Hjemmelavede masker til præ-teens?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Lisma
Kort karma: 203
Likede indlæg: 2550

Hjemmelavede masker til præ-teens?

Indlægaf Lisma » 9. nov 2017, 18:22

Min unge holder pamber party snart. Jeg får (ca.) ti overnattende tøser der skal kræses for. Denne fest har i forvejen kostet en million-milliard og derfor tænker jeg at maskerne skal være hjemmelavede - også fordi de gerne skal være så milde, som overhovedet muligt. Sådan noget som eks. havregryn osv. Skal ikke nyde noget af nogle allergiske reaktioner midt i det hele. ;) Men hvad er der af forslag? Jeg plejer ikke at lave ansigstsmasker selv.
Gerne noget der ikke bliver ved at være flydende/vådt i ansigtet - der er krudt i tøserne og jeg vil gerne beholde mine møbler. :genert:
0
Understand what I’ve become,
it wasn’t my design
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 87
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 1947

Re: Hjemmelavede masker til præ-teens?

Indlægaf Mistermor » 10. nov 2017, 11:09

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal formulere det her uden at komme til at virke enten forstokket eller fordømmende; er det normalt at invitere til den slags i Danmark? Synes de andre forældre, at det er ok?

Min datter er 28, og var hun blevet inviteret til sådan en fest - som jeg blev nødt til at google, hvad var - ville jeg nok finde på noget, som familien var nødt til at deltage i, så hun ikke kunne komme.

Har din datter været til lignende parties?
1
Akehurst2
Kort karma: 481
Likede indlæg: 9724

Indlægaf Akehurst2 » 10. nov 2017, 11:13

Hvis man googler hjemmelavede ansigtsmasker kommer der masser af forslag: https://www.google.be/search?hl=en&q=hj ... kwWgmJSYCw

Jeg har selv kun prøvet at lave Kodimagnyl-masken, og den vil jeg ikke anbefale til sådan en fest. Som jeg som Mistermor måske også synes lyder som lidt vel meget en fest for nogle, der er lidt ældre end pre-teens. Men en hjemmelavet ansigtsmaske med lidt havregryn er jo ret harmløs.
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3656

Indlægaf DenSyngendeLussing » 10. nov 2017, 11:36

Jeg har ikke børn, men jeg kan ikke se, hvad der skulle være i vejen for at invitere til sådan en fest. De fleste 10-12-årige piger elsker da sådan noget pigehyggedims med at lakere negle og flette hår og glitter og dims. Når Lisma oven i købet er opmærksom på, at de ikke skal have skrappe eller allergifremkaldende sager smurt i fjæset, så kan jeg måske ikke rigtigt se problemet. :)
9
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 10. nov 2017, 11:42

DenSyngendeLussing skrev:Jeg har ikke børn, men jeg kan ikke se, hvad der skulle være i vejen for at invitere til sådan en fest. De fleste 10-12-årige piger elsker da sådan noget pigehyggedims med at lakere negle og flette hår og glitter og dims. Når Lisma oven i købet er opmærksom på, at de ikke skal have skrappe eller allergifremkaldende sager smurt i fjæset, så kan jeg måske ikke rigtigt se problemet. :)

For mig er der stor forskel på en 10 årig og en 12 årig.
Men det er jo helt sikkert et spørgsmål om, hvor meget man har lyst til, at ens datter skal fokusere på sit udseende og leve op til en bestemt "rollemodel".
0
Lisma

Indlægaf Lisma » 10. nov 2017, 11:44

Mistermor skrev:Jeg ved ikke, hvordan jeg skal formulere det her uden at komme til at virke enten forstokket eller fordømmende; er det normalt at invitere til den slags i Danmark? Synes de andre forældre, at det er ok?

Min datter er 28, og var hun blevet inviteret til sådan en fest - som jeg blev nødt til at google, hvad var - ville jeg nok finde på noget, som familien var nødt til at deltage i, så hun ikke kunne komme.

Har din datter været til lignende parties?

De skal bare spise her, være iført pyjamas, danse lidt, spise kage, sludre, få muligheden for at lægge neglelak og- en ganske harmløs ansigstsmaske. Og sove. Det er ret fedt som 10-11 årig. :) Ingen forældre har klaget over temaet og ingen har spurgt ind til hvad det dækkede over. Det tænker jeg at så godt som alle ved af klassens forældre.
5
it wasn’t my design
Lisma

Indlægaf Lisma » 10. nov 2017, 11:46

Akehurst2 skrev:Hvis man googler hjemmelavede ansigtsmasker kommer der masser af forslag: https://www.google.be/search?hl=en&q=hj ... kwWgmJSYCw

Jeg har selv kun prøvet at lave Kodimagnyl-masken, og den vil jeg ikke anbefale til sådan en fest. Som jeg som Mistermor måske også synes lyder som lidt vel meget en fest for nogle, der er lidt ældre end pre-teens. Men en hjemmelavet ansigtsmaske med lidt havregryn er jo ret harmløs.

Jeg kender også kun kodimagnylmasken selv. Den får de naturligvis ikke prøvet. ;) Jeg må Google lidt med noget havregryn og noget.
0
it wasn’t my design
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3656

Indlægaf DenSyngendeLussing » 10. nov 2017, 11:50

Mistermor skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg har ikke børn, men jeg kan ikke se, hvad der skulle være i vejen for at invitere til sådan en fest. De fleste 10-12-årige piger elsker da sådan noget pigehyggedims med at lakere negle og flette hår og glitter og dims. Når Lisma oven i købet er opmærksom på, at de ikke skal have skrappe eller allergifremkaldende sager smurt i fjæset, så kan jeg måske ikke rigtigt se problemet. :)

Men det er jo helt sikkert et spørgsmål om, hvor meget man har lyst til, at ens datter skal fokusere på sit udseende og leve op til en bestemt "rollemodel".

Ej, det synes jeg egentlig er ret strengt skrevet. Rigtig mange piger i den alder finder selv ud af, at de her ting (neglelak, ansigtsmasker osv.) er sjovt og hyggeligt nok. Det betyder ikke, at de vokser op og bliver enormt fokuserede på deres udseende, og jeg synes egentlig det er bisset at insinuere, at Lisma pacer sin datter + veninder til at leve op til et ideal, bare fordi hun holder tøsehyggefest for dem.
Senest rettet af DenSyngendeLussing 10. nov 2017, 11:55, rettet i alt 1 gang.
5
Lisma

Indlægaf Lisma » 10. nov 2017, 11:51

Mistermor skrev:

Min datter skal hverken det ene eller det andet. Hun skal være barn ligeså længe- eller ikke længe hun ønsker. Jeg følger med på sidelinien og guider og hjælper. Hvis man synes denne slags fest, som jeg har beskrevet ovenover er too much for en flok lige knap 11 årige tøser, så tænker jeg at man ikke har føling med nutidens børn. Det er ganske harmløst, i forhold til hvad der ellers foregår. :)
2
it wasn’t my design
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1264

Indlægaf PaleSeptember » 10. nov 2017, 14:41

Honning skulle være godt sammen med havregryn, synes jeg at have læst engang :) Synes det lyder som en hyggelig tøsefest, ingen grund til at gøre det til en masse, det ikke er.
2
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 437
Likede indlæg: 8886

Indlægaf Flora » 10. nov 2017, 15:24

Jeg synes det lyder som en vildt hyggelig aften :)

Jeg fandt lige et link med nogle forskellige hjemmelavede masker med naturlige ingredienser. Måske en af dem kan bruges? http://www.femina.dk/skoenhed/makeup-hudpleje/10-opskrifter-paa-ansigtsmasker-der-kan-forbedre-din-hud#billede-21809-1
1
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 10. nov 2017, 21:24

DenSyngendeLussing skrev:
Mistermor skrev:

Ej, det synes jeg egentlig er ret strengt skrevet. Rigtig mange piger i den alder finder selv ud af, at de her ting (neglelak, ansigtsmasker osv.) er sjovt og hyggeligt nok. Det betyder ikke, at de vokser op og bliver enormt fokuserede på deres udseende, og jeg synes egentlig det er bisset at insinuere, at Lisma pacer sin datter + veninder til at leve op til et ideal, bare fordi hun holder tøsehyggefest for dem.

Prøv at google pamper party - min kommentar er skrevet inden Lisma forklarede hendes udgave af det.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 362
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5122

Indlægaf Studsgaard » 10. nov 2017, 22:00

Mistermor skrev:
DenSyngendeLussing skrev:
Mistermor skrev:

Prøv at google pamper party - min kommentar er skrevet inden Lisma forklarede hendes udgave af det.

Men når hun skriver det er præteens, så tænker jeg da det er tilpasset til alderen. Normalt tilpasser man da tingene/festerne til målgrupperne - så selvom der kommer vilde ideer frem når man googler, så er det jo ikke ensbetydende med at det lige er fuld makeup og massage man vælger er en del af det.

Min datter er kun syv, jeg er sikker på hun ville syntes det vil være super hyggeligt med sådan en aften.
Hun fokuserer ikke synderligt på sit udseende men syntes det er sjovt/hyggeligt at prøve makeup og få neglelak på og får også lov til at gøre det sammen med sine veninder noglegange.
Jeg tænker slet ikke at bare fordi de gør det en gang imellem vil få dem til at fokusere mere på det. Jeg tror da bare de syntes det er sjovt og hyggeligt.

Måske pigerne på 10-12 vil lægge en anden betydning i det, men tror næppe det gør dem mere fokuserede på det i dagligdagen.
0
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 10. nov 2017, 22:13

Studsgaard skrev:
Men når hun skriver det er præteens, så tænker jeg da det er tilpasset til alderen. Normalt tilpasser man da tingene/festerne til målgrupperne - så selvom der kommer vilde ideer frem når man googler, så er det jo ikke ensbetydende med at det lige er fuld makeup og massage man vælger er en del af det.

Min datter er kun syv, jeg er sikker på hun ville syntes det vil være super hyggeligt med sådan en aften.
Hun fokuserer ikke synderligt på sit udseende men syntes det er sjovt/hyggeligt at prøve makeup og få neglelak på og får også lov til at gøre det sammen med sine veninder noglegange.
Jeg tænker slet ikke at bare fordi de gør det en gang imellem vil få dem til at fokusere mere på det. Jeg tror da bare de syntes det er sjovt og hyggeligt.

Måske pigerne på 10-12 vil lægge en anden betydning i det, men tror næppe det gør dem mere fokuserede på det i dagligdagen.

Jeg kender ikke Lisma. Hvordan skal jeg vide, hvad hun planlægger. Folk har meget forskellige holdninger til, hvad børn må hvornår. Der findes jo altså mennesker, som ikke vil have, at deres børn bruger neglelak. Det eneste jeg ved er, at hun for nylig også havde en tråd om kure til pigens hud og hår. - Det siger igen ikke noget om, hverken hvordan Lisma prioriterer, eller hvad festen kunne indeholde.

Jeg synes, hele denne debat bør lægges i en anden tråd. Jeg spurgte bare her, fordi jeg tidligere er blevet korrigeret i at skrive noget i undre tråden, der kan henføres til en anden tråd eller debattør, og fordi jeg ikke regnede med, at det ligefrem var emne for en tråd. (men jeg tog åbenbart fejl)
0

Tilbage til "Skønhed"