En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Aima » 16. jul 2017, 00:42

Jeg slår simpelthen lige to emner sammen. Det er nemmest.

Jeg trænger til noget selvforkælelse og til, at der skal ske lidt nyt, så jeg har netop booket en tid til reflekser med folie hos min frisør. Jeg er dog faktisk lidt i tvivl om, hvad det er, jeg egentlig ønsker, altså bortset fra noget lidt andet end det jeg har. Jeg er selv ude i overvejelser om at få lagt en tone mørkere og en tone lysere ind, men det er også ret vigtigt for mig, at det ikke ser sådan vildt unaturligt ud. Hvis I tænker noget, hvad tænker I så?

Mit hår er i øjeblikket rent jomfruhår, ret lyst med sådan et gyldent skær.
image.jpeg



Spørgsmål to:

Jeg er træt af at bakse med mascara hver eneste dag, jeg er træt af at tage det på, rette det til, touche up og fjerne det. For fem år siden fik jeg eyelash-extensions, men jeg synes ærligt det var noget biks. Halvdelen røg hurtigt af, og den anden halvdel kunne jeg nærmest ikke fjerne, uden at rive mine egne vipper med af. Derudover føltes vipperne lidt tunge og ret stive. Som når man har brugt for mange lag mascara.

Jeg ser jo dog en masse fine billeder rundtomkring på sociale medier, af noget der i hvert fald ligner fine resultater, og jeg tænker, der vel kan være sket en del udvikling på fem års tid? Er der nogen af jer, der får det gjort? Fungerer det og er I glade?

På forhånd tak for inputs til både det ene og det andet :kys:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Hewlett » 16. jul 2017, 05:42

Jeg har prøvet at have eyelash-extensions (enkelte) og fik det påsat i en professionel og ordentlig klinik. Jeg tror jeg nåede to påfyldninger før jeg lagde mærke til, at jeg havde mistet mange af mine egne vipper. Så stoppede jeg med det :shock:

Hvis jeg skal gøre noget ved mine vipper igen, bliver det alm. farvning.
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf limitededition » 16. jul 2017, 07:50

Jeg mistede alle mine egne vipper på meget kort tid :( så jeg har ikke en god erfaring med det
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf JoyNips » 16. jul 2017, 07:51

Det kan gøre en stor forskel bare at få farvet vipperne og få lavet lashcurl i stedet for extensions.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Undtagelsen » 16. jul 2017, 17:08

Jeg har haft eyelash-extensions og var ikke glad for det.
Det var enkelte vipper jeg fik på, da det skulle være mest skånsomt og jeg mistede ikke umiddelbart vipperne af det, men det var midt i pollensæsonen, hvor mine øjne var virkelig sarte, så valgte at pille dem af igen.

I stedet valgte jeg at bruge M2, som gav mig lange mørke vipper, så det kan virkelig anbefales som alternativ løsning!
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Chachacha » 16. jul 2017, 18:30

Jeg kan også anbefale M2 :gogo:

Hvad med en blond balayage?

IMG_9837.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Aima » 17. jul 2017, 01:10

Tak for jeres tips!

Ah, og øv også med de manglende lovprisninger og anbefalinger af eyelash-extensions. Jeg havde lidt håbet på en masse "Det sparer mig så meget tid!" og "Jeg kan overhovedet ikke mærke dem"-svar.

Buketter tør jeg simpelthen ikke. Jeg har hørt for mange skrækhistorier, og så synes jeg også, de resultater jeg har set, omend de er flotte, er sådan lige vel voldsomme til min smag. Jeg overvejer stadig at smide 1000 kr. efter et sæt single-lashes, om ikke andet så for at kunne konstatere, at det heller ikke funker optimalt for mig. Men tænk nu, hvis det gjorde.

Jeg får i øvrigt allerede farvet vipper, men mascara er stadig nødvendigt. Jeg har egentligt både mange og lange vipper, men til gengæld er de nok ikke så tykke, tror jeg. Lash-curl har jeg også overvejet, men gør det virkelig så stor en forskel, og hvor ofte skal man have det gjort?


Tak for forslag til håret. Jeg er stadig lidt i vildrede. Det ene øjeblik vil jeg gerne have nogle mørke karamel-agtige reflekser, det næste øjeblik skal de være kolde og lysere end mit naturlige hår (ala dét, Chachacha postede et billede af), og så overvejer jeg også at få lavet begge dele.

Jeg vil dog stadig gerne være lyshåret, så det må ikke blive for dominerende med det mørke, og så er det nok også vigtigt, at det ikke kræver det vilde vedligehold. Jeg gider ikke rende til frisør for at få ordnet udgroninger hver 6.-8. uge, så det skal være noget der kan blende nogenlunde naturligt ind med mit egen hårfarve, også om 5-10 centimeter. Tror I, sådan en balayage stadig vil se nice ud, når den er vokset ud i længderne?

Her er lige et billede mere, hvor man måske bedre kan se farve og længde. Jeg har simpelthen ikke nogle ordentlige billeder, fordi det nærmest har siddet i en hestehale eller knold i et halvt år.

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf HappyPaww » 17. jul 2017, 05:21

Tror helt sikkert balayage er det rigtige :gogo: Det laves netop så udgroningen ikke er særlig tydelig (med mindre kontrasten selvfølgelig er vildt stor).
2
Rosie
Indlæg: 96
Tilmeldt: 18. okt 2015, 15:15
Kort karma: 5
Likede indlæg: 123

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Rosie » 17. jul 2017, 06:47

Jeg laver lash curl på mine egne vipper, og for mig gør det en kæmpe forskel. Andre har også lagt mærke til det og kommenteret det positivt. Det skal gøres hver 4-6 uge, alt efter hvor ofte dine egne vipper udskiftes. Særligt hvis du har mange og lange øjenvipper naturligt som også farves, så vil jeg mene, at du kan få et flot resultat. Jeg bruger selv ikke mascara til hverdag og elsker at mine vipper er flotte, uden at jeg skal gøre noget ekstra. Det er også perfekt til ferie med badning :love2:
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Knirkemis » 17. jul 2017, 07:03

Jeg vil også foreslå balayage. Udvoksningen ser langt mindre skarp og unaturlig ud.

Jeg har haft både single-lashes og buketter, og begge dele så rigtig fint ud :) Jeg kunne ikke mærke dem og fik masser af ros for, hvordan det så ud.
Eneste problem for mit vedkommende var, at det ikke holdt særlig godt, fordi jeg havde udendørs arbejde. De holder ikke så godt til vind og vejr. Så i længden var det for dyrt, at holde ved lige. Jeg mistede ikke mine egne vipper, så for mig var det sådan set rigtig fint, hvis bare mit arbejde ikke havde været så hårdt ved dem. Jeg fik dem lavet ved Lashbar, og jeg tror at det er ret afgørende, hvor man får den lavet. Mit første forsøg med vippe-extensions var ved en anden lille klinik, og det var det værste juks ever.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Grissebassen » 17. jul 2017, 09:06

Jeg har fået lashcurl nogle gange, og det duer ikke for mig. Det forsvinder alt for hurtigt, og man skal vente noget tid, før man må få det lavet igen.

Til gengæld er jeg blevet ret glad for mine lashextentions. De holder ret godt på mig og sparer mig masser tid og energi! Jeg tror faktisk ikke, jeg har følt mig grim, siden jeg fik dem. Jeg føler, at jeg har mistet lidt vipper, men er ikke sikker på, om det ikke bare er fordi, jeg har vænnet mig til, at de er så lange og flotte, så de ligesom mister wow-effekten.

Jeg synes de var lidt ubehagelige og stive i starten, men det er de slet ikke mere. Nu mærker jeg intet til dem.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Aima » 18. jul 2017, 00:56

Rosie skrev:Jeg laver lash curl på mine egne vipper, og for mig gør det en kæmpe forskel. Andre har også lagt mærke til det og kommenteret det positivt. Det skal gøres hver 4-6 uge, alt efter hvor ofte dine egne vipper udskiftes. Særligt hvis du har mange og lange øjenvipper naturligt som også farves, så vil jeg mene, at du kan få et flot resultat. Jeg bruger selv ikke mascara til hverdag og elsker at mine vipper er flotte, uden at jeg skal gøre noget ekstra. Det er også perfekt til ferie med badning :love2:


Fedt! Tak for svar! Hvordan laver du dem selv? Er du sådan en øjenvippe-dame af profession, eller er det bare selvlært og til eget behov?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Aima » 18. jul 2017, 01:08

Angelina skrev:single-lashes:

Billede

Buketter:
Billede

Uden noget:
Billede


Du ser strålende ud!

Der er dog noget ved looket, særligt dét med buketter, der er lige vel over-the-top for mig. Altså, jeg synes ikke det er ved dig, det klæder dig, men i kombination med mit lange lyse hår, mine restylanelæber og store øjne, bliver mit udseende hurtigt lidt for, hvad kan man sige... unaturligt? Jeg skal generelt passe lidt på, også med make-up, der skal ikke meget øjenskygge eller læbestift til, før jeg synes, jeg ligner et mislykket forsøg på at ligne en Malibu-barbie. På den sølle måde.

Hvis jeg vælger single-lashes, bliver det også den korteste model. Overvejer stadig, men tror egentlig, jeg lige så godt kan booke en tid, så jeg kan slå det ud af hovedet.


I øvrigt. Jeg har grundet øjenlågsoperation lige haft halvanden uge uden make-up, og jeg kunne virkelig se en forskel på mine vipper. Det var nærmest som om, de lige havde addet 30% i både tykkelse og længde. Jeg tror, mascara slider ret voldsomt. Det opklarer i øvrigt også, hvorfor mænd ofte er skabt med gudsbenådede vipper.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf Aima » 18. jul 2017, 01:10

Grissebassen skrev:Jeg har fået lashcurl nogle gange, og det duer ikke for mig. Det forsvinder alt for hurtigt, og man skal vente noget tid, før man må få det lavet igen.

Til gengæld er jeg blevet ret glad for mine lashextentions. De holder ret godt på mig og sparer mig masser tid og energi! Jeg tror faktisk ikke, jeg har følt mig grim, siden jeg fik dem. Jeg føler, at jeg har mistet lidt vipper, men er ikke sikker på, om det ikke bare er fordi, jeg har vænnet mig til, at de er så lange og flotte, så de ligesom mister wow-effekten.

Jeg synes de var lidt ubehagelige og stive i starten, men det er de slet ikke mere. Nu mærker jeg intet til dem.


Fedt! Har du lyst til at vise billeder?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: En tråd om eyelash-extensions og reflekser i håret.

Indlægaf JoyNips » 18. jul 2017, 04:57

Aima skrev:I øvrigt. Jeg har grundet øjenlågsoperation lige haft halvanden uge uden make-up, og jeg kunne virkelig se en forskel på mine vipper. Det var nærmest som om, de lige havde addet 30% i både tykkelse og længde. Jeg tror, mascara slider ret voldsomt. Det opklarer i øvrigt også, hvorfor mænd ofte er skabt med gudsbenådede vipper.


Jeg observerer det samme. Har pænt mange dage uden makeup pt - barsel and all - og mine vipper er megalange og lækre! Jeg får dem bare farvet en gang om måneden og så synes jeg faktisk, jeg ser helt ok ud uden mascara, sådan til hverdag.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Skønhed"