Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 31
Likede indlæg: 851

Re: Hvor mange penge bruger du på dit udseende?

Indlægaf catnip » 31. okt 2017, 09:45

Angelina skrev:
Knirkemis skrev:
Angelina skrev:3000 kr om året på botox + 3000 kr på negle om året - 1500-2000 kr på håret ... og makeup aner jeg faktisk ikke hvad jeg bruger - 2-3000 kr om året? Så små 1000 kr om måneden.

Er du ikke helt korttrimmet?

Nej, ikke længere, lod håret gro sidste år, så nu skal det farves og klippes ind i mellem:

Billede

Kæft,det er pænt til dig!
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 258
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 7800

Indlægaf Hunkat » 31. okt 2017, 09:57

Pityt skrev:Hmmm...en del :gruble:
Botox 2 gange om året, Restylane 1 gang om året: ca. 10.000
Voks hver måned: 6000
Andre behandlinger: 3000
Shampoo, balsam, styling: ca. 1000
Hudpleje: ca. 4000
Andet (makeup, neglelak, kropspleje o.s.v.): ca. 2000
Så...omkring 26.000 :genert:
Og så er der kosttilskud og træning og fys og sådan...men det er jo mere en helbredsting :fløjt:

Læste det som at det kostede 6000 hver måned :shock: :gisp:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Akehurst2
Kort karma: 480
Likede indlæg: 9699

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2017, 09:59

Hunkat skrev:
Og så er der kosttilskud og træning og fys og sådan...men det er jo mere en helbredsting :fløjt:

Det gjorde jeg også. Og tænkte godt nok, at hun måtte være ekstremt behåret :-D

Jeg ved ikke, hvad jeg bruger. Rigtig, rigtig meget, for jeg elsker dullegrej og wellness-behandlinger, går til en dyr frisør og må i øvrigt erkende at træning er noget jeg gør hovedsagligt for at se bedre ud, så jeg vil ikke regne sammen, men holde mig i bevidst uvidenhed om det konkrete beløb.
2
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 168
Likede indlæg: 1905

Indlægaf girl_beat » 31. okt 2017, 11:20

Akehurst2 skrev:Det gjorde jeg også. Og tænkte godt nok, at hun måtte være ekstremt behåret :-D

Jeg ved ikke, hvad jeg bruger. Rigtig, rigtig meget, for jeg elsker dullegrej og wellness-behandlinger, går til en dyr frisør og må i øvrigt erkende at træning er noget jeg gør hovedsagligt for at se bedre ud, så jeg vil ikke regne sammen, men holde mig i bevidst uvidenhed om det konkrete beløb.

Hvis nu du skulle ombestemme dig, er du meget velkommen til at dele :-D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 281
Likede indlæg: 2453

Indlægaf Pityt » 31. okt 2017, 11:37

Akehurst2 skrev:
Hunkat skrev:

Det gjorde jeg også. Og tænkte godt nok, at hun måtte være ekstremt behåret :-D

Haha...godt nok er jeg relativt hairy, men hvis jeg skulle bruge 6000 på det hver måned, var jeg vist nærmere en gorilla :lol:
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3655

Indlægaf DenSyngendeLussing » 31. okt 2017, 11:40

Det aner jeg faktisk ikke, men ikke ret meget, egentlig. Tror jeg da. Jeg bruger en del tid på at pleje mig selv og mit udseende, men jeg er okay økonomisk med det og bruger gerne billige produkter, da de ofte fungerer lige så godt for mig som dyre.

Min største udgift til make-up i nyere tid har vist været at opbygge en mindre samling af rød læbestift, men nu har jeg dem jo, så det er jeg holdt op med at købe for en del måneder siden. Øjenskygge bruger jeg sjældent, så jeg har kun en enkelt palette liggende. Ellers bruger jeg kun lidt foundation, concealer, mascara og øjenbrynsblyant til daglig, og dér bruger jeg nogle helt faste produkter, som jeg så køber nyt af, når jeg løber tør. Det dyreste basisprodukt er min foundation fra Urban Decay, som koster 300 kroner flasken, men så holder den også 4-5 måneder, før den er tom. Min største jævnligt tilbagevendende udgift er vist engangs-make-up svampe fra Normal til 14 kroner posen. Ellers har jeg noget forskelligt make-up liggende, f.eks. highlighters, primer og eyeliner, men jeg bruger det egentlig kun ved særlige lejligheder.

Shampoo og hårpleje har min kæreste foræret mig en del af, så jeg har nok på lager, men ellers er det heller ikke en stor udgift. Det skal købes, når jeg løber tør, det koster vel 3-400 kroner per gang og så er det nogle store flasker. De holder i ret lang tid. Jeg går vist til frisør en gang hver halve år cirka, hvor jeg giver mellem 400-800 kroner, alt efter hvad der skal ske. Håret farver jeg som regel selv og køber altid på tilbud, det koster vel 40-60 kroner hver tredje måned. Jeg har to forskellige hårolier og en gloss, som jeg bruger ind i mellem, men det er jo heller ikke ligefrem hver dag, man skal ud og købe dem. Jeg tror endda, jeg har haft den ene flaske i over to år og den er knap nok halvt tom. Hårspray har jeg masser af, og jeg bruger det egentlig sjældent.

Hudpleje ofrer jeg heller ikke det store på. Jeg har ret problemfri hud, som ikke kræver megen indsats. Jeg har en god fugtighedscreme fra Beauté Pacifique, som jeg bruger dagligt, men den er drøj i brug og holder længe. Jeg renser min hud med renseservietter, de billige fra Normal. Og dét er vist det. Nåja, og så hygger jeg mig for tiden med at prøve nogle af Normals billige ansigtsmasker til 10-15 kroner posen, det er vel cirka 30 kroner hveranden til tredje uge. Jeg får aldrig skønhedsbehandlinger, botox, restylane eller den slags. På mine læber bruger jeg typisk helt almindelig vaseline.

Kropspleje, dér er der heller ikke så meget at komme efter. Jeg bruger en billig bodyscrub fra Normal og en fugtighedslotion fra Dove Spa. Fodcreme fra Matas. Barberhoveder til hårfjerning koster mig cirka 300 kroner i kvartalet, jeg bliver aldrig vokset eller får laser. Parfumer køber jeg ikke ret tit og lige nu har jeg fem parfumer stående, som jeg skifter imellem efter behag. Én af dem var en gave og tre af dem er købt for gavekort, som jeg er blevet foræret. Neglelak har jeg masser af, så dem køber jeg heller ikke for tiden. Håndcremer har jeg to af, de er begge fra Normal.

Fitnesscenter er jeg ikke medlem af og jeg må erkende, at jeg ikke er den store træningselsker. Jeg har svært ved at holde motivationen til at løfte vægte og den slags, men indtil for et stykke tid siden løb og svømmede jeg cirka 3-4 gange om ugen. Det var primært af forfængelighed, så det tæller jeg med. Lige nu står det dog ret stille. Jeg vil egentlig gerne ind i en god rutine igen, da jeg er røget ud af den på grund af en del omvæltninger i mit liv de sidste 8 måneder (færddiggjort uddannelse, 2 x flytning, ny kæreste, opstart som selvstændig, manglende energi og en masse andre undskyldninger). Heldigvis er det gratis at løbe rundt i det fri og jeg bor endda lige ved siden af en svømmehal, så mon ikke bare jeg skulle tage mig sammen og komme i gang?

Tandpasta, håndsæbe, deodorant og den slags har jeg ikke gidet tælle med, da det for mig ikke hører under udseende og skønhed, men snarere under almindelig hygiejne a la toiletpapir.

Jeg vil skyde på, at jeg bruger cirka 1000-1500 kroner på skønhed og personlig pleje i kvartalet, med mindre udsving til den ene eller den anden side, alt efter behov og humør - så i alt cirka 5000-6000 kroner om året. Det er vist ikke helt forkert sat, og jeg synes egentlig, det er et beskedent beløb. :)
0
Summer
Kort karma: 1
Likede indlæg: 164

Indlægaf Summer » 31. okt 2017, 15:11

Jeg vil tro at det om året ligger på ca 2.000,-
Udgifterne på skønhedsprodukter går mest til hudpleje, og der køber jeg nye forsyninger ind ca. hvert halve år og det bliver til omkring 500,- som jeg kommer af med der.
De sidste 1000,- går til makeup og hårprodukter. Af makeup har jeg ikke særlig meget. Det er typisk mascara, blush og lipgloss/læbestift som jeg bruger til hverdag. Hvis jeg skal i byen og til arrangementer, så bruger jeg også foundation og lidt highlighter, men det er sjældent så det holder længe.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 438
Likede indlæg: 3767
Kontakt:

Indlægaf Annione » 31. okt 2017, 17:36

avdotja skrev:
Annione skrev:2000 på klip, 1500x2 på Botox, 3000 på filler, ...3500 på cremer, make-up o.l.... 1000 på vitaminer (som jeg også mener jeg bliver pænere af)...
og så er jeg begyndt på japansk facelift nu her. Det er så lige 5000 oven i hatten.

Måske 20.000 på det. Det er alligevel en slat... :8:

Blev nød til at google og det lyder da lige som noget for mig, effekt eller ej - jeg æælsker ansigstmassage :D Men er det korrekt forstået at det er noget man skal have foretaget hver uge?

Det er virkelig skønt! Jeg eeelsker det. Sender gerne link!
Jeg får et par gange i streg nu her, hvor jeg lige har haft en *meget mild* lammelse i ansigtet - men jeg har tænkt, at gå mindst 1 gang om måneden fremover.
0
Kaffe
Kort karma: 18
Likede indlæg: 223

Indlægaf Kaffe » 12. nov 2017, 07:21

Det er ikke meget. Almindelig make up og frisør et par gange om året. Jeg farver håret selv.
Jeg har aldrig købt en dyr creme eller dyre hårprodukter og kommer heller aldrig til det. Aldi har en genial fugtighedscreme til 10 kr. Jeg købte engang en dagcreme, som kostede måske 70 kr, fordi jeg ville se, hvad der så skete. Men der skete ingenting.
Jeg bruger make up hver dag og fjerner det med en hvilken som helst creme eller olie.
Jeg jar tænkt på at prøve en ansigtsmaske, men kan ikke finde sådan en i butikker.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 177
Geografisk sted: Randers SØ
Likede indlæg: 2778

Indlægaf Tanten » 12. nov 2017, 11:30

Jeg bruger måske 100-200 kr. på shampoo, creme, neglelak og make-up pr. måned og frisør ca. 2 gange om året til kr. 3-400 pr. gang.

Ellers klipper jeg selv mit hår og lakerer selv negle, plukker øjenbryn osv.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 269
Likede indlæg: 1982

Indlægaf KinderBueno » 12. nov 2017, 12:16

Jeg bruger ingen cremer eller scrubs på kroppen, kan ikke lide fornemmelsen af creme på kroppen. Jeg får heller aldrig ansigtsbehandlinger eller lignende, jeg bryder mig virkelig ikke om tanken.

Min ansigtscreme er én af de billige fra Lidl. Shampoo og balsam er vel ca. 80-100 kr hver 3. måned. Har noget hårolie og hårspray stående, men det er ikke ret tit, det skal fornyes.
Makeupfjerner koster vel 150 kr og skal fornyes hver... 4. måned måske?

Min makeup er en blanding af semi-dyre og helt billige produkter. Mascara og mineralfoundation er i den dyre ende. Jeg kan godt lide at skifte lidt imellem de andre produkter i min rutine, så jeg har en relativt stor samling, men igen er det meste billigt. Min blush er fra Normal, min solpudder er en MaxFactor, min foundation er fra Revlon, øjenskyggepaletterne er fra Normal, et par eyeliners fra Loreal, en flydende fra MaxFactor - altsammen makeup i den billige ende. Jeg har for nylig prøvet nogle nye bryn-blyanter af, hvilket har højnet udgifterne lidt, men ellers er det også bare faste produkter.

Frisør er ca. hver 3. måned og det er nok 300 kr pr. gang.

Jeg gider ikke regne sammen, hvor meget det ender med at være, men jeg synes ikke, det virker som ret meget spredt udover et år.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 91
Likede indlæg: 722

Indlægaf mariannaa » 12. nov 2017, 12:35

Ikke ret meget. Et par mascara om året og en neglelak i ny og næ. Et par parfumer, samt farvning og rettelse af øjenbryn en 3-4 gange om året.

Da jeg har langt hår er det bare spidserne som skal klippes og det ordner min mand. Fra naturens side har jeg gode gener så jeg har en pæn rynkefri hud, så ingen dyre cremer eller botox her. Mine negle er lange og stærke så har heller ikke brug for noget der. Jeg bruger bare helt almindelig shampoo/balsam købt for en 10,- når de er på tilbud.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 168
Likede indlæg: 1905

Indlægaf girl_beat » 12. nov 2017, 13:58

Summer skrev:Jeg vil tro at det om året ligger på ca 2.000,-
Udgifterne på skønhedsprodukter går mest til hudpleje, og der køber jeg nye forsyninger ind ca. hvert halve år og det bliver til omkring 500,- som jeg kommer af med der.
De sidste 1000,- går til makeup og hårprodukter. Af makeup har jeg ikke særlig meget. Det er typisk mascara, blush og lipgloss/læbestift som jeg bruger til hverdag. Hvis jeg skal i byen og til arrangementer, så bruger jeg også foundation og lidt highlighter, men det er sjældent så det holder længe.

Hvad med frisør og lign.? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
cola
Kort karma: 40
Likede indlæg: 781

Indlægaf cola » 12. nov 2017, 14:59

470 kr pr 3-4 måned, det er hvad det koster mig at være ved frisør og fjerne mine grå hår og lige blive klippet lidt.
Tandlæge ligger på omkring et serviceeftersyn pr år, men har lige fået ny tandlæge så kender ikke hans pris endnu.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 433
Likede indlæg: 6804

Indlægaf Lemonella » 12. nov 2017, 17:51

Ikke ret meget, tror jeg. :)
Frisøren er nok det dyreste. Klipning og lettere udtynding, ca 4 gange om året til en små 400 kr. Masser af blonde striber 2 gange om året til ca. 400 kr oven i de 400 til vask og klip.
Mine negle kan jeg selv ordne.
Cremer ofrer jeg ikke meget på. Så en udsendelse på Dr1, hvor de testede ansigtscremer og dem de havde hos Lidl til 30 kr, var lige så gode og virksomme som de dyreste.
Shampoo, bodyshampoo, bodylotion og deodoranterkøbes som regel på tilbud. Parfumer køber jeg kun, hvis jeg ser et godt tilbud, eller ønsker mig dem i gave.
Makeup er som regel fra Rimmel og koster ikke meget. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Skønhed"