Oil pulling - Har i prøvet?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 12:05

Fortæl endelig, hvad han siger til det :)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 12:07

kidkomb skrev:Fortæl endelig, hvad han siger til det :)


Han siger sikkert at det er fup og humbug og at jeg skal holde mig til almindelig tandpasta :D Men det er mest for lige at være sikker på, at det ikke er mega skadeligt for tænderne at børste dem med natron. Altså, det er jo sådan noget kemisk halløj, tænker jeg bare?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 12:20

Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:Fortæl endelig, hvad han siger til det :)


Han siger sikkert at det er fup og humbug og at jeg skal holde mig til almindelig tandpasta :D Men det er mest for lige at være sikker på, at det ikke er mega skadeligt for tænderne at børste dem med natron. Altså, det er jo sådan noget kemisk halløj, tænker jeg bare?

Natron er helt naturligt og neutraliserer syre, så det burde ikke være farligt overhovedet.
Man bruger det jo i Samarin feks og til småkager.
Men det kan godt være at det er for kradst, jeg har aldrig prøvet *nysgerrig*
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 12:21

kidkomb skrev:
Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:Fortæl endelig, hvad han siger til det :)


Han siger sikkert at det er fup og humbug og at jeg skal holde mig til almindelig tandpasta :D Men det er mest for lige at være sikker på, at det ikke er mega skadeligt for tænderne at børste dem med natron. Altså, det er jo sådan noget kemisk halløj, tænker jeg bare?

Natron er helt naturligt og neutraliserer syre, så det burde ikke være farligt overhovedet.
Man bruger det jo i Samarin feks og til småkager.
Men det kan godt være at det er for kradst, jeg har aldrig prøvet *nysgerrig*


Ja jeg har det kun fordi jeg har bagt med det - men vil allligevel gerne lige have tandlægens ord for, at jeg ikke ætser al emaljen af, hvis jeg putter natron direkte på tænderne... Der er alligevel lidt forskel på det og så på at putte 1 tsk natron i en kagedej som sidenhen bages osv.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 12:25

Pandesteg skrev:
Ja jeg har det kun fordi jeg har bagt med det - men vil allligevel gerne lige have tandlægens ord for, at jeg ikke ætser al emaljen af, hvis jeg putter natron direkte på tænderne... Der er alligevel lidt forskel på det og så på at putte 1 tsk natron i en kagedej som sidenhen bages osv.

Præcis. For hvis der ikke er noget syre (det er der vist i munden, eller hur?) så danner natron nemlig soda i forbindelse med væske. Og det er måske ikke godt. Eller også er det :lol: Jeg er ultra dårlig til kemi!
Hvor er MGY når man skal bruge ham (hold da magle, hvor jeg tit tænker det egentlig)
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 12:37

kidkomb skrev:
Pandesteg skrev:
Ja jeg har det kun fordi jeg har bagt med det - men vil allligevel gerne lige have tandlægens ord for, at jeg ikke ætser al emaljen af, hvis jeg putter natron direkte på tænderne... Der er alligevel lidt forskel på det og så på at putte 1 tsk natron i en kagedej som sidenhen bages osv.

Præcis. For hvis der ikke er noget syre (det er der vist i munden, eller hur?) så danner natron nemlig soda i forbindelse med væske. Og det er måske ikke godt. Eller også er det :lol: Jeg er ultra dårlig til kemi!
Hvor er MGY når man skal bruge ham (hold da magle, hvor jeg tit tænker det egentlig)


Haha præcis!! :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Aima » 29. jan 2016, 12:45

Så vidt jeg ved, skal man børste tænder før pullingen, ikke efter, så olien får lov at sidde.

Jeg oil-puller to gange om dagen for tiden, om morgenen mens jeg tørrer hår og om aftenen som det aller sidste inden jeg går i seng. Mellem 10-20 minutter pr. gang.

Jeg synes i øvrigt det er overraskende, hvor mange madrester der følger med olien ud. Yaks. Jeg er ellers både grundig med tandbørsten, bruger tråd OG almindelig mundskyl, men alligevel får olien altså løsnet noget, det andet åbenbart ikke kan. Det motiverer mig ret meget til at få det gjort.

Jeg putter i øvrigt bare en klump i munden, lader den smelte og puller. Jeg synes slet ikke det smager eller føles grimt overhovedet.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Karkluden » 29. jan 2016, 12:47

Min tandlæge anbefaler oilpulling i 15-20 min, derefter tandbørstning med elektrisk tandbørste og så tandtråd.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 12:54

Karkluden skrev:Min tandlæge anbefaler oilpulling i 15-20 min, derefter tandbørstning med elektrisk tandbørste og så tandtråd.

Hvorfor tandtråd til sidst? :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Karkluden » 29. jan 2016, 12:58

kidkomb skrev:
Karkluden skrev:Min tandlæge anbefaler oilpulling i 15-20 min, derefter tandbørstning med elektrisk tandbørste og så tandtråd.

Hvorfor tandtråd til sidst? :gruble:

Fordi der ifølge ham kan sidde genstridige rester, olien ikke får ud, men man kan sikkert også bytte om og have tandtråd først.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2016, 13:05

Karkluden skrev:
kidkomb skrev:
Karkluden skrev:Min tandlæge anbefaler oilpulling i 15-20 min, derefter tandbørstning med elektrisk tandbørste og så tandtråd.

Hvorfor tandtråd til sidst? :gruble:

Fordi der ifølge ham kan sidde genstridige rester, olien ikke får ud, men man kan sikkert også bytte om og have tandtråd først.

Ah, ok. Jeg tror bare jeg inde i mit hovede, havde forestillet mig, at tråden skulle tage det der sad i mellemrummene, så olien kunne "komme til". Men det ene er sikkert lige så godt som det andet så :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Viskelæder » 29. jan 2016, 23:31

Jeg har også prøvet det her til aften med en tsk kokosolie. Jeg synes også, mine tænder er meget glatte og virker meget rene lige nu. Fedt! Jeg efterskyllede dog ikke med salt.

Hvordan gør I? Og kan man bruge alm. salt? (hvad er forskellen på det og Himalaya salt?) og er det ikke vammelt i munden?
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Kommodedyret » 30. jan 2016, 05:34

Er det noget der virker på mandelpropper? Helt seriøst , hvis man kan få mandelpropper ud ved at gurgle hals i olie, så er jeg frisk.
0
Closure, closure, closure closure closure
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2016, 05:58

Spændende! Det skal da prøvet. Man er jo atid på udkig efter nymodens tandhygiejniske tricks.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Oil pulling - Har i prøvet?

Indlægaf Pandesteg » 30. jan 2016, 08:26

Jeg spyttede ud i toilettet, da jeg ikke er vild med tanken om det der flydende olie/mundvand i skraldespanden :genert: det fungerede fint! Og følte mig næsten helt ung igen som jeg lå der på knæ foran toilettet :-D
8
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Helbred"