Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2016, 12:44

Plastikkirurgi burde også kunne fås over sygesikringen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 12:46

FruDulle skrev:
Pixie88 skrev:ADHD gives i visse tilfælde til børn, der bare er straight up uopdragne eller kommer fra enormt ustrukturerede hjem eller har andre issues.

Spar mig gerne for indlæg om ADHD, jeg ved godt mange rent faktisk har det og det kan være ganske frustrerende at leve med.. men det er også en diagnose der er blevet givet lidt for generøst imo.
Jeg synes i det hele taget man i psykiatrien er lidt for glade for at give diagnoser.


Enig en langt stykke. Jeg er nok endnu mere skeptisk. Det er helt vildt at 14 !!! Børn får den diagnose om UGEN, her i dk.

Ved du hvad, jeg har diagnosen, og jeg er enig med dig :lol: Jeg tager mine Ritalin, for de hjælper mig (sammen med motion, fokus på søvn osv). Men jeg er til stadighed i tvivl, om jeg faktisk har ADHD eller om jeg bare har en personlighed, der ikke passer 110% ind i det samfundet lige forventer, og det kan man så tilfældigvis medicinere.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2016, 12:50

Guldfisk skrev:Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.
Jeg synes, det er intolerant, at man derved siger, at der skal være et biologisk argument, før man vil acceptere homoseksuelle. At hvis man kunne presse folk til ikke at være homoseksuelle, så burde man gøre det, men hvis det er medfødt, er man jo nødt til at acceptere det.

Jeg ved ikke, om det stadig er sådan, men i mange var det i hvert fald et udbredt argument fra homoseksuelle selv.
Formentlig for at imødegå den ældre, dominerende opfattelse af, at det var noget, man kunne opdrages eller behandles fra.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2016, 12:54

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Plastikkirurgi burde også kunne fås over sygesikringen.


Det kan det da også?

Kun hvis der er medicinske årsager.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2016, 13:00

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Plastikkirurgi burde også kunne fås over sygesikringen.


Det kan det da også?

Kun hvis der er medicinske årsager.


Du mener, at det burde være gratis at få lup fillers og større bryster, fordi man ønsker det?

Lige nu gør jeg. Mine rygflabber er ikke store nok til at de kan bleve fjernet, selv om jeg konstant kommer i klemme i min bh.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 13:02

Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Plastikkirurgi burde også kunne fås over sygesikringen.


Det kan det da også?

Kun hvis der er medicinske årsager.


Du mener, at det burde være gratis at få lup fillers og større bryster, fordi man ønsker det?

Lige nu gør jeg. Mine rygflabber er ikke store nok til at de kan bleve fjernet, selv om jeg konstant kommer i klemme i min bh.

Nu spørger jeg af interesse, ligesom tidligere i tråden: skulle man så kunne få ALT lavet på sygesikringen? Min kusine der fik forstørret sine bryster 4 str, og ligner en semi-Linse fx. Skulle det så også køre over sygesikringen, selvom hun før havde bryster, der sad fuldkommen perfekt, og havde en naturlig størrelse ift. at hun er et lille nips på under 50 kg, men hun blot ønskede kæmpe bryster?
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2016, 13:15

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Plastikkirurgi burde også kunne fås over sygesikringen.


Det kan det da også?

Kun hvis der er medicinske årsager.


Du mener, at det burde være gratis at få lup fillers og større bryster, fordi man ønsker det?

Lige nu gør jeg. Mine rygflabber er ikke store nok til at de kan bleve fjernet, selv om jeg konstant kommer i klemme i min bh.

Nu spørger jeg af interesse, ligesom tidligere i tråden: skulle man så kunne få ALT lavet på sygesikringen? Min kusine der fik forstørret sine bryster 4 str, og ligner en semi-Linse fx. Skulle det så også køre over sygesikringen, selvom hun før havde bryster, der sad fuldkommen perfekt, og havde en naturlig størrelse ift. at hun er et lille nips på under 50 kg, men hun blot ønskede kæmpe bryster?

Næh. Jeg er bare frustreret over mit rygflabs i dag.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 28. jan 2016, 13:16

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:Plastikkirurgi burde også kunne fås over sygesikringen.


Det kan det da også?

Kun hvis der er medicinske årsager.


Du mener, at det burde være gratis at få lup fillers og større bryster, fordi man ønsker det?

Lige nu gør jeg. Mine rygflabber er ikke store nok til at de kan bleve fjernet, selv om jeg konstant kommer i klemme i min bh.

Nu spørger jeg af interesse, ligesom tidligere i tråden: skulle man så kunne få ALT lavet på sygesikringen? Min kusine der fik forstørret sine bryster 4 str, og ligner en semi-Linse fx. Skulle det så også køre over sygesikringen, selvom hun før havde bryster, der sad fuldkommen perfekt, og havde en naturlig størrelse ift. at hun er et lille nips på under 50 kg, men hun blot ønskede kæmpe bryster?

Næh. Jeg er bare frustreret over mit rygflabs i dag.

Haha :kys: Det kan jeg godt forstå! :ae:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Evapeva » 28. jan 2016, 15:06

Dikus skrev:Folk, der lider over arbejdet i flere børn, burde have holdt sig til et enkelt.
Folk, der regerer på råd til at løse et opdragelsesproblem med "det er der ikke tid eller overskud til med flere børn" burde have holdt sig til et barn.
Mødre, der mener, mødre er bedst til at "passe" børnene har selv skabt sitationen ved ikke at inddrage faren nok (eller faren har ikke villet inddrages)

Jep. Stærkt inspireret :D



Heeeey, du! Hvem lider? :genert: Der er forskel på at ytre en lidelse og så på at gøre opmærksom på, at livet ændrer sig radikalt, når der er to fister-løgsovse til at være børne-agtige derhjemme. Jeg var ellers sikker på, jeg skrev mig på det sidste hold.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Zombie » 28. jan 2016, 15:56

HappyPaww skrev:
Zombie skrev:Småbørnsforældre hvor begge arbejder 37 t/u eller mere, prioriterer oftest dårligt og er ringere forældre ift. deres prioriteter. Der er undtagelser, men..

Dvs. man pr. Automatik er dårligere forældre, hvis begge arbejder fuldtid? Så den ene eller begge skal går hjemme eller arbejde deltid for at man er gode forældre?


Jeg synes, man prioriterer forkert.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Zombie » 28. jan 2016, 15:58

En del pædagoger "mikro-manager", når de i stedet for at gå op i ligegyldige småting, burde gå på barrikaderne for børnenes rettigheder og vilkår.
2
aka Forbies

:gammel:
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 16:29

dgd2007 skrev:
Guldfisk skrev:Jeg er stødt ind i en del, der mener, at homoseksuelt er ok,men kun fordi de mener, at det er medfødt.
Jeg synes, det er intolerant, at man derved siger, at der skal være et biologisk argument, før man vil acceptere homoseksuelle. At hvis man kunne presse folk til ikke at være homoseksuelle, så burde man gøre det, men hvis det er medfødt, er man jo nødt til at acceptere det.

Jeg ved ikke, om det stadig er sådan, men i mange var det i hvert fald et udbredt argument fra homoseksuelle selv.
Formentlig for at imødegå den ældre, dominerende opfattelse af, at det var noget, man kunne opdrages eller behandles fra.


Jeg ved det godt. Jeg synes jo bare ikke, det burde være nødvendigt.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 28. jan 2016, 16:29

fisken80 skrev:

Okay, John danser grøntsag er Jens Blendstrup og han er en af de fedeste danske forfattere lige for tiden. Hans tekster er geniale og han kan fremføre dem så selv den sløveste HF-klasse vågner og griner.
Så at HAN får støtte er virkelig en god ting.


Jeg kan ikke se andet en vrøvl i hans tekster - i min verden er det bare en anden version af Smølferne, der smølfer dit og smølfer dat, mens John i stedet for "smøfler" bare "danser".

Og jeg synes ikke man bør få statsstøtte fordi man kan få en sløv HF-klasse til at grine.

Men det behøver vi heldigvis ikke være enige om.

Jeg synes også at meget af "kunsten" på MOMA i NYC er noget pjat. Det er fammer ikke kunst at klippe 100 m2 filt i tern og smide det på et gulv. Ligesom det heller ikke er kunst at male et lærred hvidt med pensel.
4
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Guldfisk » 28. jan 2016, 16:36

Nogle gange er stress og depressioner nærmest selvforskyldte.
Så stop dog eller genovervej din tilgang til dit arbejde/liv, når du begynder at blive overvældet i stedet for at fortsætte, til du segner.
Tag noget ansvar for egen lykke!
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Daine » 28. jan 2016, 16:37

Jeg er ligeglad med økologi. Fuldstændigt. Hvad enten det er mælk, æg eller frugt. Jeg køber hvad der er billigst og kan holde længst. Jeg har smagt økologisk mad og må også indrømme, at mine smagsløg åbenbart er så ødelagt at jeg ikke kan smage forskel.

Jeg er ligeglad med børn. Jeg hader ikke børn og at sige jeg ikke bryder mig om børn er også at strække den. Jeg synes bare børn er ligegyldige (for mig). Jeg skal af samme grund ikke have børn. Jeg har lært at sætte en "dikkedikke"maske op, når jeg møder småbørnsforældre og enkelte babyer kan jeg da godt betragte som kære. Men de har ALDRIG fået mine æggestokke til at danse tango og jeg er altid glad for at aflevere dem tilbage til forældrene igen.

At tro på, der kommer total ligestilling mellem mænd og kvinder er en utopi og det har jeg det fint med.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Livets forhold"