Jeg bliver nødt til at flytte...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Slettet bruger » 29. jan 2016, 13:53

Wizzze skrev:Jeg tror at MF & Co. i første omgang vil afvente, de tror (håber) på at dette bare er en enkeltstående måling, lige nu hvor alle er oprørte over den nye lov. De regner med at tid vil få vælgerne til at glemme, og fokusere på andet de kommende måneder. Men vider måling efter måling resultater ala dette, så bliver de nødt til at reagere.


De skulle ikke vente lang tid. Der er allerede kommet en ny måling der siger de er gået ned fra 25,3 til 24,5

viewtopic.php?f=32&t=1847&start=30
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 14:29

eks-Maupassant skrev:De skulle ikke vente lang tid. Der er allerede kommet en ny måling der siger de er gået ned fra 25,3 til 24,5

viewtopic.php?f=32&t=1847&start=30

Du har linket til tråden her ... ikke til en ny meningsmåling(?) :gruble:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Slettet bruger » 29. jan 2016, 14:34

Argh --- Har lidt problemer med siden her, jeg bliver smidt af hele tiden.

Her er linket, der er jo ikke meget gavn af et link til den her tråd :)

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE84 ... okraterne/
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 14:46

eks-Maupassant skrev:Argh --- Har lidt problemer med siden her, jeg bliver smidt af hele tiden.

Her er linket, der er jo ikke meget gavn af et link til den her tråd :)

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE84 ... okraterne/

Så er panikken måske allerede afblæst ;)

EDIT: Og Uffe Elbæk bliver ikke statsminister alligevel :wink3:

Billede
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf dgd2007 » 29. jan 2016, 15:06

Jeg kunne for øvrigt ikke finde selve målingen i Maupassants JP-artikel. Hvis andre heller ikke kan, er den med på Berlingske Barometer (brug "Vælg måling").
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Slettet bruger » 29. jan 2016, 15:18

Studsede over et citat i en berlingske-artikel http://www.politiko.dk/nyheder/klap-lig ... ilbagegang

- Når man presser sine respondenter på den måde, risikerer man, at det skævvrider stikprøven.

- Man får kun fat i dem, der er hjemme ved telefonen. Så jeg tror nok mere på Greens-målingen, end jeg tror på den fra Megafon, siger Kasper Møller Hansen.


Hvis de stadig mest bruger fastnettelefoner, så er hele sikkerheden ved ved at ryge-

Havde studiejob på gallup, og et problem var at folk med mobiltelefoner slet ikke tog telefonen, fordi det er et "ukendt nummer" der ringer. Det gjorde ikke så meget den gang i start 0'erne, fordi de fleste stadig både havde fast og mobil,

Men hvis de stadig mest kun snakker med folk med fastnettelefoner, så er det hele jo mega biased. Det er jo efterhånden ret niche-agtigt at have en fastnettelefon, dem der har det kan jo sagtens have anderledes holdninger end dem uden fastnet.
0
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf GoGetter » 29. jan 2016, 16:31

Jeg er også klar til at skifte blok. Om det så bliver radikale eller alternativet er jeg ikke afklaret med endnu.
0
Brugeravatar
mascript
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17. feb 2016, 17:16
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf mascript » 17. feb 2016, 17:38

Nå, det er her i er!

Nyudmeldt af Socialdemokratiet. Har besluttet, at sofaen bliver mit næste valg. Sass Larsens kalkule skal jo helst ikke gå op. Han regner med, at vi alle stemmer på andre partier, der støtter en socialdemokratisk ledet regering alt imens partiet forsøger, at lokke frafaldne socialdemokrater tilbage fra DF med en ulækker udlændingepolitik. Håber at DRV trækker støtten til en S-ledet regering og i stedet finder sammen med andre partier omkring en ikke-populistisk midterregering, da centrum-venstre døde med socialdemokraternes værdipolitiske deroute.
4
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Modesty Blame » 18. feb 2016, 19:46

Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Firebird » 18. feb 2016, 20:52

Modesty Blame skrev:Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?


Hvad med at starte med at forbyde tjenster der omgår tariffen og skatten?
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf avdotja » 18. feb 2016, 22:51

Firebird skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?


Hvad med at starte med at forbyde tjenster der omgår tariffen og skatten?

Men jeg tvivler nu på at det var den løsning, udlejeren havde håbet på :D
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Modesty Blame » 19. feb 2016, 06:04

Firebird skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?


Hvad med at starte med at forbyde tjenster der omgår tariffen og skatten?

Det er jo forbudt at snyde i skat. Så det er unødvendigt.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Firebird » 19. feb 2016, 06:51

Okay. Jeg har ikke formuleret mig ordentligt. De tjenester jeg er ude efter, er de onlinetjenester der ikke tager ansvar for produktet. Her tænker jeg især på Airbnb, Uber og Crewlink.

Jeg har intet imod servicefirmaer eller konsulentbureauer, der har en firma adresse, betaler tarif og skat, samt tager ansvar for deres produkt.
Umidbart er jeg ikke tilhænger af kædeansvar, men fremkomsten af disse useriøse foretagener, kan gøre det nødvendigt.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Wizzze » 19. feb 2016, 08:12

Angelina skrev:
Firebird skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg har oplevet mig enig med Venstre i dag. Det er nok ikke noget, der fortsætter...men altså...folk, der vil have politikerne til at handle i forhold til airbnb-udlejere, der oplever, at deres lille fine nebengescheft i praksis gør dem til bordelværter, hvordan skal vi lovgive os ud af det?


Hvad med at starte med at forbyde tjenster der omgår tariffen og skatten?


Så skal man godt nok forbyde mange ting - faktisk stort set alle mindre virksomheder i servicefag henvendt til private - for i disse tilfælde kan man omgå moms og skat.


Siger du det er slut med kiosker og slikbutikker? :8:
;)
0
Do as I say! :whip:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Jeg bliver nødt til at flytte...

Indlægaf Modesty Blame » 19. feb 2016, 14:27

Firebird skrev:Okay. Jeg har ikke formuleret mig ordentligt. De tjenester jeg er ude efter, er de onlinetjenester der ikke tager ansvar for produktet. Her tænker jeg især på Airbnb, Uber og Crewlink.

Jeg har intet imod servicefirmaer eller konsulentbureauer, der har en firma adresse, betaler tarif og skat, samt tager ansvar for deres produkt.
Umidbart er jeg ikke tilhænger af kædeansvar, men fremkomsten af disse useriøse foretagener, kan gøre det nødvendigt.

Det er jeg umiddelbart ikke voldsomt uenig med dig i - med nogle modifikationer. Det vil bare ikke hjælpe Lise, eller hvad hun nu hed, hende hvis hjem blev brugt som bordel. Min pointe er, at vi kan ikke lovgive os ud af Lises situation. For det har vi allerede gjort. At politiet eventuelt ikke gør noget ved det...det er et ressourceproblem, alternativt er det et civilretsligt spørgsmål. Men yderligere love bør ikke være nødvendigt. Håndhævelse af de eksisterende er rigeligt.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"