Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 09:27

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:
Daine skrev:
Det her er ment som en reel undren, for jeg forstår det ikke helt (Delfin, det er ikke dig jeg afkræver svar :) Jeg bruger bare lige dit indlæg som afsæt). Jeg forstår så heller ikke dem, der vil rejse hjem igen fordi de er 'skuffet'. Europa står dem den værste flygtningekrise i mands minde og så regner de med, at de vupti kan få job/et godt liv :gruble: Der er jo sindssygt mange mennesker i samme situation og uanset hvad alle gør, er ingen jo gearet til at løse problemet sådan lige nu og her.


Historisk kan man måske (!) samligne det lidt med migrationen til USA for 100-150 år siden-ish. Guds Forjættede Land lovede vel også paradis på jord og guld til morgenmad, og her blev mange også skuffede. Det var bare de færreste, der havde mulighed for/turde tage turen tilbage til Europa.

Tænker jeg.


Forskellen mellem dengang og nu er bl.a., at paradis på jord i dag bliver lovet af menneskesmuglere og ikke af de europæiske lande.
Det er ikke noget nyt, at legal immigration til Europa er så godt som umuligt (på nær ved adoption), og hvis man er i stand til at foretage lidt research, er informationen om dette også lettilgængelig på nettet.

Ligheden er til gengæld, at der altid vil være mennesker, som på trods af bedre vidende er villige til at tage den chance, de reelt ikke har.


Præcis. Det er også det, der undrer mig lidt - hvis man er et efter nutidens forhold rimeligt velfungerende menneske, som "bare" ønsker lidt mere velstand, så virker det på mig lidt naivt, ikke at undersøge sagerne, før man begiver sig ud på sådan for mange ret farefuld rejse. Så kan man næsten kun blive skuffet. Og det er ødelæggende for resten af asylproblemet.
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 27. jan 2016, 11:57

Kunne vi måske gøre plads til "vores egne" i medierne? Der er ramaskrig over regeringens stramning af asylpolitikken. Og den er også rimelig. Kritikken. Men jeg brækker mig en smule over, at alt fokus rettes mod flygtningene. De er vigtige, ja. Men det er vi også selv. Og det burde være muligt at dreje spotlyset lidt og rette det mod danskere i krise, som regeringen også er nogle røvhuller overfor.
Efterhånden har vi et land, hvor menneskeværd skal måles i vores arbejdsevne. For helvede; da jeg røg ned med stress sidste år, turde jeg ikke sygemelde mig. Jeg orkede ikke uvisheden med systemet. Jeg var så bange for arbejdsløshed, at jeg hellere gik på kompromis med mit eget helbred.
12
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 27. jan 2016, 12:46

Ado skrev:Kunne vi måske gøre plads til "vores egne" i medierne? ....
TV2 er lidt igang http://www.tv2lorry.dk/artikel/289694 og nogle organisationer prøver at få lavet noget landsindsamling også til trængende som er født I DK.

Men der er masser af andre slags kriser. Som du selv er inde på
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 27. jan 2016, 14:39

Daine skrev:
Delfin skrev:Mit indlæg burde sikkert starte med: "Jeg er ikke racist men .... ", men det gør det ikke

Jeg ved godt, at aviserne elsker at grave enkelteksempler frem, og der har altid været den slags "flygtninge", men det bliver sværere og sværere at holde fast i, at det naturligvis ikke gælder alle de flygtninge, der kommer hertil. http://www.bt.dk/danmark/skuffede-flygt ... -hjem-igen


Jeg læste en liggende artikel om en ung mand fra Iran (tror jeg vist det var), der også var rejst til Danmark i håb om et bedre liv. Men han var heller ikke rejst fra krig og personlig forfølgelse. Er man så reelt stadig flygtning? :gruble:
Jeg mener, der er vel forskel på at flygte fra feks. Syrien, hvor der er krig og så fra et liv, der måske nok ikke er som man gerne vil have det, men man er ikke i fare for at blive slået ihjel.

Det her er ment som en reel undren, for jeg forstår det ikke helt (Delfin, det er ikke dig jeg afkræver svar :) Jeg bruger bare lige dit indlæg som afsæt). Jeg forstår så heller ikke dem, der vil rejse hjem igen fordi de er 'skuffet'. Europa står dem den værste flygtningekrise i mands minde og så regner de med, at de vupti kan få job/et godt liv :gruble: Der er jo sindssygt mange mennesker i samme situation og uanset hvad alle gør, er ingen jo gearet til at løse problemet sådan lige nu og her.


Nej, så er man ikke flygtning, så ønsker man bare at flytte til et andet land. Det kan man søge om af de legale kanaler i stedet for at lægge sig i slipstrømmen af flygtningene.
Det er netop den forskel, jeg forsøger at holde fast i. At den største del kommet er kommet pga krig og forfølgelse i eget land, og det er dem, vi skal hjælpe. De andre mudrer bare sagen og ødelægger det for rigtige flygtninge - og helt reelt har vi ikke råd til at forsøger enhver, der bare har lyst til at komme hertil, og så er det ellers lige meget, hvor de kommer fra.

For at få asyl er det i øvrigt heller ikke nok, at der er krig i ens land, man skal være i personlig fare.
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 27. jan 2016, 16:51

Lars Løkke og regeringen gør det rigtig godt, derudover er det fremragende at asylpakken er vedtaget med 75 % af mandaterne i folketinget :klap:
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 27. jan 2016, 17:31

Jaaahhhhh. De gør det rigtig godt. :wacko:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 27. jan 2016, 18:21

Nu vi betaler så høj skat, moms og afgifter, burde det ikke være nødvendigt at blive ved med at tigge penge ud af os gennem diverse indsamlingsshows.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2016, 11:49

Jeg kan altså ikke smage forskel på økologisk og ikke økologisk - ikke engang lidt.
3
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. jan 2016, 12:06

LadyFox skrev:Jeg kan altså ikke smage forskel på økologisk og ikke økologisk - ikke engang lidt.


Jeg synes, økologisk mælk tager smag af papkartonen og økologiske gulerødder smager som at stikke tungen ud af vinduet. Alt andet kan jeg heller ikke smage forskel på.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2016, 12:43

Guilded_Lily skrev:
LadyFox skrev:Jeg kan altså ikke smage forskel på økologisk og ikke økologisk - ikke engang lidt.


Jeg synes, økologisk mælk tager smag af papkartonen og økologiske gulerødder smager som at stikke tungen ud af vinduet. Alt andet kan jeg heller ikke smage forskel på.

Jeg drikker ikke mælk - og spiser så godt som aldrig gulerødder, så måske jeg kan smage forskel på det :)
Men jeg kan huske fra min barndom at økologisk mælk har en klam klumpet konsestens.
0
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2016, 12:51

Jeg orker ikke at høre om de mange nye køn og variationer af køn, der er kommet her på det seneste. :gruble:
1
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 28. jan 2016, 13:58

LadyFox skrev:Jeg kan altså ikke smage forskel på økologisk og ikke økologisk - ikke engang lidt.

Jeg kan godt smage forskel på fx gulerødder og mælk. Gulerødderne smager mildere, hvilket jeg godt kan lide. Mælken smager mere fed, hvilket jeg også kan lide.
Men ellers kan jeg Heller ikke smage forskel. Køber dog økologisk alligevel :-D
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 28. jan 2016, 14:09

Ballademager skrev:Det er fint nok med nye trosretninger og alt det der... Men jeg kan ikke tage det seriøst, når folk insisterer på at tale om tro med en si på hovedet :stoned: Sorry.


Det er heller ikke meningen at man skal tage det vildt seriøst. Der er tale om en slags religionskritik i form af en parodi på organisret religion.
5
Closure, closure, closure closure closure
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buller » 28. jan 2016, 14:36

Ballademager skrev:Det er fint nok med nye trosretninger og alt det der... Men jeg kan ikke tage det seriøst, når folk insisterer på at tale om tro med en si på hovedet :stoned: Sorry.


Du har godt set hvordan de etablerede religioner klæder sig ikke??? :fløjt:
2
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buller » 28. jan 2016, 14:52

Ballademager skrev:
Buller skrev:
Ballademager skrev:Det er fint nok med nye trosretninger og alt det der... Men jeg kan ikke tage det seriøst, når folk insisterer på at tale om tro med en si på hovedet :stoned: Sorry.


Du har godt set hvordan de etablerede religioner klæder sig ikke??? :fløjt:


Jo. Men for mig er det lidt noget andet.


Fordi du er vant til at se på det.... hvis der bare kom en nu og insisterede på at gå klædt som de gør, så ville du også rynke på næsen af det.
1

Tilbage til "Generelt"