Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf superboa » 29. jan 2016, 20:44

Jeg tænker enormt godt over alt og ingenting imens jeg rydder op og gør rent, så jeg går egentligt lidt i sådanne en bobbel imens jeg ordner tingene, og bagefter nyder jeg, at både hjem og hoved ligesom er blevet clearet :genert:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Fru Sunshine » 29. jan 2016, 20:53

Man kan godt danse med en kost og med en støvsuger. Og med støvekluden, men der skal man passe på, at vride kluden godt op, inden man danser videre. Ellers kan man godt risikere at sjaske vand på sin mands højttaler, som han er meget øm over - har jeg hørt :fløjt:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf getitright » 29. jan 2016, 20:58

I går skulle jeg gøre rent efter at have forsømt min lejlighed i hele januar måned pga. eksamenslæsning. Der kan nå at blive ganske støvet, skulle jeg hilse at sige.

Jeg ladede mentalt op med åndssvag dans til Taylor Swift og relaterede hendes tekster til rengøringen. I knew you were trouble when you walked in, støv. Some day, I'll be living in a big old city and all you ever gonna be is mean. Haha, så kunne støvet lære det. :blush:
4
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 21:05

Skralde skrev:Nogen gange når jeg skal lave noget jeg ikke gider, leger jeg at jeg bliver filmet imens og skal vise hvordan man gør fx :ninja: Så herhjemme bliver der både afholdt tv-køkken, De unge mødre, afgivet rengøringstips og meget mere. :genert:

Nogen gange prøver jeg også at lege sexet imens, men det ved jeg ikke om jeg tør skrive "højt".


Rapfisk skrev:Jeg sætter et æggeur og lover mig selv, at jeg ikke behøver at gøre rent i mere end fx en halv time. Man kan nå overraskende meget på den tid.


To gode ideer! elsker især den første, den vil jeg til at bruge!

Den anden er også mega god. Man kan dog nøjes med 15 minutter om dagen, hvis man gør det hver dag. Det holder virkelig tingene nede hvis man bare et kvarter om dagen er den hvide tornado (evt. med aktivitetsur :love:) som rydder op/gør rent i et tempo så man er i fare for at brække armene.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Fru Sunshine » 29. jan 2016, 21:48

Skralde skrev:Nogen gange når jeg skal lave noget jeg ikke gider, leger jeg at jeg bliver filmet imens og skal vise hvordan man gør fx :ninja: Så herhjemme bliver der både afholdt tv-køkken, De unge mødre, afgivet rengøringstips og meget mere. :genert:

Nogen gange prøver jeg også at lege sexet imens, men det ved jeg ikke om jeg tør skrive "højt".

Her bliver der også leget Masterchef og Den store bagedyst ind imellem.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf hotlips » 29. jan 2016, 23:18

Jeg hader at gøre rent og det har jeg tænkt mig at blive ved med til nogen lærer mig Mary poppins finten hvor man knipser med fingrene og iøvrigt går rundt og ser yndig ud med hvid kjole på imens.

Hvis nogen melder sig her med den så send mig lige en pb ik'?
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Pjeps » 30. jan 2016, 00:08

I er fantastiske til at finde på.

Jeg tror jeg prøver med 15 minutters daglig tornado - det lyder overkommeligt!

Lige indtil jeg har 5 nattevagter i rap :fløjt:
0
:ninja:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf vibbsen » 30. jan 2016, 00:10

Coke ? Sprut ?? Smøger ??? Heroin ????

Vi er ihvertfald ude i kategorien som IKKE er legal :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf vibbsen » 30. jan 2016, 00:15

Fik jeg i øvrigt nævnt at en tråd som denne får mig til at føle mig meget meget bedre tilpas.

Emma har haft en legeaftale idag. Så vi har fået gjort rent. For første gang siden vi kom hjem fra ferie for 14 dage siden. Inden da var vores katte alene hjemme i et hus som var totalt rengjort. Fordi der kom nogen og gav dem mad. Og guderne forbyde at folk tror at vi efterlader 2 katte alene hjemme i en svinesti af vasketøj, toiletter der ikke er rengjorte og gamle madvarer i køleskabet :stoned:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Flora » 30. jan 2016, 08:44

vibbsen skrev:Fik jeg i øvrigt nævnt at en tråd som denne får mig til at føle mig meget meget bedre tilpas.

Emma har haft en legeaftale idag. Så vi har fået gjort rent. For første gang siden vi kom hjem fra ferie for 14 dage siden. Inden da var vores katte alene hjemme i et hus som var totalt rengjort. Fordi der kom nogen og gav dem mad. Og guderne forbyde at folk tror at vi efterlader 2 katte alene hjemme i en svinesti af vasketøj, toiletter der ikke er rengjorte og gamle madvarer i køleskabet :stoned:


Det er faktisk en skide god idé at invitere gæster jævnligt, for så er man ligesom nødt til at få ordnet den der rengøring. Folk skulle jo nødig tro man er et svin :D

Ikke at det er noget jeg genkender fra mit eget liv selvfølgelig :fløjt:
4
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Little_Woman » 30. jan 2016, 08:52

Jeg sætter nogen gange et æggeur og styrter rundt som en hvirvelvind til det ringer 10 min senere. Man kan nå meget, når man giver gas - Og må selvfølgelig holde pause bagefter :-D
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf landsbytossen » 30. jan 2016, 09:01

Flora skrev:
vibbsen skrev:Fik jeg i øvrigt nævnt at en tråd som denne får mig til at føle mig meget meget bedre tilpas.

Emma har haft en legeaftale idag. Så vi har fået gjort rent. For første gang siden vi kom hjem fra ferie for 14 dage siden. Inden da var vores katte alene hjemme i et hus som var totalt rengjort. Fordi der kom nogen og gav dem mad. Og guderne forbyde at folk tror at vi efterlader 2 katte alene hjemme i en svinesti af vasketøj, toiletter der ikke er rengjorte og gamle madvarer i køleskabet :stoned:


Det er faktisk en skide god idé at invitere gæster jævnligt, for så er man ligesom nødt til at få ordnet den der rengøring. Folk skulle jo nødig tro man er et svin :D

Ikke at det er noget jeg genkender fra mit eget liv selvfølgelig :fløjt:

Når gæsterne er gået, er der grus og småsten i entreen, lidt hundelort på hoveddørens dørtrin. Kaffepletter på stuebordet. Småstykker af chips i sofaen. I køkkenet står brugt service. Badeværelsets håndklæder skal vaskes. Og en herre har haft svært ved at styre strålen, så badeværelset stinker af urin.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf klumphen » 30. jan 2016, 09:35

Flora skrev:Det er faktisk en skide god idé at invitere gæster jævnligt, for så er man ligesom nødt til at få ordnet den der rengøring. Folk skulle jo nødig tro man er et svin :D

Ikke at det er noget jeg genkender fra mit eget liv selvfølgelig :fløjt:

Det her er helt klart den bedste metode :D
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf girl_beat » 30. jan 2016, 11:57

Little_Woman skrev:Jeg sætter nogen gange et æggeur og styrter rundt som en hvirvelvind til det ringer 10 min senere. Man kan nå meget, når man giver gas - Og må selvfølgelig holde pause bagefter :-D

Den er altså ikke helt dum, dén med uret... Især pausen/kaffen/kagen bagefter virker som en fantastisk belønning :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvordan gør man oprydning og rengøring sjovt?

Indlægaf Daphne » 31. jan 2016, 18:19

Det er ikke en ting, der gør det sjovt, men jeg kan slet ikke lade være med at gøre rent/rydde op, efter jeg har set et afsnit af "Sygeligt rengøringsvanvid" eller programmer med hoarders osv. Jeg får det helt dårligt over mit eget rod (som jeg lige vil understrege altså er meget mindre slemt!), så nogle gange bliver jeg simpelthen nødt til at pause programmet og få ordnet noget, før jeg fortsætter... :genert:
0

Tilbage til "Generelt"