Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Alphilia » 9. feb 2020, 16:10

Wulff & Konstali - en af de bedste brunchsteder

Når det nu ikke skal være på Nørrebro (hvor der i øvrigt også er en W og K)
1
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mette » 9. feb 2020, 21:05

W & K! Så meget bedre end alle de andre steder!
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 11. feb 2020, 19:15

Jeg har i dag fået ny ovn, og der er en plade med jeg ikke har set før. Er der nogen af jer der kan fortække hvad den er til?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 11. feb 2020, 19:28

Persnikedy skrev:Jeg har i dag fået ny ovn, og der er en plade med jeg ikke har set før. Er der nogen af jer der kan fortække hvad den er til?


Brød, pizza og andet der har brug for at blive bagt i bunden også.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 11. feb 2020, 19:30

Æble skrev:
Persnikedy skrev:Jeg har i dag fået ny ovn, og der er en plade med jeg ikke har set før. Er der nogen af jer der kan fortække hvad den er til?


Brød, pizza og andet der har brug for at blive bagt i bunden også.


Jeg havde gættet på en pizza plade men min ven kaldte mig tosset! Ha, hvem er tosset nu!
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 11. feb 2020, 22:33

Persnikedy skrev:
Æble skrev:
Persnikedy skrev:Jeg har i dag fået ny ovn, og der er en plade med jeg ikke har set før. Er der nogen af jer der kan fortække hvad den er til?


Brød, pizza og andet der har brug for at blive bagt i bunden også.


Jeg havde gættet på en pizza plade men min ven kaldte mig tosset! Ha, hvem er tosset nu!


Uden at du skal hænge mig op på det, tror jeg bare, det er ligesom pladerne til industriovne, som tit er sådan der. For at spare metal (og måske vægt) - så du kan bare bruge den som en almindelig plade.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 12. feb 2020, 04:17

Muspel skrev:Uden at du skal hænge mig op på det, tror jeg bare, det er ligesom pladerne til industriovne, som tit er sådan der. For at spare metal (og måske vægt) - så du kan bare bruge den som en almindelig plade.


Det er kun den ene der er sådan, resten er ganske normale. 2 flade, en dyb, en rist, også denne her spøjse en
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. feb 2020, 16:18

Gode forslag til noget med kål. Der er virkelig meget kål hver gang når vi får vores øko levering. Der er grove kåltyper ligesom grønkål er, jeg ved ikke hvad de hedder i DK men her kaldes det dinosaur kale og siberian kale. Plus bok choy og blad bede. Vi har lavet kålchips nogle gange, brugt det istedet for spinat, strimlet og blandet med ris. Men der er MEGET kål.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ado » 12. feb 2020, 16:35

Persnikedy skrev:
Muspel skrev:Uden at du skal hænge mig op på det, tror jeg bare, det er ligesom pladerne til industriovne, som tit er sådan der. For at spare metal (og måske vægt) - så du kan bare bruge den som en almindelig plade.


Det er kun den ene der er sådan, resten er ganske normale. 2 flade, en dyb, en rist, også denne her spøjse en

Er der dampfunktion til ovnen?
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 13. feb 2020, 04:54

Ado skrev:
Persnikedy skrev:
Muspel skrev:Uden at du skal hænge mig op på det, tror jeg bare, det er ligesom pladerne til industriovne, som tit er sådan der. For at spare metal (og måske vægt) - så du kan bare bruge den som en almindelig plade.


Det er kun den ene der er sådan, resten er ganske normale. 2 flade, en dyb, en rist, også denne her spøjse en

Er der dampfunktion til ovnen?


Jeg har desværre ikke været rigtig været hjemme til at finde ud af hvad den kan endnu, men det skulle undre mig om min boligforening vil bruge penge på en så fancy ovn
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 13. feb 2020, 06:32

FormerlyKnownAs skrev:Gode forslag til noget med kål. Der er virkelig meget kål hver gang når vi får vores øko levering. Der er grove kåltyper ligesom grønkål er, jeg ved ikke hvad de hedder i DK men her kaldes det dinosaur kale og siberian kale. Plus bok choy og blad bede. Vi har lavet kålchips nogle gange, brugt det istedet for spinat, strimlet og blandet med ris. Men der er MEGET kål.


Jeg har de sidste par måneder været totalt afhængig af en salat bestående af finthakket grønkål, snittet rødkål, granatæblekerner og tørrede tranebær. Og så lige en olieeddike-dressing hen over. Nogle gange har jeg også givet den et skvæt appelsinsaft, hvis jeg har haft appelsiner.

Jeg laver nogle nogle gange en salat med grønkål, små tern af æble, salte peanuts og olie-eddikedressing. Den er også god.

Hvis der er noget der er mere hvidkålsagtigt i konsistensen kan du også lave denne her: http://veganermor.dk/karrykaal-vegansk-livret/ Den lavede jeg forleden og det blev lækkert. Og der var mad til virkelig mange dage :lol:

Ellers ville jeg køre det i div. sammenkogte retter/wok osv. Det falder jo vildt meget sammen, når man varmer det op, så der må man virkelig kunne få brugt en masse :-D
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf didaa » 13. feb 2020, 08:29

Hvis man har en slow juicer er kål også godt deri. Dog helst sammen med noget lidt friskt til at tage den værste kålsmag.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Sof » 13. feb 2020, 12:11

Skal lave nogle boller i morgen eftermiddag/aften, som skal hæve 10-12 timer på køl.

Betyder det noget hvis de hæver 6-7 timer længere?
Kan sagtens putte lidt mindre gær i, tror det var 15 gram der stod i opskriften, mere om der kan ske noget ved at den står for længe :genert:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 13. feb 2020, 13:33

Sof skrev:Skal lave nogle boller i morgen eftermiddag/aften, som skal hæve 10-12 timer på køl.

Betyder det noget hvis de hæver 6-7 timer længere?
Kan sagtens putte lidt mindre gær i, tror det var 15 gram der stod i opskriften, mere om der kan ske noget ved at den står for længe :genert:


Nej. Det betyder ikke noget
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 14. feb 2020, 12:36

Jeg har fødselsdag i næste uge og vil bage en kage (eller to) til at have med på arbejde. Jeg plejer ellers altid at have nogle opskrifter liggende, som jeg gerne vil prøve af, som jeg lader gå ud over mine kolleger. Men denne gang mangler jeg inspiration.

Jeg skal bage til ca. 30 (kageglade) personer, så det skal helst være noget, der kan bages i en stor form eller evt. i 2 springforme. Jeg har det med at lave spændende ting, som involverer mindst 3 processer og tager en masse tid, men det må gerne være mere enkelt denne gang, for det bliver en lidt travl uge, så jeg tror ikke, jeg får overskud til at bruge flere timer på det.

Det må gerne være en almindelig bradepandekage men med en topping eller et lille tvist, der gør den mere festlig. Jeg har ikke lyst at bage gulerods- eller kanelkage. Drømmekage og den du ved nok, dur heller ikke. Men hvad så?
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"