Vi der venter på storken!

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf achillaxedprune » 29. jan 2016, 17:40

^ jeg ved ikke noget om det, men jeg kan ikke forestille mig, at man ikke gerne må tabe sig ved at spise sundere selvom man forsøger at blive gravid. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 29. jan 2016, 17:40

godtnavn skrev:Jeg har tabt mig 2 kg den sidste uge, og det bekymre mig. Tænker at min krop vel ikke fokuserer på at bygge slimhinde hvis den er i så stort energiunderskud? Omvendt sulter jeg ikke mig elv, jeg spiser når jeg er sulten, det eneste jeg har gjort er at skærer sukker og hurtige kulhydrater ud, samt smide lidt ekstra protein i diverse retter (f.eks. ekstra æggehvide i retter med æg). Jeg er bare bekymret for vægttabet lige nu her hvor jeg burde bygge slimhinde. Kan I ikke lige fortælle mig at man sagtens bygger awesome slimhinder trods energiunderskud?

Æblet: Håber det bare er for tidligt at teste, du skal bare være gravid, hepper på dig :kys:


Man kan sagtens opbygge en smuk, stor og tyk slimhinde, selvom man taber sig. Det er sikkert meget forskelligt, hvordan kroppen reagerer på det, men af personlig erfaring ved jeg, at det sagtens kan lade sig gøre. Udover det så er to kilo på en uge en del. Noget af det må vel også være væsketab?
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. jan 2016, 17:59

alfe skrev:
Man kan sagtens opbygge en smuk, stor og tyk slimhinde, selvom man taber sig. Det er sikkert meget forskelligt, hvordan kroppen reagerer på det, men af personlig erfaring ved jeg, at det sagtens kan lade sig gøre. Udover det så er to kilo på en uge en del. Noget af det må vel også være væsketab?


Det er helt sikkert ikke fedt det hele, for jeg sulter jo på ingen måde. Jeg husker også jeg plejer at veje lidt mere når jeg har mens end normalt, og det havde jeg jo for en uge siden. men der plejer ikke at være 2 kg forskel. Tror bare det bekymre mig lidt at det er så meget vægten er faldet. Men jeg prøver lidt at prædike til mig selv at jeg jo lever sundere end jeg plejer, så det kan kroppen kun være glad for. Men jeg er stadig lidt bange. Bliv nu mandag!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 29. jan 2016, 18:00

Ax velkommen til. Sikke en omgang. Håber der er mål i første forsøg så! Vil du på forsiden?
Og synes det er dejligt du endelig overgav dig og rykkede med over :kys:

Æble: mens er nu i fuld gang. Det positive er at jeg er tilbage på normale smerter bortset fra ved toiletbesøg. Men så havde jeg jo til gengæld murren i en uge op til mens :rulle:

Ej LW :( sådan noget hø . Håber det også bare var for tidligt for dig :kys:

Synes vores statistik er lige så dårlig i januar som den var god i december
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 29. jan 2016, 18:05

Jeg har ikke helt opgivet endnu :) jeg klamrer mig til det sidste håb, men har også fundet to nye donorer, skulle det blive nødvendigt. Min blødning er minimal; det plejer den ikke at være. Dog spiller stikpillerne med progesteron klart ind her, da de netop gør, at kroppen holder på slimhinden i højere grad end normalt.

Mandag - det er sandhedens dag! Indtil da prøver jeg at fortrænge endnu en potentiel omgang hormoner i maveskindet, ægudtagning, smerter, træthed og fravær fra jobbet. Magter det ikke sådan super meget, egentlig..
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 22:36

Godtnavn, undskyld hvis det er privat, men er du for tynd? Hvis ikke eller du endda er overvægtig, så øger det chancerne for graviditet at du taber dig. Og hvis du har skåret ned på tomme kalorier er det naturligt du taber dig. Hvis du gerne vil undgå et vægttab kan du spise lidt flere kcal i form af fx avocado, olivenolie eller nødder/mandler.

Tror bestemt du kan lave en lækker slimhinde (med mindre du som sagt er undervægtig)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jan 2016, 22:37

Bøtte skrev:Ax velkommen til. Sikke en omgang. Håber der er mål i første forsøg så! Vil du på forsiden?
Og synes det er dejligt du endelig overgav dig og rykkede med over :kys:

Æble: mens er nu i fuld gang. Det positive er at jeg er tilbage på normale smerter bortset fra ved toiletbesøg. Men så havde jeg jo til gengæld murren i en uge op til mens :rulle:

Ej LW :( sådan noget hø . Håber det også bare var for tidligt for dig :kys:

Synes vores statistik er lige så dårlig i januar som den var god i december


Ja, synes også vi mangler lidt held. :(
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. jan 2016, 01:57

Æble skrev:Godtnavn, undskyld hvis det er privat, men er du for tynd? Hvis ikke eller du endda er overvægtig, så øger det chancerne for graviditet at du taber dig. Og hvis du har skåret ned på tomme kalorier er det naturligt du taber dig. Hvis du gerne vil undgå et vægttab kan du spise lidt flere kcal i form af fx avocado, olivenolie eller nødder/mandler.

Tror bestemt du kan lave en lækker slimhinde (med mindre du som sagt er undervægtig)


Jeg er overvægtig, så var det ikke pga jeg vil være gravid, ville jeg være glad for det :) Har bare hørt så meget om, at man ikke skal tabe sig meget når man prøver at blive gravid eller er gravid. Så er slimhinden god på mandag vil jeg bare være glad for det der er røget :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 30. jan 2016, 06:38

godtnavn skrev:
Æble skrev:Godtnavn, undskyld hvis det er privat, men er du for tynd? Hvis ikke eller du endda er overvægtig, så øger det chancerne for graviditet at du taber dig. Og hvis du har skåret ned på tomme kalorier er det naturligt du taber dig. Hvis du gerne vil undgå et vægttab kan du spise lidt flere kcal i form af fx avocado, olivenolie eller nødder/mandler.

Tror bestemt du kan lave en lækker slimhinde (med mindre du som sagt er undervægtig)


Jeg er overvægtig, så var det ikke pga jeg vil være gravid, ville jeg være glad for det :) Har bare hørt så meget om, at man ikke skal tabe sig meget når man prøver at blive gravid eller er gravid. Så er slimhinden god på mandag vil jeg bare være glad for det der er røget :)


Jeg har hørt det modsatte, nemlig at en vægtændring kan gøre det lettere at blive gravid. Ikke kun hvis man er overvægtig og det behøver ikke være ret meget.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 07:03

Enig med Bøtte. At fordelen ved en lavere vægt overstiger ulempen ved at få mindre energi.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 30. jan 2016, 08:07

Øv jeg fik mens i nat! :( Nå men hvis jeg skal sige noget positivt, så er det at den kom to dage før, og jeg derfor hurtigere kommer i gang med en ny cyklus..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 30. jan 2016, 08:49

Det er jeg ked af ppp! :ae: Men det gælder nemlig om at prøve at finde de positive vinkler.. Er allerede igang med at finde mine til næste uge..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 30. jan 2016, 08:51

Æble skrev:Enig med Bøtte. At fordelen ved en lavere vægt overstiger ulempen ved at få mindre energi.


Også min grundholdning, så enig med de andre.

Godtnavn - er sikker på, du har en fantastisk slimhinde, og oveni har gjort noget godt for din krop :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 09:17

Æv PPP :ae:

Min temp var faldet idag til 'normal' ift hvor jeg er i cyklus :( Regner med den falder i morgen og så får jeg mens mandag. Sådan plejer det at være. Er virkelig ærgelig. Min plan er at træstespise og hygge i sofaen med dyner og film sammen med min mand, børnene har legeaftaler.

Og så skal jeg farve hår og har arrangeret en date senere på måneden hvor vi skal ud og spise og i teateret og have drinks.

Prøver at tænke at det tage x måneder at blive gravid. Jeg ved ikke hvad x er, men for hver måned kommer jeg tættere på.

Hvor er det æv at ingen fik gevinst i vores bunke af folk der havde æl for ca to uger siden. :(
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 30. jan 2016, 09:21

Jeg satser også på at tabe mig lidt. Har tabt 3 kg siden nytår blot ved at undgå sukker og begrænse stivelse. Har ikke kunne holde det her den seneste uge (pga pms?) men planlægger at starte igen når mens er ovre sit værste (bliver så kulhydrathungrende når jeg har mens). På den måde vil det også være positivt jo længere det går før jeg bliver gravid, for jo mere når jeg at tabe mig. Vil gerne tabe yderligere 8 kg.
0

Tilbage til "Graviditet"