Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4865

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Kaffe » 12. nov 2017, 07:21

Det er ikke meget. Almindelig make up og frisør et par gange om året. Jeg farver håret selv.
Jeg har aldrig købt en dyr creme eller dyre hårprodukter og kommer heller aldrig til det. Aldi har en genial fugtighedscreme til 10 kr. Jeg købte engang en dagcreme, som kostede måske 70 kr, fordi jeg ville se, hvad der så skete. Men der skete ingenting.
Jeg bruger make up hver dag og fjerner det med en hvilken som helst creme eller olie.
Jeg jar tænkt på at prøve en ansigtsmaske, men kan ikke finde sådan en i butikker.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Tanten » 12. nov 2017, 11:30

Jeg bruger måske 100-200 kr. på shampoo, creme, neglelak og make-up pr. måned og frisør ca. 2 gange om året til kr. 3-400 pr. gang.

Ellers klipper jeg selv mit hår og lakerer selv negle, plukker øjenbryn osv.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Vixen » 12. nov 2017, 12:16

Jeg bruger ingen cremer eller scrubs på kroppen, kan ikke lide fornemmelsen af creme på kroppen. Jeg får heller aldrig ansigtsbehandlinger eller lignende, jeg bryder mig virkelig ikke om tanken.

Min ansigtscreme er én af de billige fra Lidl. Shampoo og balsam er vel ca. 80-100 kr hver 3. måned. Har noget hårolie og hårspray stående, men det er ikke ret tit, det skal fornyes.
Makeupfjerner koster vel 150 kr og skal fornyes hver... 4. måned måske?

Min makeup er en blanding af semi-dyre og helt billige produkter. Mascara og mineralfoundation er i den dyre ende. Jeg kan godt lide at skifte lidt imellem de andre produkter i min rutine, så jeg har en relativt stor samling, men igen er det meste billigt. Min blush er fra Normal, min solpudder er en MaxFactor, min foundation er fra Revlon, øjenskyggepaletterne er fra Normal, et par eyeliners fra Loreal, en flydende fra MaxFactor - altsammen makeup i den billige ende. Jeg har for nylig prøvet nogle nye bryn-blyanter af, hvilket har højnet udgifterne lidt, men ellers er det også bare faste produkter.

Frisør er ca. hver 3. måned og det er nok 300 kr pr. gang.

Jeg gider ikke regne sammen, hvor meget det ender med at være, men jeg synes ikke, det virker som ret meget spredt udover et år.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf mariannaa » 12. nov 2017, 12:35

Ikke ret meget. Et par mascara om året og en neglelak i ny og næ. Et par parfumer, samt farvning og rettelse af øjenbryn en 3-4 gange om året.

Da jeg har langt hår er det bare spidserne som skal klippes og det ordner min mand. Fra naturens side har jeg gode gener så jeg har en pæn rynkefri hud, så ingen dyre cremer eller botox her. Mine negle er lange og stærke så har heller ikke brug for noget der. Jeg bruger bare helt almindelig shampoo/balsam købt for en 10,- når de er på tilbud.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf girl_beat » 12. nov 2017, 13:58

Summer skrev:Jeg vil tro at det om året ligger på ca 2.000,-
Udgifterne på skønhedsprodukter går mest til hudpleje, og der køber jeg nye forsyninger ind ca. hvert halve år og det bliver til omkring 500,- som jeg kommer af med der.
De sidste 1000,- går til makeup og hårprodukter. Af makeup har jeg ikke særlig meget. Det er typisk mascara, blush og lipgloss/læbestift som jeg bruger til hverdag. Hvis jeg skal i byen og til arrangementer, så bruger jeg også foundation og lidt highlighter, men det er sjældent så det holder længe.

Hvad med frisør og lign.? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf cola » 12. nov 2017, 14:59

470 kr pr 3-4 måned, det er hvad det koster mig at være ved frisør og fjerne mine grå hår og lige blive klippet lidt.
Tandlæge ligger på omkring et serviceeftersyn pr år, men har lige fået ny tandlæge så kender ikke hans pris endnu.
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Summer » 12. nov 2017, 19:19

girl_beat skrev:
Summer skrev:Jeg vil tro at det om året ligger på ca 2.000,-
Udgifterne på skønhedsprodukter går mest til hudpleje, og der køber jeg nye forsyninger ind ca. hvert halve år og det bliver til omkring 500,- som jeg kommer af med der.
De sidste 1000,- går til makeup og hårprodukter. Af makeup har jeg ikke særlig meget. Det er typisk mascara, blush og lipgloss/læbestift som jeg bruger til hverdag. Hvis jeg skal i byen og til arrangementer, så bruger jeg også foundation og lidt highlighter, men det er sjældent så det holder længe.

Hvad med frisør og lign.? :)


Klipper selv mine spidser - så frisør bliver der ikke brugt penge på. :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2017, 19:46

Lemonella skrev:Ikke ret meget, tror jeg. :)
Frisøren er nok det dyreste. Klipning og lettere udtynding, ca 4 gange om året til en små 400 kr. Masser af blonde striber 2 gange om året til ca. 400 kr oven i de 400 til vask og klip.
Mine negle kan jeg selv ordne.
Cremer ofrer jeg ikke meget på. Så en udsendelse på Dr1, hvor de testede ansigtscremer og dem de havde hos Lidl til 30 kr, var lige så gode og virksomme som de dyreste.
Shampoo, bodyshampoo, bodylotion og deodoranterkøbes som regel på tilbud. Parfumer køber jeg kun, hvis jeg ser et godt tilbud, eller ønsker mig dem i gave.
Makeup er som regel fra Rimmel og koster ikke meget. :)


Min plejende shampoo, som jeg bruger som hårkur og til uglede spidser, er også fra Lidl, og den er virkelig god.
0
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf chokoladegris » 14. nov 2017, 20:11

Jeg bruger ikke ret meget. Bliver klippet 2-3 gange om året, det koster omkring 300 kr pr gang, køber mascara når jeg har behov for det og det er vel 150 kr pr gang, renser mit ansigt hver dag og den koster 160 kr den jeg bruger og tror jeg køber den 2-3 gange om året, min foundation kan snildt holde et år eller to da jeg ikke bruger det ret ofte og hårkur, shampoo og balsam køber jeg efter behov og det er omkring 100 kr pr gang :-D
1
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Chachacha » 14. nov 2017, 20:36

Jeg bruger et par tusinde om året på frisør og det samme på massage. Jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg bruger på produkter :gruble: Måske 4-500 om måneden...? Jeg har nemlig en del basis-ting, der er i den dyre ende (ansigtspleje, bodylotion, foundation/pudder) men også noget, jeg ikke bruger særlig mange penge på (deodoranter, shampoo og hårprodukter generelt).

Derudover har jeg fået lavet sådan nogle one-time behandlinger, som laser mod karsprængninger på kinderne fx. Så det er lidt svært at lave et reelt gennemsnit, synes jeg.

Edit: Hvis kosttilskud regnes med bliver det en del højere! Her bruger jeg mange penge, men det er egentlig ikke (kun) for mit udseendes skyld. Jeg tager multivitaminer, zink, hammerdyr tangolie-piller (i stedet for fiskeolie), MSM, kalk + D, og så probiotika i pulverform. Af det er nok ca. halvdelen og den dyreste del for min hud.
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Anne Droid » 15. nov 2017, 05:55

I år har jeg købt:
en mascara og en læbestift, ca 500 kr
En hårolie 50 kr
Shampo og ansigtscreme er det eneste andet jeg har købt i år og det er vist ca 300 kr jeg har brugt.
Jeg har ikke været ved frisør i år, det er noget der sker med års mellemrum.

Så hvis jeg sætter mit årlige forbrug til 1000, så er det nok ikke helt ved siden af.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Aima » 15. nov 2017, 22:23

Hvad jeg cirka har brugt i 2017:

Frisør: 2000,-
Botox/filler: 6000,-
Negle: 2000,-
Make-up: 3000,-
Øvrige produkter (shampoo/serum/creme mm.): 2000,-

Derudover 12.000 for operation af øjenlåg og 2500 for permanente øjenbryn.

Så det er jo nærmest ingenting :P
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Aima » 15. nov 2017, 22:29

Nåja, jeg har også fået lavet single lashes og en tandblegning, og så fik jeg en pedicure (hedder det ikke dét når det er fødderne) og en voksning da jeg var ude at rejse, og øh, en enkelt ansigtsbehandling.

Kæft, det er alligevel godt, jeg får relativt mange likes, når jeg skifter billede på FB. Pew.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf superboa » 18. nov 2017, 18:18

2 x klipning hos frisør = ca. 900 kr.
Omkring 4000 kr. for div. personlig pleje produkter og make-up.
Så alt i alt omkring 5000 kr.
0
Brugeravatar
Guldfuglen
Indlæg: 165
Tilmeldt: 8. sep 2015, 20:45
Kort karma: 31
Likede indlæg: 425

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Guldfuglen » 4. dec 2017, 23:08

Ikke meget, selvom jeg egentligt går meget op i den slags. Synes bare tiden har vist mig at det dyre oftest ikke er bedre end det billige. Og så er jeg på SU, hvilket har lært mig at gøre en del selv, og at researche produkter grundigt inden jeg bruger mine penge.

Jeg farver selv bryn og vipper, fjerner selv hår med sukkervoks og har farvet hår selv (vellykket - sidst jeg blev klippet roste min frisørs kollega hende for farvning; hun havde ikke farvet mig). Ved frisøren tager jeg elevklip, mit lange hår skal som regel bare klippes lidt op.

Ang. make-up synes jeg de alm. billige mærker som L'oreal og Maybelline gør det ret godt. Generelt tjekker jeg anmeldelser og sådan noget inden køb, og lader det guide mig.

Pleje er nok dér jeg bruger flest penge. Specialprodukter til huden som serum og BHA ofrer jeg gerne penge på, da jeg kan se effekten. Og så bruger jeg en dyr leave-in hårkur - igen fordi jeg mærker forskellen.

Deodorant, make-up fjerner, shampoo og andre kedelige produkter købes i dagligvarebutikker. Jeg kan fx simpelthen ikke mærke forskel på den dyre Biotherm deo og den til 15 kroner fra Sanex.

Tror det løber op i 200 kroner i måneden, måske lidt mere.
1

Tilbage til "Skønhed"