Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 28. jan 2016, 07:41

Indspireret:

Folk der lider af arvelige sygdomme som har generet dem alvorligt gennem livet, som alligevel vælger at få (egne biologiske) børn som så sandsynligvis får samme sygdom er usandsynligt egoistiske og burde skamme sig.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Mani » 28. jan 2016, 08:44

Purple Haze skrev:Indspireret:

Folk der lider af arvelige sygdomme som har generet dem alvorligt gennem livet, som alligevel vælger at få (egne biologiske) børn som så sandsynligvis får samme sygdom er usandsynligt egoistiske og burde skamme sig.

Enig - og jeg topper med, at jeg ikke havde fået børn, hvis jeg vidste jeg havde sådan en sygdom. Jeg fik først diagnosen efterfølgende.

Delfin skrev:Tag

Når det så er sagt - inspireret af Delfi - så orker jeg meget få med min egen diagnose. Jeg oplever, at der bliver svælget i den fremfor fokuseret på hvad den enkelte rent faktisk kan.
Delfin: Du er en inspiration - tak for det :dåne: :blomst: :worship:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Panton » 28. jan 2016, 08:48

Jeg forstår ikke at folk er ved at falde over hinanden over den nye asylstramning og måden verden reagerer på. :forvirret: :forvirret:
Det gælder for pokker også for danske statsborgere der vil have kontanthjælp, du må ikke eje noget med værdi over 10.000kr og hvorfor må man så ikke forvente det samme for borgere der ønsker at bo i DK?? :gisp:

Jeg forstår det ikke, hysteriet og nazi tegninger!! :panik:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 28. jan 2016, 08:50

Mani skrev:
Purple Haze skrev:Indspireret:

Folk der lider af arvelige sygdomme som har generet dem alvorligt gennem livet, som alligevel vælger at få (egne biologiske) børn som så sandsynligvis får samme sygdom er usandsynligt egoistiske og burde skamme sig.

Enig - og jeg topper med, at jeg ikke havde fået børn, hvis jeg vidste jeg havde sådan en sygdom. Jeg fik først diagnosen efterfølgende.

Delfin skrev:Tag

Når det så er sagt - inspireret af Delfi - så orker jeg meget få med min egen diagnose. Jeg oplever, at der bliver svælget i den fremfor fokuseret på hvad den enkelte rent faktisk kan.
Delfin: Du er en inspiration - tak for det :dåne: :blomst: :worship:


:)
Til det med diagnosen.

I mit første indlæg skriver jeg at folk bør få det bedste ud af det liv de har og acceptere det. Det at have en diagnose/sygdom og lære at leve med det, er præcis en af de ting jeg tænker på. Det er selvfølgelig surt at det skal være sådan, men det nytter ikke noget at blive bitter og fokusere på de ting man ikke har, hvis man ikke kan gøre noget ved det - livet er for kort.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Studsgaard » 28. jan 2016, 09:02

Dikus skrev:Apropos: Jeg tror, mange glemmer, ADHD er arveligt - og at en del af de børn, der mangler struktur ville hjælpes bedst, hvis nogen diagnosticerede forældrene (evt.ental) og hjalp denne med de rette redskaber først.


Det har du ret i.

Jeg tror dog (og har set vild mange eksempler på det) at lige med ADHD så er det oftest børnene der får diagnosen først, så får forældrene øje på at de måske også har det.

Hos os var det først da sønnen fik sin at manden begyndte at se at han nok også havde det. Og sådan er det med rigtig mange vi har mødt på ADHD kurser m.m.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 28. jan 2016, 09:32

Annione skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg bliver mere og mere rindalist på mine halvgamle dage. Hvis en maler ikke kan leve af at male, så må han (eller hun - ingen diskrimination her), lære at tapetsere. Jeg synes ikke statens penge skal holde kunst i live og kunstneres vurdering af kunstens nødvendighed synes jeg er komplet overdrevet, på grænsen til det latterlige. Som om landet går glip af noget som helst fordi en eller andet digtsamling ikke skulle udkomme, fordi den forpinte sjæl ikke har fået sit tre-årige arbejdslegat.


ENIG!!!! Hvis du googler "John danser grøntsag" så får du en "digter" der får kunstnerstøtte. Han burde i stedet få sig et ordentligt arbejde og bikse med sit lort, når han har fri.
Jeg vil slet ikke tænke på, hvor mange skattekroner, talentløse kunstnere får. Så vil jeg blæse på, om de får deres inspiration fra bakkerne på Bornholm. Hvis de ikke kan tjene på deres kunst, så må de arbejde. Og flytte for at få et arbejde. Vi skal ikke betale for at de fiser den af på en eller anden ø, hvor der ikke er nok arbejde at få. Nå.



Okay, John danser grøntsag er Jens Blendstrup og han er en af de fedeste danske forfattere lige for tiden. Hans tekster er geniale og han kan fremføre dem så selv den sløveste HF-klasse vågner og griner.
Så at HAN får støtte er virkelig en god ting.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 28. jan 2016, 09:35

Og generelt så synes jeg at kunststøtte er en fantastisk ting og at vores samfund ville blive så helt utroligt fattigt uden. Og DET er eddermame ikke en populær holdning i tider, hvor der spares på velfærden...

Men som en konge (muligvis) sagde engang: Godt nok er vi fattige, men vi behøver ikke også at være dumme
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2016, 09:40

Panton skrev:Jeg forstår ikke at folk er ved at falde over hinanden over den nye asylstramning og måden verden reagerer på. :forvirret: :forvirret:
Det gælder for pokker også for danske statsborgere der vil have kontanthjælp, du må ikke eje noget med værdi over 10.000kr og hvorfor må man så ikke forvente det samme for borgere der ønsker at bo i DK?? :gisp:

Jeg forstår det ikke, hysteriet og nazi tegninger!! :panik:

Verden ser ikke, at vores regering også behandler vore egne som lort.

Og at det også gælder danske statsborgere, gør det da absolut ikke mere spiseligt.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2016, 10:00

Guldfisk skrev:Hvis man kun tolererer homoseksuelle, fordi "de er født sådan", er man stadig intolerant.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? :blush: Vil du forklare det?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Tanten » 28. jan 2016, 10:33

Og nu vi er ved "kunsten":


Kählers Omaggio vaser er røvkedelige og intetsigende

Jeg hader lys, skandinavisk stil med geometriske figurer af kobbertråd, ferske print i lyse trærammer, Hay puder og fyrfadsstager af kantet, lyst træ.

Poul Pava er en plattenslager

Hornsleth er en værre plattenslager
6
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Tanten » 28. jan 2016, 10:47

Plastikkirurgi er for folk, der har svære misdannelser eller er blevet vansiret pga. ulykker eller operationer
Senest rettet af Tanten 28. jan 2016, 19:45, rettet i alt 1 gang.
3
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf StripesAddict » 28. jan 2016, 10:56

Jeg synes at mange mennesker gør simple personlighedstræk til noget der kræver en diagnose.
7
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 12:00

kidkomb skrev:
Guldfisk skrev:Hvis man kun tolererer homoseksuelle, fordi "de er født sådan", er man stadig intolerant.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? :blush: Vil du forklare det?



Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.
Jeg synes, det er intolerant, at man derved siger, at der skal være et biologisk argument, før man vil acceptere homoseksuelle. At hvis man kunne presse folk til ikke at være homoseksuelle, så burde man gøre det, men hvis det er medfødt, er man jo nødt til at acceptere det.
4
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dykkersild » 28. jan 2016, 12:04

Guldfisk skrev:
kidkomb skrev:
Guldfisk skrev:Hvis man kun tolererer homoseksuelle, fordi "de er født sådan", er man stadig intolerant.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? :blush: Vil du forklare det?



Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.
Jeg synes, det er intolerant, at man derved siger, at der skal være et biologisk argument, før man vil acceptere homoseksuelle. At hvis man kunne presse folk til ikke at være homoseksuelle, så burde man gøre det, men hvis det er medfødt, er man jo nødt til at acceptere det.


Jeg skal lige forstå:

Har dem du har mødt sagt: jeg accepterer det men kun fordi det er medfødt - hvis det ikke var medfødt ville jeg ikke acceptere det?
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 12:08

dykkersild skrev:
Guldfisk skrev:
kidkomb skrev:
Guldfisk skrev:Hvis man kun tolererer homoseksuelle, fordi "de er født sådan", er man stadig intolerant.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener? :blush: Vil du forklare det?



Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.
Jeg synes, det er intolerant, at man derved siger, at der skal være et biologisk argument, før man vil acceptere homoseksuelle. At hvis man kunne presse folk til ikke at være homoseksuelle, så burde man gøre det, men hvis det er medfødt, er man jo nødt til at acceptere det.


Jeg skal lige forstå:

Har dem du har mødt sagt: jeg accepterer det men kun fordi det er medfødt - hvis det ikke var medfødt ville jeg ikke acceptere det?


Jeg husker ikke de nøjagtige formuleringer, men variationer af at man er nødt til at acceptere det, fordi det er medfødt.
0

Tilbage til "Livets forhold"