Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 16:33

Åh jeg kæmper lige nu. Er kommet hjem fra træning, har tændt stearinlys og skænket mig et glas rødvin... Der mangler godt nok en smøg i hånden som prikken over i'et lige nu! :(
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 16:35

Mi55y skrev:Iiiih, denne tråd er altså ved at lokke mig ud i et rygestop...

Jeg har 3 smøger tilbage i en pakke, og skal være sammen med kæresten i aften, så der ryger jeg ikke - på trods af spise-ude og koncert. Så hvis jeg nu ryger en fri-fra-job-det-er-weekend-smøg og så resten, når jeg skal med rygende søster til grænsen og shoppe i morgen, så kunne jeg jo faktisk godt lade det være ved det...

:shock:


Go for it!!! No time like the present. Og jeg vil gerne have flere lidelsesfæller :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 29. jan 2016, 16:51

Der vil altid være et par vaner-smøger man savner mest.
Det varierer selvfølgelig fra person til person, hvilke det er.

For mig var det Morgensmøgen, og efter mad -smøgen, der var mest savnet..
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Joe » 29. jan 2016, 18:33

I er for seje!
Jeg drømte om cigaretter i nat. Jeg havde den type drømme sidst jeg stoppede også, hvor jeg ikke røg en eneste cigaret i et halvt år.

I drømmen tænder jeg ikke blot en, men to cigaretter. Herefter kommer jeg i tanker om, at jeg var stoppet og på mandag runder en måned. Så fik jeg vildt dårlig samvittighed.

Og det er jo noget pjat, for jeg har jo egentlig ikke besluttet at jeg aldrig skal ryge mere. Bare ikke i meget lang tid og aldrig mere fast.

Men de der åh nej jeg røg-drømme, dem får jeg altså alligevel.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 18:36

Pandesteg skrev:Åh jeg kæmper lige nu. Er kommet hjem fra træning, har tændt stearinlys og skænket mig et glas rødvin... Der mangler godt nok en smøg i hånden som prikken over i'et lige nu! :(


I hear you. Middag, vino og godt selskab her - det plejer by default at udløse minimum 5 cigaretter i løbet af aftenen.

Ikke. Tænke. På. Det.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2016, 18:43

Krølle skrev:
Pandesteg skrev:Åh jeg kæmper lige nu. Er kommet hjem fra træning, har tændt stearinlys og skænket mig et glas rødvin... Der mangler godt nok en smøg i hånden som prikken over i'et lige nu! :(


I hear you. Middag, vino og godt selskab her - det plejer by default at udløse minimum 5 cigaretter i løbet af aftenen.

Ikke. Tænke. På. Det.


Argh, det er sgu hårde betingelser du er udsat for! :tie: But we can do it! :pompom:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 20:13

Ens hjerne er en bitch. Jeg KUNNE jo godt, for ingen ved, at jeg overvejer at stoppe. Argh!
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 29. jan 2016, 22:18

Jeg er på vej hjem. Min hjerne prøver at forklare mig, at den da har FORTJENT en cigaret på terrassen som belønning (suk) for at have opført sig artigt hele aftenen.

Den gode ting: det er ok uudholdeligt selv når det er værst.

Den dårlige ting: indtil jeg beslutter at stoppe i stedet for "bare" at lade være, vil jeg være i konstant (nytteløs) kamp med min hjerne.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Aima » 30. jan 2016, 00:13

Krølle og Pandesteg, klarede I jer igennem?

Bortset fra det, kæft, hvor jeg elsker denne tråd! Den er SÅ motiverende, så jeg håber virkelig, I gider blive ved, både rygere og tidligere rygere, der er nærmest ikke en tanke der er for lille til at blive delt, jeg kan i hvert fald relatere eller bruge det hele.

Jeg er ikke engang stoppet endnu, men sad lige før og drømte om den dag, jeg har været røgfri i et halvt år, det vil være det sejeste nogensinde.


Btw, er der nogen der har, eller kender nogen der har, erfaring med hypnose? Jeg kender en dame, der blev hypnotiseret for sin sukkerafhængighed og tabte 40 kilo. Jeg tænker, det måske så var en mulighed for cigaretafhængighed.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 00:22

Jeg ligger i min seng nu, og det er absolut for sent og for koldt til at stå op igen, så ja - jeg kan sige, at jeg for første gang i sådan ca 10 år har drukket vino uden at ryge :D

Jeg bilder mig stadig ind, at jeg er totalt hemmelig, men jeg må erkende, at mennesker, der har kendt mig altid/10 år+ nok lægger mærke til det. Jeg sætter dog stor pris på, at de lader emnet ligge - navnlig min mand har vist snart luret mig men har imponerende nok ikke nævnt det med et ord. I like! :genert:
5
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 00:26

Min mand har nævnt en hypnotisør i Kbh, som virker dygtig og no-BS-agtig. Han (manden) er ellers ikke stor fan af diverse løst eller ikke-dokumenterede alternativer, men ham her har han fidus til.

Jeg giver ham en chance ifm med mit "officielle stop".
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Aima » 30. jan 2016, 00:52

Hold kæft du er sej, Krølle. Det er så godt gået! Jeg tror aldrig, jeg har drukket vin uden at ryge? Jeg begyndte at ryge, før jeg begynde at drikke vin. Tsk.

Og tak for kort, du er en skat! Jeg holder dig op på det! :)



Nå, men her sidder jeg i min vindueskarm, og så kan I jo nok regne ud, hvad jeg laver. Ahem. Ude i køkkenet står en gryde med ingefær og citron og bobler, mens mit nylavede rødbedeudtræk render gennem et kaffefilter. Fordi, jeg laver jo power-shots, thi jeg jo er den herresunde type! *lyd af cigaretrøg der bliver trukket ned i lungerne*
... Kæft, det er så ironisk.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Nemon. » 30. jan 2016, 01:18

:pompom: jeg hepper også på jer. :pompom:

Har selv været røg fri i 1 års tid nu, efter 22 år, bortset fra under graviditeten, men det var mere en pause.

Jeg var selvfølgelig afhængig af nikotin, men det sværeste skyldes nok mere vanen og så det at jeg godt kunne lide at ryge.
Jeg blev nød til at ændre vaner, som fx hvad gør man af sig selv efter aftensmaden, hvad skal erstatte smøgerne.
I starten var jeg nærmest afhængig af tyggegummi.

Økonomisk mærker jeg det ikke, er bare begyndt at shoppe i stedet. Men det er nu også hyggeligt.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Aima » 30. jan 2016, 01:39

Det er i øvrigt på en måde lidt en lettelse at høre, der også er andre der tænker rygepauser ind i sociale kontekster og anden aktivitet, og det der med at det lurer i baghovedet, når man er ude. Jeg gør det også, altså til fester og sammenkomster og den slags begynder jeg altid på et eller andet tidspunkt at overveje, hvornår jeg mon kan tillade mig at gå ud og ryge, og så kigger jeg diskret rundt, hvis jeg ved der er andre rygere i selskabet, for at se, om der er nogen der ser lidt rygetrængende ud ( :rulle: ), men alle ser bare altid heeelt coole og mellow-agtige ud, og ligner overhovedet ikke nogen der, som mig, sidder og fantaserer om cigaretter. Jeg har tit tænkt, jeg måtte være lidt mere afhængig end alle andre i hele verden, når nu jeg sad og blev påvirket på hyggeligheden.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 30. jan 2016, 07:49

Aima skrev:Det er i øvrigt på en måde lidt en lettelse at høre, der også er andre der tænker rygepauser ind i sociale kontekster og anden aktivitet, og det der med at det lurer i baghovedet, når man er ude. Jeg gør det også, altså til fester og sammenkomster og den slags begynder jeg altid på et eller andet tidspunkt at overveje, hvornår jeg mon kan tillade mig at gå ud og ryge, og så kigger jeg diskret rundt, hvis jeg ved der er andre rygere i selskabet, for at se, om der er nogen der ser lidt rygetrængende ud ( :rulle: ), men alle ser bare altid heeelt coole og mellow-agtige ud, og ligner overhovedet ikke nogen der, som mig, sidder og fantaserer om cigaretter. Jeg har tit tænkt, jeg måtte være lidt mere afhængig end alle andre i hele verden, når nu jeg sad og blev påvirket på hyggeligheden.


Selvom min afhængighed tilsyneladende er mere mental end fysisk, er jeg skyldig i ovenstående - og det IRRITERER mig helt enormt og grænser til at være pinligt. Hånden på hjertet: det var nok IKKE skide hyggeligt for de 2/8 ikkerygere ved bordet til en stor 40-årsfest, jeg var til i sommers, når 6/8 ved nærmest enhver given lejlighed rendte ud og "hyggede" udenfor. Med deres (vores :blush: ) vinglas - der skulle jo hygges!

Mit håb er, at jeg en dag kan gøre det, ikkerygerne kan - at det at lade være med at ryge på sigt vil give mig deres ro og upåvirkede hygge HELE TIDEN og ikke kun, når der er cigaretter indenfor rækkevidde og nikotin i hjernen. Det ville være nice.

Det lyder måske mærkeligt, men indtil nu har jeg aldrig tænkt på et rygestop som en ting, der gav mig noget (udover helbred og penge but who cares about such details? :stoned: ) - jeg har været helt lammet af tanken om al den freaking hygge, der ville blive taget (STJÅLET!) fra mig, og er nærmest gået i panik allerede ved tanken om alle de dejlige hyggesmøger, jeg ville gå glip af. Det er ærligt aldrig faldet mig ind, at jeg ved at holde op med at ryge måske på sigt vil slippe for at blive "påvirket på hyggeligheden", men hallo - kan man (jeg) det, er jeg så meget all in. Illusionen om hygge (som dog føles meget virkelig disse dage!) er jo reelt min eneste grund til at ryge.

Åh, jeg aner ikke om noget af det her giver mening for andre end mig, men jeg skriver det også til dels for min egen skyld. Det er nemlig lidt en aha-oplevelse for mig at se et (potentielt) rygestop som en gevinst og ikke som en beslutning om (frivilligt - og for evigt!) at lade en sur pædagog stjæle mit bedste og mest elskede slik. Og seriøst: hvem ved deres fulde fem ville bevidst og uden protest acceptere sidstnævnte? I hvert fald ikke mig!

Nå. "Det vigtigste er, at man formår at tage kontrol med sit hovede." Yessir, sir!

*indsæt-smiley-der-gør-honnør-med-en-pakke-grønne og urørte siden onsdag-Prince-i-baglommen*
1

Tilbage til "Livets forhold"