Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Joe » 28. jan 2016, 20:31

Jeg hepper! Det er altså flot at stoppe med at ryge, særligt at holde det den første uges tid.

Jeg har ikke røget siden 1/1 kl. 3, eller noget i den stil. Mine virkeligt berusede hiv af cigaretterne nytårsnat var dermed de sidste.
Det er fint. De første dage efter tænkte jeg slet ikke over det, for jeg har aldrig rigtigt røget derhjemme.
Til gengæld var smøgerne i løbet af en arbejdsdag noget af det, jeg satte pris på, så der var straks værre at komme igennem, og jeg var en kende gnaven.

Næste hurdle bliver så næste gang, jeg drikker mig fuld sammen med rygere. Det har jeg ikke været udsat for endnu, men jeg ser frem til at besejre den hest også. (Jeg ville have skrevet test, men det lyder også meget fint med hest.)

På mandag har jeg så et måneds røgfri dag. Satser på gaver!
Senest rettet af Joe 28. jan 2016, 21:17, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 28. jan 2016, 20:42

Hvor er du sej, Joe. På forhånd tillykke med 1 måneds jubilæum, det er sgu mega mega flot!!

Her er dag 1 snart overstået... Og det har været 1000 gange nemmere end jeg havde forventet! Måske fordi jeg er virkelig motiveret? Ved det ikke, men det er virkelig lækkert.
I morgen aften skal jeg have lidt rødvin at hygge med - det bliver spændende at prøve uden cigaretter :genert:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 28. jan 2016, 20:48

Fantastisk! Tillykke med 1. dag og snarlig månedsdag :banan:

Jeg vil vildt gerne høre jeres overvejelser, succeser og udfordringer, så skriv endelig løs, hvis I lyster. I ha i hvert ald mig som tro følger :pompom:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 28. jan 2016, 20:56

Meget af min succes i dag bunder helt sikkert i at jeg har haft travlt hele dagen. Først arbejde, efter fyraften ud at handle og løbe lang tur og hjem i bad, lave mad osv. Har kun meget kort siddet i køkkenet (hvor jeg plejer at ryge). Min mand har købt nikotintyggegummi til mig, men har ikke haft brug for det endnu. Men det føles trygt at jeg har det liggende, hvis jeg får behovet!
Humøret har også været fint - ingen sur dame på linjen (endnu) :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 28. jan 2016, 21:00

Jeg stoppede 1. Oktober, røg en enkelt 6. Oktober.
Har brugt e-cigaret, med nikotin, og smag af mentol-tobak (som jeg røg, før i tiden.)
Nu damper jeg kun en sjælden gang imellem herhjemme.

Jeg hentede lige før nytår den app der hedder e-kvit.
Den holder regnskab med antal sprede smøger og penge.
Der er vist osse noget rygestop-hjælp i den, men det har jeg ikke brugt.

Jeg bruger kun dette skærmbillede til at klappe mig selv på skulderen. (Screenshot fra i dag)

rps20160128_215925.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 28. jan 2016, 21:06

Elvispop skrev:Jeg stoppede 1. Oktober, røg en enkelt 6. Oktober.
Har brugt e-cigaret, med nikotin, og smag af mentol-tobak (som jeg røg, før i tiden.)
Nu damper jeg kun en sjælden gang imellem herhjemme.

Jeg hentede lige før nytår den app der hedder e-kvit.
Den holder regnskab med antal sprede smøger og penge.
Der er vist osse noget rygestop-hjælp i den, men det har jeg ikke brugt.

Jeg bruger kun dette skærmbillede til at klappe mig selv på skulderen. (Screenshot fra i dag)

rps20160128_215925.jpg


God ide med sådan en app! Den har jeg lige hentet.

Må jeg spørge hvad der gjorde at du kunne nøjes med en enkelt cigaret der den 6. Oktober? Havde du ikke lyst til flere efterfølgende?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 28. jan 2016, 21:13

Pandesteg skrev:[quote="Elvispop"
God ide med sådan en app! Den har jeg lige hentet.

Må jeg spørge hvad der gjorde at du kunne nøjes med en enkelt cigaret der den 6. Oktober? Havde du ikke lyst til flere efterfølgende?


Efter selv at ha' røget i 22 år, og kunnet lide det, ved jeg godt at det lyder mærkeligt.

Fordi jeg havde besluttet at det var slut. Skulle bare lige smage, og den smagte mærkeligt.
Det største skulderklap til mig selv, er at jeg holdt den, selvom ex'en stadig røg.
Hun flyttede i midten af november.
2
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 28. jan 2016, 21:40

Hvor meget har I mærket til, at jeres lugte- og smagssans burde være forbedret? Er helt freaked out ved tanken om, at intet måske smager, som jeg tror det gør efter 10-15 år som ryger :blush:
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 28. jan 2016, 21:55

Krølle skrev:Hvor meget har I mærket til, at jeres lugte- og smagssans burde være forbedret? Er helt freaked out ved tanken om, at intet måske smager, som jeg tror det gør efter 10-15 år som ryger :blush:


Jeg smager flere nuancer end før. På den positive måde.
Min lugtesans er Stadig lidt fucked up.
Jeg kan dufte ting som ikke er der.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 08:01

Det gode ved ikke at ryge (jeg er ikke stoppet, jeg lader bare være - stor forskel :stoned: ) og samtidig have noget influenza-noget er, at samtlige typer af ubehag kan puttes ind under "jeg er syyyyg"-kategorien, så det ikke bliver direkte koblet sammen med rygetrang.

...men f**** hvor har jeg ondt i hovedet og hoster helt sindssygt. Navnlig hovedpinen er en dræber, men forhåbentlig er det snart overstået uanset årsagen :tie:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 08:58

Krølle skrev:Det gode ved ikke at ryge (jeg er ikke stoppet, jeg lader bare være - stor forskel :stoned: ) og samtidig have noget influenza-noget er, at samtlige typer af ubehag kan puttes ind under "jeg er syyyyg"-kategorien, så det ikke bliver direkte koblet sammen med rygetrang.

...men f**** hvor har jeg ondt i hovedet og hoster helt sindssygt. Navnlig hovedpinen er en dræber, men forhåbentlig er det snart overstået uanset årsagen :tie:


God bedring! Jeg har også næsten lige været syg og altså - hvordan kan man få sig selv til at ryge, når halsen kradser og næsen er stoppet?! Det er fanme superklamt.

Jeg har sovet ad H til i nat, kunne ikke falde i søvn og vågnede 100 gange i løbet af natten og havde det vildeste tankemylder - er sikker på at det er "nikotinafgiftning", der gør det (for har oplevet det før, når jeg har forsøgt at stoppe).
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 09:20

Pandesteg skrev:
Krølle skrev:Det gode ved ikke at ryge (jeg er ikke stoppet, jeg lader bare være - stor forskel :stoned: ) og samtidig have noget influenza-noget er, at samtlige typer af ubehag kan puttes ind under "jeg er syyyyg"-kategorien, så det ikke bliver direkte koblet sammen med rygetrang.

...men f**** hvor har jeg ondt i hovedet og hoster helt sindssygt. Navnlig hovedpinen er en dræber, men forhåbentlig er det snart overstået uanset årsagen :tie:


God bedring! Jeg har også næsten lige været syg og altså - hvordan kan man få sig selv til at ryge, når halsen kradser og næsen er stoppet?! Det er fanme superklamt.

Jeg har sovet ad H til i nat, kunne ikke falde i søvn og vågnede 100 gange i løbet af natten og havde det vildeste tankemylder - er sikker på at det er "nikotinafgiftning", der gør det (for har oplevet det før, når jeg har forsøgt at stoppe).


Samme her - jeg sover normalt virkelig tungt (nærmest forgiftet, tøhø), men udover at jeg ikke er på toppen og derfor generelt sover dårligere, har jeg i nat sovet virkelig let og usammenhængende. Vi er begge hjemme i dag så kunne have puttet og sovet længe, men hoppede ud af sengen før 8, tog et langt bad og forsøgte at fremprovokere ekstra hosteri for at slippe hurtigere af med ophobet slim :tie:

Til gengæld synes jeg, vejrtrækningen er noget lettere (det KAN også bare være fordi, jeg er ved at blive rask :genert: ) og stemmen mindre anstrengt. Hvis det fortsætter med så tydelige forbedringer, kan det være, jeg ligefrem ender med at sige, at jeg er stoppet, men indtil videre holder jeg mig fra den slags bombastiske udmeldinger. Tænk hvis jeg fortrød? :blush:

Det er for øvrigt grænsende til det latterlige, at jeg går og er nervøs for, om min mand opdager, at jeg IKKE ryger. Han vil virkelig gerne have, at jeg stopper, men nævner det egentlig sjældent. Nu hvor jeg selv har introduceret marts som potentielt stop-tidspunkt, er han meget interesseret i at tale om/anbefale hjælp, der har virket for hans patienter - jeg sidder troligt og lyder interesseret og nikker og tænker BARE DU IKKE OPDAGER DET. Hvor sygt er det lige? Tal om commitment-fobi :stoned:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 09:33

^Jeg kan totalt godt forstå dig. Bordet fanger, hvis først man har sagt det!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rygestoptråd

Indlægaf dykkersild » 29. jan 2016, 09:35

Krølle - omkring lugtesans: jeg tror, at der gik omkring 10 dage fra jeg stoppede til jeg marcherede op til renseriet med div. jakker som stank som rådden tang. Der var så deromkring jeg fik min nu ret gode lugtesans. Ligeledes blev de ting man normalt ikke vasker efter hver brug (cardigans osv.) vaske. Jeg anede ikke, at pæne lille mig havde gået rundt og lugtede så grimt.

En ting som jeg ikke var forberedt på, var faktisk en nedtur efter omkring 3 mdr. Der blev jeg sådan lidt; hvorfor ikke bare begynde igen, jeg kan jo bare stoppe hvis jeg vil. Min psyke fuckede seriøst med mig. Jeg festrøg faktisk nogle år (sådan 3-4 gange pr. år) - indtil jeg havde en snak med mig selv og læste lidt i min ikke-ryger-hæfte. Der var jo for feden en grund til at jeg stoppede. Min sidste festsmøg var for 9 år siden.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 09:46

Åh gud, tænk hvis jeg går rundt og lugter? Det kan jeg slet ikke rumme. Argh! Jeg er jo hende, der indvendig rynker på næsen, når jeg ender ved siden af folk, der lugter af sur røg i supermarkedet. Tænk hvis jeg selv er sådan en?! :tie:

Nå, jeg ryger kun udendørs, så det er næppe så slemt, og jeg sætter min lid til, at min sarte mand ville have sagt noget, hvis det var helt galt. Han brokkede sig i hvert fald gerne højlydt den dag, jeg havde "røget på hans regnjakke" :lol: Han havde så også ret - den havde været med til et par timers staldhygge i regnvejr, der kun kan overleves med rå mængder dårlig pulverkaffe og kæderygning, så det kunne jeg godt selv lugte :genert:
0

Tilbage til "Livets forhold"