Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 28. jan 2016, 19:48

Her er mit chart fra da jeg blev gravid. De tre temperaturer der er slettet er fordi jeg sov med ekstra nattøj og regnede derfor det gav mig høje temps.

Prøv at flashe dit, så kan vi tolke sammen :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 28. jan 2016, 19:53

Forresten så tager jeg temp i armhulen, derfor ser den sikkert lavere ud end din og derfor hopper den så meget. Jeg kan fint fange æl alligevel, derfor gider jeg ikke tage den vaginalt/oralt.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 28. jan 2016, 20:04

Wauw din chart er flot!! Har siddet og googlet FF pregnancy charts hele aftenen hehe. Og har ikke set en hvor det Triphasic shift er så tydeligt! (Ja jeg har så også fundet ud af at det hedder triphasic shift der hvor temperaturen stiger yderligere). Mit er på ingen måde så tydligt, jeg mente det da jeg sagde den er steget LIDT haha. Men som sagt har jeg set en del charts nu her, og der er også mange der har en stigning der meget lille, ligesom der er mange der er blevet gravide uden over hovedet at have en (ekstra) stigning. :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 28. jan 2016, 20:39

Ja det er ret tydeligt. jeg bruger lidt for meget tid i det galleri med at sammenligne :blush: Og kan se at man ikke kan regne med noget, nogle har lave temps men er gravide, andre høje og er ikke. Men det afholder mig bestemt ikke fra at tolke :genert: :rulle: Især når jeg har lavet så fint et chart en gang. At charte åbner bare for helt nye niveauer af (overfor)tolkning :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 28. jan 2016, 20:39

Æble skrev:Forresten så tager jeg temp i armhulen, derfor ser den sikkert lavere ud end din og derfor hopper den så meget. Jeg kan fint fange æl alligevel, derfor gider jeg ikke tage den vaginalt/oralt.



Kan man måle temp vaginalt? :genert: Jeg troede kun det kunne tages i måsen i den afdeling?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 28. jan 2016, 20:41

Så vidt jeg ved er det den mest optimale måde at måle på. Men måske er det bare fordi det er lidt amerikansk og at de er for bonerte i USA til at sige at man skal måle i måsen :lol:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 28. jan 2016, 20:44

Æble skrev:Ja det er ret tydeligt. jeg bruger lidt for meget tid i det galleri med at sammenligne :blush: Og kan se at man ikke kan regne med noget, nogle har lave temps men er gravide, andre høje og er ikke. Men det afholder mig bestemt ikke fra at tolke :genert: :rulle: Især når jeg har lavet så fint et chart en gang. At charte åbner bare for helt nye niveauer af (overfor)tolkning :lol:


Helt enig :lol2: Kan godt forstå at når du har lavet så fin en chart en gang, at du så gerne vil kigge efter en lignende stigning. Men ja, som du siger, de kan se SÅ forskellige ud, at der ikke er noget der er givet, før den under coverlinien - så er man højest sandsynligt ude. Og for at vide om man er inde må man teste (hvis man ellers tør :P ) Med mindre man selvfølgelig kan fremtrylle en så flot stigning som du kan :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 28. jan 2016, 20:58

PinkPowerPrincess skrev:
Æble skrev:Ja det er ret tydeligt. jeg bruger lidt for meget tid i det galleri med at sammenligne :blush: Og kan se at man ikke kan regne med noget, nogle har lave temps men er gravide, andre høje og er ikke. Men det afholder mig bestemt ikke fra at tolke :genert: :rulle: Især når jeg har lavet så fint et chart en gang. At charte åbner bare for helt nye niveauer af (overfor)tolkning :lol:


Helt enig :lol2: Kan godt forstå at når du har lavet så fin en chart en gang, at du så gerne vil kigge efter en lignende stigning. Men ja, som du siger, de kan se SÅ forskellige ud, at der ikke er noget der er givet, før den under coverlinien - så er man højest sandsynligt ude. Og for at vide om man er inde må man teste (hvis man ellers tør :P ) Med mindre man selvfølgelig kan fremtrylle en så flot stigning som du kan :)


Jeg har også set gravid charts der var under coverlinjen. Man kan virkelig ikke regne ned noget. (Og igen: det afholder mig på ingen måde fra at prøve :lol:)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 28. jan 2016, 21:18

Æble: Nå også det. Ja så kan det vidst ikke bruges til meget :P Altså jo til at finde æl er det et godt redskab, men til at finde ud af om man er gravid, er det vidst mere forvirrende end pålideligt. Så er det bare at væbne sig med tålmodighed (lettere sagt end gjort) :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 07:22

Jeg vågnede med en høj temp og kvalme :gogo: Tog en test... Bragende negativ :cuss:

Måske er det for tidligt, venter først mens om 3 dage, så der er stadig er lille håb. Det virker næsten som en hån at få sen høje temp, som om universet håner mig fordi jeg tolker så meget :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. jan 2016, 07:26

Æble skrev:Jeg vågnede med en høj temp og kvalme :gogo: Tog en test... Bragende negativ :cuss:

Måske er det for tidligt, venter først mens om 3 dage, så der er stadig er lille håb. Det virker næsten som en hån at få sen høje temp, som om universet håner mig fordi jeg tolker så meget :lol:


Universet er en Bitch til tider :lol2:

Håber bare, det er for tidligt. Krydsede fingre herfra :kryds:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. jan 2016, 07:35

Skal ud med min gravide bedsteveninde i aften.

Glæder mig helt vildt, men en del af mig bliver jo også bare så pissemisundelig :blush:

Er allerede overbevist om, at den ikke er her i denne måned, hvilket ikke gør det bedre..
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 29. jan 2016, 08:31

Øv min temp er faldet her til morgen. Ikke under coverline, men jeg tror alligevel ikke på der er bid denne cyklus. Det bliver nok første og sidste gang jeg tager temperatur efter æl. Synes virkelig det er en rutchebanetur. :( Det er nemmere ikke at have nogle forventninger synes jeg, så bliver man ikke helt lige så skuffet.

Æble: åh altså. I det mindste er din temp stadig høj. Man kan håbe det bare er for tidligt at teste. :)

MyGirl: Det kan godt være lidt ambivalent at skulle mødes med sine gravide veninder. Jeg har to der fødte her i efteråret, så jeg kender til det. Men jeg synes faktisk det er nemmere når først barnet kommer, for det er jo "en i familien", og jeg er kommet til at holde meget af børnene, og synes det er dejligt jeg kan gramse på dem, når jeg ikke har mit eget. Mens de var gravide var jeg lidt misundelig, fordi det skete for dem i første forsøg, og jeg kunne ikke rigtig sætte mig ind i deres beklagelser. Samtidig ville jeg også bare så gerne følges med dem.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. jan 2016, 09:07

PPP: Det drejer sig helt sikkert om, at jeg gerne vil følges! Jeg har 3 veninder, der startede forsøg på baby samtidig med mig, og de er alle 3 over 3 måneder henne nu - pissefeje hold. For jeg ville eeeelske at følges med dem.

Jeg er endnu ikke nået der til, hvor jeg er fortvivlet over, at jeg ikke selv er blevet gravid, men når jeg ser de piger, vil jeg bare SÅ gerne være med i klubben :D
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 09:45

Jeg overvejer også at droppe temp måling efter æl. Jeg startede egentlig fordi jeg ville vide om jeg har æl der hvor jeg tror og er så blevet fanget i overfortolkningsnettet.

Åh jeg håber at vi alle får en dejlig overraskelse her snart og kan følges videre.
1

Tilbage til "Graviditet"