"Jeg skal aldrig have flere børn"

Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Fru Sunshine » 29. aug 2015, 16:45

Xeen-ia skrev:
Nja, lidt ja.

Jeg ønsker ikke at bringe et barn til verden som er uønsket af faderen. Slet ikke når der allerede er et barn med i ligningen der ville lide under konsekvenserne af det.

Havde vi ikke haft en i forvejen, så havde mit behov for at være sikker på at vi er helt fælles om beslutningen været mindre.

Jeg forstår dig godt. Især med tanke på dit store barn.
Det, jeg nok tænker mest på er, om du kan klare det, hvis du føler dig presset ud i abort. Og kan jeres forhold?

Jeg tror, det er svært at undgå følelsen af pres, hvis han siger nej, når du dybest set gerne vil have barnet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Fru Sunshine » 29. aug 2015, 16:45

Xeen-ia skrev:
Nja, lidt ja.

Jeg ønsker ikke at bringe et barn til verden som er uønsket af faderen. Slet ikke når der allerede er et barn med i ligningen der ville lide under konsekvenserne af det.

Havde vi ikke haft en i forvejen, så havde mit behov for at være sikker på at vi er helt fælles om beslutningen været mindre.

Jeg forstår dig godt. Især med tanke på dit store barn.
Det, jeg nok tænker mest på er, om du kan klare det, hvis du føler dig presset ud i abort. Og kan jeres forhold?

Jeg tror, det er svært at undgå følelsen af pres, hvis han siger nej, når du dybest set gerne vil have barnet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. aug 2015, 16:55

Xeen-ia skrev:
Jamen worst case er jo at vi ikke kan klare det og dermed skal gøre 2 børn til skilsmissebørn.

Med til historien hører jo også, at vi var næsten 7 år om at finde hinanden igen efter en graviditet der var præget af at min mand var syg og vi ikke vidste hvad pokker han fejlede. Det tog meget meget hårdt på vores forhold at blive forældre og vi har været mere end tæt på at forlade hinanden flere gange. Det der har holdt os sammen har været vores søn og det at vi dybest set elsker og komplimenterer hinanden, forskellene til trods. Men det har taget mange år at finde vejen hen til lyset som vi vidste måtte være der et sted og det er først det sidste års tid vi reelt har fundet hinanden igen og har fået et velfungerende samliv.

Jeg tror ikke det vil gå så galt anden gang, for vi er både individuelt og som par en masse erfaringer rigere - men jeg ved at det er min mands store bekymring. At de første hårde år med dårlig søvn, skrigerier, lortebleer, småbørnssygdomme osv., vil koste os alt det vi har brugt år på at opbygge - at vi bliver slået tilbage til start.

Og jeg kan jo ikke garantere at det ikke går sådan, men jeg tror oprigtigt ikke på det. Men jeg er måske også i højere grad i mine følelsers vold fordi det er mig der mærker alle forandringerne og dermed i mindre grad i stand til at tænke mere realistisk og rationelt omkring situationen.



Dit svar forklarer en stor del af problematikken synes jeg, og ja det gør det jo til en større beslutning end som så...

Men din mand var syg sidst, og det har sat en stor indflydelse på dagsorden, både ifht. bekymringer og problematikker?
Det synes jeg i på en eller anden måde må få sorteret fra i det her, altså hvor meget var sygdom og personlige bekymringer, belastninger m.m. og hvor meget var barnet/familieforøgelsen.

Ja en baby kræver da sit, og man kan være røv uheldig at stå med en kolikbaby der bare ikke er til at finde hoved og hale i. Men som du selv skriver, i er de erfaring rigere, i ved grundlæggende hvad sådan en baby er for en størrelse, ifht. hvad det kræver af jer som forældre.
Og samtidig følger der jo f.x. på positivsiden en længere orlov med sådan en lille fidus, - orlov har været en fed tid i vores familie, for alle parter :)

hvis i beslutter at gå igennem dette, og samtidig er bevidste i den grad i synes at være dette, om de udfordringer der kan følge med, og et evt. behov for støtte undervejs, så tak kontakt til jeres kommunale familiehus og få en snak med dem, og hav dem i baghånden. De er super dygtige til at rådgive, vejlede og hjælpe til at man får en god snak om bekymringer, udfordring, og finder løsninger på dem :)
og så tror jeg i skal tro på jer selv, og det hårde arbejde i har lagt i at forblive en familie, på de præmisser der har været jer givet :)


Men jeg forstår også godt hvis i alligevel beslutter at det er for stor en mundfuld, for i har en forhistorie af de tungere lyder det til :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Xeen-ia » 31. aug 2015, 05:56

Ja, det blev en lang weekend med mange snakke - men vi skal være forældre til to :nerve:
15
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Akehurst2 » 31. aug 2015, 07:44

Xeen-ia skrev:Ja, det blev en lang weekend med mange snakke - men vi skal være forældre til to :nerve:


Tillykke! :lun:
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf decibell » 31. aug 2015, 09:03

Det glæder mig på jeres vegne. :kys: Jeg ønsker jer al mulig held og lykke med det hele.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf kidkomb » 31. aug 2015, 09:10

:D Tillykke
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2015, 09:22

Hvor dejligt. Tillykke :lun:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf milisa » 31. aug 2015, 17:54

Tillykke!! Hvad med allerede nu at lave en opsparingskonto, der hedder "forhold"? Den skal dække over biografture, cafebesøg, weekendophold (alt sammen uden børn, naturligvis!), så I har muligheden for at pleje forholdet lidt, når det går løs med to børn? Om ikke andet så for at have noget at se frem til?
6
Tally-ho
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Xeen-ia » 1. sep 2015, 08:00

milisa skrev:Tillykke!! Hvad med allerede nu at lave en opsparingskonto, der hedder "forhold"? Den skal dække over biografture, cafebesøg, weekendophold (alt sammen uden børn, naturligvis!), så I har muligheden for at pleje forholdet lidt, når det går løs med to børn? Om ikke andet så for at have noget at se frem til?


Rigtig god ide :gogo:
Og faktisk en vi har allerede qua de udfordringer vi har haft de sidste par år.


Og tak alle sammen for tillykkerne :kys:
Det er godt nok stadig svært at fatte at vi faktisk gør det og meget kan jo gå galt endnu når jeg pt. kun er 5 uger henne. Men vi håber på det bedste og må holde tand for tunge indtil vi har været til NF-scanning.
Det sværeste bliver næsten at sige det til den kommende storebror - nu har han haft os "alene" i 8 år. Hvordan forklarer man sådan en størrelse at alt vil blive anderledes og vi vil samtidig gøre alt hvad vi kan for at han ikke skal lide afsavn...
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 08:29

Xeen-ia skrev:
Det er godt nok stadig svært at fatte at vi faktisk gør det og meget kan jo gå galt endnu når jeg pt. kun er 5 uger henne. Men vi håber på det bedste og må holde tand for tunge indtil vi har været til NF-scanning.
Det sværeste bliver næsten at sige det til den kommende storebror - nu har han haft os "alene" i 8 år. Hvordan forklarer man sådan en størrelse at alt vil blive anderledes og vi vil samtidig gøre alt hvad vi kan for at han ikke skal lide afsavn...


Jeg synes, I skal sælge som noget godt som udgangspunkt. At han skal have en lillebror- eller søster og at det bliver skønt, at der er flere børn og at de kommer til at få det godt sammen.

Så må I selvfølgelig også forklare, at sådan en lille størrelse kommer til at fylde mere end man lige skulle tro, men jeg ville starte med det positive frem for snakke om afsavn.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. sep 2015, 08:36

Xeen-ia skrev:
Rigtig god ide :gogo:
Og faktisk en vi har allerede qua de udfordringer vi har haft de sidste par år.


Og tak alle sammen for tillykkerne :kys:
Det er godt nok stadig svært at fatte at vi faktisk gør det og meget kan jo gå galt endnu når jeg pt. kun er 5 uger henne. Men vi håber på det bedste og må holde tand for tunge indtil vi har været til NF-scanning.
Det sværeste bliver næsten at sige det til den kommende storebror - nu har han haft os "alene" i 8 år. Hvordan forklarer man sådan en størrelse at alt vil blive anderledes og vi vil samtidig gøre alt hvad vi kan for at han ikke skal lide afsavn...


Hjertelig tillykke med beslutningen, jeg håber det bliver en rigtig god og positiv oplevelse for jer, at få et barn mere!
jeg har som nævnt udelukkende oplevet positive reaktioner fra vores større børn, ifht. familieforøgelse, og de store har virkelig nydt at have en baby i huset, den omsorg der har været der - på deres præmisser, når de ønskede at give den, det har været fantastisk.
Og vores store drenge har været rigtig gode til at læse og tolke deres småbrødre, - om det bare var pjevs og utilfredshed, om det var sult, træthed m.m.
De hjulpet med det første bad, nusset, har taget dem op af barnevognen (ja der lukker man bare øjnene ;) ) plantet massevis af kys på små runde kinder, grinet over forsøget på at stoppe en skefuld grød i munden på en lillebror, holdt i hånden, trænet med at lære at gå, jublet, opmuntret, skubbet gynger, vist, forklaret, indviet, lært dem at sige "sååå stor"
I dag gør de det samme med deres små kusiner :lun: og de ville gerne ha en baby mere.

De har selvfølgelig også øffet over lige at måtte vente 20 minutter, en lillebror der rodede, ødelagde, irriterede m.m.

Ja tingene bliver anderledes, men ikke dårligere, ja tingene forandrer sig for ham, men de forbliver også på mange måder det samme :)
Afsavn på måske nogle punkter, giver berigelser på andre :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Skralde » 3. sep 2015, 06:23

Tillykke! Det skal nok blive godt :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 1. maj 2016, 19:14

Xeen-ia skrev:Ja, det blev en lang weekend med mange snakke - men vi skal være forældre til to :nerve:



Hvordan går det? :fløjt:
0
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: "Jeg skal aldrig have flere børn"

Indlægaf Xeen-ia » 2. maj 2016, 06:51

Jacobsen81 skrev:
Xeen-ia skrev:Ja, det blev en lang weekend med mange snakke - men vi skal være forældre til to :nerve:



Hvordan går det? :fløjt:


:blush: Altså bortset fra at jeg er vildt dårlig til at opdatere debatten så går det fint.
Terminsdagen ramte vi i går, men lillebror havde ikke fanget at han skulle ud der, så nu er vi bare i den der ulidelige venteposition hvor man føler sig som en tikkende bombe :tie:

Den kommende storebror glæder sig helt vildt og er kun blevet mere utålmodig efter hans lille nye fætter kom i onsdags :lun:

Jeg er dog blevet helt afklaret undervejs med at dette er absolut sidste barn. Graviditeten er sådan set gået problemfrit, men jeg kan godt mærke på kroppen at det er markant hårdere nu end det var for 9 år siden, hvor jeg nærmest dansede frem til dagen for fødslen. Her de sidste uger har der været mange smerter ned i bækken og hofter hver gang han møver rundt - og en del plukveer de sidste par dage der bare gør ondt :wacko:

Min største skræk lige nu, er at gå til 40+6 som jeg gjorde sidst - så føder jeg nemlig den dag storebror skal køre 1. afdeling af sjællandsmesterskabet, hvilket ville være noget rigtig møg.
0

Tilbage til "Graviditet"