Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Jørn » 28. jan 2016, 14:01

http://www.fyens.dk/indland/Mai-Mercado ... el/2933097

Uffe Elbæk beskyldes for grove ting ...

Men hvad har han, egentlig gjort ?

Er det ikke regeringen selv, der har kommet med de love - Og stemt for dem. Sammen med Socialdemokratiet.

(Jeg er modstander af, at Lars Løkke ses som en slags Nazist. Det er han ikke !)
1
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jan 2016, 14:15

Hun har i hvert fald en god pointe her:

Det er en malpalceret strategi for et parti, der slår sig op på at være garant for en god tone i politik.


Sammenligningen med Akkari viser til gengæld, at hun ikke selv går op i det med den gode tone.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Slettet bruger » 28. jan 2016, 15:10

Det er egentligt en meget sigende historie.

Det mindretal der vil have en mere svensk flygtningepolitik har tilsyneladende givet op med at prøvet at ændre den af normal demokratisk vej. Der er komfortabelt flertal i folketinget for den nyligt vedtagne lov, og et endnu større flertal i befolkningen (70% ca.), Så der er ikke rigtigt noget at gøre ad normal demokratisk vej, altså hvor man skaffer et flertal bag sig, så de prøver i stedet at hente hjælp "udefra". Ideen er vel at "når vi nu ikke kan få ret i folketinget, så får vi en masse institutioner til at punke Danmark, så"at folketinget stemmer som vi vil have det fordi de er bange fordi at ingen mere vil købe Arla mælk pga vores udlændingepolitik"

At Elbæk skulle være en slags mastermind bag det tror jeg er vildt overdrevet. Jeg tror der er masser af folk der prøver den taktik. Det skulle være 2 danske EU-parlamentarikere der havde skabt blæst omkring flygtningeloven, så der kom et møde i EU-parlamentet ud af det med ham den vrede belgier.

Der er f.eks. en Michala Bendixen der 2 gange har forsøgt sig i Guardian med ca det samme.

http://www.theguardian.com/commentisfre ... ome-asylum

http://www.theguardian.com/commentisfre ... mmigration

På en måde er det da ret naturligt man bruger de redskaber der nu er. Politiken prøver også at tale vandglas-stormen op ved at snakke som om det var bekræftet og noget nogen alle er enige om at Danmarks ry er "blakket". Når nu turisterne begynder at vælte ind til foråret tager de nok den plade af :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2016, 16:26

Jeg synes lidt det er ansvarsfralæggelse at smide det over på Uffe Elbæk.
2
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Slettet bruger » 28. jan 2016, 16:34

Der er en sjov analyse her, hvor han undrer sig over at vi er passivt-agressive, i stedet for bare at lukke grænserne, Men harn forstår fint situationen, og regner med at en masse andre steder nu vil kopiere os.

http://www.theatlantic.com/internationa ... aw/431520/

Og så en til sjov tegning a la nazi-tegningen af Løkke :)

Billede
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Nicolait » 29. jan 2016, 11:12

Jeg har i grunden undret mig lidt over, hvad det reelt er som Mai Manchego mener, at Uffe Elbæk har sagt, som er så slemt. Der er blevet nævnt noget med en sammenligning med Nazi-Tyskland i 30'erne, hvilket Uffe Elbæk har vist har benægtet.

Er der nogen der ved, hvad der reelt er blevet sagt, og hvad det er, han er blevet beskyldt for at have sagt, sådan helt konkret?

Derudover hvis det er så slemt, det han har sagt, så må det prøves ved domstolene om det er landskadelig virksomhed. På den anden side, så har manden jo også ytringsfrihed.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf landsbytossen » 29. jan 2016, 12:22

Nicolait skrev:Jeg har i grunden undret mig lidt over, hvad det reelt er som Mai Manchego mener, at Uffe Elbæk har sagt, som er så slemt. Der er blevet nævnt noget med en sammenligning med Nazi-Tyskland i 30'erne, hvilket Uffe Elbæk har vist har benægtet.

Er der nogen der ved, hvad der reelt er blevet sagt, og hvad det er, han er blevet beskyldt for at have sagt, sådan helt konkret?

Derudover hvis det er så slemt, det han har sagt, så må det prøves ved domstolene om det er landskadelig virksomhed. På den anden side, så har manden jo også ytringsfrihed.

Til Canadisk medie har han sagt, det skaber billeder af 30´erne.

Jeg mener, Mai Mercado har ret i sammenligningen med Akkari. Jeg havde samme tanke, inden hun gik i medierne med det. Uffe fortæller ikke hele historien. Han fortæller kun, staten vil fratage asylansøgere værdier. Han fortæller ikke, at der mere eller mindre er samme regler for borgere i DK, hvis de vil have kontanthjælp.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Nicolait » 29. jan 2016, 13:09

landsbytossen skrev:
Nicolait skrev:Jeg har i grunden undret mig lidt over, hvad det reelt er som Mai Manchego mener, at Uffe Elbæk har sagt, som er så slemt. Der er blevet nævnt noget med en sammenligning med Nazi-Tyskland i 30'erne, hvilket Uffe Elbæk har vist har benægtet.

Er der nogen der ved, hvad der reelt er blevet sagt, og hvad det er, han er blevet beskyldt for at have sagt, sådan helt konkret?

Derudover hvis det er så slemt, det han har sagt, så må det prøves ved domstolene om det er landskadelig virksomhed. På den anden side, så har manden jo også ytringsfrihed.

Til Canadisk medie har han sagt, det skaber billeder af 30´erne.

Jeg mener, Mai Mercado har ret i sammenligningen med Akkari. Jeg havde samme tanke, inden hun gik i medierne med det. Uffe fortæller ikke hele historien. Han fortæller kun, staten vil fratage asylansøgere værdier. Han fortæller ikke, at der mere eller mindre er samme regler for borgere i DK, hvis de vil have kontanthjælp.


Du skulle vel ikke have et link? :)
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf landsbytossen » 29. jan 2016, 13:17

Nicolait skrev:
landsbytossen skrev:
Nicolait skrev:Jeg har i grunden undret mig lidt over, hvad det reelt er som Mai Manchego mener, at Uffe Elbæk har sagt, som er så slemt. Der er blevet nævnt noget med en sammenligning med Nazi-Tyskland i 30'erne, hvilket Uffe Elbæk har vist har benægtet.

Er der nogen der ved, hvad der reelt er blevet sagt, og hvad det er, han er blevet beskyldt for at have sagt, sådan helt konkret?

Derudover hvis det er så slemt, det han har sagt, så må det prøves ved domstolene om det er landskadelig virksomhed. På den anden side, så har manden jo også ytringsfrihed.

Til Canadisk medie har han sagt, det skaber billeder af 30´erne.

Jeg mener, Mai Mercado har ret i sammenligningen med Akkari. Jeg havde samme tanke, inden hun gik i medierne med det. Uffe fortæller ikke hele historien. Han fortæller kun, staten vil fratage asylansøgere værdier. Han fortæller ikke, at der mere eller mindre er samme regler for borgere i DK, hvis de vil have kontanthjælp.


Du skulle vel ikke have et link? :)

Desværre ikke, men hvis du kan finde Deadline for 3-4 dage siden med en debat mellem Khader og Uffe. Der blev det diskuteret, hvad han har sagt.

Uffe mente, det var ok, han i interviewet med et Canadisk medie sagde, det gav billeder af 30´erne (sammenligning med nazisme), men han blev dødfornærmet, da Khader mente, Uffes interview var landsskadelig virksomhed.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Slettet bruger » 29. jan 2016, 13:42

"Det canadiske interview" er intetsteds at finde. Der kommer virkeligt nul og nada op. Måske Elbæk husker forkert og det var et medie fra et andet land? Eller de droppede at bringe det?

Jeg synes nu sammenligningen med Akkari er ret søgt alligevel. Elbæk har vel næppe taget på verdensturne med et foredrag om "Danmark er det nye naziland". Hvis han tuller rundt herhjemme og han så bliver opsøgt af et medie og siger sin mening, det er jo noget andet. Altså, man kan stadigvæk brokke sig over at han ikke udtaler sig mere forsigtigt til udenlandske medier end til de hjemlige, men uanset er det slet ikke på Akkari-niveau.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2016, 00:14

Det er rigtigt nok, hvad Landsbytossen siger. Jeg hørte også den diskussion. Elbæk benægtede det ikke, men sagde bare, at det havde været i bestemt situation, hvor et eller andet var tilfældet ... (kan ikke lige huske hvad). Men det er rigtigt nok, at interviewet må have fundet sted. Jeg tror, det var til en avis.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Animi » 30. jan 2016, 01:11

1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Slettet bruger » 30. jan 2016, 01:15

Animi skrev:Her er interviewet med Uffe Elbæk

http://www.cbc.ca/radio/popup/audio/pla ... =1.3370384


Det er godt fundet det der!
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf Nicolait » 30. jan 2016, 09:57

Animi skrev:Her er interviewet med Uffe Elbæk

http://www.cbc.ca/radio/popup/audio/pla ... =1.3370384


Umiddelbart så er det han siger ikke slemt. Det er lidt søgt kun at slå ned på nazi-delen af interviewet, når det fylder så lidt.

Omend jeg kunne godt have tænkt mig, at han havde været bedre til at forklare, hvordan det danske velfærdssystem er opbygget. Jeg tror, det ville kunne udrydde nogle misforståelser.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad har Uffe Elbæk gjort ?

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2016, 11:58

Nicolait skrev:Umiddelbart så er det han siger ikke slemt. Det er lidt søgt kun at slå ned på nazi-delen af interviewet, når det fylder så lidt. [...]

Arh, det er jeg nu ikke helt enig i. Han slår jo tonen temmelig kraftigt an med det lige fra start, og får nævnt både 30'erne, Tyskland og jøderne. Det er da temmelig stærk kost.

Men jeg ved ikke, om der allerede på det tidspunkt var den slags hentydninger i udenlandske medier? Altså om han startede det, eller bare forstærkede det.

Noget andet er, at hele historien viser, at nogle af ledende Venstrefolk er nogle baggårdskatte, der skyder fra hoften og ikke har nogen ide om, hvordan man begår sig i internationalt dimplomati :genert:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"