Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Indlægaf Delfin » 24. aug 2015, 13:16

Akehurst2 skrev:
Delfin skrev:Det er nok ikke helt skævt. Min lokale Kvickly sælger tag-selv-slik til, hvis jeg husker rigtigt, 6,95 om fredagen og 9,95 ugens øvrige dage, der kunne jeg godt forestille mig, at fredagsprisen læner sig op ad lavest mulige pris.



Men Kvickly har jo en større varemængde at fordele "tabet" på - de bruger formentlig det billige fredagsslik til at lokke kunder til butikken, som så køber noget andet også. Så kan man ikke helt udlede, hvor billigt slik reelt kan sælges lovligt.


Nej, det er klart, at de også har andre parametre at skrue på. Det med salg er jo en stort psykologisk puslespil, men jeg tror alligevel ikke, det er helt skævt. Det må der jo findes noget dokumentation for, men jeg er lidt for doven til at søge. Det er heller ikke så vigtigt i denne sammenhæng om smertegrænsen hedder 7 eller 10 kr, vi skan vel nok blive enige om, at biograferne ligger skyhøjt over den grænse?
Lå de tættere på "normalprisen", solgte de måske mere af det og tjente det samme, men om det regnestykke så går op, er absolut uden dokumentation og muligvis/sandsynligvis også forkert.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Indlægaf MitBrugernavnHer » 27. aug 2015, 12:26

Jeg bruger mest Cinemaxx på Fisketorvet når jeg skal i biffen.

Køber stort set altid sodavand og en ordentlig spand popcorn når jeg er i biffen. Men må indrømme at jeg er temmelig skuffet over Cinemaxx' popcorn. Når jeg betaler overpriser for et produkt, så skal det s'gu også være i orden. Biografer har altid kunne finde ud af at have en popcorn maskine der lavede friske popcorn. Men i Cinemaxx betaler man overpriser for nogle elendige præfabrikerede opvarmede lorte popcorn. Hver gange jeg sidder og skovler disse bløde gummiagtige discount popcorn i munden under filmen, beslutter jeg mig for at det er sidste gang jeg har købt popcorn i Cinemaxx. Men næste gang jeg er i biffen falder jeg i og køber alligevel en spand popcorn, for det hører sig jo til når man er i biffen.

Var i sidste uge forbi og prøve den nye biograf i Fields, og kan konstatere at de også er gå over til sådanne nogle præfabrikerede elendige popcorn.

Så overvejer kraftigt at skifte til bland selv slik, i stedet for popcorn. Men så bliver det købt hjemmefra og smuglet ind. Ikke at jeg har lyst til at støtte de lyssky kiosker hvor priserne afspejler at der nødvendigvis må blive fusket med skatter og afgifter. Jeg synes ca. 10 kr. pr. 100 gram er passende, og det betaler jeg gerne. Men de horrible priser biograferne tager for bland selv slik, det vil jeg ikke betale.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Ja Ja, det er meget godt alt sammen, men hvad koster slikket

Indlægaf 2SHY » 1. sep 2015, 08:59

Skal jeg havd popcorn så køber jeg det i biografen. Det samme hvis jeg vil have en is en sjælden gang. Men jeg nægter at købe slik og drikkevarer i biografen og især ikke når der ligger en Spar med fint udvalg og ofte fine tilbud på etagen nedenunder.

Jeg er endnu ikke blevet taget og hvis jeg blev ville jeg bede om at få det tilbage efter filmen. Så har jeg ikke spist medbragt slik under filmen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Film og TV"