Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 16:26

Oddinary skrev:
Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:Det der med højt- og lavtuddannede er noget hønsebæ.

Jeg forstår ikke hvad din holdning er? Altså, at der ikke er forskel på højt- og lavtuddannede, eller at der ikke er noget som bør hedde "højt-" eller "lavtuddannede"?

At en uddannelse er en uddannelse, og at der ikke burde være forskel på "højden".
At der er det alligevel er i mine øjne snobberi.


Ville du markere den meget svingende sværhedsgrad på anden vis så? :)

Nej. Hvorfor er det nødvendigt?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 16:26

Skumfidusen skrev:Nej, vel? At være verdens bedste brontosaurus-jæger efter 30 års intens træning kommer ikke til at kaste nogen formue af sig. Det er bare ikke sådan det fungerer.

Men det kan godt give noget prestige at være ekspert i noget totalt niche-nørdisk :D
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Oddinary » 27. jan 2016, 17:51

Fru Sunshine skrev:
Oddinary skrev:
Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:Det der med højt- og lavtuddannede er noget hønsebæ.

Jeg forstår ikke hvad din holdning er? Altså, at der ikke er forskel på højt- og lavtuddannede, eller at der ikke er noget som bør hedde "højt-" eller "lavtuddannede"?

At en uddannelse er en uddannelse, og at der ikke burde være forskel på "højden".
At der er det alligevel er i mine øjne snobberi.


Ville du markere den meget svingende sværhedsgrad på anden vis så? :)

Nej. Hvorfor er det nødvendigt?


Jeg tænkte såmænd bare, at det kan være svært at vide, hvad man går ind til ellers. Der er selvfølgelig en del, der påbegynder uddannelse, og brækker halsen snart efter, når de lærer hvor højt niveauet er - men jeg tænker, at det måske kommer til at ske i endnu højere grad, hvis man ikke har en form for indikator for kompleksiteten af det undervisningsmateriale, der forventes at blive bearbejdet og forstået.
Jeg synes i øvrigt på ingen måde at såkaldt højtuddannede er bedre eller finere mennesker end såkaldt lavtuddannede, men jeg tænker at det er smartest at tydeligøre hvor komplekst det teoretiske i uddannelsen er alligevel. Man kunne selvfølgelig kalde det noget andet, for jeg kan godt se at der sker en uheldig rangering, der favoriserer de bogligt stærke.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 17:55

Oddinary skrev:
Fru Sunshine skrev:
Oddinary skrev:
Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:Det der med højt- og lavtuddannede er noget hønsebæ.

Jeg forstår ikke hvad din holdning er? Altså, at der ikke er forskel på højt- og lavtuddannede, eller at der ikke er noget som bør hedde "højt-" eller "lavtuddannede"?

At en uddannelse er en uddannelse, og at der ikke burde være forskel på "højden".
At der er det alligevel er i mine øjne snobberi.


Ville du markere den meget svingende sværhedsgrad på anden vis så? :)

Nej. Hvorfor er det nødvendigt?


Jeg tænkte såmænd bare, at det kan være svært at vide, hvad man går ind til ellers. Der er selvfølgelig en del, der påbegynder uddannelse, og brækker halsen snart efter, når de lærer hvor højt niveauet er - men jeg tænker, at det måske kommer til at ske i endnu højere grad, hvis man ikke har en form for indikator for kompleksiteten af det undervisningsmateriale, der forventes at blive bearbejdet og forstået.
Jeg synes i øvrigt på ingen måde at såkaldt højtuddannede er bedre eller finere mennesker end såkaldt lavtuddannede, men jeg tænker at det er smartest at tydeligøre hvor komplekst det teoretiske i uddannelsen er alligevel. Man kunne selvfølgelig kalde det noget andet, for jeg kan godt se at der sker en uheldig rangering, der favoriserer de bogligt stærke.

At dele noget ind i "højt" og "lavt" giver en forskruet hierakisk tilgang til det.
Det bryder jeg mig ikke om.

Og hvem siger, at den "højtuddannede" akademiker ikke ville have enormt svært ved at gennemføre en sosu-uddannelse (bare for at tage et eksempel på en såkaldt "lav" uddannelse)?
Det giver ingen mening.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 27. jan 2016, 19:25

Fru Sunshine skrev:
Oddinary skrev:
Fru Sunshine skrev:
Oddinary skrev:
Fru Sunshine skrev:
Anilara skrev:
Fru Sunshine skrev:Det der med højt- og lavtuddannede er noget hønsebæ.

Jeg forstår ikke hvad din holdning er? Altså, at der ikke er forskel på højt- og lavtuddannede, eller at der ikke er noget som bør hedde "højt-" eller "lavtuddannede"?

At en uddannelse er en uddannelse, og at der ikke burde være forskel på "højden".
At der er det alligevel er i mine øjne snobberi.


Ville du markere den meget svingende sværhedsgrad på anden vis så? :)

Nej. Hvorfor er det nødvendigt?


Jeg tænkte såmænd bare, at det kan være svært at vide, hvad man går ind til ellers. Der er selvfølgelig en del, der påbegynder uddannelse, og brækker halsen snart efter, når de lærer hvor højt niveauet er - men jeg tænker, at det måske kommer til at ske i endnu højere grad, hvis man ikke har en form for indikator for kompleksiteten af det undervisningsmateriale, der forventes at blive bearbejdet og forstået.
Jeg synes i øvrigt på ingen måde at såkaldt højtuddannede er bedre eller finere mennesker end såkaldt lavtuddannede, men jeg tænker at det er smartest at tydeligøre hvor komplekst det teoretiske i uddannelsen er alligevel. Man kunne selvfølgelig kalde det noget andet, for jeg kan godt se at der sker en uheldig rangering, der favoriserer de bogligt stærke.

At dele noget ind i "højt" og "lavt" giver en forskruet hierakisk tilgang til det.
Det bryder jeg mig ikke om.

Og hvem siger, at den "højtuddannede" akademiker ikke ville have enormt svært ved at gennemføre en sosu-uddannelse (bare for at tage et eksempel på en såkaldt "lav" uddannelse)?
Det giver ingen mening.



Jeg er meget enig. Jeg er akademiker og seriøst jeg ville ALDRIG blive i stand til at gennemføre en håndværker-uddannelse eller en uddannelse til sygeplejerske. Hvorfor er min uddannelse så højere eller bedre end dem, det giver ingen mening.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Zombie » 27. jan 2016, 19:44

Småbørnsforældre hvor begge arbejder 37 t/u eller mere, prioriterer oftest dårligt og er ringere forældre ift. deres prioriteter. Der er undtagelser, men..
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf HappyPaww » 27. jan 2016, 19:52

Zombie skrev:Småbørnsforældre hvor begge arbejder 37 t/u eller mere, prioriterer oftest dårligt og er ringere forældre ift. deres prioriteter. Der er undtagelser, men..

Dvs. man pr. Automatik er dårligere forældre, hvis begge arbejder fuldtid? Så den ene eller begge skal går hjemme eller arbejde deltid for at man er gode forældre?
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 27. jan 2016, 19:56

Jeg har arbejdet i børnehave og vuggestue og kan på ingen måde genkende, at fuldtidsarbejdende forældre skulle være dårligere end deltidsarbejdende forældre.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf lulu-p » 27. jan 2016, 21:23

Jeg synes at offentlig økonomisk støtte af sport og sportsudøvere burde stoppes. Jeg kan på ingen måde se hvorfor elitesportsudøvere skal have offentlig støtte, når ældrepleje, børn og sygehuse skal spare og spare og spare. Og beløber til sport..teamdanmark..eller hvad fanden det hedder er sikkert symbolsk i forhold til andre store offentlige udgiftsposter. Men jeg synes det er ulækkert alligevel.

Jeg synes ateister ofte fremstår fundamentalistiske og missionerende. Jeg gider ikkenhave deres tro..eller "ikke-tro" trukket ned over hovedet. Jeg åbner jo heller ikke for Jehovas vidner. To alen af et stykke.
Senest rettet af lulu-p 27. jan 2016, 21:30, rettet i alt 2 gange.
7
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Urtekussen » 27. jan 2016, 21:27

Pædagoger kan nogle gange godt lide at belære forældrene, bare lige for at de ikke skal føler at de har alt for godt styr på dét der, for de har jo ikke uddannet sig til det.

My God, hvor er jeg træt af lige bestemt en pædagog i vores institution
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Elvispop » 27. jan 2016, 21:37

Jeg er bedøvende ligeglad med hvordan min mad havde det, da den levede.
Jeg skal spise den, ikke være ven med den.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf BlueBunny » 27. jan 2016, 21:47

Rosa Espinosa skrev:Som en der stemmer på Enhedslisten, så bliver man let stemplet som en der er naiv, lever i en drømmeverden og som en der tror at man kan ændrehele verden med kærlighed. Hvilket gør det lidt sjovt, når det er sådan jeg ser (de fleste) veganere. Jeg synes også der generelt bør spises mindre kød, men kød kan ikke erstattes af andet og dyr er ikke det samme værd som mennesker og kommer aldrig til at blive det. Hvis noget, så gør deres ekstreme holdninger bare at jeg bliver trodsig og får mere lyst til kød.


Jeg må indrømme at jeg ikke er tilhænger af enhedslisten. Jeg ser ikke meget godt i partiet. Jeg opfatter dem som unuancerede og fordømmende. Ikke drømmere eller nogen der vil ændre med kærlighed, hvilket jeg modsat ikke ville finde helt skidt.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2016, 22:02

BlueBunny skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke er tilhænger af enhedslisten. Jeg ser ikke meget godt i partiet. Jeg opfatter dem som unuancerede og fordømmende. Ikke drømmere eller nogen der vil ændre med kærlighed, hvilket jeg modsat ikke ville finde helt skidt.

Jeg er heller langt fra vild med dem, men jeg har én gang stemt på dem, fordi de var lige på grænsen til at ryge ud, og jeg synes, der bør være nogen som dem, der kan bide sig fast i "upopulære" spørgsmål.

Deres nye håb - Pernille Skipper - virker for resten meget begavet og godt inde i de ting, hun udtaler sig om.

(Men altså, hvis de fik 90 mandater, ville det jo være en katastrofe :D )
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 27. jan 2016, 22:05

Hvilket som helst parti, i den uduelige forsamling vi har gående, med 90 mandater ville være en katastrofe.
Nogen værre end andre, bevares, men ikke desto mindre.
:deer:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fuck.exe » 27. jan 2016, 22:09

Folk der ikke har børn har absolut ingen anelse om hvordan det er, og jeg har meget svært ved at tage deres råd og "visdom" seriøst.
11
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Livets forhold"