Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 11:52

Åh Gud hvor jeg hader at gøre rent og rydde op, jeg synes virkelig at det er det mest dødsyge i verden, jeg kan næsten ikke tænke at der er noget, der er mere røvsygt. Og når man er færdig, så begynder støvet allerede at komme igen og rodet sniger sig langsomt ind. Jeg tvinger mig selv til at udføre disse røv kedelige gøremål, men ville virkelig ønske at der var nogle fif til at gøre det sjovere.

Så jeg søger tips og tricks til at gøre nemmere, hurtigere, sjovere og måske endda få mig til at kunne lide det, bare en lille bitte smule.

:genert: Hilsen Pjeps , en rengøringshader.
0
:ninja:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 11:54

God musik, især hvis du kan lide at synge.
Dagdrøm, det hjælper mig. Hvis jeg nu vandt 22 millioner, hvor ville jeg så rejse hen? Hvordan skulle drømmebrylluppet være? Tænk hvis jeg mødte Johnny Depp :lol:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 11:56

Ja jeg kunne selvfølgelig købe mig en rengøringshjælp, men så skal der jo være ryddet op på faste tidspunkter, og hvad hvis nu jeg hellere vil ligge halvnøgen på sofaen og se tv-serier på det tidspunkt h*n skal komme?

PS hvis der er en single mand ca 38-48 år herinde, som virkelig godt kan lide at gøre rent, så er jeg frisk på en date. :D
4
:ninja:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 11:57

Pjeps skrev:Ja jeg kunne selvfølgelig købe mig en rengøringshjælp, men så skal der jo være ryddet op på faste tidspunkter, og hvad hvis nu jeg hellere vil ligge halvnøgen på sofaen og se tv-serier på det tidspunkt h*n skal komme?

PS hvis der er en single mand ca 38-48 år herinde, som virkelig godt kan lide at gøre rent, så er jeg frisk på en date. :D

Jeg tænker, at der med garanti er nogle mænd, der ville gøre rent gratis, hvis du samtidig lå halvnøgen på sofaen :lol:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 11:57

kidkomb skrev:God musik, især hvis du kan lide at synge.
Dagdrøm, det hjælper mig. Hvis jeg nu vandt 22 millioner, hvor ville jeg så rejse hen? Hvordan skulle drømmebrylluppet være? Tænk hvis jeg mødte Johnny Depp :lol:


Hvis jeg begynder at dagdrømme om ferier imens,små ender jeg på Google og sidder og surfer lækre strande :genert: :lol:
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 11:59

kidkomb skrev:
Pjeps skrev:Ja jeg kunne selvfølgelig købe mig en rengøringshjælp, men så skal der jo være ryddet op på faste tidspunkter, og hvad hvis nu jeg hellere vil ligge halvnøgen på sofaen og se tv-serier på det tidspunkt h*n skal komme?

PS hvis der er en single mand ca 38-48 år herinde, som virkelig godt kan lide at gøre rent, så er jeg frisk på en date. :D

Jeg tænker, at der med garanti er nogle mænd, der ville gøre rent gratis, hvis du samtidig lå halvnøgen på sofaen :lol:


:lol: :lol: :lol:

Okay de to sætninger burde måske ikke være skrevet i samme indlæg :fløjt:
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 12:00

Og lige nu er jeg færdig med at gøre rent over hele hytten, det var mine utallige tanker imens, der fik mig til at oprette tråden. Jeg går bare og tænker på alt det jeg meget hellere vil lave , end at gå med en støveklud og en spand Ajax.
1
:ninja:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 12:10

Enig i høj musik på anlægget. Og så ellers bare få det overstået. Ikke noget med at tage små (debat)-pauser eller lade sig distrahere af andre gøremål. Måske endda sætte sig en målsætning for, at hvis jeg er færdig om 1,5 time må jeg gå ned og købe kage/drikke varm kakao/whatever.

Om det bliver sjovere på ovenstående måde? Sikkert ikke, men det bliver hurtigere overstået :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 12:11

Angelina skrev:
kidkomb skrev:Jeg tænker, at der med garanti er nogle mænd, der ville gøre rent gratis, hvis du samtidig lå halvnøgen på sofaen :lol:


Jeg er desværre ikke lækker nok til at mig hel eller halvnøgen på sofaen er nok til at folk gider gøre rent for mig - jeg har haft mænd der har tilbudt det, men de vil også have seksuelle ydelser for det ... og så giiiiider jeg altså ikke...

Hvor strengt! Men hvem gider også have medarbejdere med sådan en krævementalitet. Tsk tsk, så må de jo bare finde noget andet.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf landsbytossen » 29. jan 2016, 12:13

Gem små godbidder på flere strategiske steder, som du bruger til belønning
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Flora » 29. jan 2016, 12:16

Ingen anelse. Men hvis du finder de gyldne sten, så sig endelig til! :P

- Flora, som også hader at gøre rent.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Wizzze » 29. jan 2016, 12:19

landsbytossen skrev:Gem små godbidder på flere strategiske steder, som du bruger til belønning


Man kan også være heldig, at godbidderne fremkommer når man rydder op :genert:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 12:35

adagio skrev:Alkohol.

Skal jeg bruge det til at gøre rent med, eller skal jeg drikke det ? :-p
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 12:37

Angelina skrev:Ved at få folk til det - og ikke bare du ved, en sød dame der kommer og gør rent to gange om ugen og får en ordentlig løn, nej, ved at have rigtigt tyende ... tænk lidt "Downton Abbey" hvor du ringer med en klokke når du vil have morgenmad, en anden når du vil ud af sengen og i tøjet... du skal ikke engang klæde dig selv på ... eller af...det har du folk til... folk til det hele ... så er det sjovt!

#DeGodeGamleDage

Så skal jeg jo have en større bolig, så jeg kan have dem boende. :gruble:

Jeg tror jeg ville ende ned i tyende køkkenet, for der har de det langt sjovere :genert:
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 29. jan 2016, 12:44

FruDulle skrev:Du bliver små neurotisk og begynder at nyde hvordan tingene bliver rene, skinnende og ens. Så går det over i en mild ocd hvor der altid skal være ryddet op før du kan slappe af og igang med noget og sørge for at alt vender rigtigt, står rigtig, brug gerne en linial, en fingersbredde mellem bøjlerne er f.eks. vigtigt. Google militærklædeskabe og prøve om du kan lægge tøj sammen ligeså godt. Gør det til en sport og tjek evt pinterest for organizing idea og så kører det bare derudaf med ar skabe orden. Når der er orden er rengøring meget sjovere og tilfredsstillende og du bliver en lille smule mere lykkelig hver gang det er tid til at gøre rent. Hvilket det er hver dag i større eller mindre grad...bare fordi at det er sjovt.

Jeg kan sagtens slappe af midt i en mindre bombeeksplosion , min trang til at hygge mig med det jeg kan lide er bare langt større end min trang til orden :genert:
1
:ninja:

Tilbage til "Generelt"