Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1372

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf Chachacha » 14. nov 2017, 20:36

Jeg bruger et par tusinde om året på frisør og det samme på massage. Jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg bruger på produkter :gruble: Måske 4-500 om måneden...? Jeg har nemlig en del basis-ting, der er i den dyre ende (ansigtspleje, bodylotion, foundation/pudder) men også noget, jeg ikke bruger særlig mange penge på (deodoranter, shampoo og hårprodukter generelt).

Derudover har jeg fået lavet sådan nogle one-time behandlinger, som laser mod karsprængninger på kinderne fx. Så det er lidt svært at lave et reelt gennemsnit, synes jeg.

Edit: Hvis kosttilskud regnes med bliver det en del højere! Her bruger jeg mange penge, men det er egentlig ikke (kun) for mit udseendes skyld. Jeg tager multivitaminer, zink, hammerdyr tangolie-piller (i stedet for fiskeolie), MSM, kalk + D, og så probiotika i pulverform. Af det er nok ca. halvdelen og den dyreste del for min hud.
1
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 62
Likede indlæg: 2036

Indlægaf Anne Droid » 15. nov 2017, 05:55

I år har jeg købt:
en mascara og en læbestift, ca 500 kr
En hårolie 50 kr
Shampo og ansigtscreme er det eneste andet jeg har købt i år og det er vist ca 300 kr jeg har brugt.
Jeg har ikke været ved frisør i år, det er noget der sker med års mellemrum.

Så hvis jeg sætter mit årlige forbrug til 1000, så er det nok ikke helt ved siden af.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 816
Likede indlæg: 7535

Indlægaf Aima » 15. nov 2017, 22:23

Hvad jeg cirka har brugt i 2017:

Frisør: 2000,-
Botox/filler: 6000,-
Negle: 2000,-
Make-up: 3000,-
Øvrige produkter (shampoo/serum/creme mm.): 2000,-

Derudover 12.000 for operation af øjenlåg og 2500 for permanente øjenbryn.

Så det er jo nærmest ingenting :P
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 816
Likede indlæg: 7535

Indlægaf Aima » 15. nov 2017, 22:29

Nåja, jeg har også fået lavet single lashes og en tandblegning, og så fik jeg en pedicure (hedder det ikke dét når det er fødderne) og en voksning da jeg var ude at rejse, og øh, en enkelt ansigtsbehandling.

Kæft, det er alligevel godt, jeg får relativt mange likes, når jeg skifter billede på FB. Pew.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 527
Likede indlæg: 8719

Indlægaf Lemonella » 18. nov 2017, 07:24

Kom lige i tanke om at noget af det dyreste jeg køber, når det gælder cremer, er den her. https://www.matas.dk/origins-vitazing-s ... ricerunner

Den givet mig lige præcis det boost min hud har behov for og den er nem at arbejde med og giver ingen "helligdage".
For nogen er prisen måske ikke vild, men jeg synes det er lidt dyrt, men den er drøj og holder længe. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
superboa
Kort karma: 62
Likede indlæg: 553

Indlægaf superboa » 18. nov 2017, 18:18

2 x klipning hos frisør = ca. 900 kr.
Omkring 4000 kr. for div. personlig pleje produkter og make-up.
Så alt i alt omkring 5000 kr.
0
Brugeravatar
Guldfuglen
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Indlægaf Guldfuglen » 4. dec 2017, 23:08

Ikke meget, selvom jeg egentligt går meget op i den slags. Synes bare tiden har vist mig at det dyre oftest ikke er bedre end det billige. Og så er jeg på SU, hvilket har lært mig at gøre en del selv, og at researche produkter grundigt inden jeg bruger mine penge.

Jeg farver selv bryn og vipper, fjerner selv hår med sukkervoks og har farvet hår selv (vellykket - sidst jeg blev klippet roste min frisørs kollega hende for farvning; hun havde ikke farvet mig). Ved frisøren tager jeg elevklip, mit lange hår skal som regel bare klippes lidt op.

Ang. make-up synes jeg de alm. billige mærker som L'oreal og Maybelline gør det ret godt. Generelt tjekker jeg anmeldelser og sådan noget inden køb, og lader det guide mig.

Pleje er nok dér jeg bruger flest penge. Specialprodukter til huden som serum og BHA ofrer jeg gerne penge på, da jeg kan se effekten. Og så bruger jeg en dyr leave-in hårkur - igen fordi jeg mærker forskellen.

Deodorant, make-up fjerner, shampoo og andre kedelige produkter købes i dagligvarebutikker. Jeg kan fx simpelthen ikke mærke forskel på den dyre Biotherm deo og den til 15 kroner fra Sanex.

Tror det løber op i 200 kroner i måneden, måske lidt mere.
1
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 235
Likede indlæg: 3215

Indlægaf Muuh » 5. dec 2017, 06:38

Jeg tror jeg bruger under 500,- om året, jeg har aldrig lært det med make up desværre, så det bruger jeg aldrig, udover mascara i ny og næ, hvis vi skal noget. Men det sker så sjældent, at jeg bruger mascara, at jeg sagsten kan klare mig med en om året.
Jeg kommer heller ikke så tit til frisør og det sidste års tid har mit hår bare fået lov til at gro, så husker slet ikke sidst jeg blev klippet.
Min mor er typen, der bruger en masse forskellige crem og hun køber ofte nye, dem hun så ikke er tilfreds med overtager jeg og jeg er ikke så kræsen, så kan sagsten klare mig med dem hun ikke gider.

Jo ældre jeg bliver, kan jeg dog godt ærgre mig over, at jeg aldrig har fået styr på det med make up. Kan godt se, at min hud ændre sig og en gang i mellem kunne det da være rart, at jeg kunne finde ud af at lægge make up, når vi skal i byen eller jeg skal ud med veninderne.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
No1
Kort karma: 136
Likede indlæg: 1834

Indlægaf No1 » 5. dec 2017, 10:32

Muuh skrev:Jeg tror jeg bruger under 500,- om året, jeg har aldrig lært det med make up desværre, så det bruger jeg aldrig, udover mascara i ny og næ, hvis vi skal noget. Men det sker så sjældent, at jeg bruger mascara, at jeg sagsten kan klare mig med en om året.
Jeg kommer heller ikke så tit til frisør og det sidste års tid har mit hår bare fået lov til at gro, så husker slet ikke sidst jeg blev klippet.
Min mor er typen, der bruger en masse forskellige crem og hun køber ofte nye, dem hun så ikke er tilfreds med overtager jeg og jeg er ikke så kræsen, så kan sagsten klare mig med dem hun ikke gider.

Jo ældre jeg bliver, kan jeg dog godt ærgre mig over, at jeg aldrig har fået styr på det med make up. Kan godt se, at min hud ændre sig og en gang i mellem kunne det da være rart, at jeg kunne finde ud af at lægge make up, når vi skal i byen eller jeg skal ud med veninderne.

Jeg har også været en af dem, der ikke kunne finde ud af make-up. Mit bedste råd er youtube tutorials. Der har jeg samlet en del gode råd op ift hvad man skal bruge. :)
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 775
Likede indlæg: 10964

Indlægaf dgd2007 » 5. dec 2017, 10:56

girl_beat skrev:[...] 4 x massage [...]

Ændrer man udseende af det? :gruble:

Jeg selv ... det er vist mest kun frisørudgifter. Indtil for nylig var det ca. 170.- * 4, men min frisør er holdt op, så det kommer nok til at stige. De fleste er 300-400 for det samme. :) Og så en dåse saltvandsspray hvert 2.-3. år til at holde på håret.

Sæbe og shampoo og den slags regner jeg for personlig hygiejne - ikke skønhedsprodukter.

Nå jo, og så selvfølgelig også en dåse barbercreme og lidt blade en gang imellem.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2710

Indlægaf girl_beat » 5. dec 2017, 11:00

dgd2007 skrev:
girl_beat skrev:[...] 4 x massage [...]

Ændrer man udseende af det? :gruble:

Jeg selv ... det er vist mest kun frisørudgifter. Indtil for nylig var det ca. 170.- * 4, men min frisør er holdt op, så det kommer nok til at stige. De fleste er 300-400 for det samme. :) Og så en dåse saltvandsspray hvert 2.-3. år til at holde på håret.

Sæbe og shampoo og den slags regner jeg for personlig hygiejne - ikke skønhedsprodukter.

Nå jo, og så selvfølgelig også en dåse barbercreme og lidt blade en gang imellem.

Næh, det har du egentlig en pointe i...

Men det tæller med i velvære/selvforkælelse for mig - og måske man endda får lidt fastere og smidigere krop af sådan en omgang æltning :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1597

Indlægaf twinkle » 5. dec 2017, 11:17

Før jeg blev gravid, kunne jeg snildt bruge 1000-1200 kr. i mdr. på div. skønhedsting. Nu er jeg nok nede på 500 kr. månedligt, ikke fordi jeg har gjort noget aktivt for det, men har lidt haft mistet lysten til en masse skønhedsshopping.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1701

Indlægaf Stitch » 5. dec 2017, 12:02

Jeg er ret økonomisk og kedelig.

Jeg er velsignet med nemt hår. Så det klipper min mor som regel (frisøruddannet). Hverken farver eller andet. Bruger arganolie og shampoo/balsam fra håndkøb, som regel købt på tilbud. Hvis jeg er på ferie i udlandet, køber jeg produkter med hjem derfra. Også håndkøbsmedicin.

Bruger begrænset makeup og deslige.

Så lægger nok ml. 1000 og 2000 kr årligt. Inkl. alle produkter (hår, krop, parfume, solcreme etc).
1
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1701

Indlægaf Stitch » 5. dec 2017, 12:03

Off-topic:

hold nu op hvor er medicin dyrt! Jeg har ligget syg i 10-12 dage. Penicilin x 2, febernedsættende, ipren, treo, canesten, mælkesyretabletter etc. Har brugt alt for mange penge på det. Så havde det været sjovere at bruge de penge på makeup, massage eller frisør :D
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 322
Likede indlæg: 3761

Indlægaf Anilara » 23. jan 2018, 20:28

Frisør årligt: 2300,-
Make-up+solcreme årligt: (ca.) 1000,-

Så.. Omkring 3300.
Det synes jeg ikke er så galt. Jeg betragter mig ikke som specielt forfængelig, og synes ikke beløbet er bemærkelsesværdigt (udover frisør).
Men udseende er jo også tøj. Det bruger jeg cirka 15000,- på årligt. Det synes jeg stadig ikke er galt.

Sparer op til en brystformindskelse... Det koster omkring 45000.
0

Tilbage til "Skønhed"