Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 29. jan 2016, 12:23

Æv æble. Håber det bare var for tidligt :kys:
Synes det lyder fornuftigt at stoppe temp måling efter æl.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 29. jan 2016, 13:06

Jeg testede i går, negativ. Har haft kraftig kvalme de seneste dage.

I dag, hvor mens (ikke!) skal komme, småbløder jeg lidt (meget lidt, dog). Jeg tror virkelig ikke jeg er gravid, men jeg tester ikke mere før mandag, hvor jeg skal have taget blodprøve alligevel. Bliver kun i dårligt humør og kan godt mærke på min krop hvor det nok bærer henad. Jeg vil dog gerne kende resultatet før jeg får det at vide i telefonen, så mandag tester jeg igen.

Og jeg har udset mig nye donorer, in case.

GODT det snart er weekend!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. jan 2016, 14:48

ØØØØv... Little_woman. Det er jeg ked af at høre :( Holder fast i det spinkle håb, men kan godt forstå, du ikke helt tror på det.

Og om ikke andet håber jeg, der er held i sprøjten (tøhø) i de nye donorer :kys:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 29. jan 2016, 14:50

hej. :)

Jeg har egentlig holdt mig fra disse tråde, da man nemt kan køre sig selv op (læs: jeg kan)... Men jeg og min mand er i fertilitetsbehandling, og veeeeenter nu... Jeg er så spændt, glad og nervøs, at jeg næsten ikke kan være i mig selv.

I onsdags fik jeg udtaget 15 æg... I dag fik vi at vide at 10 var modne og 7 delte sig lige som de skulle og alle så gode ud. De anbefalede derfor, at de skulle dyrke dem 3 dage endnu, således at jeg på mandag får oplagt det bedste af det bedste. Åh, hvor er jeg SPÆNDT! Weekenden kan kun gå for langsomt, synes jeg.

Jeg vil rigtig gerne have lagt 2 æg op, men de anbfaler og vil som udgangspunkt kun lægge ét op. Så på mandag skal jeg åbenbart overtale lægen til, at få lagt 2 op. Kryds også fingre for, at dét lykkedes.

...Det er jo så underligt, at vores barn er igang med at blive lavet lige nu. Det er helt uvirkeligt.

Grundet alle mulige omstændigheder så er det først her - over et år efter henvisningen fra vores læge - at æg og sædceller rent faktisk har mødtes. :lun: det har taget laaang tid og været lidt af en kamp til tider, må jeg indrømme.

Jeg er SÅ glad for, at det lader til at mig og min mand trods alt er et match... Jeg kan ikke lade være med at smile samtidig med at jeg har den vildeste klump i maven. Det er som at være til eksamen OG jobsamtale OG første date på samme tid... Gange 2. Mindst.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 15:16

Æv lw :/ Krydser for at blødningen går i dig selv. Alternativt at de nye donorer giver pote.


Bøtte, hvordan går det med dig? Kom din mens eller er der stadig håb?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 15:27

Hej ax og velkommen. Det lyder virkelig lovende med de mange æg. Kan godt forstå du er spændt. Så bliver der måske også noget til fryseren?
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 29. jan 2016, 15:31

Æble skrev:Hej ax og velkommen. Det lyder virkelig lovende med de mange æg. Kan godt forstå du er spændt. Så bliver der måske også noget til fryseren?


Mange tak! :)

Ja, det regner jeg med... Det er lidt svært at vide, hvad vi skal regne med, da vi er blevet frarådet at læse for meget på nettet... Men vi tænker, at der gerne skulle være en 4-5 stykker tilbage på mandag. Og får jeg trumfet igennem, at der bliver lagt 2 op, så bliver der forhåbentlig et par stykker til fryseren.

Seriøst, hvis alle 7 overlever til mandag så vil jeg tude af glæde... Det er fandme en underlig tid, denne ventetid! Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Så jeg spiser cookies (meget brugbart - I know!) :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. jan 2016, 15:59

Velkommen til ax! (holder mig til den forkortelse, nu andre bruger den :D )

Hvor lyder det bare super spændende og lovende. Glæder mig til at følge med, og håber, der er bonus på mandag! :preggo1:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 29. jan 2016, 16:05

MyGirl skrev:Velkommen til ax! (holder mig til den forkortelse, nu andre bruger den :D )

Hvor lyder det bare super spændende og lovende. Glæder mig til at følge med, og håber, der er bonus på mandag! :preggo1:


Hehe, mit brugernavn ER også lidt kompliceret. :-D

Og tak!! Åh, det gør jeg også! Jeg har mest af alt lyst til at gå rundt og få brændt lidt krudt af... Men jeg brækkede foden nytårsaften, så er på krykker eller i kørestol = min rastløshed kan ikke rigtigt komme ud. Åh, altså.

Hvad har I andre gjort for adspredelse her i ventetiden? Nogen gode råd? ... Jeg kan jo ikke spise cookies konstant. :genert:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 16:06

Googler :genert: kan dog ikke anbefales :tie: Synes ventetiden er ulidelig.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 16:07

:lol: fik lige læst brugernavnet rigtigt. Ax er da den mest oplagte forkortelse :p
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 29. jan 2016, 16:30

Æble skrev:Googler :genert: kan dog ikke anbefales :tie: Synes ventetiden er ulidelig.


hehe, jeg prøver at lade være. :) og jeps... Helt vildt. Ih... Det er som juleaftensdag da jeg var barn. Lige på nær at der nu er flere dage til og man allerede har ventet et par dage... Og før det et par år. Argh. :panik:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 29. jan 2016, 17:07

Ih altså Little woman, det går da ikke så godt for os. Der må da være nogen det lykkes for denne gang!

Ax (Hvordan har du dog fundet på det navn, det er godt nok opfindsomt :D) Det lyder da fantastisk! Først over et år efter henvisning at sædceller og æg mødes, det er jo nærmest et mirakel denne gang :dance:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 29. jan 2016, 17:27

PinkPowerPrincess skrev:Ih altså Little woman, det går da ikke så godt for os. Der må da være nogen det lykkes for denne gang!

Ax (Hvordan har du dog fundet på det navn, det er godt nok opfindsomt :D) Det lyder da fantastisk! Først over et år efter henvisning at sædceller og æg mødes, det er jo nærmest et mirakel denne gang :dance:


Jeg kunne godt lide udtrykket chillax, men mit nick indeholder faktisk en fejl: det skulle have været "prude" = snerpe og ikke "prune" = sveske til sidst. :lol: Jeg valgte dog at beholde fejlen da jeg rykkede herover, da jeg egentlig synes det var lidt skægt. :-D

Men ja, det er rart det ENDELIG lykkedes... Det tog os over et halvt år at komme igang med behandlingen, da vi skiftede læge undervejs, der blev bestilt de samme prøver flere gange og der var vildt lang ventetid til det hele... Det var helt tåbeligt. Jeg mener min mand afleverede 2-3 sædprøver og jeg 3 blodprøver + diverse andre prøvet inden vi overhovedet fik henvisningen til hospitalet... Hvor samme prøver blev taget igen - fuldstændig spild af tid og penge, og jeg var grædefærdig til sidst.

Da vi så endelig kom i behandling mente de, at vi kunne nøjes med insimination... Så jeg tog hormoner mv. og samme dag som min mand afleverede sædprøven, og vi ventede på vi skulle til, fik vi en opringning om at det ikke kunne lade sig gøre. Det havde vi ingen idé om var en mulighed, så det var virkelig en lussing vi ikke havde set komme.

Så var der juleferie mv., så vi skulle lige time det rigtigt i forhold til ægudtagning og oplægning, så jeg begyndte først med hormoner igen den 30. december... Vi skulle denne gang igennem mikroinsimination, pga. kvaliteten af min mands sæd. Det har jo så heldigvis fungeret rigtig godt, men jeg var da lidt nervøs fordi alt er gået galt indtil videre.

Og så brækkede jeg jo foden 31. december, så jeg har været indlagt og blevet opereret samtidig med jeg skulle tage hormoner hver 8. time og ikke måtte få forskellige smertestillende præperater pga. behandlingen. Ja, nemt har det godt nok ikke været!

Så nu har livet bare at gøre god ved os og give os det barn, som vi har ventet på og arbejdet sådan for... Sgu. :)

.... Og det var en længere smørre. Sådan er det jo, når man ikke rigtigt har talt om tingene før. Jeg har ligesom...gemt det lidt væk fordi det har gjort for ondt at tale højt om. Men lige nu....så er jeg ved godt mod. Jeg tror på det! :kryds:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. jan 2016, 17:32

Jeg har tabt mig 2 kg den sidste uge, og det bekymre mig. Tænker at min krop vel ikke fokuserer på at bygge slimhinde hvis den er i så stort energiunderskud? Omvendt sulter jeg ikke mig elv, jeg spiser når jeg er sulten, det eneste jeg har gjort er at skærer sukker og hurtige kulhydrater ud, samt smide lidt ekstra protein i diverse retter (f.eks. ekstra æggehvide i retter med æg). Jeg er bare bekymret for vægttabet lige nu her hvor jeg burde bygge slimhinde. Kan I ikke lige fortælle mig at man sagtens bygger awesome slimhinder trods energiunderskud?

Æblet: Håber det bare er for tidligt at teste, du skal bare være gravid, hepper på dig :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"