud (silica?) men måske også shampoo, hårkur osv.?

Jeg regner med at jeg vil ind og få lavet lyse striber igen meget snart, da min naturlige hårfarve er sådan lys/mellembrun og min hovedbund er lys. Så må det blive lidt mindre tydeligt på den måde, og jeg tror godt håret kan klare det nu. Det er lidt over et år siden jeg fik det ordnet sidst.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hårtab/mere synlig hovedbund

Indlægaf Annione » 21. maj 2017, 13:33

Priorin har jeg hørt godt om.

Ellers silica, magnesium og B-vitaminer :gogo:

Desværre tager det jo tid, før du får lækkert hår igen.
1
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hårtab/mere synlig hovedbund

Indlægaf Grissebassen » 21. maj 2017, 16:02

Du kan selvfølgelig tage forskellige kosttilskud. Men jeg tvivler på, at det har en særlig stor effekt. Jeg lider selv af hårtab, og har derfor læst en del op på emnet. Heldigvis havde jeg meget tykt hår, da jeg var yngre. Så mit hår er vel almindeligt af tykkelse nu. Men mit hårtab har været meget voldsomt. Af hvad jeg har kunnet undersøge mig frem til, så er hårtab hos kvinder næsten altid genetisk bestemt, og næsten umuligt at køre noget ved, med mindre man er villig til at hoste en mindre formue op i et længerevarende behandlingsforløb hos en klinik.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hårtab/mere synlig hovedbund

Indlægaf Wizzze » 22. maj 2017, 09:00

Måske er du bare mand midt i 40'erne?
Så kan jeg trøste med at det der forsvinder fra toppen, finder du andre "sjove" steder, som ører og næse :tie:

;)
2
Do as I say! :whip:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Hårtab/mere synlig hovedbund

Indlægaf Oddinary » 22. maj 2017, 15:03

Giv Rogaine et skud?

Man kan også få nogle forskellige produkter til at skjule udgroninger. Altså en slags tørshampoo med farve i. Jeg tænker, at det måske også kunne hjælpe til at skjule, hvis hovedbunden titter lidt for tydeligt frem nogen steder?
1
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Hårtab/mere synlig hovedbund

Indlægaf Oxan » 24. maj 2017, 08:30

Grissebassen skrev:Du kan selvfølgelig tage forskellige kosttilskud. Men jeg tvivler på, at det har en særlig stor effekt. Jeg lider selv af hårtab, og har derfor læst en del op på emnet. Heldigvis havde jeg meget tykt hår, da jeg var yngre. Så mit hår er vel almindeligt af tykkelse nu. Men mit hårtab har været meget voldsomt. Af hvad jeg har kunnet undersøge mig frem til, så er hårtab hos kvinder næsten altid genetisk bestemt, og næsten umuligt at køre noget ved, med mindre man er villig til at hoste en mindre formue op i et længerevarende behandlingsforløb hos en klinik.


Har du været til lægen og få taget blodprøver?

For næsten 2 år siden, som 29 årig, tabte jeg ca 60-70% af mit hår på ganske kort tid. Jeg er heldigvis født med løvemanke uden lige, så mit hår blev tyndt - men jeg blev ikke skaldet. Jeg har vedhæftet et billede, så man kan se forskellen på mit hår - der er et halvt år imellem billederne og billede 2 blev taget 2 uger efter mit hårtab startede, og jeg fortsatte med at fælde yderligere i 3 uger, så det har set værre ud. Bemærk også min hårgrænse, som havde trukket sig en del :8:

Jeg fik taget blodprøver, testet for stofskiftesygdomme, vitaminmangler, mineralmangler og andet. Alt var umiddelbart fint.. Jeg kom til en hudlæge, og da hun så mine blodprøver var hun overbevist om at det var grundet jernmangel. Mit jern-tal var normalt, MEN! Åbenbart er der nogle kvinder der har brug for MEGET mere jern end "normen", så selvom mit jern-tal så helt fint ud, prøvede vi med at jeg skulle begynde på jern-tilskud.

Der gik 1 uge, så stoppede mit hårtab langsomt. Efter 2-3 uger, var mit hårtab stort set stoppet og efter en månede kunne jeg se en masse hår pible frem.

Jeg lignede noget der var løgn i et helt år efter, fordi der var SÅ meget hår der voksede frem - og det strittede jo ud alle steder igennem mit tynde hår.

Jeg tager nu fast jerntilskud i perioder, men jeg får desværre meget ondt i maven af dem, så jeg må holde pauser i længer perioder, og så begynder jeg at tage hår igen, og så skynder jeg mig at starte op.

hårtab.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Hårtab/mere synlig hovedbund

Indlægaf Lakika » 1. jun 2017, 17:26

Jeg har lidt af hårtab på grund af medicin. Husker bla. hvordan jeg frygtede at børste mit hår, fordi børsten bare var fyldt af hår hver gang.
Jeg har fint hår, og fedtet hovedbund hvilket heller ikke var fedt i den sammenhæng. Jeg er trappet ned i medicin nu, så mit hårtab er standset, nu er det så bare alle de nye korte hår der ser lidt mærkeligt ud.

Jeg er blevet meget glad for Nioxins produkter efter den omgang. De har en frugtsyrekur til hovedbunden, som jeg har brugt et par gange og så et tre trins program med shampoo, conditioner og scalp spray. I starten var det næsten grænseoverskridende for mig at putte andet end shampoo i min hovedbund, men nu er jeg (næsten) overbevist om, at det virker. Man kan købe trialkits til omkring 100 kr på nettet, så vidt jeg husker.
0

Tilbage til "Skønhed"