Fucked op ledelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Hunkat » 27. jan 2016, 15:14

LaScrooge skrev:
Hunkat skrev:
Hvad vil de gøre hvis deres press (som jeg finder ret uetisk) gør dig så syg at du ikke kan møde op?

Ja det er måske umoralsk at sige men det kunne sagtens være en reaktion jeg havde på den slags hvis jeg var helt oppe i det røde felt allerede med stress.


Det gør ingen forskel om jeg møder op, eller ej. De kan sagtens fyre mig alligevel. De sender bare et brev eller ringer - og det må de gerne.


Well.... jeg er stadig ikke sikker på jeg ville møde op, især hvis det ikke gjorde en forskel anyway.
Ej hvor er det bare vildt, stakkels dig :ae: Det er virkelig ikke et okay pres at lægge på folk men loven og 'det rigtige' er jo heller ikke altid det sammen.

I det mindste kommer du væk derfra.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 15:31

Hunkat skrev:
Well.... jeg er stadig ikke sikker på jeg ville møde op, især hvis det ikke gjorde en forskel anyway.
Ej hvor er det bare vildt, stakkels dig :ae: Det er virkelig ikke et okay pres at lægge på folk men loven og 'det rigtige' er jo heller ikke altid det sammen.

I det mindste kommer du væk derfra.


Jeg kan godt se hvad du mener, og jeg har det også lidt sådan, at det snildt bare kan gå hen og blive en ubehagelig oplevelse jeg godt kunne have været foruden. På den anden side, vil jeg gerne kunne se dem i øjnene mens de fyrer mig, for jeg véd, at jeg har været engageret og dygtig hele vejen igennem, taget ansvar og gjort mit bedste og været et kæmpestort aktiv. Der er intet at udsætte på min indsats. Min ryg er rank, mens min chef kører skuden i sænk økonomisk og på alle andre områder.

Ja, i det mindste kommer jeg væk derfra :) Det er jeg også glad for. Jeg er bare rigtig træt af, at de er så nedrige at forsøge at snige opsigelsen igennem nøjagtig inden der er gået 1 år. Jeg kan se dem for mig, febrilsk bladrende overenskomster og love igennem for at finde et smuthul og glæden da de endelig gør. Fuck dem.

Tak for medfølelsen :kys:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Trommedreng » 27. jan 2016, 15:53

Sikke en masse gode inputs.

Dejligt at høre at du ikke er slået ud, LaScrooge, for du hverken kan og skal ikke bebrejde dig selv for at være havnet i den situation, du er i. Som du selv skriver, har du været et stort aktiv for virksomheden, og det kan godt mærkes, at du stadig sprudler af selvtillid efter omstændighederne.

Din kapacitet kan uden tvivl bruges i andre og bedre ledede virksomheder. Ingen samvittighedsnag. Move on to the next. Fuck 'em.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 28. jan 2016, 10:40

Trommedreng skrev:Sikke en masse gode inputs.

Dejligt at høre at du ikke er slået ud, LaScrooge, for du hverken kan og skal ikke bebrejde dig selv for at være havnet i den situation, du er i. Som du selv skriver, har du været et stort aktiv for virksomheden, og det kan godt mærkes, at du stadig sprudler af selvtillid efter omstændighederne.

Din kapacitet kan uden tvivl bruges i andre og bedre ledede virksomheder. Ingen samvittighedsnag. Move on to the next. Fuck 'em.


Tak for dit indlæg :) Ja, der har kun været gode, konstruktive og brugbare inputs og denne tråd har faktisk været virkeligt god for mig. Det har været så konstruktivt at kunne vende mine tanker og få støtte og opbakning. Og indignation. Det betyder overraskende meget, at høre, at andre heller ikke synes, det er rent i kanten, det der foregår.


Nyeste opdatering er, at HR tvinger mødet igennem til afholdelse i dag, selvom det i går blev aftalt, at det skulle være i morgen, så jeg havde tid til at mødes med min bisidder. Jeg har derfor talt med ham i telefonen og fortalt lidt om, hvad det er for ting der foregår og hvordan forløbet har været indtil nu, så han er nogenlunde forberedt. Og så må jeg bare se hvad der sker.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Kasper » 28. jan 2016, 11:51

LaScrooge skrev:Tak for dit indlæg :) Ja, der har kun været gode, konstruktive og brugbare inputs og denne tråd har faktisk været virkeligt god for mig. Det har været så konstruktivt at kunne vende mine tanker og få støtte og opbakning. Og indignation. Det betyder overraskende meget, at høre, at andre heller ikke synes, det er rent i kanten, det der foregår.


Nyeste opdatering er, at HR tvinger mødet igennem til afholdelse i dag, selvom det i går blev aftalt, at det skulle være i morgen, så jeg havde tid til at mødes med min bisidder. Jeg har derfor talt med ham i telefonen og fortalt lidt om, hvad det er for ting der foregår og hvordan forløbet har været indtil nu, så han er nogenlunde forberedt. Og så må jeg bare se hvad der sker.


Har du snakket med din fagforening om det med, at de tvinger mødet igennem og endda ændrer det til endnu kortere varsel? Det kunne godt være, at de havde et par ord at sige om dén approach.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Sukisaki » 28. jan 2016, 14:48

Vil bare sende sådan et her :kram:
Og selvom de er pissetarvelige er det vigtigste at du kommer væk. Og så må man håbe at karma (og evt. fagforeningen) kommer efter dem med fuld hammer!
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf billiebean » 28. jan 2016, 16:51

Så både du og bisidderen var til mødet i dag? Synes godt nok det er en absurd brutal proces uden det mindste spor af refleksion over egen rolle i forløbet. Velkommen til world of corporate douchebags.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Luffegås » 29. jan 2016, 07:34

Inde i den slags chefer sidder et lille barn der altid er blevet talt i mod og føler deres mening aldrig bliver respekteret. Så de har lært at arbejdet er det eneste sted de kan være dominator og få deres vilje. De føler sig modsagt, bare fordi de tror det er personligt. Man kan prøve at sige "det jeg siger er jo ikke personligt rettet mod dig, det er et fagligt skøn set fra mig der skal arbejde med det's synspunkt".

Jeg ved godt det er populært at kaste bolden op til lederen, men jeg kender flere der sygemeldes med stress og deler artikler om at ledere gør alting forkert, men når man kender dem godt, så er det måske ikke altid medarbejderstilen er så fed heller.. Den går begge veje.
Bare man føler man kan gøre sit jobs kerneværdier, så er alt andet rundt om ligemeget, men det hjælper på trivslen at man har det godt. Men det er godt du er gået til tillidsmanden
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 11:46

Jeg er som forventet blevet opsagt, men mod forventning også fritstillet i opsigelsesperioden. Min chef begrundede det med, at vi ikke kunne få samarbejdet til at fungere og at arbejdsopgaverne var, som de nu var. HR-damen supplerede med, at jeg ikke trives; at der havde været mange møder hvor man havde forsøgt at løse problemerne, men at jeg ikke trivedes med miljøet på arbejdspladsen.

Jeg replicerede med, at det jo ikke er, og ikke på noget tidspunkt har været, hverken opgaverne, mængende af dem eller det generelle tempo og arbejdspres der var et problem for mig; at jeg er engageret ud over det sædvanlige, at jeg levere højeste kvalitet, at jeg tager ansvar, at jeg har en tårnhøj stresstærskel og generelt er et kæmpe aktiv for virksomheden, - hvilket hun kun kunne give mig ret i. Derved udstillede jeg hendes begrundelse som tom. Til HR-damen bemærkede jeg, at det er besynderligt at fyre en person, fordi de ikke trives med et dårligt psykisk arbejdsmiljø, og at det jo er dét, der er tilfældet: at det psykiske arbejdsmiljø er vanvittigt dårligt. Til det mumlede HR-damen "Jamen, det er vi jo også i gang med at arbejde på nu..."

Jeg nævnte også, at det primære problem var den dårlige ledelse, hvilket min chef selvfølgelig tog anstød af, men fuck hende, det er rigtigt. Hun beskyldte mig for ikke at samarbejde, hvilket jeg tilbageviste med, at jeg ikke blot samarbejdede med mine kollegaer men også med hende ved kontinuerligt at kommunikere til hende (hun kommunikerede ikke tilbage, hvorfor det ikke kan være et med) hvordan vi kunne løse de udfordringer der viste sig, forbedre processer, prioritere opgaver etc. Det havde hun ikke noget svar til.

Generelt havde de intet på mig der egentlig kunne berettige fyringen og jeg talte godt for mig selv. Tomheden i begrundelserne blev udstillet og tilbage stod lysende bøjet i neon, at min leder bare ikke foretrækker mig. Jeg knejsede med nakken hele vejen igennem. Tillidsrepræsentanten syntes det var gået rigtig godt og vi sad længe bagefter og talte om situationen. Han syntes det var indlysende, at jeg skal et sted hen, hvor der enten er lydhørhed overfor mine ideer og plads til mit engagement, eller selv skal lede.

Så alt i alt var det en fin oplevelse, så fin sådan en oplevelse nu kan være.
26
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Marichen12 » 29. jan 2016, 11:51

Godt gået!
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 11:58

Jeg skal mødes med min mentor om halvanden time. Jeg er lidt nervøs, fordi jeg stadig er i tvivl om, hvordan jeg skal bruge ham. Jeg er slet ikke vant til at være i den modtagende ende af vejledning og det er vigtigt for mig, at det ikke får en snert af noget terapeutisk, men er en dialog. Men jeg ved ikke, hvordan dét skal løbe af stablen, når mine primære barrierer er usikkerhed på, om jeg må gøre de ting jeg gerne vil-agtigt. Det er svært for mig at blive rådgivet, fordi jeg normalt har tænkt de fleste ting på forhånd og derved føler, at jeg ender med at udstille, at den anden ikke rigtig kan hjælpe. Så ender jeg med at sidde og sige ting som, "ja, det kan godt være, at du har ret", og "Ja, det skulle jeg måske prøve". Jeg føler selv, at det virker arrogant og lidt usympatisk, men jeg kan bare ikke gøre for, at jeg for det meste allerede har været dér i mine tanker, hvor de foreslår, at jeg søger hen.

Men jeg må bare prøve.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 11:59

Marichen12 skrev:Godt gået!


Tak! :kys:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 12:00

Kasper skrev:
Har du snakket med din fagforening om det med, at de tvinger mødet igennem og endda ændrer det til endnu kortere varsel? Det kunne godt være, at de havde et par ord at sige om dén approach.


Ja, det har jeg, og det har de desværre lov til. Man skal være så syg, at man ikke kan forlade sengen eller er indlagt, for man kan modsætte sig at møde op til sådan et møde. Og hvis man alligevel ikke gør, så sender de bare opsigelsen pr brev, det må de også gerne.
Senest rettet af LaScrooge 29. jan 2016, 12:01, rettet i alt 1 gang.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf Lurende Peber » 29. jan 2016, 12:00

Super flot at du fik fyret de fortjente bredsider af . Så de ikke sad uimodsagt og trynede dig (som andre) :gogo:

:blomst:
Og god vind fremover :clap:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24647

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 12:05

Lurende Peber skrev:Super flot at du fik fyret de fortjente bredsider af . Så de ikke sad uimodsagt og trynede dig (som andre) :gogo:

:blomst:
Og god vind fremover :clap:


Tak! til begge ting :) De prøvede at tryne til at begynde med - som TR bemærkede, havde min chef den bossy attitude på til at begynde med, men måtte bløde op til sidst og bl.a. sige, at jeg var en meget dygtig medarbejder. Så ja, de fik det at mærke. Og nu er den synkende skude deres eget problem, ligesom det er et problem for dem, at de har afskediget en medarbejder, der hele tiden har arbejdet for at forbedre tingene. Det er deres nederlag, ikke mit.
8
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"